Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
  1. 1
    mumsema Admin
    mumsema
    Admin

    Üye No: 129
    Mesaj Sayısı: 6,242
    Tecrübe Puanı: 94
    Yer: Türkiye

    Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı


    Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı

    Abdullah b.Hubşi (r.a.)'dan rivayete göre Nebi (s.a.)'a :
    "Amellerin hangisi daha faziletlidir? diye sorulunca, o da: "Uzun kıyamdır" diye cevap vermiştir."

    Ebu Davud,2,69


    İlgili Yazılar

  2. 2
    İsrâ İsrâ
    İsrâ
    İsrâ

    Üye No: 59972
    Mesaj Sayısı: 1,011
    Tecrübe Puanı: 18
    Yer: Almanya

    --->: Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı


    [URL="https://www.mumsema.org/farz-namazlarin-faziletleri/99890-namazda-uzun-sure-kiyamda-durmanin-sevabi.html"]Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı[/URL]


  3. 3
    Ecrinim Bayan Üye
    Ecrinim
    Bayan Üye

    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 3,338
    Tecrübe Puanı: 90

    --->: Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı


    M. Fethullah Gülen Hocaefendi, vaaz ve sohbetlerinde sözü sık sık namaza getirerek usûl ve erkânına uygun ikâme edilmesi üzerinde hassasiyetle durur. Bir sohbetinde; dört rekâtlık namazın en azından 4 dakikada kılınması gerektiğini, zira daha hızlı kılındığı takdirde tadîl-i erkânın ihlal edilmesi endişesi bulunduğunu belirtir. Öte yandan acele ile kılınan namazla bir yere varılamayacağını, “huşû ve hudû”un ise “namazın iç tadîl-i erkânından olduğunu” kaydeder ve şunları söyler: “İnsanın, Rabbiyle münasebetinde asıl olan mânâdır, özdür, ruhtur. Fakat onları taşıyan da lâfızlardır, şekillerdir, kalıplardır. Bundan dolayı mutlaka o lâfızlara ve kalıplara dikkat edilmelidir… Biz bir insanın sadece namazına bakarak onun namazda huşû arayan biri olup olmadığını belirleyemeyiz. Bu, insanın vicdanı ile Allah arasındadır. Dolayısıyla biz kendimizi hüsnüzan etmeye zorlarız. Ama bazı kimseler namazlarında, oruçlarında öyle dikkatsizdirler ve iffetleri mevzuunda çarşıda pazarda öyle sulu hareket ederler ki; insan ne kadar hüsnüzan ederse etsin, şahit olduğu hareket hakkında olumlu düşünceyi İslâmî çerçevede bir yere koyamaz. Mesela, birisi hemen tekbir alır ve sen daha Fâtiha’nın yarısına gelmeden rükûa varır. Burada kendini ne kadar zorlarsan zorla ona namaz kıldı diyemezsin. Mesela, rükûda hakkını vere vere, kelimeleri güzelce telaffuz ederek -bazı fukahaya göre- bir kere “Sübhâne rabbiye’l-azîm” demek şarttır. Çok hızlı söyleniyorsa mânâsı yoktur onun. Bazı fukahaya göre ise, onu en az üç defa söylemek gerekir. Onun için, rükûda ve secdede en az üç defa, yavaş yavaş, kelimeleri tam telaffuz ederek bu tesbihi söylemeliyiz. Daha az söylüyorsak, başkalarını hakkımızda müspet düşünme hususunda zorlamış oluruz. Böylece bazı kalıplar, bizim onunla edâ etmeye çalıştığımız mânâ, muhteva ve mazmunu taşıyıcı olmaz. Dolayısıyla, hakkımızda hüsnüzan edenler, vehme ve kuruntuya hüsnüzan etmiş olur. Çok kimselerin hızlı hızlı okuduğu Fâtiha, Kur’ân değildir. Çünkü, Kur’ân öyle inmemiştir. Böyle alelacele okunan Fâtiha ile kılınan namaz, namaz değildir. Bir nefeste, o nefes bitmeden sûreyi sona erdirme telaşıyla, soluğun tıkandığı yerde hızlıca ve can havliyle alınan ara nefeslerle okunan Kur’ân’la kıraat farzı yerine gelmiş olmaz. Lâfızlar mânâların kalıbıdır; ama kalıbın mânâya uygun olması lâzımdır.” (Fethullah Gülen, Kırık Testi, s. 57–58)

    Allah c.c. razı olsun hocam


  4. Reklam

  5. 4
    musab.b.umeyr Hamım, pişme yolunda.
    musab.b.umeyr
    Hamım, pişme yolunda.

    Üye No: 85969
    Mesaj Sayısı: 378
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 30

    Cevap: Namazda uzun süre kıyamda durmanın sevabı


    Fethullah Gülen'in yorumu için Allah razı olsun.Bazıları belirli bir sürede 4 rekatlık bir namazın yarısını zorla kılıyorken, bazıları ise bu sürede namazı rahatça bitiriyorlar.Kur'an'ın da bir okunma hakkı vardır değilmi ama.O hızlı kılanlar bence Kur'an'a haksızlık yapıyorlar


+ Yorum Gönder