Gusül abdesti ve temizlikle ilgili soru 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
  1. 1
    ziya3400 Devamlı Üye
    ziya3400
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Kasım.2010
    Üye No: 80426
    Mesaj Sayısı: 423
    Tecrübe Puanı: 5

    Gusül abdesti ve temizlikle ilgili soru


    Arkadaşlar bu sabaha sadece rüya gördüm, hemen uyandım. Uyandığımda bir şey yoktu. Herhangi bir ıslaklık iç çamaşarımda görmedim. Fakat içim rahat etmedi, gusül abdesti aldım. Üstümdeki tüm eşyaları çıkardım. İç çamaşırlarım yıkandı. Fakat yatarken giymiş olduğum şortu yıkamaya unuttum, akşam tekrar giydim. Sonra sabahki banyo yapışım aklıma geldi tekrar tüm iç çamaşırlarımı ve şortu çıkarıp , yeni iç çamaşırları ve şort giydim temiz olsun diye.

    Acaba diyelim ki sabahtan kalan şortta pislik vardı, bunu yıkamayı unuttum akşam giydiğimde tekrar bana cenabetlik bulaşmış mıdır ? Bu sebep yüzünden tekrar gusül abdesti almam gerekir mi ?


    (Hiçbir şeyden emin değildim, şorta pislik bulaşıp bulaşmadığını bile bilmiyorum. Her şey sakatlık olmasın diye aldığım gusül abdesti ile başladı. Sanki iç çamaşırlarıma meni bulaşmış gibi hissettim kendimi. )

    ŞÜPHEYE DÜŞTÜM, SORUMU CEVAPLAYABİLİR MİSİNİZ ?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    BEYAZ_gul yasam
    BEYAZ_gul
    yasam
    BEYAZ_gul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 903
    Tecrübe Puanı: 10
    Yer: viyana

    Cevap: Arkadaşlar Gusül abdesti ve temizlikle ilgili ÇOK ACİL SORUM var bakar mısınız ?


    Bu sebeple gusul abdestin bozulmaz kardesim
    Icin rahat etsin sadece vesvese

    Alıntı
    Arkadaşlar bu sabaha sadece rüya gördüm, hemen uyandım Uyandığımda bir şey yoktu Herhangi bir ıslaklık iç çamaşarımda görmedim Fakat içim rahat etmedi, gusül abdesti aldım Üstümdeki tüm eşyaları çıkardım İç çamaşırlarım yıkandı Fakat yatarken giymiş olduğum şortu yıkamaya unuttum, akşam tekrar giydim Sonra sabahki banyo yapışım aklıma geldi tekrar tüm iç çamaşırlarımı ve şortu çıkarıp , yeni iç çamaşırları ve şort giydim temiz olsun diye

    Acaba diyelim ki sabahtan kalan şortta pislik vardı, bunu yıkamayı unuttum akşam giydiğimde tekrar bana cenabetlik bulaşmış mıdır ? Bu sebep yüzünden tekrar gusül abdesti almam gerekir mi ?

    (Hiçbir şeyden emin değildim, şorta pislik bulaşıp bulaşmadığını bile bilmiyorum Her şey sakatlık olmasın diye aldığım gusül abdesti ile başladı Sanki iç çamaşırlarıma meni bulaşmış gibi hissettim kendimi )

    ŞÜPHEYE DÜŞTÜM, SORUMU CEVAPLAYABİLİR MİSİNİZ ?



  3. 3
    Guray Karadeniz
    Guray
    Karadeniz
    Guray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 535
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 30
    Yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Arkadaşlar Gusül abdesti ve temizlikle ilgili ÇOK ACİL SORUM var bakar mısınız ?


    meni kuruduğunda tekrar ıslatılmadığında bulaşmaz
    meni ile kirlenmiş bir çamaşır giyilse gusül gerekmez çamaşırın ve meninin değdiği yerlerin temizlenmesi gerekir


  4. Reklam

  5. 4
    ziya3400 Devamlı Üye
    ziya3400
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Kasım.2010
    Üye No: 80426
    Mesaj Sayısı: 423
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Arkadaşlar Gusül abdesti ve temizlikle ilgili ÇOK ACİL SORUM var bakar mısınız ?


    6 saat civarı geçmişti, kurumuştur sanırsam. Ya birde öyle bir duruma girdimki biliyorum meni falan filan yok ama en kötü ihtimali düşünüyorum.

    çamaşırın ve meninin değdiği yerlerin temizlenmesi gerekir demişssin. Mesala şortu giyerken vücuduma değmişse nasıl anlayacam ? Offff kafam çok karıştı.


  6. 5
    EarthQuake® Yolcu
    EarthQuake®
    Yolcu
    EarthQuake® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 456
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 32
    Yer: Ankara

    Alıntı
    Arkadaşlar bu sabaha sadece rüya gördüm, hemen uyandım. Uyandığımda bir şey yoktu. Herhangi bir ıslaklık iç çamaşarımda görmedim.
    Sizin bu durumda gusül almanıza gerek yok ki. Gerekmediği halde hem gusül almışsınız hem çamaşır değiştirmişsiniz, vesvese vesveseye yol açmış. Dolayısıyla meni yokken "bulaşmış mıdır" şüphesine düşmeniz doğru değil.


  7. 6
    ziya3400 Devamlı Üye
    ziya3400
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Kasım.2010
    Üye No: 80426
    Mesaj Sayısı: 423
    Tecrübe Puanı: 5

    EarthQuake arkadaşım bende hastalık oluştu her şeyin kötüsünü düşünüyorum. Oradan hareketle soruları soruyorum. Mesala ya meni iç çamaşarından geçip Şorta bulaşmışsa, ben o şortu 6 saat sonra tekrar giydim. Oradan ya tekrar vücuduma bulaşmışsa diye düşündüm.

    Arkadaşlar bir şeyler yazın kaldım böyle ne yapacam ? Gusül almama gerek yok sanırsam yorumlardan bunu anladım.


  8. 7
    Guray Karadeniz
    Guray
    Karadeniz
    Guray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 535
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 30
    Yer: İzmir/Ksk

    zaten gusül almışsın meni bulaştı diye gusül almana gerek yok ayrıca kuruyan meni ıslanmadıkça bulaşmaz için rahat olsun biraz

    ıslaklık görmediğin için gusül zaten gerekmez ıslaklık olmadığı için olmayan şeyde bulaşmaz bunlar şeytanın vesvesesi uymayalım bunlara inşallah gusül almanıza gerek yok


  9. 8
    ziya3400 Devamlı Üye
    ziya3400
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Kasım.2010
    Üye No: 80426
    Mesaj Sayısı: 423
    Tecrübe Puanı: 5

    Guray arkadaşım vücutta tene de bulaşmaz dimi ? Sakata gelmeyelim Allah korusun. Sağolasın.

    ıslak olup kuruduktan sonra o kuruyan menili giysiyi 5-6 saat sonra yanlışıkla giysek bulaşır mı üzerimize cenabet olur muyuz misal...


  10. 9
    Guray Karadeniz
    Guray
    Karadeniz
    Guray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 535
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 30
    Yer: İzmir/Ksk

    meninin vücuda değmesi gusül gerektirmez namaz kılabilmek için değen yerleri yıkamak gerekir ayrıca kuru meni bulaşmaz


  11. 10
    ziya3400 Devamlı Üye
    ziya3400
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik: 10.Kasım.2010
    Üye No: 80426
    Mesaj Sayısı: 423
    Tecrübe Puanı: 5

    sağolasın bu cevabı bekliyordum başından beri Allah razı olsun. Şu an paronayak oldum nerdeyse tüm elbiseleri yıkayacam ondan ona ondan ona bulaşma ihtimali var diye ama şimdi bunu öğrendiğim iyi oldu.


  12. 11
    Guray Karadeniz
    Guray
    Karadeniz
    Guray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 535
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 30
    Yer: İzmir/Ksk

    Hz. Aişe (r.a.)'dan yapılan rivayette, demiştir ki:

    "Resûlüllah (a.s.) Efendimiz'den, ıslaklık görüp ihtilâm olduğunu hatırlamayan adamdan sordu. Şöyle buyurdu:

    "Gusleder..."

    Ayrıca ihtilâm ol-uğunu hatırlayıp kendinde ıslaklık görmeyen adamdan soruldu. Buyurdu ki:

    "Ona gusül gerekmez..."

    Bunun üzerine Ümmu Süleym (r.a.), "Kadın onu (ıslaklığı) görür de kendisine gusül gerekir?" diyerek hayretini belirtti. Resûlullah (a.s.) ona:

    "Evet kadınlar ancak erkeklerin bir parçasıdır."


    Islaklık görmeden de gusüle gerek yok onuda tamamlayalım Allah'ın izniyle


+ Yorum Gönder