Konusunu Oylayın.: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

5 üzerinden 4.69 | Toplam : 49 kişi
Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?
  1. 28.Haziran.2016, 04:04
    25
    Misafir

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    reklam


    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ? isimli konu Mumsema.com Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?
    Sahura kalktım yemek yidim. Ezanı beklerken uyuyup kalmışım. Bi kalktım 20 dakika olmuş ezan okunduğu. Orucum sayılırmı niyetlenmemiştim


  2. 28.Haziran.2016, 04:04
    25
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    Sahura kalktım yemek yidim. Ezanı beklerken uyuyup kalmışım. Bi kalktım 20 dakika olmuş ezan okunduğu. Orucum sayılırmı niyetlenmemiştim

  3. 30.Haziran.2016, 15:00
    26
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 28,016
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    reklam


    Esas olan imsak vaktidir. İmsak vakti girdikten sonra bi şey yenip içilmemişse oruç geçerlidir. Allah kabul eylesin.


  4. 30.Haziran.2016, 15:00
    26
    Yönetici
    reklam


    Esas olan imsak vaktidir. İmsak vakti girdikten sonra bi şey yenip içilmemişse oruç geçerlidir. Allah kabul eylesin.

  5. 01.Temmuz.2016, 03:43
    27
    Misafir

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Slm arkadaslar, bugün oruc tuttum fakat niyetlenmeyi unuttugum iftardan sonra aklima geldi.. Orucum kabul olmusmudur ?


  6. 01.Temmuz.2016, 03:43
    27
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Slm arkadaslar, bugün oruc tuttum fakat niyetlenmeyi unuttugum iftardan sonra aklima geldi.. Orucum kabul olmusmudur ?

  7. 02.Temmuz.2016, 22:27
    28
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 28,016
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Aleykum selam. Dil ile niyet etmek şart değildir içinden oruç tutacağını geçirmen bile niyet için yeterlidir.


  8. 02.Temmuz.2016, 22:27
    28
    Yönetici
    Aleykum selam. Dil ile niyet etmek şart değildir içinden oruç tutacağını geçirmen bile niyet için yeterlidir.

  9. 03.Temmuz.2016, 12:34
    29
    Misafir

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    1 - Arkadaslar ben uykuya gecmistim sahura kalkamadim ve niyetimide getirmedim orucum kabul olurmu ? Bilen varsa lutfen soylesin

    2 - Hayirli ramazanlar hocam ezan okundu fakat ben dışarda idim eve geldim hemen orucumu niyet etmeden açtım bozulurmu acaba veya kabul olmuşmudur ?


  10. 03.Temmuz.2016, 12:34
    29
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    1 - Arkadaslar ben uykuya gecmistim sahura kalkamadim ve niyetimide getirmedim orucum kabul olurmu ? Bilen varsa lutfen soylesin

    2 - Hayirli ramazanlar hocam ezan okundu fakat ben dışarda idim eve geldim hemen orucumu niyet etmeden açtım bozulurmu acaba veya kabul olmuşmudur ?

  11. 09.Temmuz.2016, 20:19
    30
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 28,016
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    1- Sahura kalkmamakla oruç tutulabilir ama niyet etmezsen nasıl oruçlu olacaksın.Oruç için mutlaka ya dilinle yada kalbinle niyet etmen gerekir.

    2- Bu dediğin ezan imsak vaktinde okunan sabah ezanı ise orucun bozulmuştur. İmsaktan bir dakika dahi geçirmezsin.


  12. 09.Temmuz.2016, 20:19
    30
    Yönetici
    1- Sahura kalkmamakla oruç tutulabilir ama niyet etmezsen nasıl oruçlu olacaksın.Oruç için mutlaka ya dilinle yada kalbinle niyet etmen gerekir.

    2- Bu dediğin ezan imsak vaktinde okunan sabah ezanı ise orucun bozulmuştur. İmsaktan bir dakika dahi geçirmezsin.

  13. 13.Ekim.2016, 08:17
    31
    Misafir

    Yorum: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Selâmün aleyküm kardeşlerim muharrem ayında kaza orucu tutacaktım ama niyetimi getirmeyi unutmuşum şimdi getirsem olur mu acaba


  14. 13.Ekim.2016, 08:17
    31
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selâmün aleyküm kardeşlerim muharrem ayında kaza orucu tutacaktım ama niyetimi getirmeyi unutmuşum şimdi getirsem olur mu acaba

  15. 14.Ekim.2016, 13:37
    32
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 10,343
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 106

    Yorum: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Alıntı
    niyetimi getirmeyi unutmuşum şimdi getirsem olur mu acaba
    Kardeş sen başta zaten kalbinde niyet etmişsin bu geçerlidir ama için rahat değilse şimdi de edebilirsin


  16. 14.Ekim.2016, 13:37
    32
    mum
    Administrator
    Alıntı
    niyetimi getirmeyi unutmuşum şimdi getirsem olur mu acaba
    Kardeş sen başta zaten kalbinde niyet etmişsin bu geçerlidir ama için rahat değilse şimdi de edebilirsin

  17. 19.Ekim.2016, 08:01
    33
    Misafir

    Yorum: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Niyet etmeyi unuttum kaza orucumdu gece sahura kaktim sonra uyumuş kalmisim acaba sabah niyet etsem olurmu


  18. 19.Ekim.2016, 08:01
    33
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Niyet etmeyi unuttum kaza orucumdu gece sahura kaktim sonra uyumuş kalmisim acaba sabah niyet etsem olurmu

  19. 19.Ekim.2016, 21:32
    34
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 28,016
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Yukarıda hocamız cevap vermiş zaten. Sahura kalktığın için ve hatta kalkmasan bile kalkmaya niyet etmiş olman bile bir niyet sayılır. Orucun sahihtir geçerlidir.


  20. 19.Ekim.2016, 21:32
    34
    Yönetici
    Yukarıda hocamız cevap vermiş zaten. Sahura kalktığın için ve hatta kalkmasan bile kalkmaya niyet etmiş olman bile bir niyet sayılır. Orucun sahihtir geçerlidir.

  21. 08.Aralık.2016, 10:09
    35
    Misafir

    Orucm bozuldu mu acaba

    Kaza orucuma niyet ettim sabah ders calisirken kalemi agzima koymusum ve murekkebi agzmda kaldimi diye suphe ediyorum cok saçma geliyo ama aklmdanda cikmiyi acaba orucum bozulur mu


  22. 08.Aralık.2016, 10:09
    35
    Istnbl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Istnbl
    Misafir
    Kaza orucuma niyet ettim sabah ders calisirken kalemi agzima koymusum ve murekkebi agzmda kaldimi diye suphe ediyorum cok saçma geliyo ama aklmdanda cikmiyi acaba orucum bozulur mu

  23. 08.Aralık.2016, 22:24
    36
    imam
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 8,186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 86
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Niyet etmeyi unuttum , Orucum geçerlimidir ?

    Alıntı
    acaba orucum bozulur mu
    Bilmeden yemek içmek orucu bozmaz


  24. 08.Aralık.2016, 22:24
    36
    Özel Üye
    Alıntı
    acaba orucum bozulur mu
    Bilmeden yemek içmek orucu bozmaz




+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son