Sevgiliden ayrılmak kul hakkı mı 5 üzerinden 3.85 | Toplam : 13 kişi
  1. 1
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Sevgiliden ayrılmak kul hakkı mı


    Selamün aleyküm. Benimde sorum şu. İnşallah kısa sürede cevaplarsınız.Hocam benimle evlenmek isteyen bir adayım vardı.Okulum var ve hiç haramlara bulaşmayan evliliği arka plana atmış biriydim.Adayım öyle güzel konuştu ki kapıldım.Ama ilk başta uyararak harama bulaşmak istemediğimi söyledim.Kendisini tanımaya hak verdim.6 yıllık karşılıksız bir sevdiği olmuş bunun takıntılı olacağından şüphelendim ve sanki o duyguları unutmak için bir başkasıyla olmak gibi bir hava veriyordu.Bende ondan izin alarak araştıracağımı söyledim.Ve bu şartlar altında araştırırken ailesiyle de istişare etmek istedim.Ve o şekilde tanıştık ailesiyle de. Derken ilk buluşmaya geldi arkadaşımı aldım gittik.Hocam edebime aşık olan insan fiziksel açıdan Ailemin istediği gelinsin diyen adam görüşmeden sonra kendi kabuğuna çekildi telefonlarımı açmamaya açınca da bağırıp çağırmaya başladı.Beni fotoğrafta görmüştü ve çok alaka kuramamış.Bunu yıprattıktan Sonra söyledi.Bende yolun açık olsun dedim öyleyse.Sonra geri geldi özür diledi bir şekilde affettirdi kendini.Derken hiç sevgisini anlamıyordum zaten bu yüzden sıkılıyordum. Zaten bıkmaya usanmaya başladı kendi kabuğuna tamamen çekildi.Bana hadi yoluna git dahi diyemiyor.Zaten tamamen bitirdim.Haram yoldan huzur olmaz bilirim.Haram yolun neticesini de iyi bilirim.Haram yoldan ne bekliyorsun diyeceksiniz zaten beklemiyordum bir şey. Ama evlilik için istişare ediliyordu ailemin haberi oldu.Lakin anlaşılmıyorsa bazı şeyler zıt olsa dahi karşılık söyleyip bitirilir münasip bir dille.Ama öyle yapamadı hakaret ederek ve hayatındaki olumsuzlukları beni sorumlu tutarak canımı yaktı.Ve en kötüsü de bana karşı sevgisini çoktan bittiğini(kim bilir hiç olamamıştı)ama beni üzmek istediği için devam ettiğini söyleyince canım daha da yandı. Allah'a havale ettim.Lakin kırgınlığım geçmedi hiç.Daha çok rabbime yöneldim.Lakin canımın yanısıyla beddua da ediyorum. Bir helallik alsaydı dahi helal ederdim.bir an canavara dönüştü adam resmen.Sonra kendime diyorum ki ya haklı bulduğun şeyde haksızsan. Ama ben onun gibi yapmadım ki hiç.Bu süreç içinde kendi hatalarım bir kadın olarak fıtratımda yer alan sevgi ilgi alaka istememdi.Naz yapmaktı.Başka bir şey yok. Bir adam hakka girdimi??

    İlgili Yazılar

  2. 2
    mum Kişisel Rütbe
    mum
    Kişisel Rütbe
    mum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    mum
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 9,963
    Tecrübe Puanı: 102

    Yorum: Sevgiliden ayrılmak kul hakkı mı


    Allaha şükredin ki böyle birinden erken kurtulmuşsunuz. Evlenip kötü halinin farkına varsaydınız ne olurdu?
    Arada nikah olmadan bağ kurduğunuzdan Allaha tövbe ediniz, size haksızlığı olduysa Allaha hesap verecektir.


  3. 3
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Kul hakkına girer mi?


    Hocam ben 23 yaşındayım şuana dek geçmişteki halimden pişmanlık duymaya başladım ve artık daha iyi bir müslüman olmak istiyorum ama aklıma takılan çok önemli bir sorun var acaba kul hakkıma girdim mi?
    Bir kadınla tanıştım çok kısa süreli bir tanışma oldu 3-4 gün kadar kadına evlenme vaadi sunmadım ama onunla cinsel anlamda birlikte olabilmek istediğim için sevgilisi olmaya çalıstım yani bir nevi sevgili olma vaadi verdim sonra cinsel birlikteliğimiz olmadı ama fiziksel açıdan çok yakınlaştık. Kadını sevmiyordum ama seviyormuş gibi davrandım daha sonra pişman oldum ve böyle devam edersem daha büyük hata yapacağımı düşündüm ve kadına sevgili olmak istemediğimi söyledim ve helallik istedim ama kadın bana hakkını helal etmedi bu durum kul hakkı sayılıyor mudur hocam? Hiç bir şekilde evlilik vaadi vermedim çünkü şuanda kendimi çok kötü hissediyorum umarım kul hakkına girmemişimdir saygılar hocam


  4. Reklam

  5. 4
    Tevbe Elhamdülillah
    Tevbe
    Elhamdülillah
    Tevbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 113048
    Mesaj Sayısı: 478
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Yorum: Sevgiliden ayrılmak kul hakkı mı


    Sevgili kardeşim, hırsızlık yapan kişilerin kasada buldukları Kuran-ı Kerimi öpüp başlarına koyup sonra hırsızlığa devam etmeleri gibi bir şey seninkide...

    Soruna gelirsek Allah bilir ancak bu yaptığında bir çok günah var ama kul hakkı yoktur. Sen tövbeni et, doğru yola gir. Emin ol daha huzurlu ve mutlu olacaksın.


  6. 5
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Ben evliyim bi çocuğum var geçmişte bi olay yaşadım anlatmak istiyoum benim sevdiğim vardı 4 yıl görüştük biz akraba ydik herkes biliyordu meseleyi o kişi sürekli görüşmek istiyordu ben haram oldug için istemiyordum ben yok dedikce o benden soğuyordu askere gitti geldiği zaman nisan yapacaktık çünkü çok seviyordum onu ama sevgimi belli etmiyordum neyse askerden geldi bi baktım beni biriyle aldatıyor ben çok kötü oldum hastalandım aylarca beni istemediğini söyledi annesi de istemiyordu beni çok seviyordu birden böyle birşey cıktı şüphe ettim birşey mi yapılmış diye ona nefret etti benden ben senelerce bu acıyı çektim çok üzüldüm birgun isterdim helallik istemesinibu hakkına girer mi cevaplarsanız sevinirim


  7. 6
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,929
    Tecrübe Puanı: 10

    Evli olmadığınız sürece öyle bir konuda kul hakkı vardır denemez. Elbette Allah herşeyi ve niyetleri hakkıyla bilendir. Artık geçmişte kalmış olan bu konuyu bırak ve yuvanın huzur ve selametini düşün.


  8. 7
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Hayırlı akşamlar . Benim 5 aylık bir sevgilim oldu bu zaman diliminde çok sevdim karşımdaki kişi ne isterse yaptım olmayacak şeyler istedi yeri geldi küfür etti hepsini yuttum. Kavga ettik barıştık sürekli kavga çıksa dahi işine gelince çok iyi davranıyor gelmeyince sürekli kızıyordu bu zaman diliminde çok sevdiğini evlilik ile ilgili konuşmalar seni hiç bırakmayacağım tarzda sözler verdi ilişkiyi sadece bazı amaçları için yürüttüğünü farkedip bazı konularda dinimize göre olmasını istediğim şeyler olduğunu söyledim. Yaklaşık 3 gün sonra beni terketti terkettikten 1 gün sonra öğrendim ki terketmeden önce bir kızla tanışmış beni ne kadar zaman kullandı bilmiyorum hata elbet benim. Ben tövbe ettim Rabbime sığındım ancak bu kişiyi hala da seviyorum uzak duruyorum ancak aklıma gelince hala ağlıyorum istemsiz oluyor dua ediyorum namaz kılıyorum bir şekilde atlatıyorum ancak ben bu kişiye hakkımı helal edemiyorum inşallah mutlu olursunuz dedim yine de hakkımı tam anlamıyla helal edemiyorum. Merak ettiğim şeyler tövbem kabul olmuş mudur, bu kişinin verdiği sözler hala hakkımda buna rağmen bu kişi kul hakkına girmemiş mi oluyor, bu kişi benden yararlandı bunun hakkına girmiş oluyor mu , o hayatına devam ettiği halde ben hala üzgünüm bu yüzden kul hakkına girmiş oluyor mu biliyorum çok uzun oldu affedin Hakkınızı helal edin hayırlı geceler diliyorum


  9. 8
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Merhabalar benim 1.5 sene önce 7 aylık bir sevgilim oldu ancak kendisinden ayrıldım neden bilmiyorum ona karşı bir soğukluk hissettim günden güne ve daha fazla devam ettiremedim karşımda ki kişi çok seviyordu ama ben yapamadım duygularım değişmişti bayağı ahını aldım hakkını helal etmedi o kişi bana ben iğne ucu kadar hakkım varsa hepsi helal olsun dedim kendisi etmedi. O kişiden ayrıldıktan sonra 2 sevgilim oldu 2si de terketti. Ben geçmişte yaşadığım o kişiyi üzdüğüm için çok pişmanım ancak o kişiye karşı duygularım olmadığı için tekrar sevgili olamam. Hocam ben hiç bir zaman mutlu olamaz miyim o kişi hakkını helal edene kadar ben kul hakkı aldım internette hep kul hakkı alan mutlu olamaz ömür boyunca yazıyor ben hiç mutlu olamaz miyim acaba korkuyorum hocam çok sevdiğim insanlar terketti o kişiye yasattiklarimin aynısını yaşadım kelimenin tam anlamıyla aynı şeyler hocam buna rağmen ben cezamı çekmiş sayılmaz miyim o kişi hakkını helal etmiyor dua ediyorum ama kul hakkı çok büyük bir şey ben ne yapabilirim.


  10. 9
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Merhablar hocam benim 7 aylık bir sevgilim oldu bundan yaklaşık 1 sene önce ayrıldım ayrılmamızın nedeni bendim hocam duygularım değişti Rabbim affetsin duygularım aynı olsa o kişi ile devam etmek isterdim ama cidden edemedim hocam bu kişi bana hakkını helal etmedi (ilahi adalet bu ya onun yaşadıklarının aynısını ben başka biri için yaşadım hem duygu hem üzüntü bakımından hocam) o zamanlar kul hakkını bilmiyordum Rabbim affetsin dinime bu kadar bağlı değildim şimdi Elhamdülillah tesettüre girdim kul hakkı , haram vs gibi önemli dini konularda bilgilendim ancak hocam gel gelelim ben bu kişiden ayrılınca bu kisinin hayatını mahvettim hocam helal de etmiyor ne yapacağım bilmiyorum vicdan olarak rahat değilim çıkmaz sokağa girdim bir türlü çıkamıyorum


  11. 10
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,929
    Tecrübe Puanı: 10

    Merhaba. Hem ilk ve hemde sonraki ilişkiniz zaten caiz bir ilişki değildir. Eğer kasıt sevgili olmak ise bu bir hak değildir. Tam aksine seni harama ve günaha çeken şeylerden uzaklaşman gerekir. Bunun dışında geçerli olabilecek bir kul hakkına girilmişse ancak o bir hak olabilir. Şimdi sen rabbinin yoluna uymaya, helal ve harama uyarak yaşamaya gayret et. Geçmişi için tövbe istiğfar et ve bunlara takılma.


  12. 11
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Sevgili kardeşim, hırsızlık yapan kişilerin kasada buldukları Kuran-ı Kerimi öpüp başlarına koyup sonra hırsızlığa devam etmeleri gibi bir şey seninkide...

    Soruna gelirsek Allah bilir ancak bu yaptığında bir çok günah var ama kul hakkı yoktur. Sen tövbeni et, doğru yola gir. Emin ol daha huzurlu ve mutlu olacaksın. ........İnsanlara evlenmeden görüşmek haramdır,günahtır diyerek ALLAH (swt) Adı altında insanları kandırmak kadar büyük bir GÜNAH yoktur aslında...
    Hz.Burak


  13. 12
    ilyada Üye
    ilyada
    Üye

    Profili:
    Üye No: 121905
    Mesaj Sayısı: 25
    Tecrübe Puanı: 1

    Selamun aleyküm kardeşler, ben bi kaç yıl önce gaflet ve gençlik saflığına düşerek internetten bir erkekle arkadaş olmuştum,benle yaşıttı ve kötü niyetim yoktu ama yakınlığımdan dolayı sanırım(genel anlamda cana yakın biriyim) bana karşı ilgi duydu bense şaşırdım, görmeden etmeden kimse kimseye 1 haftada aşık olduğunu söylemez. Huzursuz ve güvensiz hissettim ve arkadaş kalmak istediğimi söyledim ama psikolojisi iyi değildi ve bu yüzden arada bir mesaj atıp halini hatrını sordum kendini üzgün hissedip zarar vermesin diye, ilk tanıştığımızda intiharı düşündüğünden bahsetmişti. Sürekli daha sonra üzerime geldi ve beni ailemi öldürmekle ve kendisini öldürmekle tehdit etti, sağlıklı değildi, psikolojik rahatsızlığı vardı ve ben buna rağmen ona islamı anlattım, yardımcı olmaya çalıştım ve ona hiç bir zaman kötü davranmadığıma emin olmak için her şeyi yaptım ve o dönem o kadar psikolojimi yıpratmıştı ki bu arkadaş.. o halim ölçülemez. Bu arkadaşla hiç görüşmedik ve ben bağımı kestim, görüşmek isterdi büyük ihtimalle ama korktum çünkü erkeklerle dini açıdan Rabbimi üzmemek için konuşmam pek ama bu olay nasıl oldu bilmiyorum.. Şimdi üzgünüm bazen aklıma geliyor, sizce doğru olanı mı yaptım, üzerimde hakkı kalmış mıdır? Ve bu durumda tevbe etmem yeterli midir? Gerçekten pişmanım ve kimseye zarar vermek istemedim Allah şahit.


  14. 13
    Mustafa Üye
    Mustafa
    Üye

    Profili:
    Üye No: 121959
    Mesaj Sayısı: 62
    Tecrübe Puanı: 1

    En başta yapılan şey yanlış olduğu için en son aldığın doğru karar dahi 'bütünün' yanlış olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İntetnetin en büyük zararı müslümanların 'kaçamak' yapma alanına dönüşmüş olması. Evli bekar fark etmez normal hayatta yapmadığın, sana haram olan şeyi sanal alemde de yapmamak gerekir. abdulaziz kıranşalın sosyal medya ilmihali var mutlaka okumanı öneririm.

    Şimdi sen bu çocukla ilgilendin alaka gösterdin çocuk sana aşık oldu bazı insanlar psikolojik boşluklarını aşık olma numarası yaparak kapatmaya çalışırlar. çocuga ümit verme amacın olmasa dahi onunla konuşman onu ümitlendirmiş ve hakkına girmene sebep olmuştur. Daha sonrasında konuşmayı kesmen yanlıştan döndüğünü gösterir. Ama çocuk ümitlendi ise ve psikolojisi daha kötü olduysa tabi ki bu iyi bir şey değildir. Senin bir müslüman kadın olarak hiçbir erkeğin psikolojisini düzeltme görevin yoktur buna 'masumiyet' rolü yükleme çünkü Allah sana böyle bir görev vermedi. Güzel nasuh bir tövbe et çocukla da asla irtibata tekrar geçme senin her hareketin ona ümit verir ve daha kötü yapar. Allah seni de onu da affetsin beni de hepimizi de affetsin şimdi sana böyle akıl veriyor gibiyim de hepimiz insanız hatalarımız var bunlardan ders çıkarmak en iyisidir. Kötü bir şey söylediysem hakkını helal et.vesselam


  15. 14
    ilyada Üye
    ilyada
    Üye

    Profili:
    Üye No: 121905
    Mesaj Sayısı: 25
    Tecrübe Puanı: 1

    Hakkım helal olsun lakin bu olay olduğu dönemde erkeklerin niyetlerini anlamayacak kadar toy bir yaşta 17 yaşındaydım ve bu olay yüzünden aylarca kendimi affetmeyip vicdan azabı çektiğimi hatırlıyorum. 3 yıl geçtiği halde hala üzülüyorum velakin görüşüp helallik dileme durumum yok, keşke en baştan olmasaydı, keşke o kadar saf olmasaydım, keşke şimdi çalışan ruhani sinyallerim o zaman da çalışıp beni durdursaydı lakin oldu ve ben gerçekten pişmanım, gerçekten. Böyle bir durumdayken ne yapmam gerektiğini bilmiyorum, internette kul hakkının kuldan istenmesi gerektiğini okudum, bunu okumadan öncede iki yıldır da üzülüyorum ama yapabileceğim daha fazlası olsaydı yapmak isterdim, lütfen sizde anlayın ve durumun içerisinde bulunmadan acımasız yorum yapmayın.


+ Yorum Gönder
Git 12 Son