Konusunu Oylayın.: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?
  1. 15.Eylül.2012, 21:35
    25
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    reklam


    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi? isimli konu Mumsema.com Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?
    Searhalu Nickli Üyeden Alıntı
    Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır
    Eminmisin son araştırmalarda 17 yaşında evlendiği kesindir...


  2. 15.Eylül.2012, 21:35
    25
    Devamlı Üye
    reklam


    Searhalu Nickli Üyeden Alıntı
    Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır
    Eminmisin son araştırmalarda 17 yaşında evlendiği kesindir...


  3. 15.Eylül.2012, 22:14
    26
    Sakaleyn
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2012
    Üye No: 96874
    Mesaj Sayısı: 80
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    reklam


    Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu. HZ. AİŞE Annemizin (9) Yaşında Evlendim Demesinin Sebebi Budur.


  4. 15.Eylül.2012, 22:14
    26
    Sakaleyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu. HZ. AİŞE Annemizin (9) Yaşında Evlendim Demesinin Sebebi Budur.


  5. 15.Eylül.2012, 23:38
    27
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    "Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu"

    bu dediğiniz yorum ilk dönem islam tarihçilerinin duymadığı bir şeydir,hadis alimleri ve tarihçilerin 9 yaşında evlendiği görüşünün sağlam onca delili varken bu görüş sadece tevillerde kalıyor.


  6. 15.Eylül.2012, 23:38
    27
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    "Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu"

    bu dediğiniz yorum ilk dönem islam tarihçilerinin duymadığı bir şeydir,hadis alimleri ve tarihçilerin 9 yaşında evlendiği görüşünün sağlam onca delili varken bu görüş sadece tevillerde kalıyor.


  7. 16.Eylül.2012, 01:49
    28
    Sakaleyn
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2012
    Üye No: 96874
    Mesaj Sayısı: 80
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    duydular veya duymadılar farketmiyo durum açık ortada

    Hz Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: “Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73 Yılında vefat etmiştir Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı Hz Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder Ayrıca Hz Ayşe, Hz Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı Demek evlenecek çağda bir kızdı


  8. 16.Eylül.2012, 01:49
    28
    Sakaleyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    duydular veya duymadılar farketmiyo durum açık ortada

    Hz Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: “Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73 Yılında vefat etmiştir Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı Hz Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder Ayrıca Hz Ayşe, Hz Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı Demek evlenecek çağda bir kızdı


  9. 16.Eylül.2012, 03:59
    29
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    Alıntı
    Ümmetine cevap veremeyeceği, kendisini savunmaya dair bir hadise'de asla miras olarak bırakmaz
    Alıntı
    mantığa bakın
    neymiş bir hadisi savunmak zorunda kalıyorsak o hadis uydurma imiş
    Allah akıl fikir versin
    Pekala @mir bu durumda size iki adet HADİS nakli sunalım.

    Gerçi TİRMİZİ'nin hadis naklini sanırım fakih bulmazsınız. Ancak biz nakilleri buraya nakledelim.

    Alıntı
    HzCabir’ den (ra): “Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı'' Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

    Hz Huzeyfe’den (ra) ''Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti" Tirmizi C:1, Sh 19
    Siz çöplüğe Peygamberinizin bevlettiğini savunun, üstelik bunu görenlerin olduğunu bile bile bevlettiğini, üstelik hicab duymaksızın ümmetinin gözü önünde ve sakınmaksızın bevlettiğini savunun.

    Bizim ise savunacak bir hadisimizin olmadığını beyanla Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Ayakta bevletmeyi yasakladı diyelim.

    Gerçekten siz çöplükte üstelikte ümmetinin karşısında hicab duymaksızın ulu orta işeyen bir Peygamberi bu hususda savunacakmısınız. Yoksa bir müslümanın imtina ettiği bu hareketten dolayı, o müslümanın peygamberinin (S.A.V.) bu hal ile hallendiğini mi savunmak istersiniz.

    Alıntı
    Kafirlerin Kuran'da saldırdığı ayetler genelde yanlış tercümeler sonucunda yıllardır bizlere yanlış anlatılan ayetlerdir
    Alıntı
    miras hakkında kadına 1 erkeğe 2 hisse verilmesi ayeti mi yanlış tercüme edilmiş?
    ya da "kadınlar sizin tarlalarınızdır" ayeti mi?

    kafirler kadınlarla ilgili hemen her ayete saldırırlar
    hepsi mi yanlış tercüme edilmiş?
    Evet @mir hepsi yalnış tercüme edilmiş ve bu gün misyonerler bu ayetlerle müslüman avına çıkmış ve üstelikte kadını kullanarak İSLAM'a saldırmaktadır.

    Peki başarılı olabilmişlermidir. Yüzde bir dahi olsa, başarılı olabilmişlerdir. Zira Yüzde bir hristiyanı biz bu gün İSLAM'la tanıştırabildikmi. Yada ateisti.

    Miras Hukuku'na gelince.

    Kur'an-ı Kerim NİSA 11

    Diyanet İşleri (eski) : Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır; şayet bir ise yarısı onundur. Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri, çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur, anasına üçte bir düşer. Kardeşleri varsa, altıda biri annesinindir; babalarınız ve oğullarınızdan menfaatçe hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır.

    Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder.

    İki dişinin hissesi bellimi. Henüz değil. Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var. TAVSİYE OLARAK.

    Alıntı
    Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır;


    Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların. Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki pay. Miras belirginleşmeye başladımı.

    Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı. Devamında ne deniyor.

    şayet bir ise yarısı onundur.

    Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu.

    Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri,

    Ana babaya vasiyetten ve borçtan sonra, ölenin çocuklarına bıraktığı YEKUN PAYIN ALTIDA BİRİ her biri için takdir edilir. Yani TÜM YEKUN ÖNCE ALTIYA BÖLÜNÜR. Altıda bir pay Anaya, Altıda bir payda babaya verilir. Geriye ne kaldı. Dört pay çocuklar arasında paylaşılmak üzere.

    Alıntı
    çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur,
    Çocuk yok. Bu durumda direk olarak ANA ve BABA varis tayin edilir. Burada anaya bir, babaya iki pay vardır. Hukuken eve bakan baba anaya nisbeten bir pay fazla alır. Ancak burada kadın için ev geçimi diye bir husus yokken, babanın üzerine bu vazife addolunmuştur.

    Ölenin çocukları yok ve kardeşleri varsa bu durumda anaya düşen hisse ise, altıda bir miras hakkıdır. Geriye ne kalır beş, Babalar, oğulları ve kızlarının haklarıyla birlikte.

    Alıntı
    babalarınız ve oğullarınızdan MENFAATÇE hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz.

    Alıntı
    Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır.
    Amenna ve Saddakna, El hak Rab'bim doğruyu söylüyor. O İlim ve Hikmet Sahibidir.


  10. 16.Eylül.2012, 03:59
    29
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    Alıntı
    Ümmetine cevap veremeyeceği, kendisini savunmaya dair bir hadise'de asla miras olarak bırakmaz
    Alıntı
    mantığa bakın
    neymiş bir hadisi savunmak zorunda kalıyorsak o hadis uydurma imiş
    Allah akıl fikir versin
    Pekala @mir bu durumda size iki adet HADİS nakli sunalım.

    Gerçi TİRMİZİ'nin hadis naklini sanırım fakih bulmazsınız. Ancak biz nakilleri buraya nakledelim.

    Alıntı
    HzCabir’ den (ra): “Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı'' Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

    Hz Huzeyfe’den (ra) ''Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti" Tirmizi C:1, Sh 19
    Siz çöplüğe Peygamberinizin bevlettiğini savunun, üstelik bunu görenlerin olduğunu bile bile bevlettiğini, üstelik hicab duymaksızın ümmetinin gözü önünde ve sakınmaksızın bevlettiğini savunun.

    Bizim ise savunacak bir hadisimizin olmadığını beyanla Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Ayakta bevletmeyi yasakladı diyelim.

    Gerçekten siz çöplükte üstelikte ümmetinin karşısında hicab duymaksızın ulu orta işeyen bir Peygamberi bu hususda savunacakmısınız. Yoksa bir müslümanın imtina ettiği bu hareketten dolayı, o müslümanın peygamberinin (S.A.V.) bu hal ile hallendiğini mi savunmak istersiniz.

    Alıntı
    Kafirlerin Kuran'da saldırdığı ayetler genelde yanlış tercümeler sonucunda yıllardır bizlere yanlış anlatılan ayetlerdir
    Alıntı
    miras hakkında kadına 1 erkeğe 2 hisse verilmesi ayeti mi yanlış tercüme edilmiş?
    ya da "kadınlar sizin tarlalarınızdır" ayeti mi?

    kafirler kadınlarla ilgili hemen her ayete saldırırlar
    hepsi mi yanlış tercüme edilmiş?
    Evet @mir hepsi yalnış tercüme edilmiş ve bu gün misyonerler bu ayetlerle müslüman avına çıkmış ve üstelikte kadını kullanarak İSLAM'a saldırmaktadır.

    Peki başarılı olabilmişlermidir. Yüzde bir dahi olsa, başarılı olabilmişlerdir. Zira Yüzde bir hristiyanı biz bu gün İSLAM'la tanıştırabildikmi. Yada ateisti.

    Miras Hukuku'na gelince.

    Kur'an-ı Kerim NİSA 11

    Diyanet İşleri (eski) : Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır; şayet bir ise yarısı onundur. Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri, çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur, anasına üçte bir düşer. Kardeşleri varsa, altıda biri annesinindir; babalarınız ve oğullarınızdan menfaatçe hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır.

    Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder.

    İki dişinin hissesi bellimi. Henüz değil. Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var. TAVSİYE OLARAK.

    Alıntı
    Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır;


    Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların. Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki pay. Miras belirginleşmeye başladımı.

    Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı. Devamında ne deniyor.

    şayet bir ise yarısı onundur.

    Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu.

    Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri,

    Ana babaya vasiyetten ve borçtan sonra, ölenin çocuklarına bıraktığı YEKUN PAYIN ALTIDA BİRİ her biri için takdir edilir. Yani TÜM YEKUN ÖNCE ALTIYA BÖLÜNÜR. Altıda bir pay Anaya, Altıda bir payda babaya verilir. Geriye ne kaldı. Dört pay çocuklar arasında paylaşılmak üzere.

    Alıntı
    çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur,
    Çocuk yok. Bu durumda direk olarak ANA ve BABA varis tayin edilir. Burada anaya bir, babaya iki pay vardır. Hukuken eve bakan baba anaya nisbeten bir pay fazla alır. Ancak burada kadın için ev geçimi diye bir husus yokken, babanın üzerine bu vazife addolunmuştur.

    Ölenin çocukları yok ve kardeşleri varsa bu durumda anaya düşen hisse ise, altıda bir miras hakkıdır. Geriye ne kalır beş, Babalar, oğulları ve kızlarının haklarıyla birlikte.

    Alıntı
    babalarınız ve oğullarınızdan MENFAATÇE hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz.

    Alıntı
    Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır.
    Amenna ve Saddakna, El hak Rab'bim doğruyu söylüyor. O İlim ve Hikmet Sahibidir.


  11. 16.Eylül.2012, 04:05
    30
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    http://www.youtube.com/watch?v=UImecTDpyAI



    Ayrıca;
    Hz. Aişe'nin doğum yılı 604 veya 605' dir. Peygamberimiz 632 yılında vefat ettiğinde Hz. Aişe ile evliydi. 9 yıl evli kaldıklarını biliyoruz.
    632-9 = 623 yılında evlenmişler.

    Hz. Aişe'nin doğum yılı 605.

    623-605 = 18

    Demekki Hz. Aişe 17-18 yaşlarında evlenmiştir.



  12. 16.Eylül.2012, 04:05
    30
    Devamlı Üye
    http://www.youtube.com/watch?v=UImecTDpyAI



    Ayrıca;
    Hz. Aişe'nin doğum yılı 604 veya 605' dir. Peygamberimiz 632 yılında vefat ettiğinde Hz. Aişe ile evliydi. 9 yıl evli kaldıklarını biliyoruz.
    632-9 = 623 yılında evlenmişler.

    Hz. Aişe'nin doğum yılı 605.

    623-605 = 18

    Demekki Hz. Aişe 17-18 yaşlarında evlenmiştir.



  13. 17.Eylül.2012, 00:45
    31
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık


  14. 17.Eylül.2012, 00:45
    31
    âb ü kil
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık


  15. 17.Eylül.2012, 01:21
    32
    çelebiler
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ağustos.2012
    Üye No: 97474
    Mesaj Sayısı: 406
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık
    Kardeşim biraz sakin ve birbirimizi kırmamaya çalışarak konuşursak iyi olur sanıyorum.Hiç kimse burada sizin tahmin ettiğiniz şeyleri yaptığı yok.Biz hoş göstermek istiyoruz da siz kötü mü göstermek istiyorsunuz.Böyle boş tartışmalara girmeye gerek yok.

    Bu din hepimizin dini.Benim görüşüm farklı seninki farklı olabilir.Bunlar itikadi konular değildir.İtikadi olan konu bu ayettir. "Ancak müminler kardeştir." Hucurat 10 İtikadi olmayan bir konu birilerine kabul ettiricem diye Rabbimizin ayetini yıkmanın alemi yoktur.

    Siz fikrini söylediniz delillerinizi sundunuz,biz fikrimizi söyledik delillerimizi sunduk.Bu kadar bundan sonra kim neye inanmak isterse inansın.

    Yeter ki biz İslam kardeşliğimize gölge düşürmeyelim.


  16. 17.Eylül.2012, 01:21
    32
    çelebiler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık
    Kardeşim biraz sakin ve birbirimizi kırmamaya çalışarak konuşursak iyi olur sanıyorum.Hiç kimse burada sizin tahmin ettiğiniz şeyleri yaptığı yok.Biz hoş göstermek istiyoruz da siz kötü mü göstermek istiyorsunuz.Böyle boş tartışmalara girmeye gerek yok.

    Bu din hepimizin dini.Benim görüşüm farklı seninki farklı olabilir.Bunlar itikadi konular değildir.İtikadi olan konu bu ayettir. "Ancak müminler kardeştir." Hucurat 10 İtikadi olmayan bir konu birilerine kabul ettiricem diye Rabbimizin ayetini yıkmanın alemi yoktur.

    Siz fikrini söylediniz delillerinizi sundunuz,biz fikrimizi söyledik delillerimizi sunduk.Bu kadar bundan sonra kim neye inanmak isterse inansın.

    Yeter ki biz İslam kardeşliğimize gölge düşürmeyelim.


  17. 17.Eylül.2012, 01:45
    33
    mustazaf
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12413
    Mesaj Sayısı: 106
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    bir konu üzerinde tartışmayı ve fitne çıkarmayı nede çok seviyorsunuz.
    kardeşim herşey bellidir yaş belli Galus hocamızda gayet iyi ve net bir şekilde açıklamıştır daha ne tartışıyorsunuz be.


    ---------------------

    Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık
    ben amir kardeşe katılıyor aynen yazdığının arkasındayım bu ne ya ---------------hakkı saptırmayın

    flod yapmak istemezdim ama üzgünüm


  18. 17.Eylül.2012, 01:45
    33
    Üye
    bir konu üzerinde tartışmayı ve fitne çıkarmayı nede çok seviyorsunuz.
    kardeşim herşey bellidir yaş belli Galus hocamızda gayet iyi ve net bir şekilde açıklamıştır daha ne tartışıyorsunuz be.


    ---------------------

    Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekiler
    Resulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
    farkında mısınız?

    hatta bazıları ne yazık ki
    bu dini kafirlere hoş göstermek için
    ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık
    ben amir kardeşe katılıyor aynen yazdığının arkasındayım bu ne ya ---------------hakkı saptırmayın

    flod yapmak istemezdim ama üzgünüm


  19. 17.Eylül.2012, 10:45
    34
    ömerhattab
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mayıs.2008
    Üye No: 20975
    Mesaj Sayısı: 1,830
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekilerResulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz farkında mısınız?hatta bazıları ne yazık ki bu dini kafirlere hoş göstermek içinayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyorELHAMDULİLLAH da bunlardan hariççünkü o doğrudan doğruya hadis münkirihatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyorsonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyorböylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakınyazık
    Amir yaş konusunda bakarsan hep farklı yaşlarda daki rivayetler...Bu konun aslolan kesin cevabı hesaplamalar olacağıdır...


  20. 17.Eylül.2012, 10:45
    34
    Devamlı Üye
    @mir Nickli Üyeden Alıntı
    Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin haricindekilerResulullah'ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz farkında mısınız?hatta bazıları ne yazık ki bu dini kafirlere hoş göstermek içinayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyorELHAMDULİLLAH da bunlardan hariççünkü o doğrudan doğruya hadis münkirihatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyorsonra da "Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma" diyorböylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakınyazık
    Amir yaş konusunda bakarsan hep farklı yaşlarda daki rivayetler...Bu konun aslolan kesin cevabı hesaplamalar olacağıdır...


  21. 18.Eylül.2012, 02:39
    35
    ELHAMDULİLLAH
    İnşaAllah Devamlı Üye.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Eylül.2012
    Üye No: 97696
    Mesaj Sayısı: 454
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık


    Şu aşağıda alıntı yapılan hadislerde eklememi var @mir kardeşim.

    Alıntı
    HzCabir’ den (ra): “Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı'' Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

    Hz Huzeyfe’den (ra) ''Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti" Tirmizi C:1, Sh 19


    Bu durumda ekleme olan kısmı ile bizi uyarmanız ve aslını ortaya koymanız gerekmezmi.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in ahlakı sorulduğunda AİŞE VALİDEMİZ'e Kur'an-ı Kerimi getirip, işte O'(S.A.V.)'in AHLAKI BUDUR demişti.

    EL HAK BİZDE O'na BÖYLECE İMAN EDERİZ.

    Öyle çöplükte, ÜMMETİNİN KARŞISINDA. Üstelikte HİCAB DUYMAKSIZIN herkesin gözü önünde, AYAKTA BEVLETMİŞTİR demek. KUR'an-ı KERİM ahlakına ters düşer ki; RAB'bi O'nu doğduğu günden, Peygamber Olduğu güne kadar İNSAN'lara karşı işlenebilecek tüm ayıplardan muaf tutmuştur. Biz böylece İMAN EDERİZ.

    O MUHAMMEDUL EMİN'dir. O çöplüğe varıp, ümmetinin karşısında hicap duymaksınız, ayakta bevledecek te değildir.

    Eğer burada bir ekleme veya eksiltme var ise lutfen ve lutfeten bizleri bu hususda bilgilendiriniz.

    MİRAS AYETLERİ'ni de yukarıda zikrettik. Bu hususda DİYANET ve Elmalılı Hamdi Yazır'ın tefsirlerine itibar ederiz.

    Alıntı
    Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder

    İki dişinin hissesi bellimi Henüz değil Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var TAVSİYE OLARAK

    Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır;


    Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki payMiras belirginleşmeye başladımı

    Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı Devamında ne deniyor

    şayet bir ise yarısı onundur
    Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu

    Alıntı
    hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    Hadis denileni yukarıya tekraren kopyaladık. İnşaAllah bu hadis denilenin aslını bulursunuzda, biz bu hadis denilenden kurtulur. Aslı var ise aslına EL HAK işte bu HADİSTİR deriz.

    Biz yazılarımızda HADİS'leri ve AYETLERİ birbirini destekler mahiyette her zaman yazılarımızda kullanırız. Kullanmaktanda imtina etmeyiz İnşaAllah.

    Biz İnşaAllah HADİS MÜNKİRİ olmaz, HADİS DENİLEN MÜNKİRİ OLURUZ.

    Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Benim hakkımda yalan söylemeyin. Zira benim üzerime yalan uyduran cehenneme girer." [Buhârî, İlm 38; Müslim, Mukaddime 1, (1); Tirmizî, İlm 8, (2662).

    İbnu'z-Zübeyr (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Babama dedim ki: "Ben niye senin Resulullah'tan hadis rivayetini işitmiyorum. Halbuki falan ve falandan çokça işitiyorum?" Bana şu cevabı verdi:

    "Evet ben, Müslüman olduğum günden beri Aleyhissalâtu vesselâm'ı hiç terketmedim. Hep beraber olduk. Ancak O'nun şöyle söylediğini de işittim:

    "Kim bile bile bana yalan nisbet ederse ateşteki yerini hazırlasın." [Buhârî, İlm 38, Ebu Davud, İlm 4, (3651).

    Benim üzerime söylenen yalan, bir başkası üzerine söylenen yalan gibi değildir. Öyleyse kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın!" [Buhârî, Cenaiz 34; Müslim, Mukaddime 4, (4); Tirmizî, İlm 9, (2664).

    Büşeyr el-Adevî, Hz. İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ)'ya gelip:

    "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki..." diyerek birşeyler anlatmaya kalktı. Ancak İbnu Abbas onu konuşmaya bırakmadı ve kendisine iltifat etmedi. Büşeyr:

    "Sözlerimi niye dinlemiyorsunuz? Ben size Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'dan anlatıyorum, hiç tınmıyorsunuz, niçin?" diye sordu. İbnu Abbas ona şu cevabı verdi:

    "Biz vaktiyle, bir kimsenin "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki" dediğini işitince, gözlerimizi ona çevirip kulaklarımızı da dinlemek üzere uzatıyorduk. Ne zaman ki, insanlar hadis rivayetinde laubalileştiler, biz de onlardan ancak bildiklerimizi almaya başladık." [Müslim, Mukaddime 7, (7).

    Nefislerinizi temize çıkarmayın (Necm 32) Savunmaya geçmeyin. RAB'bim mutlak HAKİM ve İLİM SAHİBİ'dir. İLİM'le BİRLİKTE HİKMET SAHİBİDİR.

    İnşaAllah bu yazı nefsimizi temize çıkarmak adına değildirde, bir kardeşimize gerçeği ve Peygamberini(S.A.V.)'i tanıma adına yazmışızdır.

    AKSİ TAKDİRDE RAB'bim KORUSUN, ZİYANA UĞRAYANLARDAN OLURUZ. RAB'bim AMELLERİ NİYETLERE BAĞLAYANDIR.

    RAB'bim bu yazıda NEFS'imize gelebilecek her türlü fenalıktan İnşaAllah bizi korur. Zira bunlar RAB'bimin, RASULU''(S.A.V.)'in ve dahi ASHAB'ının ve ASHABLARI'nın sözlerindendir.


  22. 18.Eylül.2012, 02:39
    35
    İnşaAllah Devamlı Üye.
    ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
    çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
    hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
    47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
    yazık


    Şu aşağıda alıntı yapılan hadislerde eklememi var @mir kardeşim.

    Alıntı
    HzCabir’ den (ra): “Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı'' Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

    Hz Huzeyfe’den (ra) ''Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti" Tirmizi C:1, Sh 19


    Bu durumda ekleme olan kısmı ile bizi uyarmanız ve aslını ortaya koymanız gerekmezmi.

    Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in ahlakı sorulduğunda AİŞE VALİDEMİZ'e Kur'an-ı Kerimi getirip, işte O'(S.A.V.)'in AHLAKI BUDUR demişti.

    EL HAK BİZDE O'na BÖYLECE İMAN EDERİZ.

    Öyle çöplükte, ÜMMETİNİN KARŞISINDA. Üstelikte HİCAB DUYMAKSIZIN herkesin gözü önünde, AYAKTA BEVLETMİŞTİR demek. KUR'an-ı KERİM ahlakına ters düşer ki; RAB'bi O'nu doğduğu günden, Peygamber Olduğu güne kadar İNSAN'lara karşı işlenebilecek tüm ayıplardan muaf tutmuştur. Biz böylece İMAN EDERİZ.

    O MUHAMMEDUL EMİN'dir. O çöplüğe varıp, ümmetinin karşısında hicap duymaksınız, ayakta bevledecek te değildir.

    Eğer burada bir ekleme veya eksiltme var ise lutfen ve lutfeten bizleri bu hususda bilgilendiriniz.

    MİRAS AYETLERİ'ni de yukarıda zikrettik. Bu hususda DİYANET ve Elmalılı Hamdi Yazır'ın tefsirlerine itibar ederiz.

    Alıntı
    Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder

    İki dişinin hissesi bellimi Henüz değil Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var TAVSİYE OLARAK

    Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır;


    Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki payMiras belirginleşmeye başladımı

    Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı Devamında ne deniyor

    şayet bir ise yarısı onundur
    Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu

    Alıntı
    hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
    sonra da "Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma" diyor
    Hadis denileni yukarıya tekraren kopyaladık. İnşaAllah bu hadis denilenin aslını bulursunuzda, biz bu hadis denilenden kurtulur. Aslı var ise aslına EL HAK işte bu HADİSTİR deriz.

    Biz yazılarımızda HADİS'leri ve AYETLERİ birbirini destekler mahiyette her zaman yazılarımızda kullanırız. Kullanmaktanda imtina etmeyiz İnşaAllah.

    Biz İnşaAllah HADİS MÜNKİRİ olmaz, HADİS DENİLEN MÜNKİRİ OLURUZ.

    Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Benim hakkımda yalan söylemeyin. Zira benim üzerime yalan uyduran cehenneme girer." [Buhârî, İlm 38; Müslim, Mukaddime 1, (1); Tirmizî, İlm 8, (2662).

    İbnu'z-Zübeyr (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Babama dedim ki: "Ben niye senin Resulullah'tan hadis rivayetini işitmiyorum. Halbuki falan ve falandan çokça işitiyorum?" Bana şu cevabı verdi:

    "Evet ben, Müslüman olduğum günden beri Aleyhissalâtu vesselâm'ı hiç terketmedim. Hep beraber olduk. Ancak O'nun şöyle söylediğini de işittim:

    "Kim bile bile bana yalan nisbet ederse ateşteki yerini hazırlasın." [Buhârî, İlm 38, Ebu Davud, İlm 4, (3651).

    Benim üzerime söylenen yalan, bir başkası üzerine söylenen yalan gibi değildir. Öyleyse kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın!" [Buhârî, Cenaiz 34; Müslim, Mukaddime 4, (4); Tirmizî, İlm 9, (2664).

    Büşeyr el-Adevî, Hz. İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ)'ya gelip:

    "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki..." diyerek birşeyler anlatmaya kalktı. Ancak İbnu Abbas onu konuşmaya bırakmadı ve kendisine iltifat etmedi. Büşeyr:

    "Sözlerimi niye dinlemiyorsunuz? Ben size Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'dan anlatıyorum, hiç tınmıyorsunuz, niçin?" diye sordu. İbnu Abbas ona şu cevabı verdi:

    "Biz vaktiyle, bir kimsenin "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki" dediğini işitince, gözlerimizi ona çevirip kulaklarımızı da dinlemek üzere uzatıyorduk. Ne zaman ki, insanlar hadis rivayetinde laubalileştiler, biz de onlardan ancak bildiklerimizi almaya başladık." [Müslim, Mukaddime 7, (7).

    Nefislerinizi temize çıkarmayın (Necm 32) Savunmaya geçmeyin. RAB'bim mutlak HAKİM ve İLİM SAHİBİ'dir. İLİM'le BİRLİKTE HİKMET SAHİBİDİR.

    İnşaAllah bu yazı nefsimizi temize çıkarmak adına değildirde, bir kardeşimize gerçeği ve Peygamberini(S.A.V.)'i tanıma adına yazmışızdır.

    AKSİ TAKDİRDE RAB'bim KORUSUN, ZİYANA UĞRAYANLARDAN OLURUZ. RAB'bim AMELLERİ NİYETLERE BAĞLAYANDIR.

    RAB'bim bu yazıda NEFS'imize gelebilecek her türlü fenalıktan İnşaAllah bizi korur. Zira bunlar RAB'bimin, RASULU''(S.A.V.)'in ve dahi ASHAB'ının ve ASHABLARI'nın sözlerindendir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 23