Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
  1. 1
    sinop57 Üye
    sinop57
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 04.Temmuz.2009
    Üye No: 49074
    Mesaj Sayısı: 6
    Tecrübe Puanı: 1
       

    Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım


    benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var.bunları beş vakit namazın sünnetlerini terkederek kılabilirmiyim?bir tarafta sünnet diğer tarafta kazayada kalmış olsa farz var.nasıl yapabilirim bunu?
    kısa zamanda bitirmem için her namazdan sonra her vakit için 40-50 rekat kılmam gerekiyor sanırım.
    yardımcı olursanınız sevinirim

  2. 2
    abdullah biri Kıdemli Üye
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 199
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 50

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?


    sa. hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir. Kaza namazları ayrıyetten kılınır.
    kılmak istersek İnşallah kısa zamanda biter. her gün 3 günün kaza namazın eda etsek 3 yılda biter inşallah.Allah yardımcın ve yardımcımız olsun. selam ve dua ile



  3. 3
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 38
    Tecrübe Puanı: 40
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?


    Alıntı
    benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var.bunları beş vakit namazın sünnetlerini terkederek kılabilirmiyim?bir tarafta sünnet diğer tarafta kazayada kalmış olsa farz var.nasıl yapabilirim bunu?
    kısa zamanda bitirmem için her namazdan sonra her vakit için 40-50 rekat kılmam gerekiyor sanırım.
    yardımcı olursanınız sevinirim
    Şafii mezhebine göre kaza namazı olanlar sünnet kılamaz.
    Hanefi mezhebine göre ise, kaza namazı olanlar sünnet kılabilirler.
    bir ömür kılmadığın sünnetlerden hesap sorulmazsın ama tek bir farzı terkten dolayı hesap vereceksin.
    sonuç olarak yapman gereken;
    kendi uyduğun mezhebi taklid etmendir. diğer mezheplerin görüşünüde almanda bir sakınca yoktur.
    Alıntı
    hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir.
    caiz değildir değil kardeş, hanefi mezhebinde kaza ile bilikte sünnetlerin terkedilmemesi sadece bir tavsiyedir.



  4. Reklam

  5. 4
    halil akyaz Kıdemli Üye
    halil akyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 484
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?


    mum hoca konuya ilişkin gerekli cevabı vermiş sağolsun ..biz şahsi yorumda bulunacaz kısa olarak . bir müslüman namazın hesabını yapmamalı ..mümkün olsada her anı namazda geçse..sürekli secdede olsa ..ve secdedeyken ruhunu teslim etse.. namaz borcum var demektense çokca ibadet edip gece namazlarınıda kılıp . namazda fazlalığım var. demek daha güzel olmazmı.?



  6. 5
    muhasebeci Emekli
    muhasebeci
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 05.Mart.2009
    Üye No: 47186
    Mesaj Sayısı: 203
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 37

    her vakıt namazından sonra kaza kıl yeter.bu şekilde 10 yılda tamamlarsın.öyle gunde 3-4 gunluk aza kılayım demek zor.sonra ben bılıyorum sıkılcan hepsını bırakcan
    yavaş yavas ama devamlı kıl



  7. 6
    esin-ti ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥
    esin-ti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,083
    Tecrübe Puanı: 26

    Alıntı
    bir müslüman namazın hesabını yapmamalı
    Güzel düşünüyorsunuz tabi ama bu kardeşim kılmadıkları var.İlk önce onları bitirmeli ki sonra da arttırsın inşaAllah.



  8. 7
    halil akyaz Kıdemli Üye
    halil akyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 484
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    Alıntı
    Güzel düşünüyorsunuz tabi ama bu kardeşim kılmadıkları var.İlk önce onları bitirmeli ki sonra da arttırsın inşaAllah.
    haklısın kardeşim biz zaten ters manada söylemedik siz anlamışsınız Allah razı olsun. :gul:



  9. 8
    Desert Rose Kıdemli Üye
    Desert Rose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Desert Rose
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 13,682
    Tecrübe Puanı: 187
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Allah razı olsun Mum hocam çok net bir şekilde açıklamışsınız , Bende şöyle duymuştum Şaafi Mezhebine mensup olan bir kişi eğer tadili erkan sahibiyse namazlarını hiç akstmadan eda ediyorsa insanlık bu ya diyelim 6 vakit namazından az herhangi bir nedenden dolayı kazaya kaldı ise önce kazaya kalan namazlarının kazasını kılması gerekiyormuş kazaları kılmadığı sürece vakit manazları fasid oluyormuş ama 6vakit ve daha fazla kazası olunca ozaman fark etmiyormuş çünkü kişi TADİLİ-ERKAN sahibi olmaktan çıkıyormuş Hocam benim sorum Hanefi Mezhebindede durum böylemi yoksa iştehad değişiyormu değişiyorsa nasıldır. Cevaplarsanız çok memnun olurum Allah c.c razı olsun hocam:):gul:



  10. 9
    abdullah biri Kıdemli Üye
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 199
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 50

    Hanefi Mezhebinde
    Kaza namazlarını bir an önce kılmak nafile namaz kılmaktan daha önemldir. Fakat farz namazların müekkede olsun olmasın sünnetleri bundan müstesnadır. Yani bu sünnetleri terkederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi iyi değildir. Bilakis bu sünnetlere niyet edilmesi daha iyidir. Hatta kuşluk. tesbih namazları gibi haklarınd hadis_i şerif bulunan nafile namazlarda böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek daha iyidir. Çünkü bu sünnetler farz namazlarını tamamlar. bunların telafisi mümkün değildir. Kaza namzlarının ise belli vakitleri olmadığı için telafileri mümkündür. Bununla beraber namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Bu günahtan mümkün mertebe kurtulmak için sünnetleri terk etmek münasip olamaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadette bulunarak ilahi affa sığınması icap ederken, hakkında Peygamber Efendimiz(SAV) 'in şefaatini kazanması na vesile olacak bir kısım mübarek sünnetleri , nafileleri terketmesi nasıl uygun olabilir?
    Hem sünnetleri hemde kaza namazlarını kılmaya müsait vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılamazlar. Boş yere en kıymetli vakitlerini zayi eden insanlar bilmem böyle bir iddiaya ne yüzle cüret edebilirler?
    Öyle değilmi MUM hocam
    (Şafiiler bu konudaki mezheplerine göre amel ederler. Bu konuda Şafiiler taklid edilemez)

    selam ve dua



  11. 10
    alper_61 Kıdemli Üye
    alper_61
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik: 24.Eylül.2008
    Üye No: 33254
    Mesaj Sayısı: 75
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    sinop57 kardeş


    namazdan önce itikatın sağlam olmalı.

    benim itikatım bozuk olarak 35 sene namaz kıldım.

    kısaca 50yaşıma kadar olan namazlarım inşallah geçersizdir.


    Allah c.c ye şirk koşarak inanıyordum.şirkin ne olduğunu bilmiyordum.

    Lailaheillallahmuhammedunresulillah ı bozduğumu bilmiyordum.

    kısaca itikatınız sağlamsa bu andan itibaren namazını kılmaya başla.Allah c.c

    geçmiş namazlarını bağışlar . ama şirk koşmanın inşallah affı yoktur.başı secdeden kalkmayan

    şirk koşuyorsa inşallah cehennemde yeri hazırdır.

    malesef Laik dini- Demokrasi dini-kapitalizm dini ne göre amel edip namaz kılıyorsak inşallah o namaz geçerli değildir.

    Allah c.c yardımcımız olsun



  12. 11
    sinop57 Üye
    sinop57
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 04.Temmuz.2009
    Üye No: 49074
    Mesaj Sayısı: 6
    Tecrübe Puanı: 1

    teşekkür ediyorum yardımlarınızı benden esirgemediğiniz için
    halil abi ya da kardeş bilmiyorum yaşınızı ama kim istemezdi ki namaz fazlalığım var diyebilsin.ama okul,sınavlar,üniversite...bunlar mazeret değil bununda farkındayım ama insan o yaşlarda koşuşturmacadan düşünemiyor diyelim.
    hanefi mezhebine göre sünnetleri terkedemiyorum doğru anlamışsam.mantık çerçevesinde geriye kalanda hernamaz sonrası kaza kılmak sanırım.inşallah allah yardım eder
    yardım eden herkesten allah razı olsun



  13. 12
    imamhatipli42 Özel Üye
    imamhatipli42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 2,957
    Tecrübe Puanı: 45

    Alıntı
    malesef Laik dini- Demokrasi dini-kapitalizm dini ne göre amel edip namaz kılıyorsak inşallah o namaz geçerli değildir.
    Biz böyle din veya mezhep bilmiyoruz biraz anlatır mısın biz de öğrenelim ama destekli at da sağa sola kaçmasın olur mu alper_61.



  14. 13
    muhasebeci Emekli
    muhasebeci
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 05.Mart.2009
    Üye No: 47186
    Mesaj Sayısı: 203
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 37

    bunlar hep tembellikten oluyo kardeşim.adamın canı namaz kılmak istemiyo yok bu ülkede kılınmaz diyo.yani mantıklı açıklama bakleme tek neden tembellik



  15. 14
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 38
    Tecrübe Puanı: 40
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    abdullah biri Nickli Üyeden Alıntı
    Hanefi Mezhebinde
    Kaza namazlarını bir an önce kılmak nafile namaz kılmaktan daha önemldir. Fakat farz namazların müekkede olsun olmasın sünnetleri bundan müstesnadır. Yani bu sünnetleri terkederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi iyi değildir. Bilakis bu sünnetlere niyet edilmesi daha iyidir. Hatta kuşluk. tesbih namazları gibi haklarınd hadis_i şerif bulunan nafile namazlarda böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek daha iyidir. Çünkü bu sünnetler farz namazlarını tamamlar. bunların telafisi mümkün değildir. Kaza namzlarının ise belli vakitleri olmadığı için telafileri mümkündür. Bununla beraber namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Bu günahtan mümkün mertebe kurtulmak için sünnetleri terk etmek münasip olamaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadette bulunarak ilahi affa sığınması icap ederken, hakkında Peygamber Efendimiz(SAV) 'in şefaatini kazanması na vesile olacak bir kısım mübarek sünnetleri , nafileleri terketmesi nasıl uygun olabilir?
    Hem sünnetleri hemde kaza namazlarını kılmaya müsait vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılamazlar. Boş yere en kıymetli vakitlerini zayi eden insanlar bilmem böyle bir iddiaya ne yüzle cüret edebilirler?
    Öyle değilmi MUM hocam
    (Şafiiler bu konudaki mezheplerine göre amel ederler. Bu konuda Şafiiler taklid edilemez)

    selam ve dua
    abdullah biri Nickli Üyeden Alıntı
    sa. hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir.
    "caiz değil"in karşılığı, "günah"tır.
    sünnetleri terkedin demedim ve asla demem ama caiz değildir diyemezsiniz. biri hayatında hiç sünnet kılmasa günahkar mı olur?

    tavsimeyizi tekrarlayayım: herkes taklid ettiği mezhebinnin görüşüne uysun.



+ Yorum Gönder
Git 12 Son