Konusunu Oylayın.: Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

5 üzerinden 4.31 | Toplam : 71 kişi
Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı
  1. 08.Eylül.2008, 01:54
    1
    zehrabetül
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2008
    Üye No: 25153
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı






    Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı Mumsema verdiğiniz bilgiler için allah ecrinizi versin.Ben bu aralar sık tartışılan ve aralarında süleyman atesin de bulunduğu kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sormak istiyorum.Hangi tutum daha dogrudur?tutulması mı yoksa tutulmaması mı?
    Slmlr


  2. 08.Eylül.2008, 01:54
    1



    verdiğiniz bilgiler için allah ecrinizi versin.Ben bu aralar sık tartışılan ve aralarında süleyman atesin de bulunduğu kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sormak istiyorum.Hangi tutum daha dogrudur?tutulması mı yoksa tutulmaması mı?
    Slmlr


    Benzer Konular

    - Adetliyken oruç tutulur mu?

    - Adetliyken oruç tutulmaması

    - Oruç kefareti değil zıhar diyenlerin dayandığı hadis nedir

    - Kadınların adetliyken kılamadıkları namazlarını

    - Kuranı Kerim de kadınların fitne olduklarına dair ayet var mıdır?

  3. 08.Eylül.2008, 05:57
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,900
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı




    Kadınların adetliyken oruç tutmaları caiz değildir. Bu hadis ve icma ile sabit olan ve hakkında ihtilaf olmayan bir konudur. Peygamber aleyhisselamın sahih hadislerinde ve bütün mezhep imamlarımızın görüşü bu yöndedir. Adetli olan kadının oruç tutması ve namaz kılması kesinlikle caiz değildir.


  4. 08.Eylül.2008, 05:57
    2
    Yönetici



    Kadınların adetliyken oruç tutmaları caiz değildir. Bu hadis ve icma ile sabit olan ve hakkında ihtilaf olmayan bir konudur. Peygamber aleyhisselamın sahih hadislerinde ve bütün mezhep imamlarımızın görüşü bu yöndedir. Adetli olan kadının oruç tutması ve namaz kılması kesinlikle caiz değildir.


  5. 23.Ağustos.2009, 18:10
    3
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

    2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.


    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?


  6. 23.Ağustos.2009, 18:10
    3
    Devamlı Üye
    2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.


    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?


  7. 23.Ağustos.2009, 18:42
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 30,000
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 340
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

    Alıntı
    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?
    sakıncası, oruçlu olmadığınız halde susuz ve aç kalmış olursunuz.


  8. 23.Ağustos.2009, 18:42
    4
    Moderatör
    Alıntı
    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?
    sakıncası, oruçlu olmadığınız halde susuz ve aç kalmış olursunuz.


  9. 23.Ağustos.2009, 18:49
    5
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

    haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" haricinde dini yonden bi sakincasi yoktur insalah


  10. 23.Ağustos.2009, 18:49
    5
    Devamlı Üye
    haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" haricinde dini yonden bi sakincasi yoktur insalah


  11. 24.Ağustos.2009, 09:23
    6
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

    (aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani)Günah değil kardeşim için rahat olsun.


  12. 24.Ağustos.2009, 09:23
    6
    Özel Üye
    (aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani)Günah değil kardeşim için rahat olsun.


  13. 21.Temmuz.2010, 21:28
    7
    ene-zerre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Eylül.2008
    Üye No: 33916
    Mesaj Sayısı: 187
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    1)Kur'an'da ayetin olmaması bu mes'eleyi hadislere tevcih etmemizi engellemez.Allah(c.c.) bir kısım mes'eleyi kendisi beyan etmiş,bir kısım hükümleri de Rasulünün(a.s.m.) lisanı üzere beyan eder.

    Mesela Kur'an'da hamile kadının oruç tutmaması gerektigine dair bir hüküm yoktur lakin hamileligi ilerliyen kadının oruç tutmasındaki zorluk apaçıktır.

    Şimdi biz bu kadının oruç tutmamasının mubah olduğuna dair hadisleri de mi reddedecegiz?

    2)Kıyas ancak ayet-hadis olmayan mes'eleler üzerinde geçerlidir.Şimdi,bu mes'elede hadis yok mudur ki kıyasa başvuralım?

    3)Birşeyin haram olmasının illeti Allah'ın emridir.Hayızlı kadının oruç tutmamasının illetinin sırf hastalık olduğu nerden çıktı?

    Hastalık onun BİR hikmetidir.Aslolan Allah'ın emridir.İllet ve hikmet bahisleri için usül-ü fıkıh kitaplarına bakılmalıdır.

    İslamoğlu "ezen" lafzı hakkında şöyle diyor:

    "Kur'an hayız halini "EZEN" (eza) olarak nitelemiştir. Ezen, "Kişiye eziyet veren, onu rahatsız eden hal"dir. Hayızlı bir kadın bu halde iken halsiz, kısmen hastadır. Nadir kadın hayızsız haliyle hayızlı halini ayırdetmez. Fakat bu nadirler bile psikolojik olarak rahatsızdırlar.Ama kahir ekseriyeti yarım hasta, bazıları ise tam hasta olurlar."

    Şimdi biz de deriz ki,madem bu durumdaki kadınlar hastadırlar ve rahatsızlık halindedirler,o zaman niçin kendilerini yemeden ve içmeden keserek bu hallerinde eziyetlerini arttırarak kendilerine ceza vermiş oluyorlar?

    İSLAM KİŞİNİN KENDİNE EZİYET VERMESİNİ HARAM KILMIŞTIR.

    Ben bu durumu yolculuğa benzetenlere şöyle diyorum;

    Hz. Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem Fetih yılında Mekke’ye yönelerek Ramazan ayında yola çıkmıştı.

    Kürâ’u’l-Gamim adıyla anılan yere gelinceye kadar kendisi de, beraberindekiler de oruç tuttular.

    Sonra orada bir bardak su istedi ve bardağı kaldırdı. Herkes bardağa baktı. Sonra sudan içti.

    Bundan sonra bazıları kendisine, “Halkın bir kısmı oruç tuttu” diye haber verdi.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem, “Onlar âsilerdir. Onlar âsilerdir!” buyurdular.

    (Müslim, Sıyâm: 90; Tirmizî, Savm: 18; Nesâi, Savm: 49)

    EVET,HAYIZLI KİŞİ EZASINI ARTTIRIYOR,O AN VÜCUDU GIDA TAKVİYESİNE MUHTAÇTIR.

    İSTESE DE BU HALDE ORUÇ TUTMASI DOĞRU DEGİLDİR.


    TABİ BU İŞİN
    SADECE BİR HİKMETİDİR..Hadis varken bu kadar izaha gerek bile yok zannımca..

    VESSELAM kardeşim.



  14. 21.Temmuz.2010, 21:28
    7
    Devamlı Üye
    1)Kur'an'da ayetin olmaması bu mes'eleyi hadislere tevcih etmemizi engellemez.Allah(c.c.) bir kısım mes'eleyi kendisi beyan etmiş,bir kısım hükümleri de Rasulünün(a.s.m.) lisanı üzere beyan eder.

    Mesela Kur'an'da hamile kadının oruç tutmaması gerektigine dair bir hüküm yoktur lakin hamileligi ilerliyen kadının oruç tutmasındaki zorluk apaçıktır.

    Şimdi biz bu kadının oruç tutmamasının mubah olduğuna dair hadisleri de mi reddedecegiz?

    2)Kıyas ancak ayet-hadis olmayan mes'eleler üzerinde geçerlidir.Şimdi,bu mes'elede hadis yok mudur ki kıyasa başvuralım?

    3)Birşeyin haram olmasının illeti Allah'ın emridir.Hayızlı kadının oruç tutmamasının illetinin sırf hastalık olduğu nerden çıktı?

    Hastalık onun BİR hikmetidir.Aslolan Allah'ın emridir.İllet ve hikmet bahisleri için usül-ü fıkıh kitaplarına bakılmalıdır.

    İslamoğlu "ezen" lafzı hakkında şöyle diyor:

    "Kur'an hayız halini "EZEN" (eza) olarak nitelemiştir. Ezen, "Kişiye eziyet veren, onu rahatsız eden hal"dir. Hayızlı bir kadın bu halde iken halsiz, kısmen hastadır. Nadir kadın hayızsız haliyle hayızlı halini ayırdetmez. Fakat bu nadirler bile psikolojik olarak rahatsızdırlar.Ama kahir ekseriyeti yarım hasta, bazıları ise tam hasta olurlar."

    Şimdi biz de deriz ki,madem bu durumdaki kadınlar hastadırlar ve rahatsızlık halindedirler,o zaman niçin kendilerini yemeden ve içmeden keserek bu hallerinde eziyetlerini arttırarak kendilerine ceza vermiş oluyorlar?

    İSLAM KİŞİNİN KENDİNE EZİYET VERMESİNİ HARAM KILMIŞTIR.

    Ben bu durumu yolculuğa benzetenlere şöyle diyorum;

    Hz. Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem Fetih yılında Mekke’ye yönelerek Ramazan ayında yola çıkmıştı.

    Kürâ’u’l-Gamim adıyla anılan yere gelinceye kadar kendisi de, beraberindekiler de oruç tuttular.

    Sonra orada bir bardak su istedi ve bardağı kaldırdı. Herkes bardağa baktı. Sonra sudan içti.

    Bundan sonra bazıları kendisine, “Halkın bir kısmı oruç tuttu” diye haber verdi.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem, “Onlar âsilerdir. Onlar âsilerdir!” buyurdular.

    (Müslim, Sıyâm: 90; Tirmizî, Savm: 18; Nesâi, Savm: 49)

    EVET,HAYIZLI KİŞİ EZASINI ARTTIRIYOR,O AN VÜCUDU GIDA TAKVİYESİNE MUHTAÇTIR.

    İSTESE DE BU HALDE ORUÇ TUTMASI DOĞRU DEGİLDİR.


    TABİ BU İŞİN
    SADECE BİR HİKMETİDİR..Hadis varken bu kadar izaha gerek bile yok zannımca..

    VESSELAM kardeşim.



  15. 03.Ağustos.2011, 22:41
    8
    DrLeyla
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2011
    Üye No: 88968
    Mesaj Sayısı: 146
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    Degerli mumsema sitesi hocalari, size saygim buyuktur.
    Adetli kadinin oruc tutmasi konusunda fikir ayrimindayiz.
    Saygilarimla.


    Alıntı
    M.İslamoğluna Soru: Adet halindeyken oruç tutabilir miyim, dinen bir sakıncası var mıdır?
    Cevap: Bu Hz. Aişe’nin kendi yaklaşımını aktardığı bir hadise dayanılarak tüm imamlarımız tarafından bir ruhsat olarak değil sanki bir yasak olarak değerlendirildi. Allah’u alem bizim konuyu Kur’an ekseninde yeniden tarayarak vardığımız sonuç o ki, vahye göre hayız “ezen” yani “rahatsızlıktır”. Hasta bir kimsenin orucunu isterse erteleyebileceği ve gününe gün kaza edeceği, istemezse ertelemeyeceği hükmü ise Bakara 184′ün açık hükmüdür. Bu sorunuzun cevabını ben değil Kur’an böyle vermiştir. Ona sorup cevabını aldınız…

    Alıntı
    Soru: Hayızlı kadının namazı ve orucu ile ilgili olarak sizin yazdıklarınızdan benim anladığım şu: Bir bayan adet döneminde orucunu tutmalıdır. Fakat adet dönemi zor ve oldukça sıkıntılı geçiyorsa yani gerçek manada hasta oluyorsa daha sonra tutmak kaydıyla oruç tutmayabilir. Eğer bu şekildeyse, neden elimize hangi ilmihal kitabını alsak bu konu ile ilgili olarak HARAM ibaresi söz konusu? Diyanet'in web sitesine de baktım, Ömer Nasuhi Bilmen'in Büyük İslam İlmihali'ne de; ikisinde de "hayızlı kadın oruç tutamaz; haramdır" ibaresi var. Peki, bunlar sizin yazdıklarınızla çelişmiyor mu?
    Cevap: Allah Teâlâ kadınların hayız ve nifas hallerini anlattığı ayette şöyle buyurmaktadır:
    “Sana kadınlardaki kanamaları soruyorlar. De ki, o bir eziyettir; kanamanın olduğu günlerinde onları rahat bırakın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara, 2/222)
    Ayette altı çizili olan yerlerde hayız veya nifas dönemindeki kadınların hükmen temiz olmadıkları açık bir şekilde belirtmiştir. Bu temizlik, namaz için şart olan temizliktir. Çünkü abdest ve namazı tarif ettiği ayetin sonunda Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
    “…Allah, sizi sıkıntıya sokmak istemez. Onun isteği sizi temizlemek ve size olan nimetini tamamlamaktır.” (Maide, 5/6)
    İki ayeti birlikte düşündüğümüzde adetli ve lohusa kadınların bu halleri sona ermedikçe isteseler de temizlenemeyecekleri anlaşılmaktadır. Allah Teâlâ kişiyi gücünün yetmediği şeyden sorumlu tutmayacağına göre (Bakara, 2/286) bu durumda olan kadınlar o günlerde abdestli olamaz, bu sebeple namaz da kılamazlar.
    Fakat temizlik orucun şartı değildir. Orucu bozan şeyler yemek, içmek ve cinsel ilişkidir. Adetli olmak bunlardan biri değildir. Bu sebeple ne orucun bozulmasına ne de tutulamamasına sebep olur.
    Bakara suresinin 222. ayetine göre adet hali kadınlar için bir eziyettir. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihlerin adetli kadının oruç tutamayacağını söyleyip onu kaza etme mecburiyetinde bulundurmaları tam bir çelişkidir. Bu çelişkiyi izah edecek bir delilleri de yoktur. Bu sebeple onların bu görüşleri kabul edilemez.
    Detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki linkleri tıklayınız:
    Adetli Kadının Orucu ve Namazı:
    http://www.suleymaniyevakfi.org/arastirmalar/adetli-kadinin-orucu-ve-namazi.html
    Adetli Kadının Orucu ile İlgili Şüpheler:
    http://www.suleymaniyevakfi.org/arastirmalar/adetli-kadinin-orucu-ile-ilgili-supheler.html




  16. 03.Ağustos.2011, 22:41
    8
    DrLeyla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Degerli mumsema sitesi hocalari, size saygim buyuktur.
    Adetli kadinin oruc tutmasi konusunda fikir ayrimindayiz.
    Saygilarimla.


    Alıntı
    M.İslamoğluna Soru: Adet halindeyken oruç tutabilir miyim, dinen bir sakıncası var mıdır?
    Cevap: Bu Hz. Aişe’nin kendi yaklaşımını aktardığı bir hadise dayanılarak tüm imamlarımız tarafından bir ruhsat olarak değil sanki bir yasak olarak değerlendirildi. Allah’u alem bizim konuyu Kur’an ekseninde yeniden tarayarak vardığımız sonuç o ki, vahye göre hayız “ezen” yani “rahatsızlıktır”. Hasta bir kimsenin orucunu isterse erteleyebileceği ve gününe gün kaza edeceği, istemezse ertelemeyeceği hükmü ise Bakara 184′ün açık hükmüdür. Bu sorunuzun cevabını ben değil Kur’an böyle vermiştir. Ona sorup cevabını aldınız…

    Alıntı
    Soru: Hayızlı kadının namazı ve orucu ile ilgili olarak sizin yazdıklarınızdan benim anladığım şu: Bir bayan adet döneminde orucunu tutmalıdır. Fakat adet dönemi zor ve oldukça sıkıntılı geçiyorsa yani gerçek manada hasta oluyorsa daha sonra tutmak kaydıyla oruç tutmayabilir. Eğer bu şekildeyse, neden elimize hangi ilmihal kitabını alsak bu konu ile ilgili olarak HARAM ibaresi söz konusu? Diyanet'in web sitesine de baktım, Ömer Nasuhi Bilmen'in Büyük İslam İlmihali'ne de; ikisinde de "hayızlı kadın oruç tutamaz; haramdır" ibaresi var. Peki, bunlar sizin yazdıklarınızla çelişmiyor mu?
    Cevap: Allah Teâlâ kadınların hayız ve nifas hallerini anlattığı ayette şöyle buyurmaktadır:
    “Sana kadınlardaki kanamaları soruyorlar. De ki, o bir eziyettir; kanamanın olduğu günlerinde onları rahat bırakın. Temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara, 2/222)
    Ayette altı çizili olan yerlerde hayız veya nifas dönemindeki kadınların hükmen temiz olmadıkları açık bir şekilde belirtmiştir. Bu temizlik, namaz için şart olan temizliktir. Çünkü abdest ve namazı tarif ettiği ayetin sonunda Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:
    “…Allah, sizi sıkıntıya sokmak istemez. Onun isteği sizi temizlemek ve size olan nimetini tamamlamaktır.” (Maide, 5/6)
    İki ayeti birlikte düşündüğümüzde adetli ve lohusa kadınların bu halleri sona ermedikçe isteseler de temizlenemeyecekleri anlaşılmaktadır. Allah Teâlâ kişiyi gücünün yetmediği şeyden sorumlu tutmayacağına göre (Bakara, 2/286) bu durumda olan kadınlar o günlerde abdestli olamaz, bu sebeple namaz da kılamazlar.
    Fakat temizlik orucun şartı değildir. Orucu bozan şeyler yemek, içmek ve cinsel ilişkidir. Adetli olmak bunlardan biri değildir. Bu sebeple ne orucun bozulmasına ne de tutulamamasına sebep olur.
    Bakara suresinin 222. ayetine göre adet hali kadınlar için bir eziyettir. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihlerin adetli kadının oruç tutamayacağını söyleyip onu kaza etme mecburiyetinde bulundurmaları tam bir çelişkidir. Bu çelişkiyi izah edecek bir delilleri de yoktur. Bu sebeple onların bu görüşleri kabul edilemez.
    Detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki linkleri tıklayınız:
    Adetli Kadının Orucu ve Namazı:
    http://www.suleymaniyevakfi.org/arastirmalar/adetli-kadinin-orucu-ve-namazi.html
    Adetli Kadının Orucu ile İlgili Şüpheler:
    http://www.suleymaniyevakfi.org/arastirmalar/adetli-kadinin-orucu-ile-ilgili-supheler.html




  17. 03.Ağustos.2011, 22:51
    9
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    Bir kadın Hz. Âişe’ye sordu: “Hayızlı kadının hayızdan temizlendikten sonra hayız zamanında kılamadığı namazları kaza etmesi gerekir mi?”

    Hz. Âişe şöyle cevap verir: “Sen Haruriyye misin (Haricilerden misin?). Biz Peygamberin (a.s.m.) yanında hayız âdetini görürdük, sonra temizlenince guslederdik. Peygamber (a.s.m.) namazı kaza etmemizi bize emretmezdi.” (İbni Mâce, Taharet: 119.)



    Bizlerden birisi Resul-u Ekrem (s.a.s) zamanında, hayızdan temizlendikten sonra orucunu kaza eder, namazı ise kaza etmezdi." (Fethül-Kadir, I/114)

    Hadisler açıktır bazı hocalar yeni yorumlar getirmeye çalışıyor sanırım adet gören kadın oruçta tutamaz namazda kılamaz ayetleride ancak hadislerle anlamaya çalışırsak doğruya ulaşabiliriz.


  18. 03.Ağustos.2011, 22:51
    9
    Karadeniz
    Bir kadın Hz. Âişe’ye sordu: “Hayızlı kadının hayızdan temizlendikten sonra hayız zamanında kılamadığı namazları kaza etmesi gerekir mi?”

    Hz. Âişe şöyle cevap verir: “Sen Haruriyye misin (Haricilerden misin?). Biz Peygamberin (a.s.m.) yanında hayız âdetini görürdük, sonra temizlenince guslederdik. Peygamber (a.s.m.) namazı kaza etmemizi bize emretmezdi.” (İbni Mâce, Taharet: 119.)



    Bizlerden birisi Resul-u Ekrem (s.a.s) zamanında, hayızdan temizlendikten sonra orucunu kaza eder, namazı ise kaza etmezdi." (Fethül-Kadir, I/114)

    Hadisler açıktır bazı hocalar yeni yorumlar getirmeye çalışıyor sanırım adet gören kadın oruçta tutamaz namazda kılamaz ayetleride ancak hadislerle anlamaya çalışırsak doğruya ulaşabiliriz.


  19. 03.Ağustos.2011, 23:04
    10
    DrLeyla
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2011
    Üye No: 88968
    Mesaj Sayısı: 146
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    Bu hadislerin neresinden açık olarak 'adetli kadın oruc tutamaz' hükmünü anlıyorsunuz?? Oysa verdiğiniz fetva öyledir. Bırakın tuta bilen tutsun, tutamayan kaza yapsın. Nasıl yani 'tutamzsın'. Bu hadislerden o anlaşılmıyor ki...alakası yok. Hadis tamaen başka şeyden basediyor.


  20. 03.Ağustos.2011, 23:04
    10
    DrLeyla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Bu hadislerin neresinden açık olarak 'adetli kadın oruc tutamaz' hükmünü anlıyorsunuz?? Oysa verdiğiniz fetva öyledir. Bırakın tuta bilen tutsun, tutamayan kaza yapsın. Nasıl yani 'tutamzsın'. Bu hadislerden o anlaşılmıyor ki...alakası yok. Hadis tamaen başka şeyden basediyor.


  21. 03.Ağustos.2011, 23:09
    11
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    tutmak isteyen bayan olursa kendi bileceği iş o zaman

    Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin.


  22. 03.Ağustos.2011, 23:09
    11
    Karadeniz
    tutmak isteyen bayan olursa kendi bileceği iş o zaman

    Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin.


  23. 03.Ağustos.2011, 23:44
    12
    DrLeyla
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2011
    Üye No: 88968
    Mesaj Sayısı: 146
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 32

    Cevap: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sor

    Alıntı
    Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin.
    İtiraf ediyorum, mesheplerden pek anlamam. Mustafa İslamoğlunun samimiyyetine güveniyorum. Dini bilgisinin derinliğine de hayranım.

    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?
    İşte tutmak isteyen bir bayan.

    Alıntı
    2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.
    İşte ona verilen cevap. Hem de altını çizerek.

    Alıntı
    haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" haricinde dini yonden bi sakincasi yoktur insalah


    Tutmak istiyor ama tutamıyor, kendine eziyyet ediyor, bir de kaza yaptırıyorsunuz kendisine. Halbu ki, tuta biliyorsa tutsun. Saydığınız hadisler tutabileceği halde tutmasını yasaklamıyor açık şekilde.

    Ayrıca tutmak isteyen bayan olarak kendimi de örnek göstere bilirim.



  24. 03.Ağustos.2011, 23:44
    12
    DrLeyla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin.
    İtiraf ediyorum, mesheplerden pek anlamam. Mustafa İslamoğlunun samimiyyetine güveniyorum. Dini bilgisinin derinliğine de hayranım.

    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bi sakinca varmidir?
    İşte tutmak isteyen bir bayan.

    Alıntı
    2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.
    İşte ona verilen cevap. Hem de altını çizerek.

    Alıntı
    haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" haricinde dini yonden bi sakincasi yoktur insalah


    Tutmak istiyor ama tutamıyor, kendine eziyyet ediyor, bir de kaza yaptırıyorsunuz kendisine. Halbu ki, tuta biliyorsa tutsun. Saydığınız hadisler tutabileceği halde tutmasını yasaklamıyor açık şekilde.

    Ayrıca tutmak isteyen bayan olarak kendimi de örnek göstere bilirim.






+ Yorum Gönder
Git 124 Son