Konusunu Oylayın.: Oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

5 üzerinden 4.94 | Toplam : 96 kişi
Oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu
  1. 12.Eylül.2007, 22:37
    1
    Y-MaC
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2007
    Üye No: 1782
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu






    Oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu Mumsema Öncelikle selamun aleyküm,

    Arkadaşlar benim bir maruzatım olacaktı sorum şu

    oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu


  2. 12.Eylül.2007, 22:37
    1
    Y-MaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Öncelikle selamun aleyküm,

    Arkadaşlar benim bir maruzatım olacaktı sorum şu

    oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

  3. 12.Eylül.2007, 22:47
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,123
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru (yardım ederseniz sevinirim)




    Y-MaC Nickli Üyeden Alıntı
    Öncelikle selamun aleyküm,

    Arkadaşlar benim bir maruzatım olacaktı sorum şu

    oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    küfürden kastın nedir?

    eğer dinden çıkaracak söz ise zaten nedin kalır ne oruç. yeniden iman etmesi gerek.

    yok eğer küfürden hoş olmayan çirkin sözler ise bunlar orucun sevabını giderir ama bozmaz


  4. 12.Eylül.2007, 22:47
    2
    Administrator



    Y-MaC Nickli Üyeden Alıntı
    Öncelikle selamun aleyküm,

    Arkadaşlar benim bir maruzatım olacaktı sorum şu

    oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    küfürden kastın nedir?

    eğer dinden çıkaracak söz ise zaten nedin kalır ne oruç. yeniden iman etmesi gerek.

    yok eğer küfürden hoş olmayan çirkin sözler ise bunlar orucun sevabını giderir ama bozmaz

  5. 12.Eylül.2007, 22:58
    3
    Y-MaC
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2007
    Üye No: 1782
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru (yardım ederseniz sevinirim)

    mumsema Nickli Üyeden Alıntı
    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    küfürden kastın nedir?

    eğer dinden çıkaracak söz ise zaten nedin kalır ne oruç. yeniden iman etmesi gerek.

    yok eğer küfürden hoş olmayan çirkin sözler ise bunlar orucun sevabını giderir ama bozmaz
    dinden çıkarıcı küfürler etmek yani biraz ağır oldu ben küfür derken biraz yanlış yazmışım sanırım benim dediğim hani insanlar bazen sinirlenince kendini tutamaz ve çirkin sözler söyler oydu ilgilendiğiniz için teşekkürler mumsema kardeşim birde kardeşim bu çirkin sözler içimizden söylenirse birşey değişirmi çünkü bizim okuldaki din hocası içinizden söylediğiniz hiçbirşeyden sorumlu değilsiniz demişti şimdiden teşekkürler


  6. 12.Eylül.2007, 22:58
    3
    Y-MaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    mumsema Nickli Üyeden Alıntı
    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    küfürden kastın nedir?

    eğer dinden çıkaracak söz ise zaten nedin kalır ne oruç. yeniden iman etmesi gerek.

    yok eğer küfürden hoş olmayan çirkin sözler ise bunlar orucun sevabını giderir ama bozmaz
    dinden çıkarıcı küfürler etmek yani biraz ağır oldu ben küfür derken biraz yanlış yazmışım sanırım benim dediğim hani insanlar bazen sinirlenince kendini tutamaz ve çirkin sözler söyler oydu ilgilendiğiniz için teşekkürler mumsema kardeşim birde kardeşim bu çirkin sözler içimizden söylenirse birşey değişirmi çünkü bizim okuldaki din hocası içinizden söylediğiniz hiçbirşeyden sorumlu değilsiniz demişti şimdiden teşekkürler

  7. 12.Eylül.2007, 23:09
    4
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,123
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru (yardım ederseniz sevinirim)

    Y-MaC Nickli Üyeden Alıntı
    dinden çıkarıcı küfürler etmek yani biraz ağır oldu ben küfür derken biraz yanlış yazmışım sanırım benim dediğim hani insanlar bazen sinirlenince kendini tutamaz ve çirkin sözler söyler oydu ilgilendiğiniz için teşekkürler mumsema kardeşim birde kardeşim bu çirkin sözler içimizden söylenirse birşey değişirmi çünkü bizim okuldaki din hocası içinizden söylediğiniz hiçbirşeyden sorumlu değilsiniz demişti şimdiden teşekkürler
    soru iyi anlaşılmadan cevap verilmez/verilmemesi lazım. Küfür halk arasında çirkin söz ama dinde ise, dinden çıkaracak sözlerdir.

    içimizden geçirdiğimiz kötülükler deftere yazılmaz/sorumlu tutulmayız ama maneviyatımıza zaraları var. elimizden geldiği kadar içimizden geçmesini de engelliyelim. Bu da Allahı hakkıyla zikir ve salih insanlarla birlikte olmakla olur.


  8. 12.Eylül.2007, 23:09
    4
    Administrator
    Y-MaC Nickli Üyeden Alıntı
    dinden çıkarıcı küfürler etmek yani biraz ağır oldu ben küfür derken biraz yanlış yazmışım sanırım benim dediğim hani insanlar bazen sinirlenince kendini tutamaz ve çirkin sözler söyler oydu ilgilendiğiniz için teşekkürler mumsema kardeşim birde kardeşim bu çirkin sözler içimizden söylenirse birşey değişirmi çünkü bizim okuldaki din hocası içinizden söylediğiniz hiçbirşeyden sorumlu değilsiniz demişti şimdiden teşekkürler
    soru iyi anlaşılmadan cevap verilmez/verilmemesi lazım. Küfür halk arasında çirkin söz ama dinde ise, dinden çıkaracak sözlerdir.

    içimizden geçirdiğimiz kötülükler deftere yazılmaz/sorumlu tutulmayız ama maneviyatımıza zaraları var. elimizden geldiği kadar içimizden geçmesini de engelliyelim. Bu da Allahı hakkıyla zikir ve salih insanlarla birlikte olmakla olur.

  9. 12.Eylül.2007, 23:27
    5
    NeoCooL
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Mayıs.2007
    Üye No: 510
    Mesaj Sayısı: 27
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru (yardım ederseniz sevinirim)

    şimdi mumsema abi çok güzel anlatmış ama arkdş anlamış ben bidaha naltım dinimzde küfr yasaklanmıştır dinden çıkarıcı sözler vardır burda söylmem ve dilime alamma bile mümkün değildir

    İçimizden geçrisek gübah olurmu olmaz hatta biz bunu dışımıza vurmazzsakta sevab kazanırız ama bi yandanda günah kazanabilriz bende tam hatırlmaıyrum çünkü onun arkasından konuşmuş oluyoruz
    mumsema abi gerisini sen getir yanlışda söylemiş olabilrm emein değilm

    Oruc tutarken küfr etsek oruc bozulurmu oruç tutyorsun sabır demek sabretmek zorundasın kardeşim benim bildiğim kadaryla bozulmaz ama tam emin değilm sonucta yaşım 16 hoclardan kitaplardn okudğum kadarıyla cevap verdim yanlışım varsa özür diliyorum hakknı hella et yanlış bilgi vermek stemem
    mumsema abi eğer yanlışlarım varsa düzeltirmiisn bende düzeltim kendimi herkezin ramazan-ı şerifi mübarek olsun



  10. 12.Eylül.2007, 23:27
    5
    Devamlı Üye
    şimdi mumsema abi çok güzel anlatmış ama arkdş anlamış ben bidaha naltım dinimzde küfr yasaklanmıştır dinden çıkarıcı sözler vardır burda söylmem ve dilime alamma bile mümkün değildir

    İçimizden geçrisek gübah olurmu olmaz hatta biz bunu dışımıza vurmazzsakta sevab kazanırız ama bi yandanda günah kazanabilriz bende tam hatırlmaıyrum çünkü onun arkasından konuşmuş oluyoruz
    mumsema abi gerisini sen getir yanlışda söylemiş olabilrm emein değilm

    Oruc tutarken küfr etsek oruc bozulurmu oruç tutyorsun sabır demek sabretmek zorundasın kardeşim benim bildiğim kadaryla bozulmaz ama tam emin değilm sonucta yaşım 16 hoclardan kitaplardn okudğum kadarıyla cevap verdim yanlışım varsa özür diliyorum hakknı hella et yanlış bilgi vermek stemem
    mumsema abi eğer yanlışlarım varsa düzeltirmiisn bende düzeltim kendimi herkezin ramazan-ı şerifi mübarek olsun


  11. 18.Eylül.2007, 04:29
    6
    Dolunay
    dolunay

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Nisan.2007
    Üye No: 222
    Mesaj Sayısı: 59
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru (yardım ederseniz sevinirim)

    Hadîs-i şerîfte, (Gıybet etmek, söz taşımak, yalan yere yemin etmek, nâmahreme şehvetle bakmak orucu bozar) buyuruldu. İmâm-ı a'zâm hazretleri, bu hadîs-i şerîfi açıklıyor ve, (Bu günâhlar orucun sevâbını bozar, sıhhatini bozmaz, oruç mekrûh olur) buyuruyor. Yanî bu günâhları işliyen, oruç borcundan kurtulur ise de, oruca mahsûs büyük sevâba kavuşamaz. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Nice oruç tutan vardır ki, açlık ve susuzluktan başka bir şey elde etmez) [I. Mâce].
    Oruç, mü'minler için bir nimet ve emânettir. Emânete riâyet etmek lâzımdır. Onun zâyi' olmaması için şartlarını ve edeplerini gözetmek îcâb eder. Harâma bakmaktan sakınmalıdır! Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Harâma bakmak, şeytanın zehirli bir okudur. Allahtan korkup bunu terkedene, Allahü teâlâ öyle bir îmân verir ki, tatlılığını kalbinde bulur.) [Hâkim].
    Oruçlu, dilini de korumalıdır! Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:
    (Oruç, ateşe kalkandır. Gıybetle parçalanmadıkça korur. Oruçlu câhillik edip de kötü söz söylemesin! Biri kendine sataşırsa, "ben oruçluyum" desin!) [Buhârî].
    Gözü ve dili günâhlardan koruduğumuz gibi, kulağımızı da korumamız lâzımdır. Konuşulması harâm olan şeyi, dinlemek de harâmdır. El, ayak ve diğer uzuvları da harâmdan korumalıdır! Oruç tutup a'zâları ile günâh işleyen, ilâç yerine zehir içen hastaya benzer. Çünkü günâh zehirdir. İbâdetlerimizin sevâbını yok eder. Onun için oruçlarımızı ve diğer ibâdetlerimizi harâm işleyerek sevâbsız hâle getirmemeliyiz!


  12. 18.Eylül.2007, 04:29
    6
    dolunay
    Hadîs-i şerîfte, (Gıybet etmek, söz taşımak, yalan yere yemin etmek, nâmahreme şehvetle bakmak orucu bozar) buyuruldu. İmâm-ı a'zâm hazretleri, bu hadîs-i şerîfi açıklıyor ve, (Bu günâhlar orucun sevâbını bozar, sıhhatini bozmaz, oruç mekrûh olur) buyuruyor. Yanî bu günâhları işliyen, oruç borcundan kurtulur ise de, oruca mahsûs büyük sevâba kavuşamaz. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Nice oruç tutan vardır ki, açlık ve susuzluktan başka bir şey elde etmez) [I. Mâce].
    Oruç, mü'minler için bir nimet ve emânettir. Emânete riâyet etmek lâzımdır. Onun zâyi' olmaması için şartlarını ve edeplerini gözetmek îcâb eder. Harâma bakmaktan sakınmalıdır! Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Harâma bakmak, şeytanın zehirli bir okudur. Allahtan korkup bunu terkedene, Allahü teâlâ öyle bir îmân verir ki, tatlılığını kalbinde bulur.) [Hâkim].
    Oruçlu, dilini de korumalıdır! Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:
    (Oruç, ateşe kalkandır. Gıybetle parçalanmadıkça korur. Oruçlu câhillik edip de kötü söz söylemesin! Biri kendine sataşırsa, "ben oruçluyum" desin!) [Buhârî].
    Gözü ve dili günâhlardan koruduğumuz gibi, kulağımızı da korumamız lâzımdır. Konuşulması harâm olan şeyi, dinlemek de harâmdır. El, ayak ve diğer uzuvları da harâmdan korumalıdır! Oruç tutup a'zâları ile günâh işleyen, ilâç yerine zehir içen hastaya benzer. Çünkü günâh zehirdir. İbâdetlerimizin sevâbını yok eder. Onun için oruçlarımızı ve diğer ibâdetlerimizi harâm işleyerek sevâbsız hâle getirmemeliyiz!

  13. 30.Ağustos.2008, 07:24
    7
    thrdrmml
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2008
    Üye No: 8615
    Mesaj Sayısı: 33
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Başkent

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    Oruç manevi temizliktir. Allah ın emridir sonuçta.

    İçinden de geçse dışından da etsen..Sonuçda manevi temizliğinin bir anlamı kalmıyor.
    İbadetleri ne için, niye yaptığımızı bilirsek bu tür kötü alışkanlıklar kendiliğinden yok olacaktır.


  14. 30.Ağustos.2008, 07:24
    7
    Üye
    Oruç manevi temizliktir. Allah ın emridir sonuçta.

    İçinden de geçse dışından da etsen..Sonuçda manevi temizliğinin bir anlamı kalmıyor.
    İbadetleri ne için, niye yaptığımızı bilirsek bu tür kötü alışkanlıklar kendiliğinden yok olacaktır.

  15. 03.Eylül.2008, 10:07
    8
    Berk_Berk
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2008
    Üye No: 25083
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    Selamın Aleyküm Arkadaşlar Hepinizin Ramazan-ı Şerefi Mübarek Oruçlarınız Kabul Olsun...

    Benim Bir Sorum Var.Yanlışlıkla Bugün İstemeden Yani Sinirlenmeden Bir Küfür 1 Tane,Ben Şöyle Biliyorum Orda İstemeden Sinirlenmeden Küfür Ederseniz ve Hemen Farkına Varabilirseniz Elinizi Açıp "Allahım Beni Affet" ( İçten ) Diyerek Orucumuz Tekrar Eskisi Gibi Oluyormuş Cenab-ı Hak Bunu Kabul Ediyor Acaba Sizce Ne Kadar Doğru !?

    Ben Oyunda Bugün Küçük Bir Küfür Ettim Pişman Oldum Böyle Bir Kaynak Buldum


  16. 03.Eylül.2008, 10:07
    8
    Berk_Berk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Selamın Aleyküm Arkadaşlar Hepinizin Ramazan-ı Şerefi Mübarek Oruçlarınız Kabul Olsun...

    Benim Bir Sorum Var.Yanlışlıkla Bugün İstemeden Yani Sinirlenmeden Bir Küfür 1 Tane,Ben Şöyle Biliyorum Orda İstemeden Sinirlenmeden Küfür Ederseniz ve Hemen Farkına Varabilirseniz Elinizi Açıp "Allahım Beni Affet" ( İçten ) Diyerek Orucumuz Tekrar Eskisi Gibi Oluyormuş Cenab-ı Hak Bunu Kabul Ediyor Acaba Sizce Ne Kadar Doğru !?

    Ben Oyunda Bugün Küçük Bir Küfür Ettim Pişman Oldum Böyle Bir Kaynak Buldum

  17. 06.Eylül.2008, 14:00
    9
    iliman
    ilim+iman

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Nisan.2008
    Üye No: 16604
    Mesaj Sayısı: 671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Brûksel

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    ya biz oruç tutmayi sadece yemek yememek olarak algiliyoruz oysaki butun bu kotu seylerden kacinirsak gercekten oruç tutaraz


  18. 06.Eylül.2008, 14:00
    9
    ilim+iman
    ya biz oruç tutmayi sadece yemek yememek olarak algiliyoruz oysaki butun bu kotu seylerden kacinirsak gercekten oruç tutaraz

  19. 06.Eylül.2008, 18:46
    10
    Yusuf
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Mart.2007
    Üye No: 89
    Mesaj Sayısı: 1,557
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Yaş: 28

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    Berk_Berk Nickli Üyeden Alıntı
    Selamın Aleyküm Arkadaşlar Hepinizin Ramazan-ı Şerefi Mübarek Oruçlarınız Kabul Olsun...

    Benim Bir Sorum Var.Yanlışlıkla Bugün İstemeden Yani Sinirlenmeden Bir Küfür 1 Tane,Ben Şöyle Biliyorum Orda İstemeden Sinirlenmeden Küfür Ederseniz ve Hemen Farkına Varabilirseniz Elinizi Açıp "Allahım Beni Affet" ( İçten ) Diyerek Orucumuz Tekrar Eskisi Gibi Oluyormuş Cenab-ı Hak Bunu Kabul Ediyor Acaba Sizce Ne Kadar Doğru !?

    Ben Oyunda Bugün Küçük Bir Küfür Ettim Pişman Oldum Böyle Bir Kaynak Buldum
    Kardeşim mumsema hocanın da dediği gibi(yani kafasından söylemiyo) oruç bozulmaz sadece alacağın sevap azalır.

    Göz zinası,çirkin sözler vs.vs. sevabı azaltır.

    Peygamber efendimiz oruçunuzu delmeyin buyuruyor.

    Sevap azala azala da boşuna oruç tutmayalım > Allah korusun.




  20. 06.Eylül.2008, 18:46
    10
    Devamlı Üye
    Berk_Berk Nickli Üyeden Alıntı
    Selamın Aleyküm Arkadaşlar Hepinizin Ramazan-ı Şerefi Mübarek Oruçlarınız Kabul Olsun...

    Benim Bir Sorum Var.Yanlışlıkla Bugün İstemeden Yani Sinirlenmeden Bir Küfür 1 Tane,Ben Şöyle Biliyorum Orda İstemeden Sinirlenmeden Küfür Ederseniz ve Hemen Farkına Varabilirseniz Elinizi Açıp "Allahım Beni Affet" ( İçten ) Diyerek Orucumuz Tekrar Eskisi Gibi Oluyormuş Cenab-ı Hak Bunu Kabul Ediyor Acaba Sizce Ne Kadar Doğru !?

    Ben Oyunda Bugün Küçük Bir Küfür Ettim Pişman Oldum Böyle Bir Kaynak Buldum
    Kardeşim mumsema hocanın da dediği gibi(yani kafasından söylemiyo) oruç bozulmaz sadece alacağın sevap azalır.

    Göz zinası,çirkin sözler vs.vs. sevabı azaltır.

    Peygamber efendimiz oruçunuzu delmeyin buyuruyor.

    Sevap azala azala da boşuna oruç tutmayalım > Allah korusun.



  21. 18.Ağustos.2010, 11:56
    11
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,116
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    Peki benim bir sorum var.

    Allah'a direk küfür etmek dinden çıkarır mı? İnsanı kafir eder mi?

    Not: Ben etmedim. Haşa. Birisi etmişti ve ondan duydum.



  22. 18.Ağustos.2010, 11:56
    11
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Peki benim bir sorum var.

    Allah'a direk küfür etmek dinden çıkarır mı? İnsanı kafir eder mi?

    Not: Ben etmedim. Haşa. Birisi etmişti ve ondan duydum.


  23. 03.Ağustos.2011, 12:18
    12
    RamazanOruçu
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ağustos.2011
    Üye No: 89184
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 19

    Cevap: Oruç Hakkında Bir Soru: oruç tutarken küfür edilirse oruç bozulurmu

    Abiler Ben 12 Yasındayım Bi Sinek İçin Kufur Eddim Bozulur Mu Bozulduysa Cezası Kaç Gundur


  24. 03.Ağustos.2011, 12:18
    12
    Abiler Ben 12 Yasındayım Bi Sinek İçin Kufur Eddim Bozulur Mu Bozulduysa Cezası Kaç Gundur




+ Yorum Gönder
Git 12 Son