Vesvese ve Şirk 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
  1. 29
    seyit gazi Devamlı Üye
    seyit gazi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üye No: 121129
    Mesaj Sayısı: 563
    Tecrübe Puanı: 6

    Yorum: Vesvese ve Şirk


    mavi anka

    amin... dediğiniz gibi olmuş. siz üye girişiyle yazmış olduğunuz için diğer arkadaşı da siz sanmıştım ancak genel olarak size yazmıştım. inşaallah faydası olur zaten insan önce dinini korumaya çalıştı mı gerisi de korunur Allah ın izniyle. insanın aklına gelen istemediği düşünceler elinde olmayabilirde, göz göre göre aşikar olana da gitmemek gerekir, artık o insanın kendi kurcaladığı oluyor, ailenizle ilişkilerinizi de güzelleştirmeniz gerekir. durumunuzun öyle karışık olacak bir tarafı da yok, aklı başında birisine benziyorsunuz, iki farklı kişiyi aynı kişi sanınca, insan daha çok endişe ediyor. Allah yardımcınız olsun. hayırlı günler.


  2. 30
    seyit gazi Devamlı Üye
    seyit gazi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üye No: 121129
    Mesaj Sayısı: 563
    Tecrübe Puanı: 6

    Yorum: Vesvese ve Şirk


    Alıntı
    Ne olur benim o iki sorumu okuyup bana cevap verebilirmisoniz ben vesvsse dediğim bir şeyi iki güne unutuyorum ama bunları değil bunları unutamıyorum ne olur benim 8 tene soruma numarayla cevap yazabilirmisiniz ne olur lütfen
    misafir kardeş,

    genç bir delikanlıya benziyorsun. şirk konusuna biraz fazla kafayı takmışsın. önce islamı önce Allah ı bilmek gerekir ki, ondan sonra şirki bilesin. şirk Rab olarak olarak Allah a ortak koşmaktır, çeşitleri vardır. sorduğun soruların şirk olduğunu söylemiyorum ancak sorduğun sekiz değil seksen soru şirk olsa bile yapılacak olan basittir, tevbe etmektir. mesela yeminden bahsetmişin, yemin Allah ın üzerine yapılır, kuranın üzerine yapılır. hemen herkesde bunu bilmeden önce yeminler etmiştir, öğrenince düzeltirler. Allah hakkı için Allah rızası için bunlarda dilenci sözü gibi sözler. müslüman zaten doğru konuşur. ayrıca yemin de vallahidir billahidir tallahidir, Allah a veya kurana da yemin edilebilir. sorduğun sorular genelde bir şey bilmediğin hususlarda, ileri geri anlamsız, kendi kendine konuşmaların kurcalamaların. zamanla işine yarayacak şeylerin aslını öğrendikce ona göre hareket edersin. yaşama hakkını ben mi veriyorum yoksa vermiyor muyum filan asılsız astarsız anlamsız sözler. bir şeye bir bak aslı var mı veya biliyor musun. bilmiyorsan sus, üzerine on tane soru sormanın kurcalamanın alemi var mı. bunlar saçma. tabi biraz genç olabilirsin o zamanda zamanla konuştukların aslını astarını kestir. bunun dışında vesvese için aklına gelen düşünceler içinde yapacağın ciddiye almamaktır. diğer tavsiyelerede bakabilirsin. insan önce her duyduğuyla her aklına gelenle kafasını karıştırmaz. sonra eksik gedik bir şeyler yaparsın.


  3. 31
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: Vesvese ve Şirk


    öncelikle cevap yazdığınız için size çok teşekkür ederim şimdi bunlar sadece vesvese hiç biri günah değilmi yani ben şimdi günaha girmiş değilim değil mi şimdiden teşekkürler


  4. Reklam

  5. 32
    seyit gazi Devamlı Üye
    seyit gazi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üye No: 121129
    Mesaj Sayısı: 563
    Tecrübe Puanı: 6

    Yorum: Vesvese ve Şirk


    estağfurullah kardeşim her sorduğun soruya layığıyla cevap verebileceğim diye bir şey yok. mesela hayat vermek hayat almak düşüncelerinden bahsetmişsin anca firavun nemrut veya böyle despot bir hükümdar olunur da, birisi bundan sorduğunda, asın şunu yihaha ben hayat veririm hayat alırım denir o zaman şirk olur veya bir doktor çıkar ben hayat veriyorum der, o zaman şirkle soytarılık arasında bir yere denk gelir, fazla zorlanılırsa kaşınılırsa şirke gider ama normal birisi için böyle şeyler düşünmek, şirki günahı vesveseyi geçtim saçmalık. belki boş boş şeylerle uğraşmaktan günah olabilir, bilmiyorum. elimizde bir sayaç yok ki bunlara tam olarak bir cevap vereyim. genel olarak insanlar kaşınmadıkları sürece, kendileri açıkca ikrar etmedikleri sürece haklarında küfür veya şirkle ilgili net cümleler söylenmez. ama insanın dikkat etmesi gerektiği ve kendisinin muhasebesini yapması gerektiği söylenir.insanda neyin ne olduğunu zamanla öğrenir. yani ondan dedim öyle olduklarını söylemiyorum ama sorduğun sekiz değil seksen soru şirk olsa bile, yapılacak olan tevbe etmektir.


+ Yorum Gönder
Git İlk 23