Mezhep değiştirmek için neler yapılması gerekir 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 7 kişi
  1. 1
    Mrthn65 Üye
    Mrthn65
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 26.Eylül.2016
    Üye No: 109793
    Mesaj Sayısı: 2
    Tecrübe Puanı: 1

    Mezhep değiştirmek için neler yapılması gerekir


    İki sorum var, birincisi uzun zamandır şafii ilmihali okuyorum kendi isteğimle şafii mezhebine geçebilir miyim veya birine danişmam mi gerekir. İkinci sorum, babam şafii olduğu için bana, senin de şafii mezhebine geçmen gerekir deniliyor sizce doğru mudur?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: Mezhep değiştirmek için neler yapılması gerekir


    Mezhep degistirmek nefsani istege gore ve babam o mezhepte diye bir kural yoktur ve bu kesinlikle yanlistir.Sana bulundugun cografyada hangi mezhep ulasmissa seninde o mezhepte olman en uygunu olacaktir.Birde tabii bulundugun yerde cogunluk ne buda onemli.Ve kardesim sunu bilki mezhep degistirmek din degistirmek degildir.Bunu sana garanti edebilirim.Yani degistirirsen de gunah olmaz eger nefsani arzuya gore degil ise.Fakat EN UYGUNU BENİM SANA YAZDİGİM KRİTERLERE GORE BU İSE KARAR VERMEN DİYE DUSUNUYORUM.


  3. 3
    Muslim Üye
    Muslim
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 05.Nisan.2016
    Üye No: 108202
    Mesaj Sayısı: 47
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Mezhep değiştirmek için neler yapılması gerekir


    1- mezhep değiştirmenin prosedürü yok. hangi mezhebin fıkhını daha iyi bilip, içine yatıyorsa onunla amel edersin. ama önceliğimiz en sahih görüşle amel etmek olmalı.

    2- bulunduğu çevrenin mezhebi ile amel etmek ALLAH 'ın izni ile kişiye daha kolaylık sağlar fetva açısından. ama sen hangi mezhebin fıkhını daha iyi biliyorsan ve hangisi daha çok içine yatıyorsa onla amel et. hanbeli fıkhı hakkında bilgileysen onla, şafiî hakkında daha bilgiliysen ve içine yatıyorsa onunla amel et.


  4. Reklam

  5. 4
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: Mezhep değiştirmek için neler yapılması gerekir


    Siz dediniz ya ki hangi mezhep icine yatiyorsa onunla ben hanefi fikhi olan ailede dogdum ve 17 yasina kadar bu fikihla amel etim ve cevrem bulundugum yer tamamen hanefi fakat simdi safii ilmihali okudum ve idrak ettim ben simdi o mezhep icime yattigi icin ona gecsem bu caiz olur mu?


  6. 5
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,942
    Tecrübe Puanı: 10

    Eğer bu mezhebe sürekli uyacak ve yeterince bilgi sahibi olabileceğinden emin isen elbette şafii mezhebine geçebilir bu mezhebe uyabilirsin. Ama senin anlattığın şekilde o kadar geniş bir hanefi ortamında isen sana hanefi mezhebinde kalmanı tavsiye ederiz.


  7. 6
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Hocam yazinizin sonunda bana o kadar cok hanefi olan yerdeysen hanefide kalmani tavsiye ederiz dediniz ya bunun NEDENİNİ rica etsem bana soylermisiniz?
    Ben birde karadenizliyim ya zaten oralar hep hanefi fakat ben simdi gecememmi caiz mi olmaz?


  8. 7
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,942
    Tecrübe Puanı: 10

    Caiz olur elbette. Bizim tavsiye etmemizin nedeni daha kolay ve daha hızlı bilgi elde etmek ile o mezheple aynı mezhebe tabi olanlarla ibadetlerini daha rahat bir şekilde yapabilmekten dolayıdır.

    Bazı alimlere göre herhangi bir mezhebi taklit etmenin bazı şartları vardır:

    1. Taklit edilen mezhebin mudevven/ilmiyle kaynaklarıyla oturmuş bir konumda hak bir mezhep olmalıdır.

    2. Taklit edenin taklit edilenin söz konusu mesele hakkındaki ilmî şartlarını, usulünü bilmelidir.

    3. Taklit ettiği konu, resmi mahkeme/kadı tarafından nakzedilen/hükmü bozulan bir konu olmamalıdır.

    4. Her mezhepten ruhsatları bir araya getirecek şekilde olmamalıdır.

    5. Aynı konuda bir mezhebe göre amel ettiği halde, başka bir zamanda ona muhalif bir görüşe göre taklit yapılmamalıdır.

    6. Bir konuda farklı mezheplerin görüşü telfik edilmemelidir. Söz gelimi, eli kadına değen bir kimsenin bu konuda Hanefî mezhebini, sonra bir yerinden akan kandan dolayı da Şafii mezhebini taklit etmek, her iki mezhebe göre de abdestinin olmadığının göstergesidir.(bk. İanetu’t-talibîn, 4/249).


  9. 8
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Hocam o zaman ben safii olsam ve cemaatle namazda hanefi imama uysam sehiv srcdesi gerekir diyor peki bunu yapnam camide karisikliga neden olmazmi? Bunu sadece evde yapsam ve diger sorum bu sehiv secdesini imam selam verdikten sonrami yapacagim yani ben imamla selam vermiycem imam selam her iki tarafa selam verecek ben sehiv secdemi yapacagim sonra selam verecegim oylemi?


  10. 9
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,942
    Tecrübe Puanı: 10

    İmama uyan birisi hangi mezhepten olursa olsun imamın yaptığına uyar ve kendi başına hareket edemez. Bu konuyu bu kadar büyütmeden çevrende en çok olan mezhebe uy ve bilmediğin veya zorlanacağın konuların içerisine girme.


  11. 10
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Hocam zorlanacagin islere girme dediniz ya. Şafii olup hanefi imama uymak safii olarak hanefilere namaz kildirmak bu kadar mi zor?Yani sehiv gerekmezmi dediniz tam anlayamadim.
    Birde hocam siz haklisiniz benim bu mezhep degistirmek isi biraz gereksiz olur ama hocam inanin safiiye gonulden gecmek istiyorum.Hocam simdi soyleyin bana eger safiiye gecersem cok mu zorlanirim yada zorlanacagim konulara ornek verin belki cayarim bu isten.
    Allah rizasi icin beni bu konuda aydinlatirmisiniz?


  12. 11
    emre Devamlı Üye
    emre
    Devamlı Üye
    emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 29.Mayıs.2007
    Üye No: 845
    Mesaj Sayısı: 286
    Tecrübe Puanı: 4

    Örneği ben vermiş olayım: Karına ve ya kadın isen kocana abdestli iken dokunursan abdestin bozulur bu yüzden karından veya kocandan uzak durursun. Bu uzaklaşmalar aranıza mesafe koyabilir.


  13. 12
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Öncelikle görüşüne uyduğun alimin iman ehli olduğunu kesin olarak bilmek gerekir.
    Bu blinince mezhebe bakılmadan kalbe mutmain gelen görüşe uymaya çalışmalıdır.
    Eğer bir ihtiyaç veya zaruret varsa diğer alimlerin görüşleriyle amel edilebilir.
    Örneğin ayette orucun vakti geceye kadardır. Burada Caferiler yatsı vaktine kadar orucu bırakmaz. Bizse en erken vakitte iftar ediyoruz. Bu bizi rahatsız ediyor. O halde orucun iftar vakti normal akşam namazı vaktinden 10 dakika kadar sonradır demeliyiz. Yani güneş ışıklarının tamamen yeryüzünden çekildiği anda iftar etmeliyiz. Ama zaruret veya ihtiyaç varsa Hanefiye uyup akşam namazı vaktinde iftara başlayabiliriz. Burada zaruret ölüm kalım meselesi, ihtiyaç ise yapılmadığında daha büyük zararlara yol açacak şey demektir. Vesselam. (İmamı Asgar)


+ Yorum Gönder