Kurbanı kadının adına kesmek 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
  1. 1
    infak Devamlı Üye
    infak
    Devamlı Üye
    infak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 19.Eylül.2007
    Üye No: 3004
    Mesaj Sayısı: 156
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 33
    Yer: bursa

    Kurbanı kadının adına kesmek


    selamun aleyküm hocam bi sorum olcaktı:
    bir evde erkek dururken karısının üstüne kurban kesebilirmi yani erkek kendi adına kesmiyo hanımının adına kesiyo bu doğru olur mu?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    mumsema Administrator
    mumsema
    Administrator
    mumsema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 20.Ocak.2007
    Üye No: 129
    Mesaj Sayısı: 5,567
    Tecrübe Puanı: 87
    Yer: Türkiye

    --->: Sorun cevap vereyim


    ergül Nickli Üyeden Alıntı
    selamun aleyküm hocam bi sorum olcaktı:
    bir evde erkek dururken karısının üstüne kurban kesebilirmi yani erkek kendi adına kesmiyo hanımının adına kesiyo bu doğru olur mu?
    ve aleykumusselam ve arhmetullah ergül kardeşim

    mal edinme konusunda kadın ve erkek aynı haklara sahiptirler.
    Kurban kesmek asli ihtiyacı dışında kesmeye gücü yetene vaciptir (şafii ye göre sünneti muekkede)

    mal varlığı kimin ise o onun kesmesi gerekir. ama eşini veya bir başkasını vekil ederek kestirebilir bunda dinen caizdir.

    Alıntı
    Kurban Ailede Kimin Adına Kesilir?

    Hanefi âlimlerinin görüşlerine göre, aile içinde, şahsı adına kimin serveti varsa kurban onun adına kesilir. Aile içinde her zengin şahıs, kendi adına kurbanını kesmekle mükellef olur. Ailede kendi adına serveti bulunmayanların ise hiçbirine kurban gerekmez. Yani zengin olmayan aile fertleri kurbanla mükellef olmazlar...

    Diyelim ki servet, aile reisinin şahsına aittir. Öyle ise kurban borçlusu da servetin sahibi olan aile reisidir. Aile içinde serveti olmayan ötekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri söz konusu olmaz.

    Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine gerek olmaz. Çünkü böyle bir mükellefiyetleri söz konusu değildir. Bilindiği üzere borç kimin ise ödeme mecburiyeti de ona aittir. Borcu olmayanın ödeme mecburiyeti de olmaz. Hanefi mezhebinin gereği budur



+ Yorum Gönder