Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir? 5 üzerinden 3.80 | Toplam : 5 kişi
  1. 1
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir?


    Arkadaşlar bir sorum var.

    Hristiyanların yapmış olduğu yabancı dil müzikleri dinlemek caiz midir?

    Cevaplarınız için şimdiden Rabbim razı olsun :)


    İlgili Yazılar

  2. 2
    bahadır emin Devamlı Üye
    bahadır emin
    Devamlı Üye
    bahadır emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 285
    Tecrübe Puanı: 3
    Yer: istanbul

    Yanıt: Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir?


    günümüzde yapılan yabancı yerli pop müzikler günaha çok yakın.

    illa müzik dinleyeceksen klasik türk musikisi veya klasik batı müziği dinleyebilirsin

    tabi ideal olan hiç dinlememek. zikri bozuyo. hatta bi yerde okumuştum bir alim insanın eliyle masaya vurup ritim tutmasını bile günah sayıyodu.


  3. 3
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Yanıt: Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir?


    Haklısın aslında.Müziklerin çoğu,belkide hepsi insanı o an dinlerken Allah'ı unutturuyor sanki(tövbe haşa) Bizi ibadet ruhumuzdan uzaklaştırıyor :)

    Müzik dinlemeyede tövbe ettim.Bir daha dinlemeyeceğim.Bu devirde çünkü maalesef her türlü müzik sanırsam insanda ibadet ve İslam ruhu bırakmıyor.Tabi bu insandan insana değişir...



  4. Reklam

  5. 4
    şaf_ak ...MüPteLaNıM...
    şaf_ak
    ...MüPteLaNıM...
    şaf_ak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 18.Aralık.2007
    Üye No: 5730
    Mesaj Sayısı: 719
    Tecrübe Puanı: 15
    Yaş: 32

    Yanıt: Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir?


    türkçe müziklerde bile insanı dinden imandan edecek sözler mevcutken ne dediğini bilmediğimiz sözler bizi nerelere götürür Allah muhafaza ;):gul:


  6. 5
    HAMMADUN Emekli
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,004
    Tecrübe Puanı: 0

    Sadece müzik değil her şey için geçerlidir bu.... Amaç nefsi ıslah ise, bir tepsi baklavadan sadece bir dilim alıp, nefse zulüm etmemek, ama aşıraya kaçıp tepsinin dibinide görmemek adına. Hoşlandığın ne varsa ölçüyü kaçırmamak adına. Yabancı müzik dinliyorsun. Ritm hoşuna gitti ve nefsin devamıyla dinlemeni tavsiye buyurdu. Buyruk nefsin ya.... Hemen kendi buyruğunu yürürlüğe koydun ve yeter dedin dinlediğin. Nefsin sana galebe çalamadı ve efendinin kim olduğunu daha iyi anlamaya başladı. Efendi sensin. O ise bir hizmetkar olarak yerini bildi. Bu sadece müzik için değil, Eğer rabbinin verdiği iradeyi kullanacak olursan, nefsinin yerine, o zaman efendinin hizmetkar, hizmetkarında aslında efendi olduğunu ve efendiliğinde huzur verdiğini göreceksinizdir.


  7. 6
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Alıntı
    türkçe müziklerde bile insanı dinden imandan edecek sözler mevcutken ne dediğini bilmediğimiz sözler bizi nerelere götürür Allah muhafaza ;):gul:
    Çok haklısın kardeşim.Ayrıca hristiyanlara özenip onların yaptıklarını yapmamalı,onlar gibi yaşamamalıyız.Nefsimize onlar gibi yaşamak çok cazip geliyor nedense.Ancak bir Müslüman,Müslüman gibi yaşamalı :)


  8. 7
    bahadır emin Devamlı Üye
    bahadır emin
    Devamlı Üye
    bahadır emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 285
    Tecrübe Puanı: 3
    Yer: istanbul

    Osmanlıda müzikle terapi merkezleri vardı. Hemen kestirip atmamalı müzik günahtır diyerek.


  9. 8
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Yok her müzik günah değildir elbette.Ancak hristiyan ve yabancı müzikler biraz daha insana müslüman olduğunu unutturuyor sanki.İbadet ruhunu zayıflatıyor diyebiliriz.

    Neyse bende müziği bıraktım zaten :)



  10. 9
    bahadır emin Devamlı Üye
    bahadır emin
    Devamlı Üye
    bahadır emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 285
    Tecrübe Puanı: 3
    Yer: istanbul

    sokağa çıkılmıyo her yer müzik zaten. serdar ortaç denen zibididen bıkkınlık geldi.

    bi kere tv de görmüştüm boynuna israilin siyon yıldızını takmıştı. resmen uyuşturuluyoruz.


  11. 10
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Melodi dinleriz o ayrı ama tabikide içinde yabancı kelime geçen müzikleri dinlemek caiz midir değil midir bilemeyeceğim.Tabikide Serdar Ortaç'tan bıkkınlık geldi.Aslında forumda onu bu denli eleştirmek yasak mıdır bilmem ancak reklamlarda bile hristiyan arkadaşıyla çıkıyor artık.Günahına girmeyelim bilmem hristiyan mıdır,ancak siyah amerikalı bir adamın Müslüman olma olasılığı ne kadar sizce?


  12. 11
    bahadır emin Devamlı Üye
    bahadır emin
    Devamlı Üye
    bahadır emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 285
    Tecrübe Puanı: 3
    Yer: istanbul

    Serdar ortaç hiç tekin bir adam değil israile çalışıyor olabilir.

    yabancı klipler subliminal message dedikleri şuuratlına hitap eden mesajlar saklıyorlar.

    googledan subliminal message, satanic, illuminati filan yazın bir sürü döküman geliyor. türk kliplerinde bu teknik uygulanıyomu bilemem.

    gavur şarkı yapmış şarkıyı tersten çalın ben şeytana tapıyom filan sesler geliyo.


  13. 12
    yaso-123 Devamlı Üye
    yaso-123
    Devamlı Üye
    yaso-123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 402
    Tecrübe Puanı: 5
    Yer: ankara

    Alıntı
    Serdar ortaç hiç tekin bir adam değil israile çalışıyor olabilir
    Kardeşim emin olmadan günahını almayalım benim için sorun değil bunu senin iyiliğin için söylüyorum beni lütfen yanlış anlama :)


  14. 13
    Star Devamlı Üye
    Star
    Devamlı Üye
    Star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 365
    Tecrübe Puanı: 4

    Herşey olabilir.Öyle bir dönemdeyizki dünyamızda,ülkemizde pek tekin değil.Ama yaso kardeşimin dediği gibi kimsenin günahını almamak ve bilip bilmeden konuşmamak lazım.

    Allah neler döndüğünü bilir dünyada.Serdar Ortaç'ında esasında kim olduğunu bilir.Bunu bizim kurcalamamızın bir manası yoktur.Hele böyle İslami bir sitede İsrail kolyesi takan bir sanatçıyı eleştirmek biz müslümanlara yakışmaz :)



  15. 14
    MelihEyüp Allah'tan korkar
    MelihEyüp
    Allah'tan korkar
    MelihEyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Aralık.2010
    Üye No: 81088
    Mesaj Sayısı: 148
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 26
    Yer: sakarya

    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;



    Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:

    “Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.” (İşaratü’l-İ’câz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)

    Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir. Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakkın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.

    Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ “İncecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye” parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi “elif”ten Allah’ı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak “elif”ten bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.

    Bir başka misâl: Yunus’un, “Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni/Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni/Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem/Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni” şiiri bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen “aşk”tan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.

    İmam Gazalî Hazretleri ise (İhyâ, 2: 279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:

    Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.

    Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

    Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.

    İmam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:

    Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir.

    Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır.

    Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.

    Mehmed Paksu Helal – Haram

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet

    Senin vesilenle bende öğrenmiş oldum yani nefsi duyguvarsa işin içinde kötü ama ilahi gibi Allah dedirten Allah'a olan aşkını sonsuzluğa doğru götüren şarkılar helal

    Müstehap bir sevab kazanma aracı bile olan birşeyi kendine yasaklama canım kardeşim.

    Gıybet de yapmayın günahtır.(Hayır gıybet yapmadık onda olani söyledik derseniz mazallah kafir olursunuz)(haram a helal dediğiniz için)
    Bir insanın noksanını söylemek gıybettir.Onda olmazsa söylediği şey iftiradır tövbe edin bir sürü sevabınızı gıybet ettiğiniz kişiye bağışladınız bu bağışlama Allah katında sevilmeyen bir bağışlama kardeşlerim.


+ Yorum Gönder
Git 12 Son