Karabasan neden gelir ? 5 üzerinden 4.63 | Toplam : 19 kişi
  1. 1
    umutlucan Sadece ALLAH'a kul olun
    umutlucan
    Sadece ALLAH'a kul olun
    umutlucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 101338
    Mesaj Sayısı: 1,402
    Tecrübe Puanı: 15

    Karabasan neden gelir ?


    karabasan neden gelir ?
    bazı arkadaşlarım hiç görmüyor ve görmemiş
    ben çok gördüm iman zayıflıgı yada imanın kuvvetli olmasıylamı alakalımıdır ?
    yada korkaklıklamı alakalıdır?
    yada genetik birşeymidir?
    tıp dilinde uyku felci deniliyor
    karabasan ayette gecermi?


    uyurken zikirmiyapmamız gerekiyor?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Cevap: Karabasan neden gelir ?


    kan bsncı ie alakalı diye blyorum ama işin metafizik yönüde vardır mutlaka


  3. 3
    ekin Üye
    ekin
    Üye

    Profili:
    Üye No: 101949
    Mesaj Sayısı: 17
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Karabasan neden gelir ?


    işin metafizik boyutu varmış ben birin sormuştum..yani bilimsel olarak ağır yemek yiyp uyuyunca oluyor diyorlar ama bence metafizikle alakalı imanlada alakalı olabilir


  4. Reklam

  5. 4
    ekin Üye
    ekin
    Üye

    Profili:
    Üye No: 101949
    Mesaj Sayısı: 17
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Karabasan neden gelir ?


    ama ben kendi düşünceme göre sizdeki enerji seviysinin düşüşü ile alakalı..enerji korku yada aşırı sevinçli anınız aşırı üzgün haliniz


  6. 5
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 0
    Tecrübe Puanı: 0
    Yer: çalışma odam:)

    Bu olayı ne güzel açıklayan osmanlı mütefekkiri erzurumlu ibrahim hakkıdır.
    Bu Uyku ile uyanıklık arasında görülen, tamamen kan basıncının ağırlamasıyla alakalıdır.


    Alıntı
    Hz.Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam) yatağına girdiği zaman, ellerine üfleyip Muavvizateyn'i ( felak ve nas sureleri) ve kulhüvallahu ahad'i (ihlas suresini) okur ellerini yüzüne ve vücuduna sürer ve bunu üç kere tekrar ederdi. Hastalandığı zaman aynı şeyi kendisine yapmamı emrederdi". [Buharî, Fedâilu'l-Kur'ân 14, Tıbb 39, Da'avât 12; Müslim, Selâm 50, (2192); Muvattâ, Ayn t5, (2,942); Tirmizî, Da'avât 21, (3399); Ebu Dâvud, Tıbb 19, (3902).>

    AÇIKLAMA:

    1- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in Kur'ân-ı Kerim'i hastalığı sırasında şifa için okuduğu, mevsuk rivayetlerde gelmiştir. Esasen Kur'ân'ın mü'minler için maddi ve manevî şifa olduğu âyet-i kerimede belirtilmiştir: "Kur'ân'dan, iman edenlere rahmet ve şifâ olan şeyler indiriyoruz, O, zâlimlerin ise sadece kaybını artırır" (İsra suresi, 82). Keza: "Ey insanlar, Rabbinizden size bir öğüt ve kalplerde olana bir şifa, mü'minlere doğru yolu gösteren bir rehber ve rahmet gelmiştir" (Yunus suresi,57 ).

    2- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in kendi vücuduna icra ettiği "nefes"in mahiyeti hakkında bilgi vermek için, İbnu Hacer, rivayetin farklı vecihlerini kaydeder. Buna göre, önce ellerini cemeder, sonra ellerine üfler, sonra okur ve okuma sırasında eline üflerdi. İbnu Hacer, bu üflemenin tükrüksüz veya hafif
    tükrüklü olabileceğini belirtir. Bu maksadla Felak, Nâs ve İhlas sûreleri okunmuştur.

    Meshetme işi, bereket düşüncesiyle yapılmıştır. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselam) ellerini önce başına, yüzüne sürer, ondan sonra elinin yetişebildiği yerlere kadar bütün vücuduna sürerdi. Hz. Aişe der ki: "Resûlullah, kendini götüren hastalığa yakalanınca, ben okuyup üzerine üflüyordum. Kendi elleriyle de vücudunu meshediyordum. Çünkü onun elleri bereket yönüyle benim elimden çok üstün idi". Bir başka rivayette Hz. Aişe meshedip, şifa için dua ederken kendine gelen Resûlullah'ın: "Artık hayır, (şifa değil), Allah'tan Refîk-i A'la'yı istiyorum" dediği belirtilir.

    3- Bazı rivayetler, Kur'ân'dan okuyup nefes ederek tedaviyi Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in ailesi efradına da uyguladığını tasrih eder. Sahabe veTâbi in de aynı tedavi usulüne başvurmuştur. Ulema bunun cevazında ittifak etmiştir.

    4- Nefes'i "tükrüksüz hafif üfürük" diye tarifeden Nevevî, rukyede bunun müstehab olduğunu, ulemanın cevazında icma ettiğini belirtir. Hz.Aişe (radıyallahu anhâ)'ye Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam)'in rukyede yer verdiği nefes'ten sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Onun nefesi, kuru üzüm yiyenin üfürüğü gibi idi, kesinlikle tükrük yoktu.'' Kasıtsız olarak nefesle birlikte çıkacak olan rutubetin tükrük sayılmayacağı belirtilmiştir.

    Kaynak: Prof. Dr. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı, 7. cilt, Akçağ Basım Yayın, Ankara, 1988, s. 50-51



  7. 6
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    bence korktuğumuzda yada aklımıza geldiğinde gelir .ve kan basıncımızın ağırlanmasıyla oluşur.bunlar sadece bir kaçı.


  8. 7
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    arkadaşlar yatakta ekmek yada yemek olunca yatağa yattımız da gelir


  9. 8
    beratcan Üye
    beratcan
    Üye

    Profili:
    Üye No: 119113
    Mesaj Sayısı: 6
    Tecrübe Puanı: 1

    Merhabalar. Evet gecenin 4.30 u ve ben yaklaşık yarım saat önce uyurken sanki rüyamda bir arkadaşımla buluştum.(gerçek hayatta tanıdığım biri) tam yürümeye başladık bir anda bana döndü her şey karardı. O sıra vücudum uyuşmaya başladı ne kolum ne vücudum hareket edemedi. Bağırmaya çalıştım evdekilere sesim dahi çıkmadı. Gözümü çok az açabildim ama hiç bir şey göremedim. Sadece hareket edemiyor sesim çıkmıyordu. Vücudum uyuştu ve çok büyük korku sardı. Bir dakka böyle sürdü sonra düzeldim kalktım gusül aldım falan. Hemen sizlere sorayım dedim belki bilgisi olan vardır. İnternette karabasan olarak yazıyor ama ben hiç bir şey göremedim. Değerli üyeler hocalarım nedir bu nedendir bilgi verirseniz sevinirim. Teşekkürler..


  10. 9
    MutluAy Üye
    MutluAy
    Üye
    MutluAy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 116809
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 1
    Yer: Artvin

    Bu tür durumdan bahseden bir hadiste Peygamber efendimiz s.a.v sahabeden o kişiye ''gece namazına kalksaydın görmezdin diye buyurdu''.
    Yatarken üst yorumda belirtildiği gibi Felak ve Nas surelerini ile birlikte Ayetel kürsi gibi bir hazineden ve korumasından faydalanmak lazımdır. Ashabdan bir zata şaka olarak evin yanıyor denildiğinde O zat R.a, yanamaz çünki ben çıkmadan önce Ayetel Kürsi okudum demiştir.
    Bunlar ne kadar önemli olursa olsun ''Ben müslümanım'' diyen kişinin namaz kılması ve dua etmesi üzerine farzdır. Namaz tüm bela ve müsibetlerden alıkoyar. Lakin Allah'ın o kişiye sevap kazanması ve belki günahlarına keffaret olması adına bir zaman sıkıntı hastalık verebilir. Bunun dışında abdest ve namaz müslümanım diyenin yapmasında kesinliği olan ibadettir.
    Sonrasında küfürlü konuşmak kötü konuşmak ve gıybet gibi durumlar şeytana ve cinlere kapı açar. Konuşurken güzel anlamlı ince yavaş ve doğru konuşmak, gerekirse Allah için susmak kişinin kalbindeki imanını artırıp hem dünyada ve hem ahirette merhametten faydalanmasına sebeptir.

    Kötülüğü adet haline getirmiş veya bir günahı süreklilik halinde işleyen kişilerin bedenen ve ruhen sıkıntıda olma durumu yüksektir.
    Allah'ın ayetlerinde bahsettiği ''ama tövbe edip salih işler işleyenler... '' dediği kişilerden olmak üzere selam ile.


+ Yorum Gönder