5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
  1. 1
    Yasin123 Kıdemli Üye
       

    Maliki mezhebinde abdest hakkında.

    Bu mezhepte abdestte uvuzları ara vermeden yıkamak farz.

    Bu "ara" denilen şey ne anlamda aradır? Beklemek anlamında mıdır? Beklemek anlamında ise bu süre en fazla ne kadar olmalıdır? Birde uvuzlarımı yıkarken önceden ellerimi yıkıyorum, ama ayaklarımı yıkadıktan sonra ellerimi tekrar yıkayıp yüzümü yıkıyorum. Bu durumda abdesti baştan almam gerekir mi Maliki mezhebinde? (Bu arada ayaklarını yıkadıktan sonra niye başını mesh ediyorsun demeyin çünkü abdestte genelde sıraya uymuyorum.)

    İlgili Yazılar

  2. 2
    musab Hadis Öğrencisi

    Cevap: Maliki mezhebinde abdest hakkında.

    evet hanbeli,malikide muvalat şart.yani ara vermeden yıkamak.bunun ölçücü uzuvun kurumadan diğer uzuvu yıkamak


  3. 3
    Yasin123 Kıdemli Üye

    Cevap: Maliki mezhebinde abdest hakkında.

    Uzvun kuruması derken tamamen kuruması mı?


  4. Reklam

  5. 4
    hikmetgumuslu Üye

    Cevap: Maliki mezhebinde abdest hakkında.

    Muvalat nedir?

    Bu yazıyı sesli olarak dinleyebilirsiniz
    Ses dosyasını dinlemek için Flash Player gereklidir.

    Ses dosyasını indirmek için tıklayın.
    Sual: Maliki mezhebinde farz olan muvalat nedir?
    CEVAP
    Muvalat, her uzvu, birbiri arkasından ara vermeden, acele olarak yıkamaktır. Başka bir ifade ile, normal şartlar altında, bir önce yıkadığı uzuv kuruyacak kadar ara vermemektir.

    Çok kısa zamanda yapılan bir iş, muvalata engel olmaz. Mesela, abdest alırken kapıdan biri girse, gelenin kim olduğuna bakılsa, muvalata mani olmaz. Musluktan su kesilse, kovadaki suyu almak veya bitişik odadaki musluğa gidip, o musluktan abdest almak, muvalatı engellemez. Sağ ayağı yıkadıktan sonra, kolayca giren bir çorabı hemen giyerek, öteki ayağı yıkamaya başlamak da muvalata mani olmaz. Yavaşça giyerse, normal şartlarda, bir uzuv kuruyacak kadar ara verilirse, muvalata mani olur. Abdest alırken çorabın birisini veya ikisini çıkarmak muvalata mani olmaz.

    Uzuvların kuruyup kurumaması mutlak ölçü değildir. Çünkü sıcak ve rüzgarlı havada, uzuvlar hemen kuruyabilir. Yahut soğuk ve rüzgarsız bir yerde, uzuvlar geç kuruyabilir. Uzuvlar kurumadı diye, başka bir iş yapmak muvalata mani olur. Hararetli vücutta, uzuv tez kuruyabilir. Demek ki, kuruyup kurumaması kesin ölçü değildir.

    İbni Âbidin hazretleri de, Hanefi'ye göre muvalatı anlatırken, (Toprakla teyemmüm ederken de, su ile yıkamak olmadığı halde, normal şartlarda bir uzuv kuruyacak kadar ara vermek muvalata manidir) buyuruyor.

    Sual: Muvalatın kısaca tarifi nasıldır?
    CEVAP
    Muvalat başka işle uğraşmadan abdestle meşgul olmak demektir


+ Yorum Gönder