Konusunu Oylayın.: Şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 3 kişi oyladı.

Şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer?
  1. 27.Mart.2013, 09:26
    1
    Misafir

    Şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer?






    Şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer? Mumsema şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer?


  2. 27.Mart.2013, 09:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 27.Nisan.2013, 07:28
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,918
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 230
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Şafi bir kadın 5 haftalık çocuğunu düşürürse, lohosa olur mu? Olursa ne kadar sürer?




    Şafii mezhebinde nifas (Lohusalık) hükümleri

    Düşük yapan kadın da lohusa sayılır. Düşürdüğü şey henüz insan suretine bürünmemiş bir et parçası
    veya kan pıhtısı olur da doğum uzmanları, düşürülen şeyin insan aslı olduğunu söylerlerse, kadın yine lohusa sayılır.


    İkiz doğuran bir kadının lohusalık (nifas) hali, ikinci doğumdan itibaren başlar.
    Hanefî mezhebine göre ise ikiz doğuran kadının nifas süresi, birinci doğumdan itibaren başlar.


    Birinci doğumdan sonra görülen kanlar nifas kanı sayılmaz. Bu kanama hayız dönemine rastlarsa
    hayız kanı, hayız dönemine rastlamazsa hastalık ve özür kanıdır.


    Nifas süresinin alt sınırı yoktur. Kadın bir an kanama görmekle bile nifaslı olur. Doğumdan hemen sonra kanı kesilen veya kansız doğum yapan kadının nifası da hemen tamamlanmış olur. Bu durumda olan kadınlar, temiz halde yapılabilecek her işi yapabilirler.

    Nifasın en üst sınırına gelince, bu altmış gündür; ama çoğunlukla da kırk gündür. Nifas kanamaları arasına giren temizlik süresi on beş günü aşarsa bu kesinti, temizlik hükmünde olur. On beş günden az olursa nifas hükmünde olur. Bundan sonra görülen kanlarsa hayız kanıdır. Hanefî mezhebine göre ise nifas süresi zarfında görülen kesintiler on beş gün kadar olsa bile nifastır.

    Doğumdan sonra hiç kanama görülmez de on beş güne kadar temiz kalınırsa, arada geçen bütün zaman boyunca kadın temiz sayılır. Bundan sonra görülen kanlar hayız kanlandır. Bu durumdaki kadın lohusalık görmemiş olur.

    Mehmet Keskin, Büyük Şafii İlmihali


  4. 27.Nisan.2013, 07:28
    2
    Silent and lonely rains



    Şafii mezhebinde nifas (Lohusalık) hükümleri

    Düşük yapan kadın da lohusa sayılır. Düşürdüğü şey henüz insan suretine bürünmemiş bir et parçası
    veya kan pıhtısı olur da doğum uzmanları, düşürülen şeyin insan aslı olduğunu söylerlerse, kadın yine lohusa sayılır.


    İkiz doğuran bir kadının lohusalık (nifas) hali, ikinci doğumdan itibaren başlar.
    Hanefî mezhebine göre ise ikiz doğuran kadının nifas süresi, birinci doğumdan itibaren başlar.


    Birinci doğumdan sonra görülen kanlar nifas kanı sayılmaz. Bu kanama hayız dönemine rastlarsa
    hayız kanı, hayız dönemine rastlamazsa hastalık ve özür kanıdır.


    Nifas süresinin alt sınırı yoktur. Kadın bir an kanama görmekle bile nifaslı olur. Doğumdan hemen sonra kanı kesilen veya kansız doğum yapan kadının nifası da hemen tamamlanmış olur. Bu durumda olan kadınlar, temiz halde yapılabilecek her işi yapabilirler.

    Nifasın en üst sınırına gelince, bu altmış gündür; ama çoğunlukla da kırk gündür. Nifas kanamaları arasına giren temizlik süresi on beş günü aşarsa bu kesinti, temizlik hükmünde olur. On beş günden az olursa nifas hükmünde olur. Bundan sonra görülen kanlarsa hayız kanıdır. Hanefî mezhebine göre ise nifas süresi zarfında görülen kesintiler on beş gün kadar olsa bile nifastır.

    Doğumdan sonra hiç kanama görülmez de on beş güne kadar temiz kalınırsa, arada geçen bütün zaman boyunca kadın temiz sayılır. Bundan sonra görülen kanlar hayız kanlandır. Bu durumdaki kadın lohusalık görmemiş olur.

    Mehmet Keskin, Büyük Şafii İlmihali





+ Yorum Gönder