Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım - 3 Sayfa 3

Konusunu Oylayın.: Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım
  1. Güncelleme: , 01.Ekim.2009, 19:31
    29
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 50

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    reklam


    kardeş sen şefaata inanırmısın?
    Dinin emirleri ibadet kastıyla yapılır hürmeten yapılmaz. 'Sünnet' yapılmasada olur cinsinden ibadetler değildir.

    Mezhepler konusuna girmeyeceğim.

    selam ve dua ile


  2. 01.Ekim.2009, 19:31
    29
    abdullah biri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kıdemli Üye
    kardeş sen şefaata inanırmısın?
    Dinin emirleri ibadet kastıyla yapılır hürmeten yapılmaz. 'Sünnet' yapılmasada olur cinsinden ibadetler değildir.

    Mezhepler konusuna girmeyeceğim.

    selam ve dua ile

  3. 01.Ekim.2009, 22:49
    30
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 576
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Ömer`e yaptığı vasiyette buyurdu ki:

    Üzerinde farz borcu olanın nafile ibadetlerini, Allahü teala kabul etmez. (Kitab-ül Harac)


    Sünnetimi terk edene şefaat etmem hadis-i şerifindeki sünnet, namazın sünnetleri değildir, diğer sünnetler de değildir. islamiyet demektir. Burada sünnet, yol demektir. Benim sünnetim demek, benim yolum demektir. Şeyh-ul-islam İbni kemal paşazade hazretleri, (Şerh-ı hadis-i erbain) kitabında, (Sünnetimi terk edene şefaatim haram oldu) hadis-i şerifini açıklarken buyuruyor ki: Bu hadis-i şerifteki sünnet, İslamiyet demektir; çünkü mümin, büyük günah işlese de şefaatten mahrum kalmaz. Nitekim hadis-i şerifte buyuruldu ki:

    ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.) [ebu davud]
    Gerek namazın sünnetlerini ve gerekse diğer sünnetleri terk etmek, büyük günah değildir. Büyük günahlara şefaat edilince, sünneti terk edene elbette şefaat edilir.


  4. 01.Ekim.2009, 22:49
    30
    Kıdemli Üye
    Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Ömer`e yaptığı vasiyette buyurdu ki:

    Üzerinde farz borcu olanın nafile ibadetlerini, Allahü teala kabul etmez. (Kitab-ül Harac)


    Sünnetimi terk edene şefaat etmem hadis-i şerifindeki sünnet, namazın sünnetleri değildir, diğer sünnetler de değildir. islamiyet demektir. Burada sünnet, yol demektir. Benim sünnetim demek, benim yolum demektir. Şeyh-ul-islam İbni kemal paşazade hazretleri, (Şerh-ı hadis-i erbain) kitabında, (Sünnetimi terk edene şefaatim haram oldu) hadis-i şerifini açıklarken buyuruyor ki: Bu hadis-i şerifteki sünnet, İslamiyet demektir; çünkü mümin, büyük günah işlese de şefaatten mahrum kalmaz. Nitekim hadis-i şerifte buyuruldu ki:

    ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim.) [ebu davud]
    Gerek namazın sünnetlerini ve gerekse diğer sünnetleri terk etmek, büyük günah değildir. Büyük günahlara şefaat edilince, sünneti terk edene elbette şefaat edilir.

  5. 01.Ekim.2009, 23:22
    31
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?


    Soru : "Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Ömer'e yaptığı vasiyette buyurdu ki: Üzerinde farz borcu olanın nafile ibadetlerini, Allahü teala kabul etmez. (Kitab-ül Harac).
    Sünnetler yerine kaza kılan, sünneti terketmiş olmaz. Beş vakit namazın sünnetlerini kılmaktan maksat; o vakit içinde farzdan başka bir namaz daha kılmaktır. Farzın yanında kaza kılınca yine sünnet kılınmış oluyor. Sadece farz kılıp yanında hiçbir şey kılmayan, ancak o zaman sünneti terk etmiş olur. (Nevadir-i Fıkhiye)
    Bu deliller ile (revatip) ve diğer sünnet namazları terketmek doğrumu?



    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;


    Bu konuda alimlerin farklı görüşleri vardır. Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki, her hadisten hüküm çıkarılmaz. Zayıf rivayetler hüküm çıkarmada kullanılmaz. Her mezhebin hadislerden hüküm çıkarma metodları farklı farklıdır. Hadisin zayıf mı sahih mi olup olmadığına yani sıhhat derecesine göre hüküm çıkarılıp çıkarılmayacağına bakılır.

    Bu sebeple fıkhi konularda mutlaka mezhep imamlarının görüşlerine göre hareket etmek gerekir.

    Bahsettiğiniz bilgiler şafii mezhebine göredir.

    Sorularla İslamiyet Editör


  6. 01.Ekim.2009, 23:22
    31

    Soru : "Hazret-i Ebu Bekir, Hazret-i Ömer'e yaptığı vasiyette buyurdu ki: Üzerinde farz borcu olanın nafile ibadetlerini, Allahü teala kabul etmez. (Kitab-ül Harac).
    Sünnetler yerine kaza kılan, sünneti terketmiş olmaz. Beş vakit namazın sünnetlerini kılmaktan maksat; o vakit içinde farzdan başka bir namaz daha kılmaktır. Farzın yanında kaza kılınca yine sünnet kılınmış oluyor. Sadece farz kılıp yanında hiçbir şey kılmayan, ancak o zaman sünneti terk etmiş olur. (Nevadir-i Fıkhiye)
    Bu deliller ile (revatip) ve diğer sünnet namazları terketmek doğrumu?



    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;


    Bu konuda alimlerin farklı görüşleri vardır. Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki, her hadisten hüküm çıkarılmaz. Zayıf rivayetler hüküm çıkarmada kullanılmaz. Her mezhebin hadislerden hüküm çıkarma metodları farklı farklıdır. Hadisin zayıf mı sahih mi olup olmadığına yani sıhhat derecesine göre hüküm çıkarılıp çıkarılmayacağına bakılır.

    Bu sebeple fıkhi konularda mutlaka mezhep imamlarının görüşlerine göre hareket etmek gerekir.

    Bahsettiğiniz bilgiler şafii mezhebine göredir.

    Sorularla İslamiyet Editör

  7. 01.Ekim.2009, 23:30
    32
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 576
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Farzın yanında nafileler kıymetsizdir. Sünnetlerin farzlar yanındaki kıymeti de, deniz yanında bir damla su gibi bile değildir. mektubat-ı Rabbani 1/29, 260)


  8. 01.Ekim.2009, 23:30
    32
    Kıdemli Üye
    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Farzın yanında nafileler kıymetsizdir. Sünnetlerin farzlar yanındaki kıymeti de, deniz yanında bir damla su gibi bile değildir. mektubat-ı Rabbani 1/29, 260)

  9. 01.Ekim.2009, 23:38
    33
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım...?!


  10. 01.Ekim.2009, 23:38
    33
    Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım...?!

  11. 02.Ekim.2009, 00:03
    34
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 576
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Alıntı
    Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım...?!
    can kardeşim sen şunu bana diyebilirmisin namazda sünnet olan rekatleri kılmadım diye Allah bana günah yazar mı.?..

    tarih veriyorum daha anlaşılır olması için

    01.01.2009.sabah ögle ikindi akşam yatsı namazlarının farzlarını kıldım ama sünnetleri kılmadım öldüm ve hesaba çekildim defter açıldı.
    tarih 01.01.2009.namazı kılmadığım bilgisi söz konusu olabilir mi ?....emir neyse onu yerine getirmişim...

    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım.. sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir. sayısız sevabı vardır...ancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendir.sünnetlerden deyil.


  12. 02.Ekim.2009, 00:03
    34
    Kıdemli Üye
    Alıntı
    Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım...?!
    can kardeşim sen şunu bana diyebilirmisin namazda sünnet olan rekatleri kılmadım diye Allah bana günah yazar mı.?..

    tarih veriyorum daha anlaşılır olması için

    01.01.2009.sabah ögle ikindi akşam yatsı namazlarının farzlarını kıldım ama sünnetleri kılmadım öldüm ve hesaba çekildim defter açıldı.
    tarih 01.01.2009.namazı kılmadığım bilgisi söz konusu olabilir mi ?....emir neyse onu yerine getirmişim...

    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım.. sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir. sayısız sevabı vardır...ancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendir.sünnetlerden deyil.

  13. 02.Ekim.2009, 00:27
    35
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 50

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    kardeş siz bu dini yaşar nuri den veya internettenmi öğrendiniz. ne yapmaya çalışıyorsun

    farz başkadır sünnet başkadır tabiki ama sünnet yapılmasada olur değildir.

    neden hiç sebeb yokken sünneti terk ettin diye sorulmayacak mı sanıyorsun değilmi

    seven sevdiğine uyar. hem sevdiğini söyleyeceksin hemde sünnetini terk edeceksin öylemi

    şefaatine muhtaç olduğumuz Efendimiz(SAV) neden sünnetimi terk ettin diye sorar ise ne cevap vereceksin düşündünmü?

    selam ve dua ile


  14. 02.Ekim.2009, 00:27
    35
    abdullah biri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kıdemli Üye
    kardeş siz bu dini yaşar nuri den veya internettenmi öğrendiniz. ne yapmaya çalışıyorsun

    farz başkadır sünnet başkadır tabiki ama sünnet yapılmasada olur değildir.

    neden hiç sebeb yokken sünneti terk ettin diye sorulmayacak mı sanıyorsun değilmi

    seven sevdiğine uyar. hem sevdiğini söyleyeceksin hemde sünnetini terk edeceksin öylemi

    şefaatine muhtaç olduğumuz Efendimiz(SAV) neden sünnetimi terk ettin diye sorar ise ne cevap vereceksin düşündünmü?

    selam ve dua ile

  15. 02.Ekim.2009, 00:39
    36
    halil akyaz
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 576
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Alıntı
    bir taraftan zorlama yok diyorsunuz diyer yandan şiddetle kılınması gerektiğini terketmenin çok büyük vebal olduğundan bahsediyorsunuz bal gibi zorluyorsunuz. misal öğle namazının 4 rekat farzını kıldın mı ? emri yerine getirdin mesele yok ..kalan 6 rekatı terketmekten bir günah sadır olmaz mesul olduğumuz sadece farzlardır.farzı terketmişsek hesabı elbette sorulacaktır sünneti terkten hesap sorulmaz. bütün bu söylemlerin sonucunda sünneti terketmeli mantığı yürütülmemeli efendimize hürmetten dolayı kılınması icabeder çünki onun yolunda yürüyorum diyeceksin sonra yaptıklarını yapmayacaksın bu samimiyetsizlik olur

    hata şurda sünneti farzla eş değer duruma getirmek .bu yanlış olur bir müslümana sünneti farz gibi anlatamayız. anlatılmamalı Mum hoca doğru bilgileri vermiş .hatta meshepler konusunda 4 meshebten hiç birini seçmeyebilirsinde 4 meshebi terkten mesulmü tutulacak bir müslüman ?

    bir alttaki sayfada bir yorumda bulunmuştum siz konuyu okumadınız balıklama daldınız o yorumumu tekrar alıntı yaptım geriye doğru gidersen
    geri vites vardır inşaAllah.


  16. 02.Ekim.2009, 00:39
    36
    Kıdemli Üye
    Alıntı
    bir taraftan zorlama yok diyorsunuz diyer yandan şiddetle kılınması gerektiğini terketmenin çok büyük vebal olduğundan bahsediyorsunuz bal gibi zorluyorsunuz. misal öğle namazının 4 rekat farzını kıldın mı ? emri yerine getirdin mesele yok ..kalan 6 rekatı terketmekten bir günah sadır olmaz mesul olduğumuz sadece farzlardır.farzı terketmişsek hesabı elbette sorulacaktır sünneti terkten hesap sorulmaz. bütün bu söylemlerin sonucunda sünneti terketmeli mantığı yürütülmemeli efendimize hürmetten dolayı kılınması icabeder çünki onun yolunda yürüyorum diyeceksin sonra yaptıklarını yapmayacaksın bu samimiyetsizlik olur

    hata şurda sünneti farzla eş değer duruma getirmek .bu yanlış olur bir müslümana sünneti farz gibi anlatamayız. anlatılmamalı Mum hoca doğru bilgileri vermiş .hatta meshepler konusunda 4 meshebten hiç birini seçmeyebilirsinde 4 meshebi terkten mesulmü tutulacak bir müslüman ?

    bir alttaki sayfada bir yorumda bulunmuştum siz konuyu okumadınız balıklama daldınız o yorumumu tekrar alıntı yaptım geriye doğru gidersen
    geri vites vardır inşaAllah.

  17. 02.Ekim.2009, 00:45
    37
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 50

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız? ile ilgili yazı Mumsema.org
    geri vitesi kiraya verdim . hep aynı yerde takılmış gidiyorsun ilk yazılanı oku. adam gibi bilgi yazdım. sen kendince muhasebeni yap.işine gelmiyorsa kafana göre takıl. soruya soruyla karşılık verme


  18. 02.Ekim.2009, 00:45
    37
    abdullah biri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kıdemli Üye
    reklam


    geri vitesi kiraya verdim . hep aynı yerde takılmış gidiyorsun ilk yazılanı oku. adam gibi bilgi yazdım. sen kendince muhasebeni yap.işine gelmiyorsa kafana göre takıl. soruya soruyla karşılık verme

  19. 02.Ekim.2009, 01:09
    38
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir sayısız sevabı vardırancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendirsünnetlerden deyil
    Değerli kardeşim dinimiz akıl değil nakil dinidir. Nakil dini olmasına rağmen akla yatkın tek dindir Elhamdülillah?

    Mantık yürüterek konuyu sürdürerek haklı çıkma ısrarı bizim kazancımız değil kaybımız olur?!

    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım
    Kimse farz ile nafilelerin yerini değiştirmiyor bundan Rabbi tealaya sığınırız!
    Lakin sizden din kardeşiniz olarak istirhamım bu soruyu kalbiniz ile başbaşa kaldığınızda bir de kendinize yöneltiniz lütfen!



    Milyarlık arabaları milyonluk lastikleri yürütür.

    Asrin idrakine ne oluyorki 1400 senedir KİTABI, SÜNNETİ, İCMAİ ÜMMETİ ile uyugulanarak gelen namaz şekli rekatlardan nakli delili olmayan akli delillerle hali kılınmaya çalışılıyor?!

    Şimdi bu fikir sahiplerine soruyorum;mademki namaz sadece farz dan ibaret neden namaz içindeki sünnetleride terkedilmiyor?

    Neden Allah Resül'ü masiyetten ve suale çekilmekten masum iken ayakları şişinceye kadar namaz kılardı?


    'De ki, eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.' (Al–i İmran Suresi:31)

    'Andolsun, sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah'ı çokça zikredenler için Allah'ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır.' (Ahzab 21)

    'Haberiniz olsun ' bana Kitap (Kur'an) ve onun kadar başkası (Sünnet) verilmiştir. Haberiniz olsun, koltuğuna kurulmuş karnı tok birilerinin şöyle diyeceği gün yakındır: 'Size Kur'an yeter, helal nevinden onda ne varsa onları helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onları da haram kabul edin.' Böyle diyenden sakının.' (Kütüb–i Sitte, c/16, sh:359)


    Allah Resul'u ve sahabesi ibadetten arta kalan vakitlerini dünya işleriyle meşgul olurken, günümüz müslümanlığı dünya işlerinden arta kalan vakitlerinden kalan vaktini ibadete ayırıyor.
    Hal böyleyken ibadet için ayrılan vakit farzları yerine getirmekten ibretttir mantığı ile sünnetleri terk etmek neredece insaflı olur?!

    Sözümü kıymetli üstadımız Ömer Nasuhinin şu ibretli nasihatıyla bitiriyorum;
    Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu niyetlere niyet edilmesi evlâdır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakıl bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evlâdır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.

    Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? Buna aykırı olan bazı nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır. Hem sünnetleri, hem de kaza namazlarını kılmaya elverişli vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılmazlar. Boşuna yere en kıymetli zamanlarını harcayan insanlar, bilmem böyle bir iddiaya nasıl kalkışabilirler?

    (Kaza Namazları ve Eda ile Kazanın Farkları bölümü)


  20. 02.Ekim.2009, 01:09
    38
    reklam


    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir sayısız sevabı vardırancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendirsünnetlerden deyil
    Değerli kardeşim dinimiz akıl değil nakil dinidir. Nakil dini olmasına rağmen akla yatkın tek dindir Elhamdülillah?

    Mantık yürüterek konuyu sürdürerek haklı çıkma ısrarı bizim kazancımız değil kaybımız olur?!

    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım
    Kimse farz ile nafilelerin yerini değiştirmiyor bundan Rabbi tealaya sığınırız!
    Lakin sizden din kardeşiniz olarak istirhamım bu soruyu kalbiniz ile başbaşa kaldığınızda bir de kendinize yöneltiniz lütfen!



    Milyarlık arabaları milyonluk lastikleri yürütür.

    Asrin idrakine ne oluyorki 1400 senedir KİTABI, SÜNNETİ, İCMAİ ÜMMETİ ile uyugulanarak gelen namaz şekli rekatlardan nakli delili olmayan akli delillerle hali kılınmaya çalışılıyor?!

    Şimdi bu fikir sahiplerine soruyorum;mademki namaz sadece farz dan ibaret neden namaz içindeki sünnetleride terkedilmiyor?

    Neden Allah Resül'ü masiyetten ve suale çekilmekten masum iken ayakları şişinceye kadar namaz kılardı?


    'De ki, eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.' (Al–i İmran Suresi:31)

    'Andolsun, sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah'ı çokça zikredenler için Allah'ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır.' (Ahzab 21)

    'Haberiniz olsun ' bana Kitap (Kur'an) ve onun kadar başkası (Sünnet) verilmiştir. Haberiniz olsun, koltuğuna kurulmuş karnı tok birilerinin şöyle diyeceği gün yakındır: 'Size Kur'an yeter, helal nevinden onda ne varsa onları helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onları da haram kabul edin.' Böyle diyenden sakının.' (Kütüb–i Sitte, c/16, sh:359)


    Allah Resul'u ve sahabesi ibadetten arta kalan vakitlerini dünya işleriyle meşgul olurken, günümüz müslümanlığı dünya işlerinden arta kalan vakitlerinden kalan vaktini ibadete ayırıyor.
    Hal böyleyken ibadet için ayrılan vakit farzları yerine getirmekten ibretttir mantığı ile sünnetleri terk etmek neredece insaflı olur?!

    Sözümü kıymetli üstadımız Ömer Nasuhinin şu ibretli nasihatıyla bitiriyorum;
    Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu niyetlere niyet edilmesi evlâdır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakıl bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evlâdır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.

    Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? Buna aykırı olan bazı nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır. Hem sünnetleri, hem de kaza namazlarını kılmaya elverişli vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılmazlar. Boşuna yere en kıymetli zamanlarını harcayan insanlar, bilmem böyle bir iddiaya nasıl kalkışabilirler?

    (Kaza Namazları ve Eda ile Kazanın Farkları bölümü)

  21. 02.Ekim.2009, 01:16
    39
    abdullah biri
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 50

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    sevgili kurşun kalem kardeşim ayet meali veya hadis şerif meali öne sürmedik ki olur bu insanlar yanlışlıkla inkar yoluna girip yanlış manaya çekip günaha girmelerine sebeb olmak istemedik.
    öğrenmek istemeyene bir şey öğretilmez o ilme ve yazılanlara yazık olur yoksa

    selam ve dua ile


  22. 02.Ekim.2009, 01:16
    39
    abdullah biri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kıdemli Üye
    sevgili kurşun kalem kardeşim ayet meali veya hadis şerif meali öne sürmedik ki olur bu insanlar yanlışlıkla inkar yoluna girip yanlış manaya çekip günaha girmelerine sebeb olmak istemedik.
    öğrenmek istemeyene bir şey öğretilmez o ilme ve yazılanlara yazık olur yoksa

    selam ve dua ile

  23. 02.Ekim.2009, 01:30
    40
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Değerli Abdullah kardeşim..
    Ayet ve Hadis meali konuyu mantık cümlelerinden çıkarmak içindi.
    Konu farz bir ibadet, emir yeri Kitab-ı Kerimde detayı ile uygulanır şekli Resül'ün <a.s.> sünnetinde...
    Hal böyle olunca delillerde Kitab ve sünnetten olması kaçınılmazdır ve eklenecek çok olmasına karşın bir iki tanesiyle ittifa ettik..
    Sizin görüşünüzüde saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum...


  24. 02.Ekim.2009, 01:30
    40
    Değerli Abdullah kardeşim..
    Ayet ve Hadis meali konuyu mantık cümlelerinden çıkarmak içindi.
    Konu farz bir ibadet, emir yeri Kitab-ı Kerimde detayı ile uygulanır şekli Resül'ün <a.s.> sünnetinde...
    Hal böyle olunca delillerde Kitab ve sünnetten olması kaçınılmazdır ve eklenecek çok olmasına karşın bir iki tanesiyle ittifa ettik..
    Sizin görüşünüzüde saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum...

  25. 02.Ekim.2009, 03:20
    41
    sinop57
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2009
    Üye No: 49074
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    ""Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. ""

    aradığım cevap sanırım buydu.teşekkür ederim cevaplayan herkese.hakkınızı helal edin


  26. 02.Ekim.2009, 03:20
    41
    sinop57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ""Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. ""

    aradığım cevap sanırım buydu.teşekkür ederim cevaplayan herkese.hakkınızı helal edin




+ Yorum Gönder
Git İlk 23