Konusunu Oylayın.: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

5 üzerinden 4.78 | Toplam : 27 kişi
Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller
  1. 15.Ağustos.2007, 16:08
    1
    suara
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 770
    Mesaj Sayısı: 1,523
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19
    Yaş: 43

    Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller






    Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller Mumsema ORUCU BOZUP YANLIZ KAZAYI GEREKTİREN DURUMLAR
    1. Yenilip içilmesi mutad (normal, alışılmış) olmayan, ve insan tabiatının meyletmediği şeylerin yenilip içilmesi orucu bozar ve sadece kazayı gerektirir. Taş, toprak, çiğ pirinç, çiğ hamur, un gibi insanların normalde yemediği şeyleri yemek orucu bozar ve sadece kazayı gerektirir.

    2. Henüz içi olmamış yeşil cevizi yemek. Veya bademi, fındığı ve kuru fıstığı kabuğuyla birlikte çiğnemeden yutmak.

    3. Arka yola fitil koymak, ilâç akıtmak.

    4. Burna ilâç çekmek.

    5. Kulağın içine yağ damlatmak.

    6. Boğaza huni ile bir şey akıtmak.

    7. Karında veya başta bulunan herhangi bir yaraya sürülen ilâcın vücuttan içeri nüfuz etmesi.

    8. Boğaza kaçan yağmur, kar veya doluyu istemeyerek yutmak.

    9. Abdest alırken boğazına veya burna su çekerken genzine hata ile suyun kaçması.

    10. İsteyerek boğazına veya burnuna duman çekmek. Sigara, anber gibi lezzet ve keyif verici bir duman olursa, kefaret de gerekir.

    11. Ramazan günü zor kullanmak suretiyle yapılan cinsel ilişkiden dolayı, bu işe zorlanan kimseye sadece kaza gerekir, kefaret gerekmez.

    Zor kullanmak, can almak, bir organı kesmek veya bunlardan birine sebebiyet verecek şekilde dövmekle yapılan zorlamadır. Üzüntü ve acı verecek derecede olan dövmek veya sadece hapsetmek suretiyle yapılan bir zorlamadan dolayı Ramazan orucunu bozmak kaza ile birlikte kefareti de gerektirir.

    12. Uyurken boğazına birisi tarafından su dökülmek.

    13. Unutarak yiyip içtikten sonra, orucum bozuldu zannıyla bilerek yiyip içmek.

    14. Dişleri arasında kalan nohut tanesi kadar şey'i yemek.

    15. Kendi isteğiyle dışarı kusmak. Bu kusma ağız dolusundan az da olsa orucu bozar.

    16. Ağız dolusu kendiliğinden gelen veya isteyerek getirilen kusmuğu mideye çevirmek.

    17. Sahur vakti geçtiği halde, geçmedi zannıyla sahur yemek.

    18. Güneş battı, iftar oldu zannıyla oruç bozmak.

    19. Ramazan orucundan başka bir orucu bozmak. İsterse kasden olsun..

    20. Hanımını öpmek, okşamak, sarılma, v.s. sebebiyle erkekten ve kadından meninin gelmesi. Şehvetle sadece mezinin gelmesi ile oruç bozulmaz.

    21. Ramazan orucunu tutmaya niyet etmeden gündüz yiyip içmek de sadece kazâyı gerektirir. Kefaret icab etmez. Çünkü kefaret oruç tutmamanın değil, tutulan orucu bozmanın cezasıdır. Fakat böyle bir şey günahtır. Tevbe etmek gerekir.

    22. Başkasının tükürüğünü veya ağzından çıkan lokmasını yutmak veyahut kendisinin ağzından çıkarıp dışarıda biraz beklettiği lokmasını yemek.. İnsan tabiatı bu gibi hallerden iğreneceği için, sadece kazâ gerekir: Ancak insanın, sevdiklerinin tükürüğünü yutması kefareti de icab ettirir. Çünkü insan bundan lezzet alır.

    23. Ön veya arka yolların içine parmakla veya başka bir vasıta ile, su yahut yağ gibi bir yaşlığın iletilmesi. Bu itibarla oruçlunun istinca (Büyük ve küçük abdestlerden sonra temizlik) yaparken dikkatli olması, elindeki yaşlığı ön ve arka mahallerin içine değdirmemesi şarttır.

    24. El ile meni getirmek (istimna' - mastürbasyon).

    25. Kan yutmak. Çoğunluğunu tükürük teşkil eden ağızdaki az kanı yutmak orucu bozmaz.




  2. 15.Ağustos.2007, 16:08
    1
    Devamlı Üye



    ORUCU BOZUP YANLIZ KAZAYI GEREKTİREN DURUMLAR
    1. Yenilip içilmesi mutad (normal, alışılmış) olmayan, ve insan tabiatının meyletmediği şeylerin yenilip içilmesi orucu bozar ve sadece kazayı gerektirir. Taş, toprak, çiğ pirinç, çiğ hamur, un gibi insanların normalde yemediği şeyleri yemek orucu bozar ve sadece kazayı gerektirir.

    2. Henüz içi olmamış yeşil cevizi yemek. Veya bademi, fındığı ve kuru fıstığı kabuğuyla birlikte çiğnemeden yutmak.

    3. Arka yola fitil koymak, ilâç akıtmak.

    4. Burna ilâç çekmek.

    5. Kulağın içine yağ damlatmak.

    6. Boğaza huni ile bir şey akıtmak.

    7. Karında veya başta bulunan herhangi bir yaraya sürülen ilâcın vücuttan içeri nüfuz etmesi.

    8. Boğaza kaçan yağmur, kar veya doluyu istemeyerek yutmak.

    9. Abdest alırken boğazına veya burna su çekerken genzine hata ile suyun kaçması.

    10. İsteyerek boğazına veya burnuna duman çekmek. Sigara, anber gibi lezzet ve keyif verici bir duman olursa, kefaret de gerekir.

    11. Ramazan günü zor kullanmak suretiyle yapılan cinsel ilişkiden dolayı, bu işe zorlanan kimseye sadece kaza gerekir, kefaret gerekmez.

    Zor kullanmak, can almak, bir organı kesmek veya bunlardan birine sebebiyet verecek şekilde dövmekle yapılan zorlamadır. Üzüntü ve acı verecek derecede olan dövmek veya sadece hapsetmek suretiyle yapılan bir zorlamadan dolayı Ramazan orucunu bozmak kaza ile birlikte kefareti de gerektirir.

    12. Uyurken boğazına birisi tarafından su dökülmek.

    13. Unutarak yiyip içtikten sonra, orucum bozuldu zannıyla bilerek yiyip içmek.

    14. Dişleri arasında kalan nohut tanesi kadar şey'i yemek.

    15. Kendi isteğiyle dışarı kusmak. Bu kusma ağız dolusundan az da olsa orucu bozar.

    16. Ağız dolusu kendiliğinden gelen veya isteyerek getirilen kusmuğu mideye çevirmek.

    17. Sahur vakti geçtiği halde, geçmedi zannıyla sahur yemek.

    18. Güneş battı, iftar oldu zannıyla oruç bozmak.

    19. Ramazan orucundan başka bir orucu bozmak. İsterse kasden olsun..

    20. Hanımını öpmek, okşamak, sarılma, v.s. sebebiyle erkekten ve kadından meninin gelmesi. Şehvetle sadece mezinin gelmesi ile oruç bozulmaz.

    21. Ramazan orucunu tutmaya niyet etmeden gündüz yiyip içmek de sadece kazâyı gerektirir. Kefaret icab etmez. Çünkü kefaret oruç tutmamanın değil, tutulan orucu bozmanın cezasıdır. Fakat böyle bir şey günahtır. Tevbe etmek gerekir.

    22. Başkasının tükürüğünü veya ağzından çıkan lokmasını yutmak veyahut kendisinin ağzından çıkarıp dışarıda biraz beklettiği lokmasını yemek.. İnsan tabiatı bu gibi hallerden iğreneceği için, sadece kazâ gerekir: Ancak insanın, sevdiklerinin tükürüğünü yutması kefareti de icab ettirir. Çünkü insan bundan lezzet alır.

    23. Ön veya arka yolların içine parmakla veya başka bir vasıta ile, su yahut yağ gibi bir yaşlığın iletilmesi. Bu itibarla oruçlunun istinca (Büyük ve küçük abdestlerden sonra temizlik) yaparken dikkatli olması, elindeki yaşlığı ön ve arka mahallerin içine değdirmemesi şarttır.

    24. El ile meni getirmek (istimna' - mastürbasyon).

    25. Kan yutmak. Çoğunluğunu tükürük teşkil eden ağızdaki az kanı yutmak orucu bozmaz.



  3. 23.Ağustos.2009, 21:33
    2
    sevde_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mart.2008
    Üye No: 12956
    Mesaj Sayısı: 310
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: orucu bozup yalniz kazayi gerektiren haller




    Yararlı paylaşım için Allah c.c. razı olsun


  4. 23.Ağustos.2009, 21:33
    2
    sevde_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Yararlı paylaşım için Allah c.c. razı olsun

  5. 18.Haziran.2014, 17:50
    3
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,411
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Orucu Bozan ve Kefareti Gerektiren Haller ve durumlar Nelerdir? kısaca
    Orucu Bozan ve Kefareti Gerektiren Halle Maddeler halinde

    Resul-u Ekrem (s.a.s)'in: "Oruç, vücûda girenden dolayı bozulur" (İbnül-Hümâm, II, 72) buyurduğu bilinmektedir. İnsan, fıtratının gereği olarak gıda maddelerini boğaz vasıtasıyla vücûduna ulaştırır. Malum olduğu gibi en tabii yol budur. Bunun dışında kulak, burun, ön ve arka menfezler gibi, arızî yollarla da vücûda ilâç vs. gibi şeylerin girmesi mümkündür: Kur'an-ı Kerim'de "Amellerinizi iptal etmeyiniz" (Muhammed, 47/33) hükmü beyan buyurulmuştur. Farz olan Ramazan-ı Şerif orucunu kasden ve taammüden bozmak büyük bir cinayettir. İhlâsla niyet ettiği bir ameli meşrû bir sebep yokken bozmak "Ameli iptal etmek" hükmündedir. Fukaha, Resulullah (s.a.s)'ın "Kim Ramazan ayında orucunu bozarsa; onun üzerine zıhar yapan kimsenin üzerine lâzım gelen şey (keffaret) gerekir" hadisini esas alarak, "Kasden orucunu bozan mükellef; arka arkaya olmak şartı ile altmış gün oruç tutmak mecburiyetindedir. Bu, o mükellef üzerine farzdır. Ayrıca aynı (bozduğu) orucu kaza etmesi gerekir. Bir mükellefe hem kaza, hem keffaret'in gerekli olması için bazı şartların tahakkuku gereklidir.

    1) Kasden orucu bozmuş olmak şarttır: Oruca niyet eden mükellef hata ederek iftar ederse, sadece kaza gerekir. Meselâ abdest alırken ağzına su verdiği anda, elinde olmayarak boğazına su kaçarsa orucu bozulur. Ancak bu fiilde kasıt unsuru mevcut değildir. Günü gününe kaza etmesi gerekir.

    2) Kendi iradesi ile bozmuş olmalı; zorlama ve ikrah bulunmamalıdır: Kendisiyle cim'a edilen kadın, bu fiile razı olmuşsa; hem kaza, hem keffâret gerekir. Ancak cima zorlama ve ikrah sonucu olmuşsa, kadına sadece gününe gün kaza gerekir. Çünkü orucunu bozması hususunda zorlanmıştır, ihtiyarı mevcut değildir.

    3) Oruca başladıktan sonra hastalanmaması veya sefere çıkmaması esastır: Mükellef oruca niyet ettikten sonra hastalanır veya sefere çıkarsa, muhayyerdir. İster durumuna katlanır orucunu tamamlar; ister iftar ederek gününe gün kaza eder.

    4) Mükellef Ramazan orucunu tutarken, geceden niyet etmiş olmalıdır.

    5) Mükellef orucunu bozarken, tabii gıdalardan veya gıda yerine geçebilecek yiyecek ve içeceklerden faydalanmış olmalıdır: Meselâ çakıl taşını veya demir parçasını yutan kimsenin orucu bozulur. Ancak keffâret gerekmez. Zira bunlar gıda olmadığı gibi, gıda yerine geçecek besleyici özelliğe de sahip değildirler (Merginanî, Hidâye, I, 124).

    Orucu bozan ve sadece kazayı gerektiren hususlara gelince; Mükellefin herhangi bir kasdı olmadan, zorlama ve hata sonucu orucu bozulursa, gününe gün kaza etmesi gerekir. Meselâ Ramazan ayında oruca niyyet eden bir mümin, unutarak yeyip-içer veya cima eder, daha sonra da sırf cehaleti sebebiyle orucunun bozulduğu zannına kapılarak iftar ederse; günü gününe kaza eder. Kezâ, kustuğu için veya kan aldırdığı için orucunun bozulduğunu zanneden ve sırf bu zan sebebiyle orucunu yiyen kimsenin durumu da aynıdır. Zorla iftar ettirilmiş olan kimsenin veya hataen orucunu bozmuş olan mükellefin de sadece kaza etmesi esastır. Keffâret lâzım gelmez (Fetevây-ı Hindiyye, I, 201).

    Bu durumlarda şu kaide uygulanır: Kasden ve kendi ihtiyarîyle herhangi bir meşru özrü bulunmadan Ramazan orucunu bozan mükellefe hem kaza, hem keffâret gerekir. Bunun dışında, kendi ihtiyarı olmaksızın ve meşru bir özür sebebiyle orucunu bozan kimseye, sadece gününe gün kaza gerekir.



  6. 18.Haziran.2014, 17:50
    3
    Moderatör
    Orucu Bozan ve Kefareti Gerektiren Haller ve durumlar Nelerdir? kısaca
    Orucu Bozan ve Kefareti Gerektiren Halle Maddeler halinde

    Resul-u Ekrem (s.a.s)'in: "Oruç, vücûda girenden dolayı bozulur" (İbnül-Hümâm, II, 72) buyurduğu bilinmektedir. İnsan, fıtratının gereği olarak gıda maddelerini boğaz vasıtasıyla vücûduna ulaştırır. Malum olduğu gibi en tabii yol budur. Bunun dışında kulak, burun, ön ve arka menfezler gibi, arızî yollarla da vücûda ilâç vs. gibi şeylerin girmesi mümkündür: Kur'an-ı Kerim'de "Amellerinizi iptal etmeyiniz" (Muhammed, 47/33) hükmü beyan buyurulmuştur. Farz olan Ramazan-ı Şerif orucunu kasden ve taammüden bozmak büyük bir cinayettir. İhlâsla niyet ettiği bir ameli meşrû bir sebep yokken bozmak "Ameli iptal etmek" hükmündedir. Fukaha, Resulullah (s.a.s)'ın "Kim Ramazan ayında orucunu bozarsa; onun üzerine zıhar yapan kimsenin üzerine lâzım gelen şey (keffaret) gerekir" hadisini esas alarak, "Kasden orucunu bozan mükellef; arka arkaya olmak şartı ile altmış gün oruç tutmak mecburiyetindedir. Bu, o mükellef üzerine farzdır. Ayrıca aynı (bozduğu) orucu kaza etmesi gerekir. Bir mükellefe hem kaza, hem keffaret'in gerekli olması için bazı şartların tahakkuku gereklidir.

    1) Kasden orucu bozmuş olmak şarttır: Oruca niyet eden mükellef hata ederek iftar ederse, sadece kaza gerekir. Meselâ abdest alırken ağzına su verdiği anda, elinde olmayarak boğazına su kaçarsa orucu bozulur. Ancak bu fiilde kasıt unsuru mevcut değildir. Günü gününe kaza etmesi gerekir.

    2) Kendi iradesi ile bozmuş olmalı; zorlama ve ikrah bulunmamalıdır: Kendisiyle cim'a edilen kadın, bu fiile razı olmuşsa; hem kaza, hem keffâret gerekir. Ancak cima zorlama ve ikrah sonucu olmuşsa, kadına sadece gününe gün kaza gerekir. Çünkü orucunu bozması hususunda zorlanmıştır, ihtiyarı mevcut değildir.

    3) Oruca başladıktan sonra hastalanmaması veya sefere çıkmaması esastır: Mükellef oruca niyet ettikten sonra hastalanır veya sefere çıkarsa, muhayyerdir. İster durumuna katlanır orucunu tamamlar; ister iftar ederek gününe gün kaza eder.

    4) Mükellef Ramazan orucunu tutarken, geceden niyet etmiş olmalıdır.

    5) Mükellef orucunu bozarken, tabii gıdalardan veya gıda yerine geçebilecek yiyecek ve içeceklerden faydalanmış olmalıdır: Meselâ çakıl taşını veya demir parçasını yutan kimsenin orucu bozulur. Ancak keffâret gerekmez. Zira bunlar gıda olmadığı gibi, gıda yerine geçecek besleyici özelliğe de sahip değildirler (Merginanî, Hidâye, I, 124).

    Orucu bozan ve sadece kazayı gerektiren hususlara gelince; Mükellefin herhangi bir kasdı olmadan, zorlama ve hata sonucu orucu bozulursa, gününe gün kaza etmesi gerekir. Meselâ Ramazan ayında oruca niyyet eden bir mümin, unutarak yeyip-içer veya cima eder, daha sonra da sırf cehaleti sebebiyle orucunun bozulduğu zannına kapılarak iftar ederse; günü gününe kaza eder. Kezâ, kustuğu için veya kan aldırdığı için orucunun bozulduğunu zanneden ve sırf bu zan sebebiyle orucunu yiyen kimsenin durumu da aynıdır. Zorla iftar ettirilmiş olan kimsenin veya hataen orucunu bozmuş olan mükellefin de sadece kaza etmesi esastır. Keffâret lâzım gelmez (Fetevây-ı Hindiyye, I, 201).

    Bu durumlarda şu kaide uygulanır: Kasden ve kendi ihtiyarîyle herhangi bir meşru özrü bulunmadan Ramazan orucunu bozan mükellefe hem kaza, hem keffâret gerekir. Bunun dışında, kendi ihtiyarı olmaksızın ve meşru bir özür sebebiyle orucunu bozan kimseye, sadece gününe gün kaza gerekir.


  7. 02.Temmuz.2015, 00:14
    4
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,758
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Cevap: orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    orucu bozup kazayı gerektiren durumlar

    Bozulan oruçta sadece kazâyı gerektiren durumlar nelerdir?

    "Gusül abdesti alırken ağzıma aldığım su ile gargara yapayım derken suyu yanlışlıkla yuttum. O gün oruçluydum. Bu durumda orucum bozuldu mu? Bozulduysa cezam var mı?"

    Hayatımız içinde beslenme anlamı ve amacı taşımayan, ayrıca yenilip içilmesi alışılmış olmayan, yani insan tabiatının istek, eğilim göstermediği şeylerin yenilip içilmesinden oruç bozulur, fakat bu oruç için sadece kazâ gerekir, kefâret gerekmez.

    Örneğin; çiğ pirinç, hamur, un, ham meyve yemek, fındık ve cevizi kabuğuyla yutmak orucu bozmakla beraber kefâret gerektirmez.

    Kişi oruçlu olduğunun bilincinde olduğu halde abdest suyundan yanlışlıkla içse, denizde yüzerken deniz suyu veya banyo yaparken ağzına aldığı suyu yutsa; bu durumda orucu bozulur ve sadece kazâsı gerekir. Ağza giren yağmur, dolu, karı isteyerek yutmak da kişinin orucunu bozar, fakat kefâret gerekmez.

    Kusma, kasıtlı olarak meydana gelir ve ağız dolusu olursa; orucu bozar, sadece kazası yapılır, kefâret gerekmez. Fakat kusmalar -kasıtlı veya kasıtsız olsun- ağız dolusu olmadıkça orucu bozmaz.

    Sahura kalkmış kişi, imsak vaktinden habersiz yiyip içerken vaktin geçtiğini öğrense orucu bozulur ve o günkü orucu kazâ etmesi gerekir, kefâret gerekmez.

    Unutarak yiyip içtikten sonra orucun bozulduğunu zannedip yiyip içmeye devam edildiği veya cinsel ilişkide bulunulduğunda oruç bozulur, kazâsı gereklidir.

    Gece niyetlenmeyi unutup gündüz niyetlendikten sonra, bu niyetin geçerli olmadığına kanaat getirip yiyip içmek, cinsel ilişkide bulunmak orucu bozar, kazâ gerekir, kefâret gerekmez.

    Oruçlu bayanın regl (aybaşı) kanaması başlasa orucu bozulur, kazâsı gereklidir.

    Aniden sancılanan, dayanılmaz ağrılar içinde kalan oruçlu kişi; sağlığı için gerekli ilaçları içerek orucu bozabilir. Bu orucun kazâsı gereklidir, ama kefâret gerekmez. (İslâm Fıkhı Ans. c. 3, s. 161 Zaman Yay.)


  8. 02.Temmuz.2015, 00:14
    4
    Üye
    orucu bozup kazayı gerektiren durumlar

    Bozulan oruçta sadece kazâyı gerektiren durumlar nelerdir?

    "Gusül abdesti alırken ağzıma aldığım su ile gargara yapayım derken suyu yanlışlıkla yuttum. O gün oruçluydum. Bu durumda orucum bozuldu mu? Bozulduysa cezam var mı?"

    Hayatımız içinde beslenme anlamı ve amacı taşımayan, ayrıca yenilip içilmesi alışılmış olmayan, yani insan tabiatının istek, eğilim göstermediği şeylerin yenilip içilmesinden oruç bozulur, fakat bu oruç için sadece kazâ gerekir, kefâret gerekmez.

    Örneğin; çiğ pirinç, hamur, un, ham meyve yemek, fındık ve cevizi kabuğuyla yutmak orucu bozmakla beraber kefâret gerektirmez.

    Kişi oruçlu olduğunun bilincinde olduğu halde abdest suyundan yanlışlıkla içse, denizde yüzerken deniz suyu veya banyo yaparken ağzına aldığı suyu yutsa; bu durumda orucu bozulur ve sadece kazâsı gerekir. Ağza giren yağmur, dolu, karı isteyerek yutmak da kişinin orucunu bozar, fakat kefâret gerekmez.

    Kusma, kasıtlı olarak meydana gelir ve ağız dolusu olursa; orucu bozar, sadece kazası yapılır, kefâret gerekmez. Fakat kusmalar -kasıtlı veya kasıtsız olsun- ağız dolusu olmadıkça orucu bozmaz.

    Sahura kalkmış kişi, imsak vaktinden habersiz yiyip içerken vaktin geçtiğini öğrense orucu bozulur ve o günkü orucu kazâ etmesi gerekir, kefâret gerekmez.

    Unutarak yiyip içtikten sonra orucun bozulduğunu zannedip yiyip içmeye devam edildiği veya cinsel ilişkide bulunulduğunda oruç bozulur, kazâsı gereklidir.

    Gece niyetlenmeyi unutup gündüz niyetlendikten sonra, bu niyetin geçerli olmadığına kanaat getirip yiyip içmek, cinsel ilişkide bulunmak orucu bozar, kazâ gerekir, kefâret gerekmez.

    Oruçlu bayanın regl (aybaşı) kanaması başlasa orucu bozulur, kazâsı gereklidir.

    Aniden sancılanan, dayanılmaz ağrılar içinde kalan oruçlu kişi; sağlığı için gerekli ilaçları içerek orucu bozabilir. Bu orucun kazâsı gereklidir, ama kefâret gerekmez. (İslâm Fıkhı Ans. c. 3, s. 161 Zaman Yay.)

  9. 14.Temmuz.2015, 17:50
    5
    Misafir

    Cevap: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Bir kere mastürbasyon yaptım o gün içerisinde orucum bozuldu kaza gerek sonra bozuldu zaten dedim bir kere daha yaptım keffaret mi ya :/


  10. 14.Temmuz.2015, 17:50
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bir kere mastürbasyon yaptım o gün içerisinde orucum bozuldu kaza gerek sonra bozuldu zaten dedim bir kere daha yaptım keffaret mi ya :/

  11. 16.Temmuz.2015, 06:36
    6
    Misafir

    Cevap: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Ya çok acil
    Ben sahurda gusul alırım diye uyudum. Sonra uyuyakaldim. Şimdi imsak geçti ama gusul alsam oruç tutar miyim
    Şimdi saat 6.44


  12. 16.Temmuz.2015, 06:36
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ya çok acil
    Ben sahurda gusul alırım diye uyudum. Sonra uyuyakaldim. Şimdi imsak geçti ama gusul alsam oruç tutar miyim
    Şimdi saat 6.44

  13. 01.Ağustos.2015, 23:56
    7
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 27,651
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Elbette bu şekilde yapabilirsiniz orucunuza hiç bir zararı yoktur Allah kabul etsin.


  14. 01.Ağustos.2015, 23:56
    7
    Yönetici
    Elbette bu şekilde yapabilirsiniz orucunuza hiç bir zararı yoktur Allah kabul etsin.

  15. 26.Aralık.2015, 19:58
    8
    Misafir

    Cevap: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Hanefîlere göre oruç bozan ve yalnızca kazayı gerektiren haller
    1- Bir kadının, hasta olduğu halde, hizmetten geri kalacağı endişesi ile orucunu yemesi kaza gerektirir.
    2- Oruçlu kişi, midesindeki kusuntuyu çıkarmaya kasteder veya kendi kastı olmaksızın baskın gelerek kusuntu çıkar da bu kusuntuyu gerisin geri mideye iade ederse ve her iki durumda da kusuntu ağız dolusu olur, oruçlu olduğu da hatırında bulunursa kendisine kaza lazım gelir. Kusuntusu ağız dolusundan az olursa veya kusuntusunu mideye geri çevirirken oruçlu olduğunu unutursa kaza gerekmez.
    3- El ile ya da hanımının eli ile veya kadının başka bir tarafına dokunmak ve öpmek suretiyle meninin gelmesi.
    4- Unutarak, hanımıyla cimâ ettikten veya yiyip içtikten sonra orucun bozulduğunu sanarak yemesi.
    • Fecir doğmasından önce cinsel ilişkiye giren bir kişi bu ilişki esnasındayken fecir doğarsa, bu ilişkiden hemen geri çekildiği takdirde orucu bozulmaz. İlişkiye devam ederse kendisine hem kaza hem kefaret gerekir.
    5- Dübürüne çaput, parmak, vesaire ile su, yağ, taş, pamuk, tahta parçası ve şırınga ucu ve cerrahi aletler koymak. Ama bu sokulan parçanın tamamı içeri girmez de bir kısmı dışarıda kalırsa orucu bozulmaz.
    6- Bir misafirin, ikamet niyetini getirdikten sonra orucunu bozması. Bu orucun bozulması ne kadar haram ise de yine kaza lazım gelir.
    7- Güneş batmamış olduğu halde, battı sanarak orucu açmak.
    8- Niyetsiz durmak. Şu halde ne yemeye, nede oruç tutmaya niyet etmeden durmak.
    9- İmsak atarken, atıp atmadığından şüpheye düşerek sahur yemek. Şüpheye düştüğü için bunda kefaret yoktur. İmsakın atıp atmadığı konusunda bilgisi olmazsa kendisine kaza da lazım gelmez. Zira gecenin varlığı asıl olduğu için şüphe onu götürmez.
    10- Daha sefere çıkmadan önce oruca niyet getirerek, sonra sefere çıkmasıyla orucunu bozmak.
    11- Bir kimsenin oruca gece niyet getirmeyip, gündüz niyet getirdikten sonra orucu bozması. Zira Şafîlere göre gece niyetin getirilmesi lazımdır.
    12- Zorla oruç ifsat etmek. İsterse bu zorlama işi yemek, içmek olsun, isterse cimâ olsun fark etmez. Zorlanana kaza lazım gelir. Kefaret lazım gelmez. Fakat zorlayana her ikisi de lazım gelir. Zorlayan ister erkek olsun, isterse kadın olsun fark etmez. Şu halde kadın kocasını zorlasa, zorlanan erkeğe kefaret lazım gelmez.
    13- Kendi iradesiyle burnuna veya boğazına duman çekmek. Eğer duman lezzet alınacak dumanlardan ise, mesela, nargile, amber, sigara gibi dumanlardan ise o zaman kefaret lazım gelir.
    14- Boğazına kaçan yağmur ve karı, gayr-ı ihtiyarî (elinde olmadan) olarak yutmak.
    15- Bir kimse abdest aldığı zaman, burnuna ve ağzına su verirken yanlışlıkla genize kaçmak.
    • Ağza su verdikten sonra kalan ıslaklığı tükürükle birlikte yutmak orucu bozmaz. Ama ağza su verdikten sonra tükürüğü yutmadan önce tükürmek gerekir. Tükürme de mübalağa etmeğe de gerek yoktur.
    • Ağızda oluşan tükürükleri yutmak da orucu bozmaz.
    16- Bir kimsenin isteği dışında kulağına su kaçması orucu bozmaz. İsteğiyle olursa, ihtilaflı olduğu için bunda sakınması lazımdır.
    17- Çiğ pirinç yemek.
    18- Yalnız hamur ve yalnız un yemek. Eğer hamurun içine başka bir şey katılmışsa, o zaman kefaret gerekir.
    19- Kulağına yağ damlatmak.
    20- Boğazına bir şey dökmek. En sağlam görüşe göre yalnız kaza lazım gelir.
    21- Hukne etmek, (dübüre fitil koymak, ilâç akıtmak)
    22- Buruna ilaç çekmek. Enfiye (tütün çeşidi) tiryakilerinin, enfiye çekmelerinde tam lezzet olduğu için, kefaret gerekir.
    23- Altın, gümüş, toprak, taş, çakıl taşı ve demir yutmak.
    24- Kuru cevizi, fındığı, kabuğu ile beraber veya içi olmamış yeşil cevizi yutmak.
    25- Zeytin çekirdeği yutmak.
    26- Kâğıt veya pamuk gibi, yenmesi âdet olmayan şeyi yemek.
    27- Bir defada çok miktarda tuz yemek. Şu halde azar azar yese hem kaza hem kefaret lazım gelir.
    28- Yenmesi âdet olmayan bir çamuru yemek.
    29- Karnındaki veya başındaki, derin bir yarayı tedavi ederken, karın boşluğuna veya beyine ilacın ulaşması.
    30- Uyumakta olan bir kişiye su içirilmesi.
    31- Oruçlunun, geceleyin fecirden önce dişleri arasında kalan kalıntılar, fecirden sonra yenilirse ve miktarı da nohut tanesi kadar olursa kaza gerekir. Bundan daha az olursa ehemmiyetsiz olduğundan ötürü orucu bozmaz.
    32- Oruçlu olan kadın, eğer aybaşı veya nifas (doğum) haline girerse orucunu bozması gerekir. Ancak sonradan kaza etmesi lazımdır. (El Hidâye Tercümesi 1.cilt )
    33- Bozulan herhangi bir nafile orucun kazası gerekir. (El Hidâye Tercümesi1. cilt )
    34- Delirmiş olan bir adam, Ramazan içinde kendine gelip iyileşse geçmiş günleri kaza eder. (delirmiş olan kimsenin iyileşmesi kendisindeki delirmenin tamamen ortadan kalkması ile olur) (Büyük İslam İlmihali)
    • Yolculuk ya da hastalık devam ederken Ramazan orucunu tutmayan kimse, bu halde ölürse, o kimseye kaza lazım gelmez. Zira kaza edecek zamana yetişememiştir.
    • Fakat üzerine vacip olan ve tutamadığı oruçlarının yerine fidye verilmesini vasiyet etmişse, o zaman varisler onun malından üçte birisini çıkarıp, vasiyeti yerine getirirler ise sahih olur.
    • Yolcu veya hasta, Ramazan orucunu tutamaz ve Ramazan'dan sonrada kazasını yapmadan ölürse, ölmeden önce vasiyet etmesi gerekir. Eğer vasiyetsiz olarak ölürse, varislerine orucun kefareti lazım gelmez. Fakat varisler kendi arzularıyla, mûrislerinin (miras bırakanın) geçmiş olan oruçlarının kefaretini verebilirler.


  16. 26.Aralık.2015, 19:58
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hanefîlere göre oruç bozan ve yalnızca kazayı gerektiren haller
    1- Bir kadının, hasta olduğu halde, hizmetten geri kalacağı endişesi ile orucunu yemesi kaza gerektirir.
    2- Oruçlu kişi, midesindeki kusuntuyu çıkarmaya kasteder veya kendi kastı olmaksızın baskın gelerek kusuntu çıkar da bu kusuntuyu gerisin geri mideye iade ederse ve her iki durumda da kusuntu ağız dolusu olur, oruçlu olduğu da hatırında bulunursa kendisine kaza lazım gelir. Kusuntusu ağız dolusundan az olursa veya kusuntusunu mideye geri çevirirken oruçlu olduğunu unutursa kaza gerekmez.
    3- El ile ya da hanımının eli ile veya kadının başka bir tarafına dokunmak ve öpmek suretiyle meninin gelmesi.
    4- Unutarak, hanımıyla cimâ ettikten veya yiyip içtikten sonra orucun bozulduğunu sanarak yemesi.
    • Fecir doğmasından önce cinsel ilişkiye giren bir kişi bu ilişki esnasındayken fecir doğarsa, bu ilişkiden hemen geri çekildiği takdirde orucu bozulmaz. İlişkiye devam ederse kendisine hem kaza hem kefaret gerekir.
    5- Dübürüne çaput, parmak, vesaire ile su, yağ, taş, pamuk, tahta parçası ve şırınga ucu ve cerrahi aletler koymak. Ama bu sokulan parçanın tamamı içeri girmez de bir kısmı dışarıda kalırsa orucu bozulmaz.
    6- Bir misafirin, ikamet niyetini getirdikten sonra orucunu bozması. Bu orucun bozulması ne kadar haram ise de yine kaza lazım gelir.
    7- Güneş batmamış olduğu halde, battı sanarak orucu açmak.
    8- Niyetsiz durmak. Şu halde ne yemeye, nede oruç tutmaya niyet etmeden durmak.
    9- İmsak atarken, atıp atmadığından şüpheye düşerek sahur yemek. Şüpheye düştüğü için bunda kefaret yoktur. İmsakın atıp atmadığı konusunda bilgisi olmazsa kendisine kaza da lazım gelmez. Zira gecenin varlığı asıl olduğu için şüphe onu götürmez.
    10- Daha sefere çıkmadan önce oruca niyet getirerek, sonra sefere çıkmasıyla orucunu bozmak.
    11- Bir kimsenin oruca gece niyet getirmeyip, gündüz niyet getirdikten sonra orucu bozması. Zira Şafîlere göre gece niyetin getirilmesi lazımdır.
    12- Zorla oruç ifsat etmek. İsterse bu zorlama işi yemek, içmek olsun, isterse cimâ olsun fark etmez. Zorlanana kaza lazım gelir. Kefaret lazım gelmez. Fakat zorlayana her ikisi de lazım gelir. Zorlayan ister erkek olsun, isterse kadın olsun fark etmez. Şu halde kadın kocasını zorlasa, zorlanan erkeğe kefaret lazım gelmez.
    13- Kendi iradesiyle burnuna veya boğazına duman çekmek. Eğer duman lezzet alınacak dumanlardan ise, mesela, nargile, amber, sigara gibi dumanlardan ise o zaman kefaret lazım gelir.
    14- Boğazına kaçan yağmur ve karı, gayr-ı ihtiyarî (elinde olmadan) olarak yutmak.
    15- Bir kimse abdest aldığı zaman, burnuna ve ağzına su verirken yanlışlıkla genize kaçmak.
    • Ağza su verdikten sonra kalan ıslaklığı tükürükle birlikte yutmak orucu bozmaz. Ama ağza su verdikten sonra tükürüğü yutmadan önce tükürmek gerekir. Tükürme de mübalağa etmeğe de gerek yoktur.
    • Ağızda oluşan tükürükleri yutmak da orucu bozmaz.
    16- Bir kimsenin isteği dışında kulağına su kaçması orucu bozmaz. İsteğiyle olursa, ihtilaflı olduğu için bunda sakınması lazımdır.
    17- Çiğ pirinç yemek.
    18- Yalnız hamur ve yalnız un yemek. Eğer hamurun içine başka bir şey katılmışsa, o zaman kefaret gerekir.
    19- Kulağına yağ damlatmak.
    20- Boğazına bir şey dökmek. En sağlam görüşe göre yalnız kaza lazım gelir.
    21- Hukne etmek, (dübüre fitil koymak, ilâç akıtmak)
    22- Buruna ilaç çekmek. Enfiye (tütün çeşidi) tiryakilerinin, enfiye çekmelerinde tam lezzet olduğu için, kefaret gerekir.
    23- Altın, gümüş, toprak, taş, çakıl taşı ve demir yutmak.
    24- Kuru cevizi, fındığı, kabuğu ile beraber veya içi olmamış yeşil cevizi yutmak.
    25- Zeytin çekirdeği yutmak.
    26- Kâğıt veya pamuk gibi, yenmesi âdet olmayan şeyi yemek.
    27- Bir defada çok miktarda tuz yemek. Şu halde azar azar yese hem kaza hem kefaret lazım gelir.
    28- Yenmesi âdet olmayan bir çamuru yemek.
    29- Karnındaki veya başındaki, derin bir yarayı tedavi ederken, karın boşluğuna veya beyine ilacın ulaşması.
    30- Uyumakta olan bir kişiye su içirilmesi.
    31- Oruçlunun, geceleyin fecirden önce dişleri arasında kalan kalıntılar, fecirden sonra yenilirse ve miktarı da nohut tanesi kadar olursa kaza gerekir. Bundan daha az olursa ehemmiyetsiz olduğundan ötürü orucu bozmaz.
    32- Oruçlu olan kadın, eğer aybaşı veya nifas (doğum) haline girerse orucunu bozması gerekir. Ancak sonradan kaza etmesi lazımdır. (El Hidâye Tercümesi 1.cilt )
    33- Bozulan herhangi bir nafile orucun kazası gerekir. (El Hidâye Tercümesi1. cilt )
    34- Delirmiş olan bir adam, Ramazan içinde kendine gelip iyileşse geçmiş günleri kaza eder. (delirmiş olan kimsenin iyileşmesi kendisindeki delirmenin tamamen ortadan kalkması ile olur) (Büyük İslam İlmihali)
    • Yolculuk ya da hastalık devam ederken Ramazan orucunu tutmayan kimse, bu halde ölürse, o kimseye kaza lazım gelmez. Zira kaza edecek zamana yetişememiştir.
    • Fakat üzerine vacip olan ve tutamadığı oruçlarının yerine fidye verilmesini vasiyet etmişse, o zaman varisler onun malından üçte birisini çıkarıp, vasiyeti yerine getirirler ise sahih olur.
    • Yolcu veya hasta, Ramazan orucunu tutamaz ve Ramazan'dan sonrada kazasını yapmadan ölürse, ölmeden önce vasiyet etmesi gerekir. Eğer vasiyetsiz olarak ölürse, varislerine orucun kefareti lazım gelmez. Fakat varisler kendi arzularıyla, mûrislerinin (miras bırakanın) geçmiş olan oruçlarının kefaretini verebilirler.

  17. 06.Ağustos.2016, 22:10
    9
    Misafir

    Yorum: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Hocam ben iki farkli ramazan ayında oruçluyken mastürbasyon yaptim ama bu yaptıgim şeyin ne oldugunu günahini bile bilmiyodum. Elime imkan geçince bunu araştırdım ve büyük günah oldugunü orucu ve guslü bozdugunu ögrendim şimdi tövbe ettim bilseydim bu günaha özellikle ramazanda girmezdim hocam bana kefaret orucu gerekir mi bilmeyerek yaptim kasıtlı degildim kesinlikle


  18. 06.Ağustos.2016, 22:10
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam ben iki farkli ramazan ayında oruçluyken mastürbasyon yaptim ama bu yaptıgim şeyin ne oldugunu günahini bile bilmiyodum. Elime imkan geçince bunu araştırdım ve büyük günah oldugunü orucu ve guslü bozdugunu ögrendim şimdi tövbe ettim bilseydim bu günaha özellikle ramazanda girmezdim hocam bana kefaret orucu gerekir mi bilmeyerek yaptim kasıtlı degildim kesinlikle

  19. 07.Ağustos.2016, 01:16
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 27,651
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Orucu bozup yalnız kazayı gerektiren haller

    Bu konuda hanefi mezhebindeki görüş şöyledir: Bir ramazan ayı içerisinde iki farklı günde iki sefer oruçluyken mastürbasyon yapmak orucu bozar ve kişiye hem kaza hemde kefaret gerekir. Bir ramazanda bir sefer olursa sadece bir gün kaza gerekir. İki farklı ramazanda birer defa yapılırsa yine kefaret gerekmez. Defalarca ramazan aylarında yapılmış ise her ay için bir kefaret değil, sadece bir defa kefaret gerekir.


  20. 07.Ağustos.2016, 01:16
    10
    Yönetici
    Bu konuda hanefi mezhebindeki görüş şöyledir: Bir ramazan ayı içerisinde iki farklı günde iki sefer oruçluyken mastürbasyon yapmak orucu bozar ve kişiye hem kaza hemde kefaret gerekir. Bir ramazanda bir sefer olursa sadece bir gün kaza gerekir. İki farklı ramazanda birer defa yapılırsa yine kefaret gerekmez. Defalarca ramazan aylarında yapılmış ise her ay için bir kefaret değil, sadece bir defa kefaret gerekir.