Konusunu Oylayın.: Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir
  1. 23.Ocak.2017, 03:08
    1
    Misafir

    Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir






    Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir Mumsema s.aleyküm hanefi mezhebinde olan biri kazalarını ödemeye çalışmış, ama bilmeden vakit namazları kılarken sünnetlerinin yerine kazaları niyet ederek kılmış ve o şekilde ödemiş bir kişi bu saatten sonra ne yapmalıdır yani kazaları geçerli olmuşmudur hanefi mezhebine göre yoksa yeniden falanmı kılmalıdır. Allah razı olsun.


  2. 23.Ocak.2017, 03:08
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    s.aleyküm hanefi mezhebinde olan biri kazalarını ödemeye çalışmış, ama bilmeden vakit namazları kılarken sünnetlerinin yerine kazaları niyet ederek kılmış ve o şekilde ödemiş bir kişi bu saatten sonra ne yapmalıdır yani kazaları geçerli olmuşmudur hanefi mezhebine göre yoksa yeniden falanmı kılmalıdır. Allah razı olsun.

  3. 23.Ocak.2017, 03:09
    2
    Misafir

    Yorum: Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir




    Kılmış olduğu kazalar elbette makbuldur hatta bundan sonra da bu şekilde kılabilir.


  4. 23.Ocak.2017, 03:09
    2
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kılmış olduğu kazalar elbette makbuldur hatta bundan sonra da bu şekilde kılabilir.

  5. 23.Ocak.2017, 03:09
    3
    Misafir

    Yorum: Sünnetlerin yerine kaza namazı kılınabilir mi? Kaza namazı olan kişi sünnet olan namazları kılabilir

    Ben Hanefiyim ve mezhebimin hükmüne saygı duyuyorum. Ancak burada durumda acaba alimler tarafında bir yanlış anlaşılma mı olmuş diye düşünüyorum. Hanefi mezhebinin esas görüşü kazası olan kişinin nafile kılabileceğidir.

    Yani eğer kişinin vaktin farzı yanında sünnet ve kaza kılacak vakti varsa sünneti kılması doğrudur.

    Ancak kişi eğer vaktin farzı yanında yalnız kaza ya da vaktin sünnetinden birini kılacaksa bunun kesinlikle kaza kılması gerektiğini düşünüyorum. Burada kaza yerine nafilenin tercih edilmesinde bir mana göremiyorum. Çünkü namazları kasten kazaya bırakmak haramdır, sünnet namazın terki ise mekruh olup terk edenler için bir azab tehdidi de yapılmamıştır. Fıkıhta bir kaide vardır ehven-i şer diye. Yani seçeneklerden hepsi günaha sebep oluyorsa daha az günah olanı tercih edilir. Dolayısıyla sadece sünnet veya sadece kaza kılacak birinin kaza kılması gerekir derim.


  6. 23.Ocak.2017, 03:09
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben Hanefiyim ve mezhebimin hükmüne saygı duyuyorum. Ancak burada durumda acaba alimler tarafında bir yanlış anlaşılma mı olmuş diye düşünüyorum. Hanefi mezhebinin esas görüşü kazası olan kişinin nafile kılabileceğidir.

    Yani eğer kişinin vaktin farzı yanında sünnet ve kaza kılacak vakti varsa sünneti kılması doğrudur.

    Ancak kişi eğer vaktin farzı yanında yalnız kaza ya da vaktin sünnetinden birini kılacaksa bunun kesinlikle kaza kılması gerektiğini düşünüyorum. Burada kaza yerine nafilenin tercih edilmesinde bir mana göremiyorum. Çünkü namazları kasten kazaya bırakmak haramdır, sünnet namazın terki ise mekruh olup terk edenler için bir azab tehdidi de yapılmamıştır. Fıkıhta bir kaide vardır ehven-i şer diye. Yani seçeneklerden hepsi günaha sebep oluyorsa daha az günah olanı tercih edilir. Dolayısıyla sadece sünnet veya sadece kaza kılacak birinin kaza kılması gerekir derim.




+ Yorum Gönder