Beşeri hiç bir üstünlüğü kabul etmemek 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
  1. 1
    Akvon Üye
    Akvon
    Üye

    Üye No: 117829
    Mesaj Sayısı: 2
    Tecrübe Puanı: 1

    Beşeri hiç bir üstünlüğü kabul etmemek


    Selamun Aleyküm Müslüman kardeşlerim, bir soru sormak istiyorum? Ben dinimi kendimce yaşayan, yapılması gereken tüm ibadetlerimi uygulamaya çalışan sadece Allah'ın bir kuluyum. Ya bilmiyorum doğru mu? Değil mi? Lakin şu son zamanlarda merak ettiğim bir durum var. Ben kendimi bildim bileli hiç bir saltanatı üstün görmedim daha doğrusu, hiç kimseyi diğer bir şahıstan ayırmam ve ayırmayı da sevmem. Yani tabir de "anarşi" diyebileceğimiz bir durum da değil çünkü bir yıkılış, yönetimin olmaması ya da benzeri bir şey istemiyorum umurumda da değil doğrusu. Nedeni sadece Allah'ı üstün görmem ve kavga çıkartan bu olgu kimin hayrına şeklinde düşünüyorum. Bu son dönemlerde birisini tanıdım lakin geç tanıdığım için de bin pişmanım, tanıdığım şahıs Ebu Zer el-Gıfârî. Hiç birimiz bir sahabe konumunda olamayız din açısından tabii ki. Ancak ben de az çok karanlık bir aile de büyüdüm, büyüdüm ortam da alim diye adlandırdıkları şahıslar söylediklerine göre, peygamberlerin bir kaçı bile tam manasıyla Allah ile doğrudan konuşamaz iken bunlar konuşuyormuş ve tabii ki benzeri şeyler de bulunduruyormuş. Yani kısacası sapkınlığın hat safha da olduğu yerde büyüdüm. Ne kadar karşı çıksam da hep dışlandım ve akıl sağlığı bozuk ya da dinsiz olarak nitelendirildim. Her zaman İslam'ın doğru yüzü ile hareket etmeyi denedim, deniyorum da. Meslek sahibi olmaya başlayınca sıkça yetimlere mazlumlara yardım etmek istiyorum, şuan bile durumum yettiği kadarıyla yardım amaçlı bir çok şeyi deniyorum maddiyat olarak. İstediğim içimde bulundurduğum tek şey barış. "Görülen gerçek, savaştır, kavgadır, katliamdır, soykırımdır, ırkçılıktır. Hayali kalansa daima unutulan barıştır. Niye savaş, neden savaş? Üstünlük kanıtı mı? Sonu belli olan kaderin, yanında gelemeyeceği olan maddiyat mı? Babayı oğula, oğulu atalara düşman yapan bir olgu "kimin yararına?". Kanla dolu olan şişelerin renk farklılığı mı üstünlük? Toplum gülmeyi, şahıslar selamlaşmayı unuttu. İnsanlar merhameti, hayvanlar ise güveni unuttu. Nedeni bu olgu, nefrete, narsistliğe, küstahlığa, lanete dayalı olan olgu. Dine göre şeytandan üstün, ilme göre fikirlerimizden, düşüncelerimize göre kendimizi bildiğimizden üstünüz evet, ama bu üstünlük sevgi değil "nefret" üstünlüğü." şeklinde düşünen birisiyim ve hiçbir saltanatı, hiç bir insanı üstün görmüyorum. Sonuçta, peygamber tabii ki önderimiz ve muhakkak ki her zaman bizim için en önemli insan olacak lakin o da bizim gibi bir insan, bir kul. Yapısal olarak bir üstünlüğü yok ve bunu demem lütfen yanlış anlaşılmasın. "ÜSTÜNLÜK ANCAK TAKVÂ'DADIR" şeklinde düşünürüm ki hepimiz böyle düşünmek zorundayız. Üstünlüğün takva olan bu yaşamın, hangi maddiyatın ve beşerinin diğerinden üstünlüğü vardır sorarım size? Ben sadece ibadet ederek ölmek istiyorum, tabii ki toplumumu düşünmek zorundayım onun için siyasi kararlarım biraz da olsa etkiler lakin, toplumuzun kendine yararı yok. Nedeni Kur'an'ı yaşamıyoruz. Yaşasaydık ne gerek kalırdı değil mi? Sadece Kendimizi savunmak için tek irade olurduk. Böyle düşünmek benim zararımadır ancak Allah katında günahı var mıdır? Bunu sormak isterim. Şimdiden Allah razı olsun.

    İlgili Yazılar

  2. 2
    mum Kişisel Rütbe
    mum
    Kişisel Rütbe

    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 9,930
    Tecrübe Puanı: 102

    Yorum: Beşeri hiç bir üstünlüğü kabul etmemek


    Alıntı
    Ebu Zer el-Gıfârî
    Ebu zer hakkında nerden okudun nasıl bu kanıya vardın bilmiyoruz ama hayırlı, takvalı zühd sahibi bir sahabi (Mizacı sert olsa da)
    Alıntı
    Sonuçta, peygamber tabii ki önderimiz ve muhakkak ki her zaman bizim için en önemli insan olacak lakin o da bizim gibi bir insan, bir kul. Yapısal olarak bir üstünlüğü yok ve bunu demem lütfen yanlış anlaşılmasın. "ÜSTÜNLÜK ANCAK TAKVÂ'DADIR
    Peygamberler seçilmiş insanlardır ve diğer tüm insanlardan üstündürler.
    Üstünlük takvada doğru ama Peygamberler ve sahabeler hariç.
    Alıntı
    Böyle düşünmek benim zararımadır ancak Allah katında günahı var mıdır?
    Üstünlük takva iledir ama dediğim gibi Bazı insanlar bundan müstesnadır.

    يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ اِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَاُنْثٰى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَـبَٓائِلَ لِتَعَارَفُواۜ اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللّٰهِ اَتْقٰيكُمْۜ اِنَّ اللّٰهَ عَل۪يمٌ خَب۪يرٌ ﴿١٣﴾

    Hucurat 13. ayet

    Ey insanlar! Şüphesiz sizi bir erkek ile bir dişiden yarattık, tanışasınız diye sizi kavim ve kabilelere ayırdık, Allah katında en değerli olanınız O’na itaatsizlikten en fazla sakınanınızdır. Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir, her şeyden haberdardır.

    Müslümanların dünya görüşlerini ve değer ölçütlerini dayandırdıkları âyetlerden biri de budur. Fertler, gruplar, kavimler, ümmetler, milletler siyasî, kültürel, biyolojik, coğrafî vb. farklarla birbirinden ayrılır; bu farklara bağlı olarak farklı kimlik sahibi olur, bu kimlikle tanınır ve tanışır. Ayrıca her biri kendi farkını, özelliğini bir gurur, değer ve övünç vesilesi yapar. Âyet farklı yaratılmanın “kimlik edinme ve bu kimlikle tanınma, tanışma” fonksiyon ve hikmetini onaylıyor; ancak farklı sosyal ve etnik gruplara mensup olmanın üstünlük vesilesi olarak kullanılmasını reddediyor; insanın şeref ve değerini, kendi iradesi ile elde etmediği etnik aidiyete değil, kendi irade ve çabasıyla elde ettiği evrensel değerlere bağlıyor. Âyetteki etka kelimesinin içerdiği takvâ kavramı, evrensel değerleri, erdemleri edinme ve bunların zıtlarından titizlikle kaçınma ve sakınmayı ifade etmektedir (bk. A‘râf 7/26). Hak dine iman dışındaki evrensel değerler hangi kişi ve grupta bulunursa o, diğerlerinden daha üstündür, daha değerlidir. Sıra hak dine imana gelince, özellikle ebedî kurtuluş bakımından başka hiçbir değer ve erdem imanın yerini tutamaz, imandan üstün olamaz. Âyetin ortaya koyduğu insanlık değeri ile gruplar arası ilişkiyi –konuyla ilgili başka âyetleri de göz önüne alarak– şöyle özetlemek mümkündür: Bütün insanlar bir erkekle (Âdem) bir kadından (Havvâ) yaratılmış, meydana getirilmiştir. Allah Âdem’i topraktan, eşini de Âdem’in aslından yaratmış, bunların karı-koca olmalarından sonra da doğum yoluyla insanlık vücuda gelmiş, üremiş ve çoğalmıştır. Şu halde bütün insanların aslı birdir, aynı maden ve maddeden yaratılmışlardır; hem kök hem de biyolojik temel özellikleri farklı değildir, bu yönden bir üstünlük veya aşağılık söz konusu olamaz. Kök itibariyle kardeş olan insanlar birçok hikmet yanında farklı kimliklerle tanınıp tanışmaları için gruplara ayrılmışlardır. Her grup, başkalarından farklı, kendi aralarında ortak özelliklerine dayalı olarak birleşir ve dayanışırlar. Bu birleşme ve dayanışmada temel unsur dindir. Dini bir olanlar birbirini kardeş bilirler ve genellikle diğer özelliklerdeki ortaklık bu özel bağın üstüne çıkamaz. Dinin insana kazandırmak istediği en önemli değer ahlâktır (takvâ), hem bir grup içinde hem de gruplar arasında üstünlüğün, üstün değerin ölçütü ahlâk olmalıdır.

    Kur’an’ın nâzil olduğu zamanda Araplar’da da kavimleri ve kabileleri ile övünme, kendilerini bu yüzden başkalarından üstün görme âdeti (kültürü) güçlü bir şekilde mevcuttu. İslâm insanların eşitliği gerçeğini ilân edince bunu sindirmekte zorlananlar oldu, bazı soylu aileler ve kabileler kızlarını diğerlerine veya âzatlı (eski) kölelere vermek istemiyorlardı. Hz. Peygamber bunlarla mücadele etti, müminleri eğitti ve meşhur Vedâ hutbesinde bütün insanlığa şöyle seslendi:

    “Ey insanlar! Şunu iyi biliniz ki rabbiniz birdir, babanız birdir. Arap’ın başka ırka, başka ırkın Arap’a, beyazın siyaha, siyahın beyaza, dindarlık ve ahlâk üstünlüğü dışında bir üstünlüğü yoktur. Dinleyin! Bu ilâhî gerçeği size tebliğ ettim mi, bildirdim mi?” Kendisini dinleyenler hep birden “evet” dediler. “Öyleyse burada olanlar olmayanlara bildirsin!” buyurdu (Müsned, V/411).


    Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 5 Sayfa: 97-98


  3. 3
    Akvon Üye
    Akvon
    Üye

    Üye No: 117829
    Mesaj Sayısı: 2
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Beşeri hiç bir üstünlüğü kabul etmemek


    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, peygamberlik konusunu küçümsemedim yanlış anlaşılmasın, oradaki kastım peygamber dışı olgulara. Daha doğrusu siyasi konum gibi etmenleri üstünlük olarak görmemek diyelim acaba yanlış mıdır? Yani kral gibi sultan gibi, bu tarz üstünlükleri sadece mesleki üstünlük görüp boyun eğmemekten bahsediyorum.


  4. Reklam

  5. 4
    imam Özel Üye
    imam
    Özel Üye

    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 6,147
    Tecrübe Puanı: 66
    Yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Beşeri hiç bir üstünlüğü kabul etmemek


    Yanlış olmadığı yazılmış zaten


+ Yorum Gönder