Konusunu Oylayın.: Zina iftirası nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Zina iftirası nedir?
  1. 04.Mayıs.2013, 23:56
    1
    Misafir

    Zina iftirası nedir?

  2. 05.Mayıs.2013, 00:05
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,916
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 230
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Zina iftirası nedir?




    Kuvvetle atmak, sözü ağzından atıvermek,
    dokundurmak, iffetine iftira etmek anlamına gelen "kazf", terim olarak; Nâmuslu
    bir erkek veya kadına "sen zinâ ettin..." ey zâniye..." gibi sözlerle zinâ
    suçlaması yapmak anlamında bir İslâm hukuku terimidir. Kazf büyük
    günahlardandır. Bu konuda Cenab-ı Hakk "Şüphesiz nâmuslu, kendi halinde olan
    mü'min kadınlara (zinâ iftirâsı) atanlar, dünyada ve âhirette lânet olunurlar.
    Onlar için büyük bir azap vardır" (24/Nûr, 23) buyurmuştur. Hz. Peygamber
    (s.a.s.) de bir hadis-i şeriflerinde, kazfi, insanı helâke götüren yedi unsurdan
    biri olarak zikretmiştir (Buhârî, Vesâyâ 23).
    Kazf cezası, eğer iftirayı yapan kimse hür ise
    cezası seksen değnektir: "Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup da, sonra
    dört şahit getiremeyenlere seksen değnek (hadd) vurur, onların şahitliklerini de
    ebediyyen kabul etmeyin" (24/Nûr, 4). Değnekler vücudunun belirli bir yerine
    değil, çeşitli yerlerine vurulur. Yalnız manto, palto gibi dış elbiseleri
    çıkarılır. Eğer iftira eden köle ise cezası kırk değnektir: "Câriyelere, hür
    kadınlara olan azabın yarısı vardır" (24/Nûr, 4).
    İftira edilen kimsenin muhsan olması; hür,
    akıllı, bâliğ, müslüman ve namuslu olması demektir. Kişi iftira ettiğini
    söyleyip sonra bundan caymaya kalkarsa, bu kabul edilmez, yani kendisine cezâ
    uygulanır. Bir kâfire zina isnad eden veya bir müslümana zinadan başka bir şey
    atfeden meselâ, ey fâsık, ey kâfir veya ey habis diyen kimse İslâm Devletinin
    koyduğu bir ceza (ta'zir) varsa onunla cezalandırılır.

    Ta'zirin en çoğu otuzdokuz en azı üç sopadır.
    Hakim birisine had uygulayıp veya ta'zir ettiğinden dolayı o kimse ölürse, hakim
    sorumlu değildir. İftiradan dolayı had cezası uygulanan müslüman tevbe etse
    bile, şahitliği kabul olunmaz (bk. en-Nur, 24/4). Ancak tevbesi sebebiyle
    fâsıklıktan kurtulmuş olur. Şâfiîlere göre ise tevbe edince, hem fâsıklıktan
    kurtulur, hem de bundan sonra şahitliği kabul edilir.

    Kâfir iken, iftiradan dolayı kendisine had
    cezası uygulanan müslüman olursa, şahitliği kabul olunur. Çünkü müslüman olmakla
    kendisine şahitlik hakkı yeniden doğar (el-Kurtubî, el-Cami' fi Ahkâmi'l-Kur'ân,
    Beyrut 1965-1966, XII, 190-195; Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili,
    İstanbul 1936, IV, 3478-3483; Mevdûdî, Tefhimul Kur'ân, İstanbul 1986, III, 431
    vd. Seyyid Kutup, Fî Zilâli'l Kur'ân, İstanbul t.y., X, 381 vd.). (11)



  3. 05.Mayıs.2013, 00:05
    2
    Silent and lonely rains



    Kuvvetle atmak, sözü ağzından atıvermek,
    dokundurmak, iffetine iftira etmek anlamına gelen "kazf", terim olarak; Nâmuslu
    bir erkek veya kadına "sen zinâ ettin..." ey zâniye..." gibi sözlerle zinâ
    suçlaması yapmak anlamında bir İslâm hukuku terimidir. Kazf büyük
    günahlardandır. Bu konuda Cenab-ı Hakk "Şüphesiz nâmuslu, kendi halinde olan
    mü'min kadınlara (zinâ iftirâsı) atanlar, dünyada ve âhirette lânet olunurlar.
    Onlar için büyük bir azap vardır" (24/Nûr, 23) buyurmuştur. Hz. Peygamber
    (s.a.s.) de bir hadis-i şeriflerinde, kazfi, insanı helâke götüren yedi unsurdan
    biri olarak zikretmiştir (Buhârî, Vesâyâ 23).
    Kazf cezası, eğer iftirayı yapan kimse hür ise
    cezası seksen değnektir: "Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup da, sonra
    dört şahit getiremeyenlere seksen değnek (hadd) vurur, onların şahitliklerini de
    ebediyyen kabul etmeyin" (24/Nûr, 4). Değnekler vücudunun belirli bir yerine
    değil, çeşitli yerlerine vurulur. Yalnız manto, palto gibi dış elbiseleri
    çıkarılır. Eğer iftira eden köle ise cezası kırk değnektir: "Câriyelere, hür
    kadınlara olan azabın yarısı vardır" (24/Nûr, 4).
    İftira edilen kimsenin muhsan olması; hür,
    akıllı, bâliğ, müslüman ve namuslu olması demektir. Kişi iftira ettiğini
    söyleyip sonra bundan caymaya kalkarsa, bu kabul edilmez, yani kendisine cezâ
    uygulanır. Bir kâfire zina isnad eden veya bir müslümana zinadan başka bir şey
    atfeden meselâ, ey fâsık, ey kâfir veya ey habis diyen kimse İslâm Devletinin
    koyduğu bir ceza (ta'zir) varsa onunla cezalandırılır.

    Ta'zirin en çoğu otuzdokuz en azı üç sopadır.
    Hakim birisine had uygulayıp veya ta'zir ettiğinden dolayı o kimse ölürse, hakim
    sorumlu değildir. İftiradan dolayı had cezası uygulanan müslüman tevbe etse
    bile, şahitliği kabul olunmaz (bk. en-Nur, 24/4). Ancak tevbesi sebebiyle
    fâsıklıktan kurtulmuş olur. Şâfiîlere göre ise tevbe edince, hem fâsıklıktan
    kurtulur, hem de bundan sonra şahitliği kabul edilir.

    Kâfir iken, iftiradan dolayı kendisine had
    cezası uygulanan müslüman olursa, şahitliği kabul olunur. Çünkü müslüman olmakla
    kendisine şahitlik hakkı yeniden doğar (el-Kurtubî, el-Cami' fi Ahkâmi'l-Kur'ân,
    Beyrut 1965-1966, XII, 190-195; Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili,
    İstanbul 1936, IV, 3478-3483; Mevdûdî, Tefhimul Kur'ân, İstanbul 1986, III, 431
    vd. Seyyid Kutup, Fî Zilâli'l Kur'ân, İstanbul t.y., X, 381 vd.). (11)






+ Yorum Gönder