Konusunu Oylayın.: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?
  1. 16.Nisan.2015, 16:55
    1
    bicaree
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98094
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Ankara

    Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?






    Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı? Mumsema Selamun Aleyküm... Ben iki ay öncesine kadar işsizdim ve içimden mi yoksa dile dökerek mi dediğimi hatırlamadan bir işe girersem aldığım ilk maaşı yarı yarıya Suriye ve Filistin'e yardım olarak göndereceğim dedim. Ancak parayı aldım ve araştırdığım zaman içerisinde bu iki yere yardım yapan bir dernek vs bulamadım şu an böyle kampanyamız yok dediler ve diğer bazılarına ise güvenemiyorum şimdi ben bu parayı hala bekletiyorum ancak içim de rahat değil var mı bildiğiniz dernek vs yoksa bulamazsam ne yapmam gerekir şimdiden Allah Razı Olsun Cevaplayan kardeşlerimden...


  2. 16.Nisan.2015, 16:55
    1
    Üye



    Selamun Aleyküm... Ben iki ay öncesine kadar işsizdim ve içimden mi yoksa dile dökerek mi dediğimi hatırlamadan bir işe girersem aldığım ilk maaşı yarı yarıya Suriye ve Filistin'e yardım olarak göndereceğim dedim. Ancak parayı aldım ve araştırdığım zaman içerisinde bu iki yere yardım yapan bir dernek vs bulamadım şu an böyle kampanyamız yok dediler ve diğer bazılarına ise güvenemiyorum şimdi ben bu parayı hala bekletiyorum ancak içim de rahat değil var mı bildiğiniz dernek vs yoksa bulamazsam ne yapmam gerekir şimdiden Allah Razı Olsun Cevaplayan kardeşlerimden...

  3. 16.Nisan.2015, 19:40
    2
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Cevap: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?




    Filistine ihh ile yolla. Suriyeli kardeşleri de çarşıda bulursun.


  4. 16.Nisan.2015, 19:40
    2
    Üye



    Filistine ihh ile yolla. Suriyeli kardeşleri de çarşıda bulursun.

  5. 17.Nisan.2015, 11:43
    3
    bicaree
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98094
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

    Suriyeli kardeşleri çarşıda bulursun derken ben direk suriyede zulüm altındakilere göndermek istiyorum ayrıca ihh güvenilir mi bilemiyorum pek ? yani pek bi bilgim yok yerine ulaşır mı acaba?


  6. 17.Nisan.2015, 11:43
    3
    Üye
    Suriyeli kardeşleri çarşıda bulursun derken ben direk suriyede zulüm altındakilere göndermek istiyorum ayrıca ihh güvenilir mi bilemiyorum pek ? yani pek bi bilgim yok yerine ulaşır mı acaba?

  7. 17.Nisan.2015, 11:53
    4
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Cevap: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

    ihh güvenilirdir merak etme. sadakayı ver denize at, balık bilmezse Halık bilir.

    Suriyelilere vermen yeterlidir.


  8. 17.Nisan.2015, 11:53
    4
    Üye
    ihh güvenilirdir merak etme. sadakayı ver denize at, balık bilmezse Halık bilir.

    Suriyelilere vermen yeterlidir.

  9. 18.Nisan.2015, 00:56
    5
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,580
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 69
    Bulunduğu yer: Almanya

    Cevap: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

    Aynen ihh güvenilir bir yardim kurumu


  10. 18.Nisan.2015, 00:56
    5
    Aciz Kul
    Aynen ihh güvenilir bir yardim kurumu

  11. 20.Nisan.2015, 22:03
    6
    bicaree
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2012
    Üye No: 98094
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

    Allah razı olsun arkadaşlar ikisini de göndericem oraya sanırım...


  12. 20.Nisan.2015, 22:03
    6
    Üye
    Allah razı olsun arkadaşlar ikisini de göndericem oraya sanırım...

  13. 26.Eylül.2018, 11:27
    7
    Misafir

    Adagi yerine getirememek ve Namazi cem etmek

    Selamünaleyküm,

    Ben burada bir kac gün önce soru sormustum ancak soru baska bir konuya tasinmis sanirim ve suan cevaplanip cevaplanmadigini göremiyorum. Herneyse, söyle bir sorum var: Ben bir seyin olmasi icin adak adadim gibi birsey. Namazi 5 vakit kilmak gibi birsey icimden gecti ama tam adak yaptimmi hatirlamiyorum.

    Birinci sorum bu: ben zaten 2 vakti (sabah ile yatsiyi) sürekli cok sükür kiliyorum, ben simdi 5 vakti herhangi nedenden dolayi kilamazsam/kilmazsam ve adak yaptiysam, bu durumda adagimi bozmus oldugumda ne yapmaliyim? Rabbimin öfkesini, cezasini üzerimize cekmek istemiyorum. Adagi yerine getirmeyen ne yapmalidir?

    Ikinci sorum: Ben yinede gayret göstermek istiyorum kilmaya. Ben ancak bu önümüzdeki dönem uzun okulda olabilirim, yani 12 saat evden disarida mesela. Ancak yurt disindayim ve bir namaz kilmak icin odaya rastlamadim okulda. Ben bu durumda mesela aksam ile yatsiyi veya baska namazlari birlestirip kilabilirmiyim? Cem etmek deniliyor sanirim buna. Peki bu, hanefi mezhepindeyim bu arada, caiz olabilir mi?

    Simdiden Allah razi olsun.


  14. 26.Eylül.2018, 11:27
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamünaleyküm,

    Ben burada bir kac gün önce soru sormustum ancak soru baska bir konuya tasinmis sanirim ve suan cevaplanip cevaplanmadigini göremiyorum. Herneyse, söyle bir sorum var: Ben bir seyin olmasi icin adak adadim gibi birsey. Namazi 5 vakit kilmak gibi birsey icimden gecti ama tam adak yaptimmi hatirlamiyorum.

    Birinci sorum bu: ben zaten 2 vakti (sabah ile yatsiyi) sürekli cok sükür kiliyorum, ben simdi 5 vakti herhangi nedenden dolayi kilamazsam/kilmazsam ve adak yaptiysam, bu durumda adagimi bozmus oldugumda ne yapmaliyim? Rabbimin öfkesini, cezasini üzerimize cekmek istemiyorum. Adagi yerine getirmeyen ne yapmalidir?

    Ikinci sorum: Ben yinede gayret göstermek istiyorum kilmaya. Ben ancak bu önümüzdeki dönem uzun okulda olabilirim, yani 12 saat evden disarida mesela. Ancak yurt disindayim ve bir namaz kilmak icin odaya rastlamadim okulda. Ben bu durumda mesela aksam ile yatsiyi veya baska namazlari birlestirip kilabilirmiyim? Cem etmek deniliyor sanirim buna. Peki bu, hanefi mezhepindeyim bu arada, caiz olabilir mi?

    Simdiden Allah razi olsun.

  15. 27.Eylül.2018, 07:25
    8
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 8,175
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Adağı yerine getirememek durumunda ne yapılmalı?

    1. Farz olan bir ibadet adanmaz, zaten kılmak zorundasınız. Her namazı kılmamak büyük bir isyandır. Adak olmadan da her kılmadığın namaz Allahı öfkelendirir.

    2. Okulda namaz birleştirilmez bu sadece seferi olanlar içindir

    İZLEYİN LÜTFEN:



  16. 27.Eylül.2018, 07:25
    8
    Üye
    1. Farz olan bir ibadet adanmaz, zaten kılmak zorundasınız. Her namazı kılmamak büyük bir isyandır. Adak olmadan da her kılmadığın namaz Allahı öfkelendirir.

    2. Okulda namaz birleştirilmez bu sadece seferi olanlar içindir

    İZLEYİN LÜTFEN:





+ Yorum Gönder