Konusunu Oylayın.: Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?
  1. 27.Temmuz.2013, 03:25
    1
    Misafir

    Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?






    Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir? Mumsema Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?


  2. 27.Temmuz.2013, 03:25
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 27.Temmuz.2013, 03:34
    2
    Hoca
    erimeye devam...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 28,544
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 325
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?




    Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?
    Sahih bir abdest için, şu üç şartın bulunması gereklidir:
    1. Temiz olan suyun cilt üzerine tamamen nüfuz etmesi ve cildi kaplaması. Yani, abdestte yıkanması farz olan uzuv üzerinde hiçbir kuru yerin kalmaması. Yoksa abdest sahih olmaz. Peygamberimiz, abdest alırken topuklarına su değmemiş kimselere hitaben, "Vay o topukların Cehennem'den başına gelenlere..." buyurmuştur.
    2. Abdeste münâfi, abdesti hükümsüz kılıcı hallerin ortadan kalkması. Yani, hayız ve nifas hâlinin sona ermesi. Abdest alacak olan kimseden idrar ve kan akıntısı da abdeste münâfi hallerdendir. İdrar ve kan kesilmeden abdest alınmaz. Bu durum, mükellefte bir özür teşkil ediyorsa, bunun hükmü ayrıdır. Burada kasdettiğimiz özür sâhibi olmayanlar hakkındadır. Bu sebeble küçük su döktükten sonra, idrar sızıntısı tamamen kesilmeden abdest alınmamalıdır.
    Abdest alındıktan sonra gelecek olan en ufak bir akıntı bile, abdesti bozar.
    3. Mum, içyağı, hamur, yapışkan, v.s. gibi suyun deriye ulaşmasına engel teşkîl eden şeylerin ciltten kazınması...


  4. 27.Temmuz.2013, 03:34
    2
    erimeye devam...



    Abdestin Sahih Olmasının Şartları Nelerdir?
    Sahih bir abdest için, şu üç şartın bulunması gereklidir:
    1. Temiz olan suyun cilt üzerine tamamen nüfuz etmesi ve cildi kaplaması. Yani, abdestte yıkanması farz olan uzuv üzerinde hiçbir kuru yerin kalmaması. Yoksa abdest sahih olmaz. Peygamberimiz, abdest alırken topuklarına su değmemiş kimselere hitaben, "Vay o topukların Cehennem'den başına gelenlere..." buyurmuştur.
    2. Abdeste münâfi, abdesti hükümsüz kılıcı hallerin ortadan kalkması. Yani, hayız ve nifas hâlinin sona ermesi. Abdest alacak olan kimseden idrar ve kan akıntısı da abdeste münâfi hallerdendir. İdrar ve kan kesilmeden abdest alınmaz. Bu durum, mükellefte bir özür teşkil ediyorsa, bunun hükmü ayrıdır. Burada kasdettiğimiz özür sâhibi olmayanlar hakkındadır. Bu sebeble küçük su döktükten sonra, idrar sızıntısı tamamen kesilmeden abdest alınmamalıdır.
    Abdest alındıktan sonra gelecek olan en ufak bir akıntı bile, abdesti bozar.
    3. Mum, içyağı, hamur, yapışkan, v.s. gibi suyun deriye ulaşmasına engel teşkîl eden şeylerin ciltten kazınması...





+ Yorum Gönder