Konusunu Oylayın.: İstihare nedir nasıl yapılır

5 üzerinden 4.78 | Toplam : 9 kişi
İstihare nedir nasıl yapılır
  1. 06.Ağustos.2017, 15:23
    25
    Misafir

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    reklam


    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır isimli konu Mumsema.com Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır
    Selamunaleykum. Ben istihareye yattım sabah namazı için kalktım sonra tekrar uyudum. Sabah namazından sonra ki rüyalar da istihare için yorumlanabilir mi. Yani uyanıp tekrar uyuyunca istihare bozuluyor mu.


  2. 06.Ağustos.2017, 15:23
    25
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    Selamunaleykum. Ben istihareye yattım sabah namazı için kalktım sonra tekrar uyudum. Sabah namazından sonra ki rüyalar da istihare için yorumlanabilir mi. Yani uyanıp tekrar uyuyunca istihare bozuluyor mu.


  3. 07.Ağustos.2017, 12:21
    26
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,903
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31
    Bulunduğu yer: dünya

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    reklam


    İslamda istihare kavramının anlamı nedir kısaca

    Alıntı
    istihâre, bir kimsenin yapmayı istediği bir şeyin kendisi için hayırlı olup-olmayacağını Allâh'ın kendisine bildirmesi maksadıyla yatmadan önce iki rek'at namaz kılarak Allâh'a dua etmesidir.
    Bu tanım doğru ve dini bir tanımdır 1. sayfaya maydın yazmış (rah. a)
    İstihare için yatmak yoktur rüyanında fazla bir anlamı yok, namaz ve duadan sonra kalbimiz neye meylederse onu yaparız sünnet olan budur


  4. 07.Ağustos.2017, 12:21
    26
    YÖNETİCİ
    reklam


    İslamda istihare kavramının anlamı nedir kısaca

    Alıntı
    istihâre, bir kimsenin yapmayı istediği bir şeyin kendisi için hayırlı olup-olmayacağını Allâh'ın kendisine bildirmesi maksadıyla yatmadan önce iki rek'at namaz kılarak Allâh'a dua etmesidir.
    Bu tanım doğru ve dini bir tanımdır 1. sayfaya maydın yazmış (rah. a)
    İstihare için yatmak yoktur rüyanında fazla bir anlamı yok, namaz ve duadan sonra kalbimiz neye meylederse onu yaparız sünnet olan budur


  5. 27.Ağustos.2017, 09:25
    27
    Misafir

    Yorum: İstiareye yatmak

    Istiareye yatmak nasil yapilir oncelikle bunu aciklamadan once kardesim allah gönlündekini alinyazina hayirli kilsin nasil yatacagini acikliyorum
    👉Oncelikle yatmadan once yapilir
    👉abdest alinip 4 rekat allah rizasi icin namaz kilinir
    👉namazdan sonra asla konusulmaz
    👉istiareye yatmadan once icinden allahim (niyetini) hayirliysa beyaz ve yesil renkli ruyalar deilse kirmizi siyah ruyalar goreyim diyip uyucan sabahinda yesil beyaz gorup uyandirmayi nasip etsin allah 😊


  6. 27.Ağustos.2017, 09:25
    27
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Istiareye yatmak nasil yapilir oncelikle bunu aciklamadan once kardesim allah gönlündekini alinyazina hayirli kilsin nasil yatacagini acikliyorum
    👉Oncelikle yatmadan once yapilir
    👉abdest alinip 4 rekat allah rizasi icin namaz kilinir
    👉namazdan sonra asla konusulmaz
    👉istiareye yatmadan once icinden allahim (niyetini) hayirliysa beyaz ve yesil renkli ruyalar deilse kirmizi siyah ruyalar goreyim diyip uyucan sabahinda yesil beyaz gorup uyandirmayi nasip etsin allah 😊


  7. 22.Eylül.2017, 12:00
    28
    Misafir

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Merhabalar istihareye yattım ve rüyamda
    Beyaz büyük bi oda gibi bi yer var
    Köşede klozet oraya büyük kisimi yapiyorm ve kokuyor yere pislik sıçrıyor çöpe atıyorum
    Kan olmuş bi yer orayı peçeteyle siliyorm . Sifonu cekiyorm .


  8. 22.Eylül.2017, 12:00
    28
    Istihareruya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Istihareruya
    Misafir
    Merhabalar istihareye yattım ve rüyamda
    Beyaz büyük bi oda gibi bi yer var
    Köşede klozet oraya büyük kisimi yapiyorm ve kokuyor yere pislik sıçrıyor çöpe atıyorum
    Kan olmuş bi yer orayı peçeteyle siliyorm . Sifonu cekiyorm .


  9. 23.Eylül.2017, 00:00
    29
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,981
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Merhaba. Bu rüya istihare için olumlu değildir. Zaten insanın kalbine olumlu mu değil mi diye bir his gelir ve bu his en isabetli işaret olarak kabul edilir. Bu şekilde bir işaret kabul edebilirsin.


  10. 23.Eylül.2017, 00:00
    29
    Yönetici
    Merhaba. Bu rüya istihare için olumlu değildir. Zaten insanın kalbine olumlu mu değil mi diye bir his gelir ve bu his en isabetli işaret olarak kabul edilir. Bu şekilde bir işaret kabul edebilirsin.


  11. 25.Eylül.2017, 00:55
    30
    Misafir

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Selamın aleyküm istihare ye yatmıştım ama hayırlı hayırsız insanları görebilmek için, hatta cvp almştım 7 gün yatıcaktım, teyzem kuzenimle beni el ele görüyo yakıştıramadım diye kızıyodu istiharemde, halamlar bi kaç gün sonra aradılar kuzenimin parmakları kopmuş sol olan hemde, acaba ben bu durumu istiharem de neden gördüm halam bana neden yakıştıramadım dedi, parmakları gerçekte kopan kuzenim evli şuanda görmeyeli 15 sene olmuştur, bi sohbet yada vs durumumuz yok, geçmişte istemişlerdi ben istememiştim, biri bana açıklasın🙈 istiharemin 2 günü görmüştüm...

    Selamın aleyküm tekrar dan site de bahsetmiştim istihareye yatmıştım, hala da yatıyorum, arkadaşımla kabe dönüşü havaalanında bana yarım ayakkabı veriyo sol yeni ama biri yarım, ayağıma giyiyorum ayağımın önü çıkıyodu anlatmıştım, biz okul için kendisiyle okula gittik bi kaç gün sonra, benim üzerimde ferace vardı, feraceyide her zaman giymem, koridorda kimse yok uzunca sürede gelmicekler kendiside biliyo, bende romatizma olduğu için sol ayağımı bacağımın üstüne attım ama okulda kimse yok birisi gelse görebilme toplarlanabilme durumum var kendide biliyo durumu, üstelik her yerde böyle oturabilen biri hatta biraz önce kendisine de izah ettim durumu istiharem çıktı diye çünkü onada anlatmıştım, bana gereksiz çıkışlarda bulundu bi kaç gündür aramız açık, rüyamın yorumu şu olabilir mi onun bana verdiği ayakkabı yarım yani onun benle ilgili yanlış düşüncelere sahip olması olabilir mi, benim giymem ona olan güvenimin tam olup hayal kırklığına uğratmasımı acaba çünkü giyip yola devam ettik... karışık oldu ama tam da böyle oldu 🙈


  12. 25.Eylül.2017, 00:55
    30
    Fatma34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fatma34
    Misafir
    Selamın aleyküm istihare ye yatmıştım ama hayırlı hayırsız insanları görebilmek için, hatta cvp almştım 7 gün yatıcaktım, teyzem kuzenimle beni el ele görüyo yakıştıramadım diye kızıyodu istiharemde, halamlar bi kaç gün sonra aradılar kuzenimin parmakları kopmuş sol olan hemde, acaba ben bu durumu istiharem de neden gördüm halam bana neden yakıştıramadım dedi, parmakları gerçekte kopan kuzenim evli şuanda görmeyeli 15 sene olmuştur, bi sohbet yada vs durumumuz yok, geçmişte istemişlerdi ben istememiştim, biri bana açıklasın🙈 istiharemin 2 günü görmüştüm...

    Selamın aleyküm tekrar dan site de bahsetmiştim istihareye yatmıştım, hala da yatıyorum, arkadaşımla kabe dönüşü havaalanında bana yarım ayakkabı veriyo sol yeni ama biri yarım, ayağıma giyiyorum ayağımın önü çıkıyodu anlatmıştım, biz okul için kendisiyle okula gittik bi kaç gün sonra, benim üzerimde ferace vardı, feraceyide her zaman giymem, koridorda kimse yok uzunca sürede gelmicekler kendiside biliyo, bende romatizma olduğu için sol ayağımı bacağımın üstüne attım ama okulda kimse yok birisi gelse görebilme toplarlanabilme durumum var kendide biliyo durumu, üstelik her yerde böyle oturabilen biri hatta biraz önce kendisine de izah ettim durumu istiharem çıktı diye çünkü onada anlatmıştım, bana gereksiz çıkışlarda bulundu bi kaç gündür aramız açık, rüyamın yorumu şu olabilir mi onun bana verdiği ayakkabı yarım yani onun benle ilgili yanlış düşüncelere sahip olması olabilir mi, benim giymem ona olan güvenimin tam olup hayal kırklığına uğratmasımı acaba çünkü giyip yola devam ettik... karışık oldu ama tam da böyle oldu 🙈


  13. 25.Eylül.2017, 23:06
    31
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,981
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Aleykum selam. İlk önce şuna dikkat etmek lazım, istihare her zaman ve her şey için yapılmaz. Ancak meşru olan bir konuda istişarelerde bulunmasına rağmen yinede kararsız kalan kişi istihare yapması mümkün olur. İstiharede görülen rüyayı tabir etmeye gerek yoktur. Çünkü istihare ya olumlu yada olumsuz manaya işaret eder o kadar. Ayrıca istiharede en önemli olan şey rüya değil, senin kalbine gelen hissindir. Buda ya olumlu veya olumsuz bir his olarak kalbe gelir.


  14. 25.Eylül.2017, 23:06
    31
    Yönetici
    Aleykum selam. İlk önce şuna dikkat etmek lazım, istihare her zaman ve her şey için yapılmaz. Ancak meşru olan bir konuda istişarelerde bulunmasına rağmen yinede kararsız kalan kişi istihare yapması mümkün olur. İstiharede görülen rüyayı tabir etmeye gerek yoktur. Çünkü istihare ya olumlu yada olumsuz manaya işaret eder o kadar. Ayrıca istiharede en önemli olan şey rüya değil, senin kalbine gelen hissindir. Buda ya olumlu veya olumsuz bir his olarak kalbe gelir.


  15. 22.Ekim.2017, 21:25
    32
    Misafir

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Merhabalar hocam ben benimle evlenmek isteyen biri var onun için istihareye yattım ve rüyamda dar bı yoldan geciyordum kahverengi çamur vardı ama bulaşmadi gördüm sadece üstü açık beyaz araba gibi bir şey vardı altında annemle telefonda konuşuyordum sonra beni dar yoldan iki tane beyaz elbiseli erkek yukarı çıkardı yeşil çimene çıktım ve orada mavi bı vapur vardı denizin suyu da sakin maviydi ancak vapurun çeyrek kısmı siyah olabilir tam hatırlamıyorum sonra vapurun üstüne çıkıyorum vapur bembeyaz ama içinde biri yanarak ölmüş bakıyorum gri renk gordum ölüyü görmedim yorumlarsaniz çok makbule geçer çünkü çok kararsız kaldım


  16. 22.Ekim.2017, 21:25
    32
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Merhabalar hocam ben benimle evlenmek isteyen biri var onun için istihareye yattım ve rüyamda dar bı yoldan geciyordum kahverengi çamur vardı ama bulaşmadi gördüm sadece üstü açık beyaz araba gibi bir şey vardı altında annemle telefonda konuşuyordum sonra beni dar yoldan iki tane beyaz elbiseli erkek yukarı çıkardı yeşil çimene çıktım ve orada mavi bı vapur vardı denizin suyu da sakin maviydi ancak vapurun çeyrek kısmı siyah olabilir tam hatırlamıyorum sonra vapurun üstüne çıkıyorum vapur bembeyaz ama içinde biri yanarak ölmüş bakıyorum gri renk gordum ölüyü görmedim yorumlarsaniz çok makbule geçer çünkü çok kararsız kaldım


  17. 24.Ekim.2017, 00:12
    33
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,981
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Merhabalar. Rüyan genel olarak güzel ve olumludur ama yinede asıl olan senin kalbinin neye meylettiğine bakmalısın. Bu kalbin meyletmesi en isabetli olan işaret olur. Eğer ne olumlu nede olumsuz için rahat etmediyse o zaman tekrar istihareyi yapabilirsin.


  18. 24.Ekim.2017, 00:12
    33
    Yönetici
    Merhabalar. Rüyan genel olarak güzel ve olumludur ama yinede asıl olan senin kalbinin neye meylettiğine bakmalısın. Bu kalbin meyletmesi en isabetli olan işaret olur. Eğer ne olumlu nede olumsuz için rahat etmediyse o zaman tekrar istihareyi yapabilirsin.


  19. 23.Kasım.2017, 13:26
    34
    Misafir

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Selamün aleyküm
    ben de istihare namazına yattım. daha önce de yatmıştım. olumlu renkler rüyalar gördüm. ben bir delikanlı ile evlilik amacıyla görüşüyorum. bunu istişare edebileceğim kimse yok etrafımda. herkes taraflı bakıyor.
    bu yüzden istihare namazı kıldım. Allah'ın isimlerini zikrederek kıbleye dönük uyudum. Rüyamda sabit bir renk görmedim. Ancak rüyamda üzerimde açık pembe renkli bir bluz vardı ve uyandığımda aklımda kalan tek renk oydu.
    rüyama gelince, bilmediğim bir yerdeydim. aşırı kalabalık bir ortam değildi ama insanlar vardı. birisi elime içinde poğaça ve simit olan bir poşet verdi. simiti aldım poğaçaları değiştirmeye götürdüm. gittiğim yerden kahvaltılıklar tereyağı peynir vb şeyler aldım. yanımda 14 15 yaşlarında bir kız çocuğu vardı. günlük hayatta da tanıdığım ve maddi olarak yardıma ihtiyacı olan birisi bu kişi. yemeği aldım hem kendime hem ona plastik çatal bıçak aldım. onu da tembihledim. bu yemekleri beraber yiyeceğimizi açlığını gidereceğimi söyledim. kızın karnı açtı bunu biliyodum. daha sonra yemeği alıp kız çocugunu kucağıma aldm. ama kucağıma alırken hiç zorlanmadım. kucagımda onunla beraber yürüdüm gittim. sonra kendimi bi alanda gördüm. önümde bi masa vardı ve üzerinde benim kıyafetlerim. ihtiyacı olanlara dağıtmak için kıyafetlerimi seçiyordum. hepsini de seçtim. ayrı ayrı ayırdım ihtiyaç sahiplerine verilmesi için.
    bu rüyam için sizden yardım istiyorum. uyandığımda içimde ne huzur ne de huzursuzluk vardı. 2 gün daha devam edeceğim istihareme. rüyalarımı yorumlayıp yol gösterirseniz çok memnun olurum
    selam ve dua ile. Allah razı olsun


  20. 23.Kasım.2017, 13:26
    34
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamün aleyküm
    ben de istihare namazına yattım. daha önce de yatmıştım. olumlu renkler rüyalar gördüm. ben bir delikanlı ile evlilik amacıyla görüşüyorum. bunu istişare edebileceğim kimse yok etrafımda. herkes taraflı bakıyor.
    bu yüzden istihare namazı kıldım. Allah'ın isimlerini zikrederek kıbleye dönük uyudum. Rüyamda sabit bir renk görmedim. Ancak rüyamda üzerimde açık pembe renkli bir bluz vardı ve uyandığımda aklımda kalan tek renk oydu.
    rüyama gelince, bilmediğim bir yerdeydim. aşırı kalabalık bir ortam değildi ama insanlar vardı. birisi elime içinde poğaça ve simit olan bir poşet verdi. simiti aldım poğaçaları değiştirmeye götürdüm. gittiğim yerden kahvaltılıklar tereyağı peynir vb şeyler aldım. yanımda 14 15 yaşlarında bir kız çocuğu vardı. günlük hayatta da tanıdığım ve maddi olarak yardıma ihtiyacı olan birisi bu kişi. yemeği aldım hem kendime hem ona plastik çatal bıçak aldım. onu da tembihledim. bu yemekleri beraber yiyeceğimizi açlığını gidereceğimi söyledim. kızın karnı açtı bunu biliyodum. daha sonra yemeği alıp kız çocugunu kucağıma aldm. ama kucağıma alırken hiç zorlanmadım. kucagımda onunla beraber yürüdüm gittim. sonra kendimi bi alanda gördüm. önümde bi masa vardı ve üzerinde benim kıyafetlerim. ihtiyacı olanlara dağıtmak için kıyafetlerimi seçiyordum. hepsini de seçtim. ayrı ayrı ayırdım ihtiyaç sahiplerine verilmesi için.
    bu rüyam için sizden yardım istiyorum. uyandığımda içimde ne huzur ne de huzursuzluk vardı. 2 gün daha devam edeceğim istihareme. rüyalarımı yorumlayıp yol gösterirseniz çok memnun olurum
    selam ve dua ile. Allah razı olsun


  21. 24.Kasım.2017, 21:56
    35
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,981
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: İstihare nedir nasıl yapılır

    Aleykum selam. Eğer evlilik için ciddi bir adım atılmışsa o zaman istihare yapılabilir. Bu gördüklerin ile kalbime geldi dediğin hisler açık ve berrak değildir. İstihareye devam edebilirsin. Bu tekrar 7 sefere kadarda devam edilebilir. En sağlam işaret kalbin bir yöne meyletmesidir.


  22. 24.Kasım.2017, 21:56
    35
    Yönetici
    Aleykum selam. Eğer evlilik için ciddi bir adım atılmışsa o zaman istihare yapılabilir. Bu gördüklerin ile kalbime geldi dediğin hisler açık ve berrak değildir. İstihareye devam edebilirsin. Bu tekrar 7 sefere kadarda devam edilebilir. En sağlam işaret kalbin bir yöne meyletmesidir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 23