Konusunu Oylayın.: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

5 üzerinden 4.87 | Toplam : 15 kişi
Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)
  1. 27.Aralık.2008, 22:49
    1
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,069
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)






    Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?) Mumsema SARIK

    Başa giyilen giysiler (başlıklar) üzerine sarılan tülbend veya şala verilen ad.

    Başı soğuk ve sıcaktan korumak ve daha güzel görünmek için erkekler, eski zamanlardan beri başlarına taktıkları başlıklar üzerine değişik şekil ve renklerde kumaşlar sarmışlardır. Bölgelere, iklimlere, örf ve âdetlere, milletlere, dinlere, sosyal ve dini statülere göre değişik sarık şekilleri vardır. Arabistan çöl ikliminin gereği olarak cahiliye Arapları da başlarına sarık sarıyorlardı. Hz. Peygamber ve Ashab-ı Kiram da, İslâm öncesinde olduğu gibi İslâmdan sonra da sarığı, günlük normal bir giysi olarak kullanmışlardır. Hz. Peygamber'in yeni müslüman olanlara emir veya tavsiye ettiği özel bir sarık şekli olmamış, bu hususta oluşan örf ne ise öyle devam edilmiştir. Tirmizî'nin rivayet ettiği, Müşriklerle aramızdaki fark, başlıkların üzerine sarık sarmaktır" (Tirmizi, Libas, 42) hadisi, yine Tirmizî'nin bildirdiğine göre isnadı sağlam olmayan yani, Rasûlüllah (s.a.s)'e aid oluşunda şüphe olan ve başkaları tarafından da benzeri rivayet edilmeyen hadis anlamına gelen Hasen-garîb bir hadistir ve ravilerinden ikisinin kimliği tam bilinmemektedir. Sarığın mutlaka kullanılması gereken islâmi bir kisve olduğunu ifade eden sahih bir hadis de yoktur. Aslında Hz. Peygamber ve Ashab-ı kiram sarık sarıyorlardı. Meselâ Mekke Fethi günü Rasûlüllah (s.a.s)'in siyah bir sarık sardığı, sarığın ucunu (taylesân) iki omuzu arasına sarkıttığı (Tirmizî, Libas,12; Ebû Dâvud, Libas, 51)... şeklinde rivayetler vardır. Fakat sarık, dinî bir kisve değil, örfün gereği olan bir âdet ve alamettir. Zamanla sarık, müslümanlara özgü bir kıyafet haline dönüşmüş ve adeta alâmet-i fârıka haline gelmiştir. Mesela Osmanlılarda, sadece müslümanlar başlıklarına sarık sarabilirler; gayr-i müslimler sarık kullanamazlar, ancak kendi özel kıyafetlerini giyebilirlerdi. Sosyal, idarî, askerî, ilmî vb. statülere göre farklı sarık şekilleri vardı. 25 Kasım 1925'te çıkarılan Şapka İktisâsı (şapka giyilmesi) kanunu ile erkeklerin şapkadan başka bir şey giymeleri yasaklanınca sarık da yasaklanmış oldu.

    Hz. Peygamber'in günlük kıyafeti ne ise, onunla namaz kılıyor, ibadet için ilave bazı özel giysiler giymiyordu. Sarıkla namaz kılması da böyledir. Sarıkla kılınan namazların sarıksız kılınanlardan daha üstün olduğu hakkında rivayet edilen hadisler sahih değil, hatta uydurmadır. Güvenilir hadis kaynaklarında görülmeyen, sadece zayıf ve uydurma haberlerin yer aldığı Deylemî'nin el-Firdevsi, İbn Asâkir'in Tarihu Dımeşk'inde rivayet edilen; "Sarıkla kılınan namaz, sarıksız kılınan 25 namaza, sarıklı cuma da sarıksız 70 cumaya bedeldir. Melekler sarıklı olarak cuma namazını müşahade eder ve güneş batıncaya kadar, sarıkla namaz kılanlara dua ederler",

    "Sarıklı kılınan iki rekat, sarıksız 70 rekattan daha hayırlıdır", "Sarıkla kılınan namaza on bin sevap vardır" hadisleri hakkında; İbn Hacer (Lisânûl-Mîzân, III-244), Suyûtî, İbn Arrâk, Aliyyul-Kârî, Sehâvî gibi, hadis diye uydurulmuş sözleri tanımada uzman olan hadis imamları, yukarıda geçen bu hadislerin tamamının uydurma olduğunu belirtmişlerdir. Bu hadislerin uydurma olduğunun iki delili vardır: 1. Bu uydurmalarda vadedilen faziletler, vahyin ışığı altında oluşan İslâm akl-ı seliminin kabul edemeyeceği kadar fazladır. 2. Bu hadislerin hiç birisi güvenilir hadis kaynaklarında yoktur ve ravileri zayıf, metruk veya hadis uyduran kimselerdir. Bu tür uydurmalar müslümanları ihlâs ve gayretten kopararak basit şekillere ve tembelliğe sevketmekte, dini doğru anlamalarını önlemektedir. Fazilet, namaz kılanın dış görünümünde değil, kalbi ve gönlü ile, huşû içinde namaz kılabilmesindedir (Daha geniş bilgi için bak: Nâsiruddin el Elbani, Silsiletul-Ehâdîsud-Daîfe, vel-Mevdûa, s. 158-162)
    Akif KÖTEN


  2. 27.Aralık.2008, 22:49
    1
    Administrator



    SARIK

    Başa giyilen giysiler (başlıklar) üzerine sarılan tülbend veya şala verilen ad.

    Başı soğuk ve sıcaktan korumak ve daha güzel görünmek için erkekler, eski zamanlardan beri başlarına taktıkları başlıklar üzerine değişik şekil ve renklerde kumaşlar sarmışlardır. Bölgelere, iklimlere, örf ve âdetlere, milletlere, dinlere, sosyal ve dini statülere göre değişik sarık şekilleri vardır. Arabistan çöl ikliminin gereği olarak cahiliye Arapları da başlarına sarık sarıyorlardı. Hz. Peygamber ve Ashab-ı Kiram da, İslâm öncesinde olduğu gibi İslâmdan sonra da sarığı, günlük normal bir giysi olarak kullanmışlardır. Hz. Peygamber'in yeni müslüman olanlara emir veya tavsiye ettiği özel bir sarık şekli olmamış, bu hususta oluşan örf ne ise öyle devam edilmiştir. Tirmizî'nin rivayet ettiği, Müşriklerle aramızdaki fark, başlıkların üzerine sarık sarmaktır" (Tirmizi, Libas, 42) hadisi, yine Tirmizî'nin bildirdiğine göre isnadı sağlam olmayan yani, Rasûlüllah (s.a.s)'e aid oluşunda şüphe olan ve başkaları tarafından da benzeri rivayet edilmeyen hadis anlamına gelen Hasen-garîb bir hadistir ve ravilerinden ikisinin kimliği tam bilinmemektedir. Sarığın mutlaka kullanılması gereken islâmi bir kisve olduğunu ifade eden sahih bir hadis de yoktur. Aslında Hz. Peygamber ve Ashab-ı kiram sarık sarıyorlardı. Meselâ Mekke Fethi günü Rasûlüllah (s.a.s)'in siyah bir sarık sardığı, sarığın ucunu (taylesân) iki omuzu arasına sarkıttığı (Tirmizî, Libas,12; Ebû Dâvud, Libas, 51)... şeklinde rivayetler vardır. Fakat sarık, dinî bir kisve değil, örfün gereği olan bir âdet ve alamettir. Zamanla sarık, müslümanlara özgü bir kıyafet haline dönüşmüş ve adeta alâmet-i fârıka haline gelmiştir. Mesela Osmanlılarda, sadece müslümanlar başlıklarına sarık sarabilirler; gayr-i müslimler sarık kullanamazlar, ancak kendi özel kıyafetlerini giyebilirlerdi. Sosyal, idarî, askerî, ilmî vb. statülere göre farklı sarık şekilleri vardı. 25 Kasım 1925'te çıkarılan Şapka İktisâsı (şapka giyilmesi) kanunu ile erkeklerin şapkadan başka bir şey giymeleri yasaklanınca sarık da yasaklanmış oldu.

    Hz. Peygamber'in günlük kıyafeti ne ise, onunla namaz kılıyor, ibadet için ilave bazı özel giysiler giymiyordu. Sarıkla namaz kılması da böyledir. Sarıkla kılınan namazların sarıksız kılınanlardan daha üstün olduğu hakkında rivayet edilen hadisler sahih değil, hatta uydurmadır. Güvenilir hadis kaynaklarında görülmeyen, sadece zayıf ve uydurma haberlerin yer aldığı Deylemî'nin el-Firdevsi, İbn Asâkir'in Tarihu Dımeşk'inde rivayet edilen; "Sarıkla kılınan namaz, sarıksız kılınan 25 namaza, sarıklı cuma da sarıksız 70 cumaya bedeldir. Melekler sarıklı olarak cuma namazını müşahade eder ve güneş batıncaya kadar, sarıkla namaz kılanlara dua ederler",

    "Sarıklı kılınan iki rekat, sarıksız 70 rekattan daha hayırlıdır", "Sarıkla kılınan namaza on bin sevap vardır" hadisleri hakkında; İbn Hacer (Lisânûl-Mîzân, III-244), Suyûtî, İbn Arrâk, Aliyyul-Kârî, Sehâvî gibi, hadis diye uydurulmuş sözleri tanımada uzman olan hadis imamları, yukarıda geçen bu hadislerin tamamının uydurma olduğunu belirtmişlerdir. Bu hadislerin uydurma olduğunun iki delili vardır: 1. Bu uydurmalarda vadedilen faziletler, vahyin ışığı altında oluşan İslâm akl-ı seliminin kabul edemeyeceği kadar fazladır. 2. Bu hadislerin hiç birisi güvenilir hadis kaynaklarında yoktur ve ravileri zayıf, metruk veya hadis uyduran kimselerdir. Bu tür uydurmalar müslümanları ihlâs ve gayretten kopararak basit şekillere ve tembelliğe sevketmekte, dini doğru anlamalarını önlemektedir. Fazilet, namaz kılanın dış görünümünde değil, kalbi ve gönlü ile, huşû içinde namaz kılabilmesindedir (Daha geniş bilgi için bak: Nâsiruddin el Elbani, Silsiletul-Ehâdîsud-Daîfe, vel-Mevdûa, s. 158-162)
    Akif KÖTEN

  3. 02.Kasım.2009, 14:54
    2
    zehraoku
    Talebe

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Nisan.2009
    Üye No: 48118
    Mesaj Sayısı: 448
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    --->: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)




    Allah c.c kardeslerimize sarik sarmayi nasib etsin...Allah c.c razi olsun ogog kardesim ...Türkiye cumhuriyeti sarigi yasak etmis sapka taktirmis erkeklere, akil isi degil nerde görülmüs böyle bir usul ...


  4. 02.Kasım.2009, 14:54
    2
    Talebe



    Allah c.c kardeslerimize sarik sarmayi nasib etsin...Allah c.c razi olsun ogog kardesim ...Türkiye cumhuriyeti sarigi yasak etmis sapka taktirmis erkeklere, akil isi degil nerde görülmüs böyle bir usul ...

  5. 22.Ağustos.2010, 04:27
    3
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 626
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    paylasım ıcın tesekkurler..

    Müslüman erkeklerin sarıklı olması ile ilgili hadisler, sahih hadis kitaplarında vardır. Dolayısıyla sarık Biz’e aittir. Sarıklı Müslüman, ashab mantığına daha yakın Müslüman’dır.
    Namazda sarık kullanmakla ilgili SAHİH HADİS yoktur. Günlük kıyafet sarık ise o sarıkla namaz kılmak, namazla ilgili olabilir. Namazı anlatan temel fıkıh kitaplarında, namazın sarıkla kılınmasını -günlük kıyafet olması durumu haricinde- vacip, Sünnet düzeyinde hükme bağlayan bir kural da yoktur.
    Kâfirlerden Biz’e intikal etmiş bulunan ve onların itikatlarını, ahlaklarını yansıtan kıyafetlerin üzerimizde olmaması elbette doğru olandır. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin gönderildiği yörenin kıyafetini kullanması, biz o yörede değilsek bizim o kıyafeti din kuralı görmememizin makul sebebi olabilir ama kendimizi başkalarının boşluğuna da salamayız. Bunun bir ortası bulunabilir ya da bulunması için uğraşılabilir.
    Şöyle dememiz de mümkündür: Başta sarık olmak üzere, selefimizden bize intikal eden kıyafeti, genel hatları ile sürdürmemiz evla olandır. Bilhassa en temel iman esaslarımızın bile darbe gördüğü bu zamanda ise kıyafet konusunun birinci mesele durumuna getirilmesi doğru değildir. Listemizde bulunmalı ama birinci sırayı iman ve imanı koruyan ibadetler almalıdır. Kıyafetin farz olan bölümünü hiçbir şekilde münakaşa edemeyiz şüphesiz. Teferruatını da farzlar düzeyine çıkaramayız.
    Bazı grupların bu meseleleri, ilk ve tek mesele gibi görmesini ise onların çalışma listesine dair bir sorun olarak görürüz. İslam’ı ve hayatı gören gözün görme açısına ait bir sıkıntıdır bu.
    Birbirimize dua edelim.
    Selamünaleyküm.

    Nureddin YILDIZ


  6. 22.Ağustos.2010, 04:27
    3
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    paylasım ıcın tesekkurler..

    Müslüman erkeklerin sarıklı olması ile ilgili hadisler, sahih hadis kitaplarında vardır. Dolayısıyla sarık Biz’e aittir. Sarıklı Müslüman, ashab mantığına daha yakın Müslüman’dır.
    Namazda sarık kullanmakla ilgili SAHİH HADİS yoktur. Günlük kıyafet sarık ise o sarıkla namaz kılmak, namazla ilgili olabilir. Namazı anlatan temel fıkıh kitaplarında, namazın sarıkla kılınmasını -günlük kıyafet olması durumu haricinde- vacip, Sünnet düzeyinde hükme bağlayan bir kural da yoktur.
    Kâfirlerden Biz’e intikal etmiş bulunan ve onların itikatlarını, ahlaklarını yansıtan kıyafetlerin üzerimizde olmaması elbette doğru olandır. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin gönderildiği yörenin kıyafetini kullanması, biz o yörede değilsek bizim o kıyafeti din kuralı görmememizin makul sebebi olabilir ama kendimizi başkalarının boşluğuna da salamayız. Bunun bir ortası bulunabilir ya da bulunması için uğraşılabilir.
    Şöyle dememiz de mümkündür: Başta sarık olmak üzere, selefimizden bize intikal eden kıyafeti, genel hatları ile sürdürmemiz evla olandır. Bilhassa en temel iman esaslarımızın bile darbe gördüğü bu zamanda ise kıyafet konusunun birinci mesele durumuna getirilmesi doğru değildir. Listemizde bulunmalı ama birinci sırayı iman ve imanı koruyan ibadetler almalıdır. Kıyafetin farz olan bölümünü hiçbir şekilde münakaşa edemeyiz şüphesiz. Teferruatını da farzlar düzeyine çıkaramayız.
    Bazı grupların bu meseleleri, ilk ve tek mesele gibi görmesini ise onların çalışma listesine dair bir sorun olarak görürüz. İslam’ı ve hayatı gören gözün görme açısına ait bir sıkıntıdır bu.
    Birbirimize dua edelim.
    Selamünaleyküm.

    Nureddin YILDIZ

  7. 01.Mart.2012, 00:47
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 8,186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    îbni Abbas (ra) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduklarını rivayet ediyor:

    Sarık sarınız ki, hilminiz [yumuşak huy, sükûn, tahammül] artsın.

    Camiüssağir [1:555, Hadîs No: 1142]


  8. 01.Mart.2012, 00:47
    4
    Üye
    îbni Abbas (ra) Peygamber Efendimizin (a.s.m.) şöyle buyurduklarını rivayet ediyor:

    Sarık sarınız ki, hilminiz [yumuşak huy, sükûn, tahammül] artsın.

    Camiüssağir [1:555, Hadîs No: 1142]

  9. 01.Mart.2012, 01:34
    5
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    Rabbim namazlarımızı sarık sararak eda etmeyi nasib etsin.. (Amin)


  10. 01.Mart.2012, 01:34
    5
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Rabbim namazlarımızı sarık sararak eda etmeyi nasib etsin.. (Amin)

  11. 31.Mayıs.2012, 18:59
    6
    murat777
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mayıs.2012
    Üye No: 96398
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    sarıksız takkesiz başı açık namaz kılmak mekruh oluyorda, sarıkla kılınan namaz nasıl faziletli olmuyor? admin arkadaş fetvalara dikkat et vebale giriyorsunuz, sarığın sünnet olduğunu biliyoruz, sarıklada olur sarıksızda olur diye bir ortam yaratıp sünneti hafife alan bir tavır sergilenmişsiniz, cumhuriyet dönemindeki asılan alimler senin bu hafife aldığın sarık için kellelerini verdiler, efendimiz (Sallallahu aleyhi vessellem) in sünnetine böyle bağlıydılar....[/


  12. 31.Mayıs.2012, 18:59
    6
    murat777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    sarıksız takkesiz başı açık namaz kılmak mekruh oluyorda, sarıkla kılınan namaz nasıl faziletli olmuyor? admin arkadaş fetvalara dikkat et vebale giriyorsunuz, sarığın sünnet olduğunu biliyoruz, sarıklada olur sarıksızda olur diye bir ortam yaratıp sünneti hafife alan bir tavır sergilenmişsiniz, cumhuriyet dönemindeki asılan alimler senin bu hafife aldığın sarık için kellelerini verdiler, efendimiz (Sallallahu aleyhi vessellem) in sünnetine böyle bağlıydılar....[/

  13. 23.Temmuz.2013, 00:18
    7
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    Kardeslerim musluman icin sarik kefen demektir. Muslumanlar sarik takardi cunku kefenlerini baslarinda tasirlardi. Onun sayesinde hergun ölümü hatirlar amelini ona gore islerdi.


  14. 23.Temmuz.2013, 00:18
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeslerim musluman icin sarik kefen demektir. Muslumanlar sarik takardi cunku kefenlerini baslarinda tasirlardi. Onun sayesinde hergun ölümü hatirlar amelini ona gore islerdi.

  15. 24.Ağustos.2013, 12:31
    8
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    sensin uydurma
    sarıkla kılınan 2 rekat namaz sarıksız kılınan namazdan 70 kat efdadir hadisi serifi sahihtir


  16. 24.Ağustos.2013, 12:31
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    sensin uydurma
    sarıkla kılınan 2 rekat namaz sarıksız kılınan namazdan 70 kat efdadir hadisi serifi sahihtir

  17. 13.Mayıs.2014, 00:00
    9
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    Yanlis Fetva vermek buyuk bir vebaldir.Kitaba bakip oyle fetva verilmelidir.


  18. 13.Mayıs.2014, 00:00
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yanlis Fetva vermek buyuk bir vebaldir.Kitaba bakip oyle fetva verilmelidir.

  19. 02.Temmuz.2015, 12:07
    10
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    yav bu sahte hocalar nereden cikti bikmiyorum verdikkeri fetvakar pismis tavugu gukdurecek cinsten rabbim bunlardan ehli sunneti muhafaza etsin


  20. 02.Temmuz.2015, 12:07
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    yav bu sahte hocalar nereden cikti bikmiyorum verdikkeri fetvakar pismis tavugu gukdurecek cinsten rabbim bunlardan ehli sunneti muhafaza etsin

  21. 07.Ağustos.2015, 20:25
    11
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    akif köten sen bu siteyi fitne fesatlık için açmışsın anlaşıldı. ya tevbe et sil bu zekeriyya beyaz YALANLARInı


  22. 07.Ağustos.2015, 20:25
    11
    adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    adanalı
    Misafir
    akif köten sen bu siteyi fitne fesatlık için açmışsın anlaşıldı. ya tevbe et sil bu zekeriyya beyaz YALANLARInı

  23. 26.Kasım.2015, 03:06
    12
    Misafir

    Cevap: Sarık (İslamda sarığın hükmü nedir? nasıl bağlanır?)

    Sunneti. Hafife. Almayın. Herkesin. Yazdığınızda. Okumayin


  24. 26.Kasım.2015, 03:06
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sunneti. Hafife. Almayın. Herkesin. Yazdığınızda. Okumayin




+ Yorum Gönder
Git 12 Son