Konusunu Oylayın.: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Mezhep Farklılıkları Neden Var?
  1. 16.Haziran.2012, 11:59
    13
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,350
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 44
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    reklam


    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?
    takma fazla ben senin yaşındayken ne ayet bilirdim ne de hadis
    senin farkın olsun
    dine ilgin var ama
    ayetsiz ve hadissiz başlarsan yolun doğru olmaz
    başlangıçta azıcık saparsan 10-15 yıl sonra doğru yolun kokusunu bile alamayacağın bir noktada olabilirsin
    Allah korusun


  2. 16.Haziran.2012, 11:59
    13
    âb ü kil
    reklam


    takma fazla ben senin yaşındayken ne ayet bilirdim ne de hadis
    senin farkın olsun
    dine ilgin var ama
    ayetsiz ve hadissiz başlarsan yolun doğru olmaz
    başlangıçta azıcık saparsan 10-15 yıl sonra doğru yolun kokusunu bile alamayacağın bir noktada olabilirsin
    Allah korusun

  3. 16.Haziran.2012, 12:40
    14
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,612
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    reklam


    Alıntı
    nerde var?
    kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
    aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var
    "Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir." (Darekutni, Temim ed-Dariden rivayet etmiştir.)

    "Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın. (İbni Mace, Hz. Aişe (ra) den rivayet etmiştir.) buyurmuşlardır.

    belki daha da vardır ben bilmiyorum. Ama senin dediğin gibi kan aktığı halde namaz kılan sahabelerimiz vardır. Hz Ali'nin namaz kılması vs gibi. İmam Azam içtihat kan geldi abdest bozuldu gibisinden. Tabiki İmam Azam Mezhep alimlerinden en çok sahebeyi görendir. ve ehlibeytimizden caferi sadıktan ders görendir. bu içtihatta İmam Azam Hata yaptı dersek. Ondan sonraki İmameyn den Ebu yusuf ve İmam Muhammed 'de sanırım aynı fetvayı vermişlerdir.

    Daha sağlam dayanakları vardır elbette. ama şuan benim izlenimimle Kan gelmesi ile abdestin bozulmayacagına dahil hadisler Daha sağlamdır.

    biliyorsun ben Mezheplere tabiyim. Hanefi mezhebinin görüşü ne ise benim görüşümde odur.

    ben Mezheplere bağlılığı savunurum. Mezhepten ayrılan kendini müçtehid sanar kendi kendine hüküm çıkarmaya kalkar bu seferde karman çorman birşey çıkar..


  4. 16.Haziran.2012, 12:40
    14
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    nerde var?
    kan akmasının namazı bozacağı ile ilgili hadis var mı?
    aksine namaz sırasında vücuduna 3 ok isabet ettiği halde namazına devam eden sahabi ile ilgili hadis var
    "Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir." (Darekutni, Temim ed-Dariden rivayet etmiştir.)

    "Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın. (İbni Mace, Hz. Aişe (ra) den rivayet etmiştir.) buyurmuşlardır.

    belki daha da vardır ben bilmiyorum. Ama senin dediğin gibi kan aktığı halde namaz kılan sahabelerimiz vardır. Hz Ali'nin namaz kılması vs gibi. İmam Azam içtihat kan geldi abdest bozuldu gibisinden. Tabiki İmam Azam Mezhep alimlerinden en çok sahebeyi görendir. ve ehlibeytimizden caferi sadıktan ders görendir. bu içtihatta İmam Azam Hata yaptı dersek. Ondan sonraki İmameyn den Ebu yusuf ve İmam Muhammed 'de sanırım aynı fetvayı vermişlerdir.

    Daha sağlam dayanakları vardır elbette. ama şuan benim izlenimimle Kan gelmesi ile abdestin bozulmayacagına dahil hadisler Daha sağlamdır.

    biliyorsun ben Mezheplere tabiyim. Hanefi mezhebinin görüşü ne ise benim görüşümde odur.

    ben Mezheplere bağlılığı savunurum. Mezhepten ayrılan kendini müçtehid sanar kendi kendine hüküm çıkarmaya kalkar bu seferde karman çorman birşey çıkar..

  5. 24.Haziran.2015, 14:43
    15
    Misafir

    Cevap: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Peki safii olup sehirde yasayanlar onlar ne olacak abdesti bozulmayacak mi?


  6. 24.Haziran.2015, 14:43
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Peki safii olup sehirde yasayanlar onlar ne olacak abdesti bozulmayacak mi?

  7. 02.Ağustos.2018, 23:33
    16
    Anonimb
    (Cezalı)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ekim.2017
    Üye No: 115317
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Mezhepler

    Herkese hayırlı akşamlar. Arkadaşlar şunu merak ettim, burada;

    Alıntı
    Hadika’da diyor ki, (Abdest ve gusülde başka mezhebi taklit etmek caizdir. Bunun için, o mezhebin şartlarına da uymak lazımdır. Bütün şartlarına uymazsa, taklit caiz olmaz. Kendi mezhebine uymayan işi yaptıktan sonra bile, taklit yapmak caiz olur. Mesela imam-ı Ebu Yusuf’a, Cuma’yı kıldıktan sonra, guslettiği kuyuda fare ölüsü görüldü dediler, “Şafii mezhebine göre guslümüz sahihtir“ buyurdu. (S. Ebediyye 71)
    Yani burada söylenmek istenen "Ben Hanefi mezhebindenim (mesela), ama hanefi mezhebine göre ibadetin kabul edilmediği fakat maliki mezhebine göre kabul edildiği bir şey (mesela gusül abdestinde ağza ve burna su vermenin hanefi mezhebinde farz, fakat maliki mezhebinde sünnet olması gibi) yaptığımız zaman, bu yaptığımız diğer mezhebde idadeti geçerli saydığı için, bizimde ibadetimiz geçerlidir.

    Bu konuda bilgilendirebilirseniz teşekkür ederim.


  8. 02.Ağustos.2018, 23:33
    16
    Anonimb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    (Cezalı)
    Herkese hayırlı akşamlar. Arkadaşlar şunu merak ettim, burada;

    Alıntı
    Hadika’da diyor ki, (Abdest ve gusülde başka mezhebi taklit etmek caizdir. Bunun için, o mezhebin şartlarına da uymak lazımdır. Bütün şartlarına uymazsa, taklit caiz olmaz. Kendi mezhebine uymayan işi yaptıktan sonra bile, taklit yapmak caiz olur. Mesela imam-ı Ebu Yusuf’a, Cuma’yı kıldıktan sonra, guslettiği kuyuda fare ölüsü görüldü dediler, “Şafii mezhebine göre guslümüz sahihtir“ buyurdu. (S. Ebediyye 71)
    Yani burada söylenmek istenen "Ben Hanefi mezhebindenim (mesela), ama hanefi mezhebine göre ibadetin kabul edilmediği fakat maliki mezhebine göre kabul edildiği bir şey (mesela gusül abdestinde ağza ve burna su vermenin hanefi mezhebinde farz, fakat maliki mezhebinde sünnet olması gibi) yaptığımız zaman, bu yaptığımız diğer mezhebde idadeti geçerli saydığı için, bizimde ibadetimiz geçerlidir.

    Bu konuda bilgilendirebilirseniz teşekkür ederim.

  9. 03.Ağustos.2018, 19:21
    17
    mum
    Kişisel Rütbe

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 10,339
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 106

    Yorum: Mezhep Farklılıkları Neden Var?

    Alıntı
    (S. Ebediyye 71)
    Mezhep taklidi caizdir.
    Medresede okurken bir kardeşimiz şafii mezhebine uyuyordu. bir hafta boyunca camide yerde gördüğü ölü sineği cebine koyarak namaz kılmış.
    Hocamız bu hanefi mezhebinde çıkış yolu var dedi ve kaza gerekmez dedi.
    İmam şafiiye göre sinek dahi olsa ölü hayvan ile namaz olmaz ama imam azam kanı akıcı olmayan küçük haşaratla kılınabilir demiş
    mesele bu


  10. 03.Ağustos.2018, 19:21
    17
    mum
    Kişisel Rütbe
    Alıntı
    (S. Ebediyye 71)
    Mezhep taklidi caizdir.
    Medresede okurken bir kardeşimiz şafii mezhebine uyuyordu. bir hafta boyunca camide yerde gördüğü ölü sineği cebine koyarak namaz kılmış.
    Hocamız bu hanefi mezhebinde çıkış yolu var dedi ve kaza gerekmez dedi.
    İmam şafiiye göre sinek dahi olsa ölü hayvan ile namaz olmaz ama imam azam kanı akıcı olmayan küçük haşaratla kılınabilir demiş
    mesele bu




+ Yorum Gönder
Git İlk 12