Vitir namazı kılmamak günah mıdır? 5 üzerinden 4.52 | Toplam : 27 kişi
  1. 1
    Zeineb Küllinefsin zaikatül mevt
    Zeineb
    Küllinefsin zaikatül mevt
    Zeineb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82948
    Mesaj Sayısı: 184
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Vitir namazı kılmamak günah mıdır?


    Esselamun Aleyküm.
    5 vakit namazdan başka namazım yok.
    Vitir namazı takıldı aklıma.
    Kılınmaması günah mıdır, yoksa isteyen kılmayadabilir mi?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Muhasibi Devamlı Üye
    Muhasibi
    Devamlı Üye
    Muhasibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 6,768
    Tecrübe Puanı: 69
    Yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?


    Şafi mezhebine göre kılmazsan bir sakıncası yoktur
    Hanefi mezhebine göre vaviptir. kılmazsan kaza etmen lazım.
    Kılarsan sevabı çoktur. Tavsiye ederim.


  3. 3
    Desert Rose Kıdemli Üye
    Desert Rose
    Kıdemli Üye
    Desert Rose - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 12,233
    Tecrübe Puanı: 173
    Yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?


    Alıntı
    Şafi mezhebine göre kılmazsan bir sakıncası yoktur
    Hanefi mezhebine göre kılmazsan kaza gereklidir.
    Kılarsan sevabı çoktur. Tavsiye ederim
    .


    Sebebi de şu Vitir Namazı Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet
    Hanefide ise Vaciptir kardeşim.


  4. Reklam

  5. 4
    konya442 Emekli
    konya442
    Emekli
    konya442 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 565
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?


    Alıntı
    Sebebi de şu Vitir Namazı Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet
    Hanefide ise Vaciptir kardeşim.

    Es-Selamu Aleykum
    Bilginiz varmi neden Hanefide Vacip ve Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet.

    Simdiden Allah razi olsun


  6. 5
    _Kul Emekli
    _Kul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 26.Mart.2011
    Üye No: 86178
    Mesaj Sayısı: 89
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 27

    Vitir, itıifakla kılınması istenen bir namazdır. (Fethu'l-Kadîr, I, 300-310) Çünkü Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Ey Kur'an ehli! Vitir namazı kılın. Çünkü Allah tektir, teki sever." (Ebu Dâvud ve Tirmizî sahih diyerek rivayet etmiştir.) Vitir namazı Hz. Peygamber (a.s.)'e farz idi. Bunun delili şu hadis-i şeriftir: "Üç şey vardır ki, bana farzdır, fakat size farz değildir: Kuşluk namazı, kurban ve vitir namazı." (Bu hadisi Hakim ve Ahmed İbni Abbas'tan tahric etmiştir. Zehebi, Hakim sükut etti, demiştir. Hadis münker ve gariptir. Nasbu'r-Râye, II, 115)

    Vitir namazı, Ebu Hanife'ye göre, bayram namazları gibi vacip bir namazdır. İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed'e ve diğer fakihlere göre sünnet-i müekkededir.



    Ebu Hanife'nin dayandığı delil şu hadistir: "Allah size bir namaz daha fazladan ilâve etmiştir. Bu namaz da vitirdir. Vitir namazını yatsı ile sabah vakti doğuncaya kadar geçen zaman içinde kılın," (Tirmizi rivayet etmiştir) Bu hadisteki kılın sözü emirdir, emir ise vacip olmayı gerektirir. Hanefilerin ittifakı ile bu namazı inkâr eden kimsenin kafir olmamasının sebebi âhad sünnet ile sabit olmasıdır. Bu Ebu Hanife'den rivayet edilen, vitir namazının sünnet olduğu ile ilgili görüşün manasıdır. Buna binaen Ebu Hanife'ye göre, özürsüz olarak vitir namazının oturarak yahut binek üzerinde edâ edilmesi caiz değildir.

    Bu hadisi başka bazı hadisler de kuvvetlendirmekledir. Bu hadislerden biri de Ebu Eyyub'dan rivayet edilen şu hadistin "Vitir haktır. Beş rekât ile vitir kılmak isteyen kılsın Üç rekât ile kılmak isteyen kılsın, tek rekât ile kılmak isteyen yine kılsın." İbn Bureyde'nin rivayetinde ise şöyle denilmektedir: "Vitir haktır. Vitir kılmayan bizden değitidir.:" (Bu hadisi Ahmed rivayet etmiştir.)

    Cumhur vitir namazının sünnet olduğuna hadisleri delil getirmiştir. Bu hadislerden bazıları şunlardır:

    "Hz. Peygamber (a.s.)'e bir bedevî "Benim üzerimde farz bir namaz var mıdır? diye sorduğu zaman: "Beş vakit namaz" cevabını vermiştir. Bedevî: "Benim üzerimde bundan başka bir boç var mıdır?" sorusunu tekrarlayınca Hz. Peygamber (a.s.): "Hayır, ancak nafile kılarsan bu müstesna" buyurmuştur."(Bu hadis üzerinde Buharî ile Müslim ittifak etmişlerdir.)

    Ubade b. Sâmit, vitir namazı vaciptir diyen bir adamı yalanlamış ve şöyle demiştin "Resulullah (a.s.)'ın şöyle buyurduğunu duydum: Beş vakit namazı Allah kullar üzerine gece ve gündüz farz kılmıştır."(Bu hadisi Ebu Dâvud ile Ahmed rivayet etmişlerdir.)

    Hz. Ali'nin de şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Farz namazlarda olduğu gibi, vitir vacip değildir. Fakat o, Hz. Peygamber (a.s.)'in sünnet kıldığı bir ibadettir. "(Bu hadisi Ahmed ile Tirmizî rivayet etmişlerdir.)

    Vitir namazının hayvan üzerinde zaruretsiz olarak eda edilmesi de caizdir. Dolayısıyla sünnetlere benzemekdir. İbni Ömer'in rivayet ettiğine göre: "Hz. Peygamber (a.s.) devesi üzerinde giderken vitir namazı kılardı."(Buharî ve Müslim rivayet etmişlerdir.)

    Hadis âlimleri bunlar hakkında tenkit edici sözler söylemişlerdir. "Vitir namazı kılmayan bizden değildir." hadisi zayıftır. Ebu Eyyub'un rivayet ettiği "Vitir haktır" hadisinin ravileri her ne kadar güvenilir ise de kuvvetle müstahap olduğu manasına tevil edilmiştir. Çünkü İmam Ahmed şöyle demiştir: "Kasten vitir namazını terk eden kişi kötü bir adamdır. Bunun şahitliğinin kabul olunmaması gerekir." (İslam Fıkhı, Zuhayli, c.II, s.130-131)
    Sorularla İslamiyet


  7. 6
    Ufkuaçık Devamlı Üye
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Ufkuaçık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 584
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 58

    Selamün aleyküm kardeşlerim...

    Vitir namazını üşenmeden kılalım.Vacipde olsa sünnette olsa fark etmez.Zarar etmeyiz kâr ederiz.Mecbur olmadıkça terketmeyelim diyorum...



  8. 7
    noktasal Emekli
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 40
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 35

    müslümanlık bildiğimiz gibi kolaylık dinidir insanların sosyal hayatlarını devam ettirmeyi engelliycek emirller vermemiştir rabbimiz bize .vitir namazının vakti yatsı ve sabah namazı arasıdır yani sabah olmadan önce gece yarısıdır. bu vakitlerde insanların cogu uykuda oldugu icin kalkmaları cok zordur kalkanda bedenini yorup zarar vermiş olur bu yüzden sadece peygamberimize emredilmiştir
    cünkü kuranda geçtigi ayetde `Gecenin bi yarısı kalkıp namaz kıl` denilerek apaçık sadece peygamberimize emrediliyo bizede emir olunsa idi Kılın gibi cogul şekilde sölenirdi. ama bizimde kılmamız sünnettir misal eger sabah namazından 1-2 saat önce ayakta isek özellikle ramazan ayında kılınması cok hayırlıdır.
    sadece ramazan aylarına özelde kılabilirsin sahur vakti kılınması güzel olur
    hanefi mezhebine göre bunlar benim kendi düşüncem ben şahsen ramazan ayı gelince 1 ay aralıksız kılmayıı diger aylarda ise ara sıra nafile namaz olarak kılmayı düşünüyorum.çünkü asıl vakti varken yatsı ile beraber kılınması bana pek hayırlı gelmiyo
    Allah hepimizi yanlış ilim ve imandan korusun


  9. 8
    Muhasibi Devamlı Üye
    Muhasibi
    Devamlı Üye
    Muhasibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 6,768
    Tecrübe Puanı: 69
    Yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Noktasal kardeş sana öncelikle şunu söylemek istiyorum bir şeyi önce iyi anla sonra yorum yap. Aklına geleni farklı şekilde yorumlama
    Gecenin bir vaktinde kalk namaz kıl deniyor müzzemmil suresinin ikinci ayetinde oradaki gecenin bir vaktinde namaz kıl ayeti vitir namazı için değil gece namazı için inmiştir.
    Zaten bu ayet inmeden önce beş vakit namaz farz kılınmamıştı daha
    Gece namazı kılmak zaten farz bir nafile değil kılarsan büyük ecir alırsın kılmazsan bir sakıncası yoktur.
    Bilmem anlatabildim mi??


  10. 9
    Ufkuaçık Devamlı Üye
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Ufkuaçık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 584
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 58

    Alıntı
    Noktasal kardeş sana öncelikle şunu söylemek istiyorum bir şeyi önce iyi anla sonra yorum yap. Aklına geleni farklı şekilde yorumlama
    Gecenin bir vaktinde kalk namaz kıl deniyor müzzemmil suresinin ikinci ayetinde oradaki gecenin bir vaktinde namaz kıl ayeti vitir namazı için değil gece namazı için inmiştir.
    Zaten bu ayet inmeden önce beş vakit namaz farz kılınmamıştı daha
    Gece namazı kılmak zaten farz bir nafile değil kılarsan büyük ecir alırsın kılmazsan bir sakıncası yoktur.
    Bilmem anlatabildim mi??
    Noktasal kardeşimiz Vitir namazını gece namazından sayıyor.Yani teheccüd namazı gibi.Oysa vitir namazı gece kılınır ama yatsının peşinde kılınmaktadır.Yatsıyı kılıp da vitiri sonraya bırakılırsa bu da olmaz.UYUYUP UYANDIĞINDA VİTİR KILMAK İSTİYORSA KENDİ BİLECEĞİ İŞTİR.ANCAK BU ŞEKİLDE YAPARSA TEHECCÜD NAMAZI SAYILMAZ. noktasal kardeşimiz Vitir namazını teheccüdden saymış.Bu yanlıştır.Dolayısıyla vitir namazını gece uyanamama korkusu olacağından yatsı namazından hemen sonra kılmalıdır.Teheccüd namazını adet haline getirip her gece kılınacaksa bu büyük bir sevaptır.Müzemmil Suresi'nn 2.inci ayeti, dediğiniz gibi teheccüdün ta kendisidir.Teheccüd namazı peygamberimize farz kılınmıştır.Müslümanlara ise kuvvetli sünnetlerdendir.Kılındığında bereketler ve çok sevaplar vardır...Meselenin özü budur...


  11. 10
    noktasal Emekli
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 40
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 35

    öncelikle bu gergin üslubun sebebi nedir.ikincisi tek o ayeti degerlendirip yorum yapmadım vitir namazı hakkında derin araştırmalar yaparken ayet ve onla ilgili hadislerden gece namazı deyil vitir namazı oldugu anlaşılıyo.bide gece namazı farzdır kılınmazsa sakınca yoktur diyosun farzın yapılmaması nasıl sakıncalı olmuyo?
    konu sonunda kendi düşüncelerim diye ekledim zaten rica ediyorum benle muhatab olucaksan üslubunu karşında bi arkadaşın yada küçüğün varmış gibi ayarlama


  12. 11
    Muhasibi Devamlı Üye
    Muhasibi
    Devamlı Üye
    Muhasibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 6,768
    Tecrübe Puanı: 69
    Yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Yazdığım şeyi iyi okumanı tavsiye ederim
    Ben gece namazı farzdır diye bir şey demedim
    Beş vakit namaz farz kılınmadan önce Peygamberimize farzdı


  13. 12
    Ufkuaçık Devamlı Üye
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Ufkuaçık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 584
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 58

    Alıntı
    Teheccüd namazı peygamberimize farz kılınmıştır.Müslümanlara ise kuvvetli sünnetlerdendir.Kılındığında bereketler ve çok sevaplar vardır...Meselenin özü budur...
    Bu mesajımı okumadın mı noktasal kardeşim.Senin için kötü bir uslüple cevap vermedik ki.İzah ettik adam gibi...

    Hadisleri okuyalım..
    Gece seherde kılınan iki rekat namaz, dünya ve içindekilerden daha kıymetlidir. Eğer meşakkat vermeseydi, gece namazını ümmetime farz kılardım (Deylemi)

    Farzlardan sonra en faziletli namaz, gece kılınan teheccüd namazıdır.
    (Müslim)

    (Selamı yayar, açları doyurur, sıla-i rahimde bulunur, geceleri herkes uyurken namaz kılarsanız, selametle Cennete girersiniz.)
    [Tirmizi]

    (Müminin şerefi gece namazı kılmasındadır.
    (Hatip)

    Teheccüd, günahları affettiren salihlerin ameli olup, hastalıklara da şifa verir.(
    Tirmizi)

    Yatarken gece kalkmaya niyet eden, sabaha kadar uyuya kalsa, gece namazı kılmış gibi sevaba kavuşur, uykusu da kendisine sadaka olur.
    (Nesai)

    Seher vakti Hak teâlâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabul ederim.(
    Müslim)
    Uyanacağını uman, vitri seherde kılsın! Çünkü o vakit rahmet melekleri hazır olur.(Müslim )


    Seher vakti Hak teâlâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabul ederim. (Müslim )



  14. 13
    noktasal Emekli
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 40
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 35

    ufkuaçık seni kastetmedim kardeşim zaten senle aynı görüşleri paylaşıyoruz
    şunuda belirtim din herkesin kendi yorumuna açıktır arkadaşlar
    sonuçta kuranda 5 vakit namazdan bahsedilen bi ayet yok namazlardan bahsediliyo ama 5 vakitten bahsedilmiyo+abdest alma ve namaz kılma şeklinden bile bahsedilmiyo bu gibi konular peygamberimizden öğrenilmiştir. 5 vaktin ne zaman farz oldugu tartışılır peygamberimiz ümmetinden önce namaz kılıyodu zaten ama 5 vakitmi deyilmi bilemeyiz.5 vaktin farz kılınışının cogu alim miraç gecesinde oldugunu kabul eder bazı alimlerde karşı çıkar yani bazı konular hakkında fikir ayrılığı normaldir tartışılır herkes kendine göre konuyu tartıp yogurabilir bilmem anlatabildimmi bu sefer muhasibi


  15. 14
    Muhasibi Devamlı Üye
    Muhasibi
    Devamlı Üye
    Muhasibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 6,768
    Tecrübe Puanı: 69
    Yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Kardeşim sana şunu söylemek istiyorum sen heralde konuyu anlamamakla direniyorsun.
    Namaz miraçtan önce sabah ve akşam olmak üzere iki defa kılınıyordu.
    Sonra miraç gecesinde beş vakit namaz farz kılındı.
    Bir şeyin farz kılınması veya farz olması için Kuranı kerimde geçecek diye bir şey yoktur.
    İslam dininin kaynakları kuranı kreim sünnet icma ve kıyastır.
    Kuranı kerimde bulamadığın şeyi sünnette sünnette bulamadığını icmada icmada bulamadığını kıyasta arayacaksın.
    Umarım bu sefer anlamışsındır.


+ Yorum Gönder
Git 12 Son