Dua edeceğimiz zaman aracı koymak şirke götürürmü? 5 üzerinden 4.80 | Toplam : 5 kişi
  1. 1
    bilgiyeaç Üye
    bilgiyeaç
    Üye

    Profili:
    Üye No: 97758
    Mesaj Sayısı: 12
    Tecrübe Puanı: 1

    Dua edeceğimiz zaman aracı koymak şirke götürürmü?


    selamün aleyküm...inanç arkadaşımızın paylaştığı bir video iyice düşünmeme sebep oldu...dua edeceğimiz zaman,, .............yüzü suyu hürmetine duamı kabul eyle. ( aracı edilen büyük bir zat,evliya,vs ) bu şirk,e götürürmü..?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    cihad38 Emekli
    cihad38
    Emekli
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 450
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: dua edeceğimiz zaman aracı koymak şirke götürür mü?


    kısa bir açıklama yaptım acizane kendimce;o videoları izlemek insanın kalbinde bulanıklığa vesile olur,bir örnek vereyim;

    istediğiniz eski türk filmlerine bakın;!!
    nerde bir üç kağıtçı,sahtekar,üfürükcü,dolandırıcı varsa hep din adamıdır,,
    yani bir propaganda var,kendi din adamımızdan soğutulma çabası illaki vardır,bunu sinema sektörünü elinde tutan her kimse iyi yapıyor,ya da yaptırıyor.günümüz filmleride ona keza.fuhşiyat diz boyu,dolayısıyla bunu izleyen ister istemez normal hayatın onların anlattığı gibi olduğunu sanıyor.

    gelelim yabancı filmlere;

    istediğin yabancı filme bak,

    korku,gerilim,polisiye,komedi,aşk,erotik, ne olursa olsun her filmlerinde kilise ve papazlar en iyi dürüst,güvenilir,insanlardır,kiliseler en güvenilir mekanlardır. illaki her filmde görürsün,çok uzun değildir belki ama en şiddetli çatışma da kiliseye giren kişiye silah sıkılmaz,orda bir kendine çeki düzen verir vs.. vs.

    bu videolarda belli bir kesimin propagandasıdır.
    tavsiyem izlemeyin değil ama kendinizi kaptırmayın,kalbinizi bulandırmayın.


  3. 3
    bilgiyeaç Üye
    bilgiyeaç
    Üye

    Profili:
    Üye No: 97758
    Mesaj Sayısı: 12
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: dua edeceğimiz zaman aracı koymak şirke götürür mü?


    ALLAH razı olsun cihad kardeşim...senden ricam (( bu video kafamı çok karıştırdı,, inanç eklemiş ) buna bir bakarmısın..? ilk video bitince 2.sayfada şirk belgeseli2 videosu var..belkide izledin.? fikir ve bilgini paylaşırmısın..( müsayit olduğunda)

    peki cihad kardeşim..efendimizin s.a.v. yüzü suyu hürmetine duada bulunmak caizdir..bumudur diyorsun...( diğer zat,lar evliyalar hocalar..?) saygılar.


  4. Reklam

  5. 4
    @mir âb ü kil
    @mir
    âb ü kil
    @mir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 2,861
    Tecrübe Puanı: 32
    Yaş: 44

    Cevap: dua edeceğimiz zaman aracı koymak şirke götürür mü?


    Alıntı
    Hakim’in bildirdiği sahih [URL="https://www.mumsema.org/hadis-tarihi-hadis-usulu/"]hadis[/URL]te buyuruldu ki:
    Âdem aleyhisselam Cennetten çıkarılınca, çok dua etti. Tevbesi kabul olmadı. Nihayet (Ya Rabbi! Oğlum [URL="https://www.mumsema.org/peygamberimizin-hayati/19035-hz-muhammedin-mucizeleri.html"]Muhammed[/URL] hürmeti için, bu babaya merhamet et) deyince, duası kabul oldu ve (Ya Adem! [URL="https://www.mumsema.org/peygamberimizin-hayati/19035-hz-muhammedin-mucizeleri.html"]Muhammed[/URL] aleyhisselamın ismi ile, her ne isteseydin kabul ederdim, [URL="https://www.mumsema.org/peygamberimizin-hayati/19035-hz-muhammedin-mucizeleri.html"]Muhammed[/URL]olmasaydı, seni yaratmazdım) buyuruldu.
    muhtemelen uydurmadır
    Adem as'ın tevbesi o daha cennetten çıkarılmadan önce kabul olunmuştur
    buyrun delili:


    • 2. Sure (Bakara Suresi), 37. Ayet
      Derken, Adem (vahy yoluyla) Rabbinden birtakım kelimeler aldı, (onlarla amel edip Rabb'ine yalvardı. O da) bunun üzerine tövbesini kabul etti. Şüphesiz o, tövbeleri çok kabul edendir, çok bağışlayandır.
    • 2. Sure (Bakara Suresi), 38. Ayet
      "İnin oradan (cennetten) hepiniz. Tarafımdan size bir yol gösterici (peygamber) gelir de kim ona uyarsa, onlar için herhangi bir korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir" dedik.


    ayetlerde görüldüğü üzere önce tevbesi kabul edilmiş sonra takdiri ilahi gereği cennetten çıkarılmıştır
    tevbesinin kabulü de birilerinin iddia ettiği üzere cennette gördüğü bazı yazılarda geçen Muhammed ismi ile dua etmesi ile değil
    "Rabbinden aldığı birtakım kelimelerle" olmuştur

    peki bu kelimeler nedir:

    • 7. Sure (A'râf Suresi), 23. Ayet
      Dediler ki: "Rabbimiz! Biz kendimize zulüm ettik. Eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz."
    • 7. Sure (A'râf Suresi), 24. Ayet
      Allah dedi ki: "Birbirinizin düşmanı olarak inin (oradan). Size yeryüzünde bir zamana kadar yerleşme ve yararlanma vardır."

    Görüldüğü üzere Adem as "Muhammedin sav yüzüsuyu hürmetine" diye değil
    suçunu itiraf edip Allah'ın affına sığınarak tevbe etmiştir


  6. 5
    cihad38 Emekli
    cihad38
    Emekli
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 450
    Tecrübe Puanı: 0

    Alıntı
    muhtemelen uydurmadır
    doğrusu ne hakim'i ne de buhari'yi ve diğer alimleri..tanımıyorum,ne de orjinallerinden bu kitapları okumuş,kendim tercüme etmiş değilim,

    Hz. Ömer (ra) anlatıyor: Hz. Peygamber (a.s.m) şöyle buyurdu:

    "Âdem hata işlediği zaman. ‘Ya Rabbi! Muhammed’in hakkı için beni affetmeni istiyorum’ diye yalvardı. Allah ‘Ey Âdem! Kendisini daha yaratmamışken, sen Muhammed’i nereden öğrendin?’ diye sordu. Âdem: ‘Ya Rabbi! Sen beni elinle yaratıp ruhundan bana üflediğinde, başımı yukarıya kaldırdım. Arşın sütunlarında “La ilahe illellah, Muhammedurresulüllah” yazılı olduğunu gördüm ve bundan anladım ki, ismini kendi isminin yanında yazdığın kimse yarattıkların arasında sana en sevgili olandır.’ Bunun üzerine Allah şöyle buyurdu: ‘Ay Âdem, doğru söyledin; hiç şüphesiz Yarattıklarımdan bana en sevimli olan Odur. Onun hakkı için istediğinden ötürü seni bağışladım. Bilesin ki, eğer o olmasaydı, seni yaratmazdım.” (bk. Hâkim, Mustedrek, II/615; Suyuti, ed-Dürrü'l-Mensûr, 1/116. Yusuf Nebhanî, Hucetullahi ale’l-âlemin, s. 210).

    Ayrıca değişik rivayetlerde Hz. Adem aleyhisselamın tövbesi ve o tövbenin kabülü anlatılırken, Hz. Adem (as) cennette iken, cennetin her tarafında "Lâ ilâhe illallah Muhammedün rasûlullah" yazısını gördüğü bildirilir. (Hakim, Müstedrek, ****.e; Kadı Iyaz, Şifa, 1/138)


  7. 6
    @mir âb ü kil
    @mir
    âb ü kil
    @mir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 2,861
    Tecrübe Puanı: 32
    Yaş: 44

    o zaman ben sana Hakim'i tanıtayım:
    kendisi ne yazık ki birçok uydurma hadis için " Buhari'nin şartına göre sahihtir" demiş biridir
    İnşaallah hataen yapmıştır bunu


  8. 7
    cihad38 Emekli
    cihad38
    Emekli
    cihad38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 97668
    Mesaj Sayısı: 450
    Tecrübe Puanı: 0

    http://www.bizimsahife.org/kutuphane/islam_alimleri_ans/cild/04Cild/3/35.htm

    gerçekten forumda üyelerin yorumları aydınlanmama sebep oluyor,
    amirin sayesinde bir hadis alimini araştırma gereği duydum,
    yukardaki linkte yazılana göre (onlar da yanıltmıyorlarsa) artık hakim'in hadislerine güvenilebilir değil mi?


  9. 8
    missafir Misafir
    Misafir

    Tevessül yani salih bir zatın yüzü suyu hürmetine isteme, Reddül Muhtar'da İbni Abidin'in de belirttiği gibi duanın edebindendir. Ayrıca nasıl ki diri bir şahıstan su istemek şirk olmazsa ölmüş bir şahıstan da bir şey istemek yani "Allah'ın izniyle şu işimi gör" demek şirk olmaz. Allah dilerse bu zatın ruhuna bir kuvvet vererek iş gördürebilir. Eğer o işi yaratanın ölü olan şahıs olduğuna itikad edilerek yardım istenirse tabiki şirk olur. Aksi taktirde bu tür şeylere şirk demek tehlikelidir.

    Evliyanın kerametine inanmak ehli sünnetin itikadındandır ve kerameti öldükten sonra devam eden şahıslar da vardır.

    Peygamberin yasakladığı şey zaten haram olur. Allah'a ve resulüne itaat farz olup yasaklarından sakınmak da aynı şekilde farzdır. Yani peygamberimiz şu işi kesinlikle yapmayın dese o işi yapmak haram olur. Bunun haram oluşu Kuran dışı değil tam tersi Kuran'ın beyanıyladır. Emir peygamberimizin içtihadına dayansa da hata olmadıktan sonra durum bu şekildedir.

    Ayrıca ipeğin, altının erkeğe haram oluşu da vahiydir, sahih kaynaklarda geçer. Muteber kaynakları kabul etmemek itikad bozukluğuna işaret olup Allah muhafaza imansızlığa kadar gidebilir.


  10. 9
    karadamlalar Kesintili Üye
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,482
    Tecrübe Puanı: 15

    "yetiş ey falan kişi" tarzı dua şirktir, bu gayet net bunda bir ihtilaf yoktur. fakat "yüzü suyu hürmetine, hakkı için" Allahtan istemek ihtilaflıdır. Biz bunun mekruh ve bidat olduğu kanaatinde olan imamlarımız gibi(ebu hanife,molla el kari,ibn teymiyye vb) düşünüyoruz Allahu alem.


  11. 10
    HAK.ISLAM Üye
    HAK.ISLAM
    Üye

    Profili:
    Üye No: 102100
    Mesaj Sayısı: 77
    Tecrübe Puanı: 1

    Alıntı
    "yetiş ey falan kişi" tarzı dua şirktir, bu gayet net bunda bir ihtilaf yoktur.
    :) :) :) adam yardımı hakikatte yaradan oldugunu bildigi sürece hiç bir sorun yoktur. şefaat ya Rasulullah ta denilir. Yetiş ya Muhammed de denilir. bunda karadamlaların dedigi gibi bir gavurluk yoktur.

    Alıntı
    Biz bunun mekruh ve bidat olduğu kanaatinde olan imamlarımız gibi(ebu hanife,molla el kari,ibn teymiyye vb) düşünüyoruz Allahu alem.
    Ebu hanife kesinlikle mekruh dememiştir. ya bir kere mekruh deseydi . ebu hanifeyi en iyi anlayan hanefi mezhebi alimleridir. bir tane çıkıpta mekruh diyen varmı. ben sana diserim bütün ehli sünnet alimlerinden. hanefi Alimlerinin baş tacı hemde itikat ta müçtehid olan İmam Rabbani hazretleri Mektubat isimli kitabının her yerine Peygamberi salihleri aracı yapıyor. imam suyuti , imam gazali , ibni hacer , ya şimdi hepsini saysam mumsema da yazacak yer kalmaz.

    ibni Teymiye den örnek veriyorsan o ehli sünnet degildir.

    birde yukarda ihtilaf yoktur diyor. ehli sünnet içinde zaten buna itiraz eden yoktur. ama ehli sünnet dışı fırkalardada bir tek vahabilerde var.

    yani kısaca 4 mezhebe göre Yaradanın Allah oldugunu bildigin sürece bir sorun yoktur.

    Karadamlalar mezhebine gelirsen Gavur olur çıkarsın.


  12. 11
    karadamlalar Kesintili Üye
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,482
    Tecrübe Puanı: 15

    Yetiş ya Muhammed lafını şu an işini görecek diye eden olursa EHLİ SÜNNETTE İHTİLAFSIZ kafir olmuştur, ben demiyorum ehli sünnet alimleri bunu diyor. ebu hanifenin akidesi hakkında bi araştırma yapın gayet de mekruh görmüştür. benim mezhebim diye sanki benim peşinden gittiğim yeni bir şey diye düşünüyor olabilirsin de ben ehli sünnette olanı anlattım, uyarsınız uymazsınız size kalmış tek yanlı araştırmazsanız görürsünüz. bir de ibn teymiyye yi ehli sünnetten çıkartmaya olan merakınızı artık bitirin sizin sevdiğiniz imamlar dahi ibn teymiyyeye gönülden bağlılardı.


  13. 12
    ExplosiveAsln Üye
    ExplosiveAsln
    Üye
    ExplosiveAsln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 102212
    Mesaj Sayısı: 61
    Tecrübe Puanı: 1

    Çaput bağlarsan, Allah'tan istemek yerine ondan istersen şirke girersin.
    Ama örneğin bir türbeye gittin. Ya Rabb, şu zata rahmet et. Ya Rabb, şu zatın yüzü suyu hürmetine, şu zatın hürmetine şu dua mı kabul et. Demekte bir sakınca yoktur.



  14. 13
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Dua ederken: Allah'ım hazreti Muhammedin yüzü suyu hürmetine beni affet. Demekte bir sakınca varmıdır? Bu günahmıdır? (Yani konuda yazan aracı gibimi?) yani şirkmidir bu ???


  15. 14
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Dua ederken: Allah'ım 99 güzel isminin hürmetine beni affet. Demekte bir sakınca varmıdır?


+ Yorum Gönder