Konusunu Oylayın.: Sa'y Etmenin Şartları

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Sa'y Etmenin Şartları
  1. 23.Mart.2007, 23:29
    1
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,308
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Sa'y Etmenin Şartları






    Sa'y Etmenin Şartları Mumsema Sa'y Etmenin Şartları


    1. Sa'y» tavaftan sonra yapılmalıdır.
    Sa'y, ister kudüm tavafı olsun, ister ifaza tavafı olsun, tavaftan sonra yapılmalıdır. Çünkü Hz. Peygamber böyle yapmıştır.
    2. Sa'y, yedi şavttan meydana gelmelidir. Safa'dan başlayıp Merve'de bitmelidir.
    Safa ile Merve arasındaki her sa'y, bir şavt'ür.
    3. Safa ile Merve arasındaki mesafenin tümünün katedilmesi gerekir. Eğer bu mesafeden bir karış eksik kalırsa, şavt sahih olmaz. Bu bakımdan sa'y yapan kişinin, topuğunu Safa duvarına bitiştirmesi ve yü-rüyüp parmaklarım Merve duvarına bitiştirmesi vacibdir. (Bugün Safa ve Merve'deki bu duvarlar yoktur).
    4. Sa'y peşpeşe yapılmalıdır.
    Sa'yların arasında örfen uzun sayılan bir ara verilirse, tekrar Safa'dan başlayarak yedi defa gidip gelmek gerekir. E. Traş olmak.
    Saçların tamamını veya bir kısmını kesmek, hatta saçtan üç kıl kes-mek traş sayılır, Bu, Şafii mezhebinin en sahih görüşüne göredir. Bunun delili Buharı, Müslim ve başka nıuhaddislerin rivayet ettiği hadîstir.
    Traşın şartlan şunlardır.-
    1. Traş, vaktinden önce olmamalıdır.
    Traşın vakti, Kurban Bayramı gecesinin yarısından itibaren başlar. Bundan önce traş olan kişi günahkâr olur ve fidye vermesi gerekir.
    2. Üç kıldan az olmamak şartıyla saçın bir kısmını veya tamamını kesmek.
    Sahih görüş budur.
    Başlarınızı kazıtarak ve kırparak... (Fetih/27)
    Ayetteki er-ruûs (başlar) kelimesinden maksat saçlardır. Çünkü baş kesilmez. Bazı müfessirler 'eş-şaar kelimesi cemîdir. Cem'in en azı ise üç olduğundan, başlan üç kıît kesmek yeterlidir' demişlerdir.
    3. Kesilen veya koparılan kıllar, başın sınırları içinde bulunanlardan olmalıdır.
    Sakal, bıyık veya kılları kesmek yeterli olmaz. Kadının saçını tama-men kesmesi haramdır. Kadınların saçlarını biraz kısaltmaları en efdalidir.

    Bir Mülahaza


    Başında saç olmayan kişinin, usturayı başının üzerinde gezdirmesi sünnettir.
    Bu Rükûnlar Arasındaki Tertibi Gözetmek
    Bu rükûnlann çoğunun arasındaki tertibe riayet etmek vacibdir. Bu tertip şöyledir: Önce ihrama girilir, sonra Arafat'ta vakfeye durulur, sonra tavaf yapılır, sonra sa'y edilir. Traş, tavaftan önce de sonra da yapılabilir. Fakat bu tertibin bir rükün mu, yoksa rükûnları yerine getirme keyfiyeti-nin şartı mı olduğunda Şafiî mezhebinde ihtilaf vardır. Burada önemli olan bu tertibin gerekli olduğunu bilmektir.

    b. Umre'nin Amelleri


    Umre'nin amellerini şöyle özetleyebiliriz:
    a. Hac ihramı yerine, umre ihr----- girmek. Umre ihramının şartlarını daha önce zikretmiştik.
    b. Umre yapmak isteyen kişi, Mekke'ye girerek umre tavafını bizzat yapmalıdır.
    Yani kudüm tavafı, umre tavafının yerine geçmez.
    c. Safa ile Merve arasında sa'y etmek.
    d. Saçın tamamını veya bir kısmını traş etmek.


  2. 23.Mart.2007, 23:29
    1
    Moderatör



    Sa'y Etmenin Şartları


    1. Sa'y» tavaftan sonra yapılmalıdır.
    Sa'y, ister kudüm tavafı olsun, ister ifaza tavafı olsun, tavaftan sonra yapılmalıdır. Çünkü Hz. Peygamber böyle yapmıştır.
    2. Sa'y, yedi şavttan meydana gelmelidir. Safa'dan başlayıp Merve'de bitmelidir.
    Safa ile Merve arasındaki her sa'y, bir şavt'ür.
    3. Safa ile Merve arasındaki mesafenin tümünün katedilmesi gerekir. Eğer bu mesafeden bir karış eksik kalırsa, şavt sahih olmaz. Bu bakımdan sa'y yapan kişinin, topuğunu Safa duvarına bitiştirmesi ve yü-rüyüp parmaklarım Merve duvarına bitiştirmesi vacibdir. (Bugün Safa ve Merve'deki bu duvarlar yoktur).
    4. Sa'y peşpeşe yapılmalıdır.
    Sa'yların arasında örfen uzun sayılan bir ara verilirse, tekrar Safa'dan başlayarak yedi defa gidip gelmek gerekir. E. Traş olmak.
    Saçların tamamını veya bir kısmını kesmek, hatta saçtan üç kıl kes-mek traş sayılır, Bu, Şafii mezhebinin en sahih görüşüne göredir. Bunun delili Buharı, Müslim ve başka nıuhaddislerin rivayet ettiği hadîstir.
    Traşın şartlan şunlardır.-
    1. Traş, vaktinden önce olmamalıdır.
    Traşın vakti, Kurban Bayramı gecesinin yarısından itibaren başlar. Bundan önce traş olan kişi günahkâr olur ve fidye vermesi gerekir.
    2. Üç kıldan az olmamak şartıyla saçın bir kısmını veya tamamını kesmek.
    Sahih görüş budur.
    Başlarınızı kazıtarak ve kırparak... (Fetih/27)
    Ayetteki er-ruûs (başlar) kelimesinden maksat saçlardır. Çünkü baş kesilmez. Bazı müfessirler 'eş-şaar kelimesi cemîdir. Cem'in en azı ise üç olduğundan, başlan üç kıît kesmek yeterlidir' demişlerdir.
    3. Kesilen veya koparılan kıllar, başın sınırları içinde bulunanlardan olmalıdır.
    Sakal, bıyık veya kılları kesmek yeterli olmaz. Kadının saçını tama-men kesmesi haramdır. Kadınların saçlarını biraz kısaltmaları en efdalidir.

    Bir Mülahaza


    Başında saç olmayan kişinin, usturayı başının üzerinde gezdirmesi sünnettir.
    Bu Rükûnlar Arasındaki Tertibi Gözetmek
    Bu rükûnlann çoğunun arasındaki tertibe riayet etmek vacibdir. Bu tertip şöyledir: Önce ihrama girilir, sonra Arafat'ta vakfeye durulur, sonra tavaf yapılır, sonra sa'y edilir. Traş, tavaftan önce de sonra da yapılabilir. Fakat bu tertibin bir rükün mu, yoksa rükûnları yerine getirme keyfiyeti-nin şartı mı olduğunda Şafiî mezhebinde ihtilaf vardır. Burada önemli olan bu tertibin gerekli olduğunu bilmektir.

    b. Umre'nin Amelleri


    Umre'nin amellerini şöyle özetleyebiliriz:
    a. Hac ihramı yerine, umre ihr----- girmek. Umre ihramının şartlarını daha önce zikretmiştik.
    b. Umre yapmak isteyen kişi, Mekke'ye girerek umre tavafını bizzat yapmalıdır.
    Yani kudüm tavafı, umre tavafının yerine geçmez.
    c. Safa ile Merve arasında sa'y etmek.
    d. Saçın tamamını veya bir kısmını traş etmek.


+ Yorum Gönder