Konusunu Oylayın.: Allahın bağışlamasına ne denir

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 3 kişi oyladı.

Allahın bağışlamasına ne denir
  1. 01.Nisan.2013, 22:48
    1
    Misafir

    Allahın bağışlamasına ne denir

  2. 15.Nisan.2013, 14:09
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,690
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Allahın bağışlamasına ne denir




    Allah'ın Bağışlayan İsmi

    Cenab-ı Allah kendisine yönelen ayrıca tövbe eden kullarının günahlarını bağışlar. Şeytan, insanları genellikle Cenab-ı Allah’ın çok bağışlayıcı sıfatıyla kandırır. Allah [c.c.] nasıl olsa günahları bağışlar, diyerek insanlara günahı sevimli gösterir: “Ey insanlar, Allah’ın vadi gerçektir. Şöyle ise sakın dünya hayatı sizi aldatmasın. O çok hilekar şeytan da Allah’ın merhamet ayrıca affını ileri sürerek sizi kandırmasın! [Fâtır suresi, ayet 5]”

    Her günah işlendiğinde kalpte bir siyah leke bırakır. Gün gelir kalp işlenen günahlarla kapkara kesilir, artık kalbin arınma ve Yüce Allah’a yönelme arzusu da ortadan kalkar. Kul Cenab-ı Allah’ın kendisine dünyada ve ahirette azap etmeyeceği konusunda bir eminlik duygusu içerisine girer. Başa gelen felaketler, bela ayrıca musibetler de onun için bir şey ifade etmemeye başlar. Gayrı böyle birisi için hidayet kapısı da kapanır. Kalbi mühürlenir. Anlaşılır ki Allah [c.c.] böyle birisini el-Cebbâr güzel ismiyle dünyada isyanıyla baş başa bırakmış, ahirette de onun büyük bir azaba uğramasına hükmetmiştir. Oysa Cenab-ı Allah’ın günahları bol affedici güzel ismi

    [el Gaffâr] mümin için bir umut kapısıdır. O kendisini hep günahkar görür. Hep bir arınma duygusu içerisindedir. Bunun için Allahu Teala’nın et Tevvâb [tövbeleri kabul eden] güzel ismine sığınır. Yaptığı iyi amelleri gözünde değersizdir. Her gün noksanlık ayrıca hatalarını arar, bunlara tövbe eder. Geçmiş günahları için büyük bir pişmanlık yaşar. Eksik ibadetlerini tamamlamaya, hatalarını ve yanlışlarını telafi etmeye çalışır. Sadece Allahu Teala’nın günahları çok affedici güzel ismine [el-Gaffâr] güvenir.

    El-Gaffâru güzel ismine göre kula düşen görev, insanların kusurları ve yanlışları karşısında merhametli ayrıca bağışlayıcı olmak, kendi günahları için de tövbe ederek Allah’ın [c.c.] affına sığınmaktır.

    Günahları bağışlama anlamına gelen Cenab-ı Allah’ın başka güzel isimleri de bulunmaktadır.
    El-Gafûr, El-Gaffâr. Her iki güzel isim de Arapça’da aynı kökten, “örtmek” anlamına gelen bir fiilden türemişlerdir. Allah [c.c.] bu güzel isimlerinde “günahları örten” anlamına gelen bir tecelliyle kullarına yönelmektedir. El-Afüvvu güzel isminde ise “günahları silen” anlamı bulunmaktadır. Dolayısıyla El-Afüvvugüzel ismi, diğerlerine göre, daha geniş bir anlama gelmekte, günahlar karşısında daha köklü bir temizlemeyi karşılamaktadır.

    Tabii El-Gafûr, El-Gaffâr güzel isimlerinde de bir “günahları bağışlama” anlamı bulunmaktadır. “Günahları örtmek” demekle onları gözlerden saklayıp bağışlamamak anlaşılmamalıdır. Bu güzel isimlerle vurgulanan anlam günahların bağışlandığı ama hesap defterinde, mahşer gününde kulun hafızasında vs. sabit kaldığıdır. El-Afüvvu güzel isminde bu bağışlanma, daha genel bir anlama sahiptir; günahların Kiramen Katibin Melekleri’nin hafıza ve defterlerinden, Levh-i Mahfuz’dan, kısacası ona tanıklık eden Allah [c.c.] dışındaki herkesin bilgisinden, hatta o kulun bilincinden de silinmesi demektir.



  3. 15.Nisan.2013, 14:09
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Allah'ın Bağışlayan İsmi

    Cenab-ı Allah kendisine yönelen ayrıca tövbe eden kullarının günahlarını bağışlar. Şeytan, insanları genellikle Cenab-ı Allah’ın çok bağışlayıcı sıfatıyla kandırır. Allah [c.c.] nasıl olsa günahları bağışlar, diyerek insanlara günahı sevimli gösterir: “Ey insanlar, Allah’ın vadi gerçektir. Şöyle ise sakın dünya hayatı sizi aldatmasın. O çok hilekar şeytan da Allah’ın merhamet ayrıca affını ileri sürerek sizi kandırmasın! [Fâtır suresi, ayet 5]”

    Her günah işlendiğinde kalpte bir siyah leke bırakır. Gün gelir kalp işlenen günahlarla kapkara kesilir, artık kalbin arınma ve Yüce Allah’a yönelme arzusu da ortadan kalkar. Kul Cenab-ı Allah’ın kendisine dünyada ve ahirette azap etmeyeceği konusunda bir eminlik duygusu içerisine girer. Başa gelen felaketler, bela ayrıca musibetler de onun için bir şey ifade etmemeye başlar. Gayrı böyle birisi için hidayet kapısı da kapanır. Kalbi mühürlenir. Anlaşılır ki Allah [c.c.] böyle birisini el-Cebbâr güzel ismiyle dünyada isyanıyla baş başa bırakmış, ahirette de onun büyük bir azaba uğramasına hükmetmiştir. Oysa Cenab-ı Allah’ın günahları bol affedici güzel ismi

    [el Gaffâr] mümin için bir umut kapısıdır. O kendisini hep günahkar görür. Hep bir arınma duygusu içerisindedir. Bunun için Allahu Teala’nın et Tevvâb [tövbeleri kabul eden] güzel ismine sığınır. Yaptığı iyi amelleri gözünde değersizdir. Her gün noksanlık ayrıca hatalarını arar, bunlara tövbe eder. Geçmiş günahları için büyük bir pişmanlık yaşar. Eksik ibadetlerini tamamlamaya, hatalarını ve yanlışlarını telafi etmeye çalışır. Sadece Allahu Teala’nın günahları çok affedici güzel ismine [el-Gaffâr] güvenir.

    El-Gaffâru güzel ismine göre kula düşen görev, insanların kusurları ve yanlışları karşısında merhametli ayrıca bağışlayıcı olmak, kendi günahları için de tövbe ederek Allah’ın [c.c.] affına sığınmaktır.

    Günahları bağışlama anlamına gelen Cenab-ı Allah’ın başka güzel isimleri de bulunmaktadır.
    El-Gafûr, El-Gaffâr. Her iki güzel isim de Arapça’da aynı kökten, “örtmek” anlamına gelen bir fiilden türemişlerdir. Allah [c.c.] bu güzel isimlerinde “günahları örten” anlamına gelen bir tecelliyle kullarına yönelmektedir. El-Afüvvu güzel isminde ise “günahları silen” anlamı bulunmaktadır. Dolayısıyla El-Afüvvugüzel ismi, diğerlerine göre, daha geniş bir anlama gelmekte, günahlar karşısında daha köklü bir temizlemeyi karşılamaktadır.

    Tabii El-Gafûr, El-Gaffâr güzel isimlerinde de bir “günahları bağışlama” anlamı bulunmaktadır. “Günahları örtmek” demekle onları gözlerden saklayıp bağışlamamak anlaşılmamalıdır. Bu güzel isimlerle vurgulanan anlam günahların bağışlandığı ama hesap defterinde, mahşer gününde kulun hafızasında vs. sabit kaldığıdır. El-Afüvvu güzel isminde bu bağışlanma, daha genel bir anlama sahiptir; günahların Kiramen Katibin Melekleri’nin hafıza ve defterlerinden, Levh-i Mahfuz’dan, kısacası ona tanıklık eden Allah [c.c.] dışındaki herkesin bilgisinden, hatta o kulun bilincinden de silinmesi demektir.






+ Yorum Gönder