Kâfirler necis midir? 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
  1. 1
    Ubeydullah Devamlı Üye
    Ubeydullah
    Devamlı Üye
    Ubeydullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 11.Aralık.2016
    Üye No: 110479
    Mesaj Sayısı: 314
    Tecrübe Puanı: 4

    Kâfirler necis midir?


    Kâfirler necis midir?
    Şafii mezhebinde buna dair bir görüş var mıdır?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    emirhan uysal Devamlı Üye
    emirhan uysal
    Devamlı Üye
    emirhan uysal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 27.Ağustos.2018
    Üye No: 119149
    Mesaj Sayısı: 258
    Tecrübe Puanı: 3

    Yorum: Kâfirler necis midir?


    “Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir necestir/pisliktir. Onun için bu yıllarından sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız, (biliniz ki) Allah dilerse sizi kendi lütfundan zengin edecektir. Şüphesiz Allah iyi bilendir, hikmet sahibidir.”(Tevbe, 9/28).

    Bu yasağın Yahudileri ve Hristiyanları kapsayıp kapsamadığı hususunda farklı rivayetler bulunmakla beraber, günümüze kadar uygulana gelen kural, Müslüman olmayanların bu bölgeye sokulmaması yönündedir. Kur'an'da bu iki din mensuplarının "kâfir" olarak nitelendirilmesi ve bu kesimden bir kısmının şirk (Allah'a ortak koşma) sayılacak inançlarına yöneltilen eleştirilerle Hz. Peygamber (asv)'in Arap yarımadasında ikamet ile ilgili bazı hadisleri, onların da bu kapsamda kabul edilmesi sonucunu doğurmuştur.


  3. 3
    Ebû Mansur Devamlı Üye
    Ebû Mansur
    Devamlı Üye
    Ebû Mansur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 07.Nisan.2018
    Üye No: 117640
    Mesaj Sayısı: 266
    Tecrübe Puanı: 3
    Yer: İmtihan Dünyası

    Yorum: Kâfirler necis midir?


    Kardeşimizin verdiği Ayette müşrikler hakkında kullanılan “neces” kelimesi üç şekilde anlaşılmıştır:

    a. Bizzat bedenlerinin köpek, domuz gibi necis olması. Rivayete göre, Ömer b. Abdulaziz bu ayete dayanarak Yahudî ve Hristiyanların -necis olduklarını kabul ettiği için- Müslümanların mescitlerine giremeyeceklerine dair emir vermiştir.

    Hasan-ı Basrî de bu görüştedir ve: "Bir müşrikle el sıkışan kimse abdest alsın” görüşünü seslendirmiştir.

    b. Cenabetten yıkanmadıkları için necis kabul edilmişlerdir. Taberî, İbn Abbas’tan nakledilen bu rivayetin doğru olmadığına ve bu görüşün de sağlam olmadığına işaret etmiştir.

    c. İslam dinini kabul etmedikleri, müşriklikte kaldıkları için -manen- necistirler. Razî’ye göre bu son görüş alimlerin büyük çokluğuna ait olup en sahih olan görüştür. (bk. Taberî, Razî, İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri).


  4. Reklam

+ Yorum Gönder