Bir müslümana kafir demek 5 üzerinden 4.25 | Toplam : 4 kişi
  1. 1
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Bir müslümana kafir demek


    Selamün aleyküm hocam bir insan kendi kendine de olsa birisi için kafir olduğunun imasında bulunsa,kafir olduğunu kabul etse ama o kişinin yüzüne söylemese ve o kafir olduğunu düşündüğü kişi aslında müminse,onun kafir olduğunu düşünen kişi dinden çıkar mı?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Cömert Oğuz Devamlı Üye
    Cömert Oğuz
    Devamlı Üye
    Cömert Oğuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 19.Mart.2016
    Üye No: 108083
    Mesaj Sayısı: 267
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 19
    Yer: Ev :-)

    Cevap: Bir müslümana kafir demek


    Müslümana kafir demek iyi değildir. Yüzüne söylemediğin için dinden çıkmazsın. Yüzüne söylersen dinden çıkarsın.


  3. 3
    Kloroplast Üye
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek


    Müslümanım diyorsa ve sen içinden o kşinin kafir olduğuna inanırsan (senin ifadenle kabul edersen) dinden çıkarsın.


  4. Reklam

  5. 4
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek


    Yüze söylenmemesi durumunda dinden çıkılıp çıkılmayacağına dair iki zıt yanıt... Arkadaşlar kaynak belirtirseniz sevinirim.Çünkü birinizin bilgisi yanlış gözüküyor.


  6. 5
    Kloroplast Üye
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Tecrübe Puanı: 1

    Kardeş benim yazdığım içinden inandığın zaman için geçerli yoksa arkadaşın ki de doğru vesvese olur inanmazsan(arkadaş bunu demiş) yanlış bişe yok.sen anlamıyorsun.

    Şimdi sen içinden müslümanım diyen birine inanmasan onun inandığı Rabbi yok saymış olursun yani kendi Rabbini anladın mı?Çünkü adam müslümanım diyor ve sen ona inanmıyorsun...Böyle birşey yok.


  7. 6
    #UguR Özel Üye
    #UguR
    Özel Üye
    #UguR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 21.Eylül.2015
    Üye No: 106942
    Mesaj Sayısı: 1,059
    Tecrübe Puanı: 11

    Rasulullah (asm) buyurdular:

    "Herhangi bir kimse, din kardeşine "Ey kafir!" derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." (Müslim, 1/319)

    NUREDDİN YILDIZ'a sorulan soru

    SORU: Selamunaleyküm hocam, bugüne kadar bir müslümana kâfir demenin yani tekfir etmenin küfür olduğunu bilirdim. Müslimde yer alan bir çok hadisi şerifin bu yönde olduğunu okumuştum. Fakat “Müslümana kafir demek” ile ilgili soruda “Müslüman’a kâfir demek ağır bir günahtır. Belki bu sözün sahibi küfre düşmüş olmaz ama büyük bir vebale gireceği ortadadır.” demişsiniz. Bu cevap kafamı karıştırdı. Sizi sorgulamak için değil bilgilerimi netleştirmek varsa yanlış bildiğimi düzeltmek için bu konuyu açıklamanızı rica ediyorum. Müslüman olan birine “kâfir” demek küfür müdür değil midir? Küfürse neden, değilse neden?

    CEVAP: Selamünaleyküm. ‘Yüzde yüz Müslüman’a’, ‘yüzde yüz kâfir’ demenin küfür olacağı doğrudur. Fakat bu ‘yüzde yüz’ rakamını her iki cephe için de oluşturmanın kolay olmayacağını hesaba katınca ‘kâfir diyene kâfir demenin’ de bir risk taşıdığı görülür. Allah’a emanet olun.


  8. 7
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Kloroplast kardeş,benim anlayamamam doğal,çünkü Cömert Oğuz'un yazısı yeterince anlaşılır değil.Yani muallakta,kapalı bir ifade olmuş.Senin sözüne zıt gibi duruyor.Ya da tamamen zıt durmasa bile bu sözü okuyan biri tarafından (Mesela ben) zıt durma ihtimalini,potansiyelini barındırıyor kendi içinde.Halbuki bu konu o kadar detaylı ki... Diğer yandan,ben kaynak istemiştim,sağolsun başka bir arkadaş vermiş ilgili kaynakları.O yüzden mesele kapanmıştır.Aksi takdirde bu konu hakkında ne kadar açıklama yaparsan yap,konuştuğumuz konu din ise güvenilir kaynak çok önemlidir.Mümkün olduğunca kaynaksız konuşulmamalıdır.Haksız mıyım? Ayrıca başka bir şey daha: "Sen anlamıyorsun" ifadesinin ne kadar itici olduğunun farkında mısın?Onun yerine "arkadaşım,sanırım yanlış anlaşılmışız" , "sanırım,yanlış bir anlaşılma olmuş" gibi ifadeler mi daha iyidir; yoksa "sen anlamıyorsun" ifadesi mi? Kararı sana bırakıyorum.


  9. 8
    Cömert Oğuz Devamlı Üye
    Cömert Oğuz
    Devamlı Üye
    Cömert Oğuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 19.Mart.2016
    Üye No: 108083
    Mesaj Sayısı: 267
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 19
    Yer: Ev :-)

    Yanlış anlaşılmalar olabilir. Ama Kloroplast'ın dediği daha doğru. evet yüzüne söylemeden dinden çıkılmaz demişim. Biraz yanılmışım. Özür dilerim.


  10. 9
    Kloroplast Üye
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Tecrübe Puanı: 1

    Kardeşim kaynak istemede haklısın ama araştırıp bulmak vakit alıyor.Ondan yoksa ki ne aklınla ne kalbinle dalga geçilmiş bir cevaptır yazdığım.

    Ayrıca arkadaşın söylediği de doğru onunkine yanlış demedim ki?

    Olabilir gelebilir bu düşünceler ama sen işi inanç boyutuna taşımıssın geldiği gibi kalsa vesvese olur.Arkadaş roman mı yazsın cevap olarak yani.

    @@@Şimdi birkaç delil ile yazayım bari kardeşim.

    Önce ayetlerden bir delil getireyim;

    2/BAKARA-284: Allahındır hep göklerdeki ve yerdeki, siz nefislerinizdekini açsanız da gizlesiniz de Allah onunla sizi hisaba çeker sonra dilediğine mağfiret eyler dilediğine de azab, ve Allah her şey'e kâdirdir.
    (Elmalılı Hamdi Yazır)

    2/BAKARA-284:.......siz nefislerinizdekini açsanız da gizlesiniz de Allah onunla sizi hisaba çeker......

    Kardeşim ayetin tefsirini de okuyabilirsin uzun diye yapıştırmadım.Zira okumak isteyen netten yazar okur.Ama Elmalılı Hamdi Yazır tefsirini oku önce.


    Gene hadisten başka arkadaşın biri delil getirmiş zaten ve daha çok delil var...işte biri daha;

    Aşağıda ki bağlantıya tıkla oku kardeşim.

    [url]https://www.mumsema.org/peygamberlerin-kissalari/103687-kalbini-yarip-baktin-mi-asr-i-saadetten-bir-oyku.html[/url]


    -İnsanlar hakkında ne de kolay hüküm veriyoruz ;
    -Peygamber Efendimizin “Açıp da kalbine mi baktın ? ” uyarısına aldırmaksızın....


  11. 10
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Madem o niyette söylemedin "sen anlamıyorsun" sözünü,o halde ben de bu durumu yanlış anladığım için kusura bakma,hakkını helal et.Son mesajındaki kaynaklar için de teşekkür ederim.Elbette çok uzun cevaplar istemiyorum ama hiç kaynak olmayınca da güven olmuyor.Çünkü özellikle de internet ortamında o kadar çok ama bir o kadar da yalan-yanlış bilgi var ki... İnternet ortamındaki bu bilgilerin çok azı güvenilir kaynaklara dayanıyor.Ben şahsen şimdiye nazaran daha bilinçsizken,açıkçası kaynaklara pek bakmazdım.Ama muhtemelen bu yüzden olsa gerek bana küfür,şirk konusunda çok vesveseler gelmeye başladı.Mesela bu konuda olduğu gibi... Birisinin söylediği bir söz veya yaptığı bir iş sonrası (Elbette her iş değil ama şüphelendiğim bazı işler...) "acaba bu kişi küfre mi girdi?" diye düşünüyorum hep.Tabi bu söylediklerim kendim için de geçerli...Kendimin de küfre girip girmediği konusunda çok tereddüt yaşadım,sıkıntılar çektim.Günlük hayatta yaptığım bazı fiiller veya söylediğim sözler sonrası devamlı "acaba ben kafir mi oldum?" diye düşünür oldum.Bundan bir-bir buçuk sene kadar önce daha kötüydüm de şimdi biraz daha iyiyim Hamdolsun.Elfaz-ı Küfür konusunda güvenilir kitaplar arıyorum.Ama bilemiyorum hangi kitabı alsam?Senin bildiğin,tavsiye edebileceğin Ehli Sünnet itikadında Elfaz-ı Küfür ile ilgili kitap var mı?


  12. 11
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Ne demek Oğuz kardeşim,sorun değil.Olgunca davranışın için teşekkür ederim.Dinimizle ilgili bilgi alış-verişi konusunda titiz olmaya çalışıyorum.Çünkü bir konu mümkün olduğunca açık ve güvenilir kaynaklara dayalı olmalı.Aksi takdirde Allah muhafaza karşı taraf yanlış bilgilenebilir,o şekilde iman edebilir,bu yüzden büyük günahlara girme durumu söz konusu olabilir belki.Ve bu şekilde bilgi veren kişi de vebal altına girebilir. Allah hepimizi bu tür olumsuzluklardan muhafaza eylesin. Hayırlı ve afiyet dolu Ramazanlar kardeşim...


  13. 12
    Kloroplast Üye
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Tecrübe Puanı: 1

    Fîhi Mâ Fîh.Ne varsa içinde kardeşim.ne güzel imanını gözetiyor olman ve kitap tavsiyesi istemişsin...bana sorarsan bu konularla ilgili fazla kitap okuma derim. üzerine düştükçe daha çok takıntı haline getirirsin çünkü.Hem sen dahi bir kitapsın.kendini oku kardeşim.Aradığın orda burda değil içinde.Allah insana şah damarından daha yakın(ilim,kudret ve rahmeti ile) öyleyse kaldır kendini aradan;ortaya çıksın yaradan.içine dön kardeşim ve La ilahe illallah zikrini daima söyle.Hem dil ile hem kalp ile.Hem aşk ile hem zevk ile.Allah'ı zikret kardeşim.o an,ölüm anı geldiğinde bu zikr kalbine artık işlemiş olacığından ölürken Allah ile meşgul olacak zihnin acı çeksede ruhun bedenin,terler içinde kalsanda,dilin La ilahe illallah diyecektir.Derlerya kalpte ne varsa dile o vururmuş.sen bu zikri kalbinde taşıyorsan imanını kurtaracaksın o an geldiğinde Allah'ın izniyle tabi,O'na kalpten bağlanmışsan.Tavsiyem kitap değil zikir oldu kardeşim bırak kendini Allah'a. Sen Hakk'a tevekkül kıl. Tefvîz et ve râhat bul, Sabr eyle ve râzı ol, Mevlâ görelim neyler, Neylerse, güzel eyler.varsa hakkım helal olsun sen de helal et kardeşim.


  14. 13
    Mavisever Üye
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Tecrübe Puanı: 1

    Amin, İnşaAllah bizler ve tüm sevdiklerimiz imanlarımızı kurtarırız. Allah bu yolda tüm müminlere kolaylıklar versin. Sağolasın,ben de varsa helal ediyorum hakkımı. Evet doğru, Allah'ın izniyle Kelime-i Tevhid'i içimize işlemeliyiz.Açıkçası bu konularla ilgili okumak konusu aynen dediğin gibi takıntı oldu bende.Zamanında kaynağını tam araştırmadan bazı dini internet sitelerinde Elfaz-ı Küfür'le ilgili yazılar okumuştum. "Hangi durumda küfre girilir?Kişi ne söylerse,ne yaparsa küfre girer?" şeklinde yazılar... Zamanla yaptığım bir çok hareketimde ve sözümde küfür görür oldum.Belki de bana öyle geliyordu. Allah muhafaza dinden çıkmışım gibi hisseder oldum bir çok kez.Allah muhafaza eğer bu yönde detaylı açıklamalar içeren bir kitap okumazsam,bilgi eksikliği yüzünden küfre girersem diye korkuyorum.Ama bu kez de okursam dediğin gibi takıntım daha da artabilir.Ne yapmalıyım,tıkandım kaldım.Evet,zikir çok önemli dediğin gibi.Ama bu takıntı hali zikir esnasında da olursa kendimi zikre veremem ki.Zikir çekerken bu durum olursa ne yapmalıyım?


  15. 14
    Kloroplast Üye
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Tecrübe Puanı: 1

    Kardeşim kelime-i tevhid zikrini söylerken bu düşüncelerin(küfre düştüm mü?) gelmesi birşey ifade etmez ki(imandan şüphe etmek dışında).Çünkü sen bu zikri söylerken her defasında imanını tazelemiş oluyorsun,dinden çıkmış olsanda girmiş oluyorsun.İmanını ve kalbini bu zikir ile cilalamış oluyorsun.her söylediğinde cila atıyorsun iman nurunu parlatıyorsun,ışıl ışıl oluyor bunun için kalbine nakş edersen ölüm anında da imanını tazelemiş olarak gidersin.ölüm anında dilinde mecal yoksa bile kalbin zaten Lâ ilahe...diye başlar illallAllah diye bitirir.

    Yani bu zikir esnasında bu takıntı olursa kendimi zikre veremem diye soruyor olman kelime-i tevhidin ne demek olduğunu idrak edemeyişini gösteriyor kardeşim.

    Şimdi sen sormazsında ben söylüyeyim ölüm anında peygamberimiz dil ile ne diyordu Refîk-i a'la' ama peygamberimizin kalbi zaten hep Allah aşkı,zikir-sevgi-muhabbet-bağlılık-kelime-i tevhid halindeydi.yani kardeşim demek istediğim bu zikri ve manasını kalbine indir birşey olmaz.

    Böyle takıntı yapacaksan bu tür kitaplar okumaman daha iyi.Allah'ı seviyorsan,emir ve yasaklarını gözetiyorsan vs. Allah senin canının kafir olarak çıkmasını ister mi hiç kardeşim.istemez tabi.korkma..!ölümünden önce O halleder.bırak kendini Allah'a hiç bişe olmaz.


+ Yorum Gönder
Git 12 Son