Mekruha Caiz Demek 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
  1. 1
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Mekruha Caiz Demek


    Biliyorum internette heryerde yazıyor, mekruha haram veya helal değil demek kğfğr değil diye. Ama anlamadığın birkaç şey var ve sürekli kafamı kurcalıyor artık. Farkındayım küfür konusunu pek açmıyorsunuz. Ama geçrekten bu çok farklı yani aylardır beynimin bir köşesinde sürekli dolaşıyor. Şimdiden Allah razı olsun.

    Harama helal demek küfürdür. Helale haram demek küfürdür. Çünki bunlar ayet veya hadislerden kesin delilleri vardır dimi?
    Ve mekruha haram veya helal demek küfür değildir çünki hadiste mesela tam olarak kesin değil hükmü diye yazıyor internette.

    Ama anlamadığım şey, mesela bir hadis var diyelim ve örnek orda: "xxx yapmayın" yazıyor diyelim. Ama bunda bilinmiyor harammı değilmi diye ve bu mekruh oluyor diyelim mesela. Ama biri o konu hakkında buna caiz dese, bu küfür olmuyormu? Bu o hadisi inkar etmek olmuyormu yapmayın kelimesine caizdir yapılabilir denmesi? Yani mekruha caiz demek küfür değilmi anlamadım kafam karışık..

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Omer Faruk Devamlı Üye
    Omer Faruk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,694
    Tecrübe Puanı: 17

    Yorum: Mekruha Caiz Demek


    İki şeyi inkar etmek kişiyi dinden çıkarır;

    1- Kur'an'ın herkes tarafında okunduğunda aynı anlaşılan bir ayetini
    2- Aynı şekilde mütevatir sünneti,

    Bunun dışında kalan müteşabih ayetlerin (Kur'an'ın muhkem ayetlerine ters olmayacak şekilde) farklı yorumlanması veya yapılan yorumun kabul edilmemesi aynı şekilde mütevatir hadis dışındaki hadislerin farklı yorumlarının veya reddi kişiyi dinden çıkarmaz.

    Sonuç olarak temel kaide, Kesin haram ve kesin farz inkar edilemez, tartışılamaz. Ancak diğerleri ilim ehli tarafından tartışılır ve birbirini kınamadan "benim anlayışım bu, En doğrusunu Allah bilir" diyerek sonuçlandırılır.

    Örneğin; namazda varolan sünnetlerden birinin inkarı ya da bir mekruhun yapılması namazın sıhhatine zarar vermediği gibi kişiye imani anlamda bir zarar vermez. Bir kişi; "Ben misvakı saçma buluyorum, bunun yerine günümüz diş fırçasını kullanmak sünnettir, peygamberimiz bunu söylemek istemiştir" dese dinden çıkmadığı gibi kınanamaz. Aynı şekilde bir kişi, "bir erkeğin sünnet olmasını doğru bulmuyorum" dese kişi dinden çıkmaz. Çünkü söz konusu uygulama zaten, yapıldığında sevap yapılmadığında günah olmayan bir fiildir.

    Kısaca; Haram ve Farz'ın inkarı veya alay edilmesi kişiyi dinden çıkarır. Bunun dışında kalan ef'al-i mükellefin denilen fillerden, müstehap, mekruh, tahrimen mekruh gibi fiillerin inkarı ya da alay edilmesi kişiyi dinden çıkarmaz. Çünkü bunlar ZAN ifade eder. Dinde zan ise kesin bilgi değildir.


+ Yorum Gönder