Din ve çeşitleri 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
  1. 1
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Din ve çeşitleri


    Herkes kendi dinin en dogru din oldugunu iddia ettigine göre en dogrusu hangisi ?
    Bunu acaba süphe ve yoruma gerek kalmayacak sekilde( tabiki varsa ) aciklayamazmi bu dinin sahibi ?
    Eger okadar acik alsaydi niye bu kadar din cesidi, dinler arasi meshepler oldu ? Insanla kontak kurmakta bu kadar cekingen olamasinin sebebi neki Allahin. ? Niye hersey öldükten sonraya , yani kimsenin olup olmadigini kontrol edemiyecegi yere birakmis ? Begeniyorsan al begenmiyorsan kendin bilirsin gibi . Bu halmi gücün kuvvetin kudretin belirtileri ? Alakasizlik ilgisizlik duymazliktan gelmek . Bugünkü hükümette aynisini halkina karsi yapmis olsa, sadece alsa hicbir sekilde geriye dönmese , bunun adı güclü kuvvetli bir hükümetmi olurdu ?
    Bilemiyorum.

    İlgili Yazılar

  2. 2
    mum Kişisel Rütbe
    mum
    Kişisel Rütbe
    mum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    mum
    Üyelik: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 9,972
    Tecrübe Puanı: 102

    Yorum: Din ve çeşitleri


    Alıntı
    en dogrusu hangisi ?
    "Allah katında din islamdır" Ali imran 19 .ayet ve açıklaması

    19. ayet-i kerime ise Allah nezdinde beğenilip razı olunan dinin yalnızca İslâm olduğunu ilân etmektedir. İslâm ise, Allah'a iman, emirlerine itaat etmektir ve bütün peygamberler tarafından ittifakla bildirilen nizamın adıdır. Dinde bir takım farklılıklar ve ayrılıklar ise aralarındaki kıskançlık ve zulüm sebebiyle o peygamberlere tabi olan ve uyanlar tarafından çıkartılmıştır. Buna göre ayet-i kerimeden maksat, dindeki anlaşmazlık ve ayrılıkları bir kenara atmak, dinde çeşitli grup ve mezheplere ayrılmaktan, dağılmaktan uzak durmaktır. Çünkü Kitap Ehli'nin Muhammed (s.a.)'in nübüvveti ile ilgili olarak ayrılıkları, gerçekleri bilmelerine rağmen olmuştu. Onlar kıskançlıkları ve dünyaya talip oldukları için bu ayrılıklar aralarında baş göstermişti. Kitapları Hz. Peygamberin niteliğini açıklamış, Allah'ın tek bir ilâh olduğunu beyan etmiş, bütün insanların O'nun kulu olduğunu bildirmiştir. O bakımdan doğru iman sahibi kimselerin ayrılıkları, anlaşmazlıkları bir kenara atmaları, Allahü tealâ'nın vahdaniyetine itikat edip Muhammed'in risaletini tasdik etmek suretiyle tekrar birliğe ve dine tabi olanlar arasında ittifaka geri dönmeleri gerekirdi.

    Bu ve benzeri ayet-i kerimeler, Hz. Peygamberin bütün insanlara peygamber olarak gönderildiğinin, onun risaletinin genelliğinin en açık delilleri arasındadır. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de ve sünnette birden çok ayet-i kerime ve hadis-i şerif de bu gerçeği göstermektedir. Bunlardan bir tanesi Yüce Allah'ın şu buyruğudur: "De ki: Ey insanlar! Ben Allah'ın size, hepinize gönderdiği ra-sulüyüm." (A'raf, 7/158). Yine şu ayet-i kerime bu kabilden buyruklar arasında yer alır: "Bütün âlemlere uyarıcı olmak üzere kulu (Muhammed) üzerine Fur-kan'ı indirenin (Allah'ın) şanı ne yücedir." (Furkan, 25/1).

    Buharî, Müslim ve diğerlerinde mütevatir olarak sabit olduğuna göre, Hz. Peygamber gönderdiği mektuplarla değişik yerlerdeki hükümdarları ve insanların değişik kesimlerini Allah'ın yoluna çağırmıştır. Araplanyla, Acemleriyle, Kitap Ehliyle, müşrikleriyle bu hususta aralarında fark gözetmemiştir. Bunu Yüce Allah'ın bu konudaki emrini yerin getirmek için yapmıştır. Müslim'in ve Abdurrezzak'ın Ebu Hureyre'den rivayet ettiklerine göre Resulullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Nefsim elinde olana yemin ederim, Yahudi veya Hristiyan olsun, bu ümmetten (yani kendilerini davet etmekle emrolunduğum kimselerden) herhangi bir kimse beni işitir de benimle gönderilene iman etmeksizin ölürse mutlak cehennem ehlinden olur." Yine Hz. Peygamber kendisinden sabit olan ha*dis-i şerifte, "Ben kırmızıya da siyaha da peygamber olarak gönderildim" buyurmuştur.

    Buharî, Müslim ve Nesaî'nin Hz. Cabir'den rivayet ettiklerine göre, Hz. Peygamber "Peygamber önceden kendi kavmine özel olarak gönderilirken ben bütün insanlara genel olarak gönderildim" diye buyurmuştur. Buharî'nin Hz. Enes'ten rivayet ettiğine göre Yahudi bir delikanlı Resulullah (s.a.)'ın abdest suyunu koyar, ona nalınlarını takdim ederdi. Bu delikanlı hastalandı, Resulullah (s.a.) onun hasta yattığı yere gitti. Babası da baş ucunda oturuyor*du. Resulullah (s.a.) ona, "Ey filan, la ilahe ilallah de" dedi. Delikanlı babasına baktı. Babası sustu. Peygamber (s.a.) ona aynı sözü tekrar etti, o yine babasına baktı, babası ona, "Ebul-Kasım'a itaat et" deyince delikanlı "Allah'tan başka hiçbir ilâh olmadığına ve senin Allah'ın Rasulü olduğuna şahitlik ederim." de*di. Peygamber (s.a.), "Benim vasıtamla birisini cehennemden çıkartan Allah'a hamdolsun" diye buyurdu


  3. 3
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: Din ve çeşitleri


    ben bunu bilimsel bir olayla açıklayayım ki dinler neden farklılık gösterdiğini belki anlatabilmiş olurum

    güneş sisteminde 9 gezegen olduğunu öğretirler bana son gezegen plütondur

    gelelim ayrılığa şimdikilere ise plüton gezegen değil dir diye öğretiyorlar
    neden diye sorduğunda gezegen olmak için çok küçük peki nedir bir kütledir

    şu gerçek değişmiyor plüton gezegende olsa gezegen olmasada güneş etrafında dönmesi gerçeğinide inkar edemiyoruz değiştiremiyoruz


  4. Reklam

+ Yorum Gönder