Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ? 5 üzerinden 4.04 | Toplam : 25 kişi
  1. 15
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?


    Kardeşim hakkında hüsnü zannım tamdır. Ancak hepimizin eksik bilgisi olabilir. Ben de gördüğüm bilgi eksizliğini işaret ettim. İslam Hukukunda temel bir kaidedir: "Eşyada ibaha esastır". Bu şu anlama gelir, eğer bir şey Allah ve Rasulü tarafından kesin bir "EMİR SİGASI" ile yasaklanmamışsa o şey helaldir. Yani Allah haram olanları söyler gerisi helal kategorisine girer. Örneğin, Allah su içmenin helal olduğunu söylemez çünkü haram olduğuna dair bir NAS yoktur. Allah portakal yemenin helal olduğunu söylemez çünkü haram dedikleri arasında portakal yoktur. Bunun gibi.

    Tekrar etmek gerekirse bütün hadislerde geçen MÜZİK harama alet edildiğinde yasaklanmıştır. Burada tek tek hadisleri alıp incelemeyi gerek görmüyorum. Bu başlık altındaki hadislere bakarsan yaptığım tespiti göreceksin.

    Sevgili kardeşim seni kıracak bir kelam ettiysem, hakkını helal et. Selametle...


  2. 16
    avni (Cezalı)
    avni
    (Cezalı)

    Üye No: 116200
    Mesaj Sayısı: 54
    Tecrübe Puanı: 0

    Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?


    İsmail yk nın allah belanı versin yada 90 60 90 vucudum var şarkıları gibi şarkıları dınlemek tabıkı haramdır. Orhan gencebayın batsın bu dunya kadere sitem gibi şarkılarıda haramdır. Müziğe komple haram yada helal diyemeyız. İlahı dinlemenın neresi haramdır ?


  3. 17
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?


    İlahi dinlemek haram mi bilmiyorum ama şahsım adına konuşuyorum ben dinleme taraftarı değilim. özellikle çalgılı ilahileri. Karşı olmamın nedeni ise bazı ilahilerde “cennette nebiler bile senden medet ister. “ ve gel şefaat eyle kemter kuluna” gibi sözlerden dolayıdır. Bizler Allah in kullarıyız sadece ve peygamberimizin de ummetiyiz. Ayrıca “Allah im peygamberimizin şefaatine bizleri nail eyle “ demek dinimize daha uygunken, Allah a dua etmeyip peygamberimizden doğrudan istemek de hoş değildir. size göre doğruysa dinleme özgürlüğüne sahip tabiki herkes. Ancak dediginiz gibi harama düşürme tehlikesi olmayan bir müzik türü veya bir sanatçı söyleyin dinleyeyim?
    İlahilerde bile bazen hatali sözler olabiliyor. Ben peygamberimizin sunnetlerine bakarım.calgili İlahi dinlemek güzel birsey olsa asrı saadet devrinde dinlenirdi peygamberimiz de katılırdı tavsiye ederdi. Benim icin kıstas Budur. Hakkım helal olsun varsa. Burada amacımız birbirimizi kirmak değil zaten. Müminler ancak kardeştir. Amacımız Allah a daha yakın olabilmeye çalışmak, nasıl Allah in rızasını kazanırız gayreti gütmektir. Ben sadece şüpheli durumlardan kaçınmanın takva sahibi bir insana daha çok yakışacağıni belirtmeye çalıştım esas olarak. Selamlar.


  4. Reklam

  5. 18
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?


    Alıntı
    Ben peygamberimizin sunnetlerine bakarım.calgili İlahi dinlemek güzel birsey olsa asrı saadet devrinde dinlenirdi peygamberimiz de katılırdı tavsiye ederdi.
    Peygamberimizin sünneti açık ve net; Örneğin, Mekke'den Medine'ye hicreti esnasında Medineli hanım sahabeler damların üzerinde tefler eşliğinde (o günün müzik enstrümanıdır) Tala'al Bedru Aleyna isimli ilahiyi söyleyerek karşılamışlardır. Biliyorsunuz Peygamberin sünneti aynı zamanda TAKRİRİ'dir. Yani görüp de menetmediği bir fiil yapılabilir demektir. Bu konuda Rasulullah'ın engelleyici hiçbir sözü olmadığı gibi bu karşılamadan hoşnut olmuştur. DOĞRU MÜZİĞİN HELAL olduğuna bu delil yeterlidir. Zaten Kur'an'da yasaklayıcı hiçbir AYET YOKTUR...

    Allah'u A'lem

    Selametle...


  6. 19
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    Sual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, “Taleal-bedru aleynâ….” diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
    CEVAP
    Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur.

    Bu yazı Ehlisunnetbuyukleri com dan alınmıştır.


  7. 20
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    İddaa ettiğiniz olayın cevabı gayet nettir.

    Ayrıca mizmar ( çalgı ) ile ilgili hadisler ;

    Sual: Çalgıyı yasaklayan hiçbir hadis yoktur. Varsa birini bildirir misiniz?
    CEVAP
    Bir değil pek çoktur. Yirmiden fazlası şöyledir:
    (İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

    (Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]

    (Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]

    (Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

    (Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]

    (Şarkıcı kadını dinlemek, yüzüne bakmak haramdır.) [Taberani]

    (Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]

    (Bir zaman gelecek, zina, içki ve mizmarı [çalgıyı] helal sayanlar çıkacaktır.) [Buhari]

    (Suyun otu büyüttüğü gibi, şarkı, oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür.) [Deylemi]

    (Rabbim içkiyi, kumarı, darbukayı ve şarkıcı kadınları haram kıldı.) [İ. Ahmed]

    (İçkilere başka isim verilerek içilir. Çalgılarla eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yere batırır, domuz ve maymun haline getirir.) [İbni Mace]

    (Şunlar zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Lanetleşmeler, içkiler, çalgılar ve erkeğin erkekle, kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]

    (Mizmarları, putları yok etmek için gönderildim.) [İ. Ahmed, Ebu Nuaym, İ. Neccar]

    (İblise, “Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, yazıların dövme, Resulün [elçin] kâhinler, ve falcılardır” denildi.) [İbni Ebiddünya, İbni Cerir, Taberani]

    (İki ses melundur: Nimete kavuşunca çalgı, musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]

    (Nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak] gazabı ilahiye sebep olur.) [Deylemi]

    (Şarkılar, içkiler yayılınca, yere batmalar görülür.) [Tirmizi, Ebu Davud, İbni Mace]

    (Kur’an mizmarlardan okunmadan önce salih amel işlemekte acele edin.) [Taberani]

    (Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]

    (Kur'anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]

    (Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.) [Tirmizi]

    (Gözün zinası [harama] bakmak, kulağın zinası [haram şeyleri] dinlemektir.) [Müslim]

    Resulullah çalgı aletleriyle para kazanmayı yasakladı. (Begavi)


    Ehlisunnetbuyukleri com dan alınmıştır


  8. 21
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Güzel kardeşim her aldığın hadisi dilediğin gibi kullanamazsın. Bunun bir usulü vardır.

    1- Hadis sahih mi? sahih değilse kimseyi bağlamaz
    2- O hadis hangi amaçla söylenmiş, Esbab-ı vürudu nedir? Eğer bunu bilmiyorsan yine kullanamazsın.
    3- İlgili hadis zaman ve mekana dönük söylenmiş olup evrensel olmayabilir.
    4- Söylenen hadis kişiye özel söylenmiş olabilir geneli kapsamaz.

    Yukarıdaki hadisleri birer birer değerlendirmeye gerek yok çünkü hiçbiri Müziğin haramlığına delalet etmeyen hadisler. Eğer bu hadislerin haramlığına delalet ettiğini söylemek istiyorsanız. Her birinin SIHHATİNİ yazınız lütfen. Daha sonra da Esbab-ı vürudunu yazınız. Bunlardan sonra konuyu değerlendirebiliriz.

    Tekrar etmekte fayda var, MÜZİĞIİ HARAM KILAN HİÇBİR NAS YOKTUR!!! Bunu söyleyebilecek hiçbir alim de yoktur. Bunu söylerse hata etmiş olur çünkü NASS'ın DELALET-İ KAT'i SÜBUT-U KAT'i olması gerekir. Bu anlamda müziği zatıyla haram kılacak bir tek ayet bir tek hadis yoktur. Yukarıdaki hadisler bu noktada delil olamayacak hadisler.

    Lütfen, paylaştığınız hadislerin sıhhatini ve delil olması açısından esbablarını bildiriniz.

    Kolay gelsin.


  9. 22
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Alıntı
    ual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, “Taleal-bedru aleynâ….” diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
    CEVAP
    Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur.
    Bu cevap tamamen sakat bir cevap. Rasulullah'ı karşılayan bu ilahiyi bize rivayet ederek ulaştıran hiçbir sahabe bununla ilgili yasaklamayı bildirmemiştir. Bu kadar meşhur olan bir olay ve ilahi konusunda, Rasulullah haram olduğunu düşünecek ama bunu açıklamayacak öyle mi? kadının sesisinin haramlığı da tamamen absürd bir çıkarım. Kadının sesi kesinlikle haram değildir. Kur'an'dan hiçbir AYET KADININ SESİNİ haram kılmaz.

    Bahsettiğiniz site BİZİM İÇİN DELİL niteliğinde değildir kardeşim...

    İslam dini müzik konusunda ayrıntılı ve özel hüküm koymak yerine genel ilke ve amaçları belirlemekle yetinmiştir. Buna göre İslam’ın ilke ve esaslarına aykırı, günaha sevk eden, haramı teşvik eden müzikleri yapmak ve dinlemek günahtır. Dinimizin temel inanç, amel ve ahlak ilkelerine aykırı olmayan, haramların işlenmesine sebep olmayan müzik türlerini dinlemekte ise dinen bir sakınca yoktur.
    Kur’an ve sünnette müzikle meşgul olmanın, müzik dinlemenin mutlak anlamda günah olduğunu gösteren deliller bulunmamaktadır. Aksine, Resûlullah’ın (s.a.s.), ilke olarak müziğin caiz olduğuna işaret sayılabilecek nitelikte ifadelerinin bulunduğu bilinmektedir. Nitekim o, nikâhın duyurulması için def çalınmasını öğütlemiştir (Tirmizî, Nikâh, 6). Yine bir bayram günü Hz. Âişe’nin yanında def çalıp türkü söyleyen iki cariyeye çıkışmak isteyenlere “Bırakın bu gün bayramdır” diye uyarıda bulunmuştur (Müslim, Îydeyn, 17).
    Müzik yapmanın ve dinlemenin hükmünün ne olduğu konusu İslam bilginleri tarafından çokça tartışılmış, lehte ve aleyhte çok şey söylenmiştir. Tarafların ileri sürülen görüşleri, gerekçeleri ile birlikte değerlendirildiğinde müziğin mutlak anlamda yasaklanmadığı, aksine ilke olarak mubah kılındığı sonucuna ulaşılır (Bkz. Zeylaî, Tebyin, IV, 222).

    DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞININ FETVASI


  10. 23
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    Cariyeler ile ilgili hükümler hür bir insandan farklıdır. Nitekim kolelerin de keza. Çünkü çünkü Cuma namazı rukunlerinden bir tanesi de hür olmaktır. Cariyelerde bazı uygulamalarda ayrı hükümlere tabidir.
    Ben kaynaklarıyla beraber yazdım hadisleri. Dogru değil diyorsanız sizin aksini ispatlamanız gerekir ?
    Ayrıca ben sadece bir musluman olarak bildiklerimi söyledim. Her insan kararını kendisi verecektir. İsteyen sabah akşam müzik dinlesin. Bir kere müzik dinlemenin ahiretimize bir faydası var mi söyler misiniz ?


  11. 24
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Bir hadis için gösterdiğiniz KİTAP delil değildir. Delil olması için sıhhati ile ilgili alimlerin görüşleri önemlidir. Buna CERH TA'DİL ilmi denir. Lütfen önce delil konusunu Hanefi Fıkıh Usulü'ne göre yeniden gözden geçiriniz.

    Mesela Deylemi, Bezzar, Fetavayi hindiye dediniz mi? bu kaynakların hiçbir anlamı yok. Örneğin, İmam Gazali'nin ihya-u Ulumuddinin'de bile uydurma hadisler vardır. Siz Gazali'yi kaynak verdiğinizde o kaynak dolayısıyla paylaştığınız HADİS SAHİH OLMAZ!!!! Hatta bundan dolayı Gazali eleştirildiğinde alimler Gazali'nin hadisçi olmadığı dolayısıyla bundan dolayı mazur olduğunu söyleyerek O'nu savunmuşlardır.

    Önce sahih hadis nasıl tespit edilir onu öğrenmeniz lazım. Bunun için de Hadis usulüne ihtiyacınız var. Bu da yetmez, bu hadislerin nasıl ictihadi değer kazandığını öğrenmeniz lazım. Bunun için de Fıkıh Usulü'ne ihtiyacınız var. Bu da yetmez, bu hadislerin İslam Tarihin'de ne sebeple söylenildiğini bilmeniz gerekir, bunun için de sağlam bir İslam Tarihi okumasına ihtiyacınız var.

    Gördüğünüz gibi, bir yerden kopyala yapıştır yaparak hadis paylaşmak ilim de olmaz delil de olmaz. Üstelik bunun vebali var.

    Gelelim Müziğin ahiretimize faydası. Öncelikle fıtratta olan müzik ihtiyacının farkına varmalısınız. Size Müzik nedir diye bir tanımlama yapmıştım. Müzik yalnızca enstrümanla yapılan değil insan sesi dahil tabiattaki herşeyin titreşime sebep olan sesleridir. Yani tabiatın kendisi müziktir, sestir.

    Müziğin hem dünyada hem ahirette ne işe yaradığını öğrenmek istiyorsanız, fıtratınıza dönüp bakmanız gerek. Hemen faydalarına gelelim.

    1- Müzikle eğitim çok etkilidir,
    2- Müzik eşliğinde ezber çok kolaydır
    3- Çocukların eğitiminde müzik çok etkindir.
    4- Müziksiz bir hayat sağır olmak demektir.
    5- Müzik peygamberler dahil bütün topluluklarda yer almış ortak bir duygu ifadesidir.
    6- Müzik peygamberimizin de naklettiğim hadislerde gördüğümüz gibi insanların eğlenmesini sağlar
    7- Müziği haram kabul eden hocaefendiler öncelikle kullandıkları telefonu terketsinler, evlerindeki televizyonu kaldırsınlar, youtube'da yayınladıkları videolarını kaldırsınlar, videolarını çektirmesinler. Çünkü bunların hepsi de müziğin yan enstrümanlarıdır.

    Eğer Müziği etkili ve helal şekilde kullanırsak bugün haram yolla üretilen müziğe karşı helal bir alternatif geliştirmiş oluruz. Galiba farkında değilsiniz elinizdeki telefon da müzik çalıyor, zil sesi müzikle, kapınızı müzikle çalıyorsunuz, otobüsten inerken STOP düğmesine bastığınızda bir müzik sesi çıkıyor. Banka'da sıranız geldiğinde uyarı sesi bir müzik. Asansöre bindiğinizde uyarı sesi bir müzik. Yağmurun sesi, rüzgarın sesi, suyun akışı, yaprağın hışırtısı hep müzik. Abdüssamedin OKUYUŞUNU NİYE BEĞENİYORSUNUZ. Niye sesi çirkin birinin sesinden Kur'an dinlemek sizi pek hoşnut etmiyor. Çünkü o da bir müzik.

    Hayatın hertarafı müzik ile kaplanmış ama siz müziği reddederek hayatı reddediyorsunuz. Ateşle cami yaktılar diye ATEŞİ yasaklıyorsunuz.

    Bence sizin herşeyden önce MÜZİK NEDİR sorusuna cevap vermeniz gerekiyor....

    Allah rızası için biraz daha derin ve hikmetli düşünelim, vesselam.


  12. 25
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    benim bahsettigim konuların esası çalgı ile ilgilidir. Doğadaki sesleri müzik olarak değerlendiriyorsunuz siz ama. Neyse çalgı şarkı turku dinlemeyi çok faydalı görenler ömrünün sonuna kadar yine dinleyebilir bi yasak yok. Ayrıca çalgı konusu dinimizce açıkça helal değildir. Asıl açık bir hüküm bulunmayan bir alanda helal demenin vebalı vardır. Şüpheli bir konudur. Kimsenin tam olarak helal veya haram dememesi gerekir. Şüpheden sakınmakla ilgili de bir çok hadis var ama paylaşmaya gerek yok. Araştırıp bulabilirsiniz.


  13. 26
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    Sigara ile ilgili Kuran’da açık bir hüküm var mi haram diye? Yok. O zaman sigara helal diyebilir miyiz? Sigaranın vücuda zarar verdiği ispatlanmış. Ve bize emanet olan bu bedene eziyet ediyoruz. Sigara ile ilgili hüküm yok diye sigara helal mi şimdi mesela ?


  14. 27
    Omer Faruk Üye
    Omer Faruk
    Üye

    Üye No: 115673
    Mesaj Sayısı: 1,734
    Tecrübe Puanı: 18

    Sevgili kardeşim,

    Allah insan öldüren BIÇAĞA ceza vermez KATİLE ceza verir. Müzik de bıçak gibi kötü değildir, onu kötü kullananlar kötüdür. Rasulullah'ın müzikle ilgili bütün yasaklayıcı tedbirleri müzik ve müzik aletlerine yönelik değil, müzik ile kötülük üretenleredir. Örnek verdiğim Rasulullah'ın müziği onayladığı bütün hadisler de müzikle iyilik üretenlere yöneliktir.

    Sizin gibi Rasulullah döneminde yaşayıp Rasulullah'ı yanlış anlayan sahabeler vardı. İşte bir örnek:

    Her ne kadar Yüce Rabbimiz bunu Kur'an âyetiyle, “siyah iplik ile beyaz iplik birbirinden ayırt edilecek zamana kadar” 13 şeklinde bildirmiş ise de bu mecâzî ifadeyi bazı sahâbîler anlayamamıştı. İmsak vaktini tayinde zorlananlardan biri de Tay kabilesinden cömertliğiyle meşhur sahâbî Adî b. Hâtim (ra) idi. Oruca başlama vaktini belirleyen âyet indiğinde Adî, bir siyah bir de beyaz ip alıp bunları yastığının altına koymuştu. Gece bunlara bakıp aralarında bir fark tespit edemeyince oruca ne zaman başlayacağına bir türlü karar verememişti. Sabah olunca hemen Resûlullah'a gelerek bu durumu anlattı. Allah Resûlü, “Öyleyse senin yastığın enli ve uzunmuş.” sözleriyle onun âyette kastedileni anlamadığını ima ederek gülümsedi14 ve şu açıklamayı yaptı:“Âyette bahsi geçen siyah ve beyaz iplik, gecenin karanlığı ile gündüzün aydınlığından ibarettir.”

    Bu kadar cevap yeter diye düşünüyorum. Siz telefonunuzdaki müziği, evinizdeki televizyonu, seyahat ettiğiniz dolmuştaki çalan müziği terkedin. Muhtemelen evli değilsiniz yarın çocuğunuz olursa çizgi filmleri seyretmesini yasaklayın, okulda şarkı öğrenirse okula göndermeyin ve Selametle kalın...


  15. 28
    Vuslat79 Üye
    Vuslat79
    Üye

    Üye No: 120466
    Mesaj Sayısı: 113
    Tecrübe Puanı: 2

    Çok farklı bir bakış açısı. Ben çizgi film telefon müziklerine karşı değilim ki. Çalgılı Sarki turku kavramı benim icin çok birsey ifade etmiyor. Bana faydası olmayan birseye niye zamanımı harcayayım ? Ben kesin haramdır demedim diyemem zaten. Kesin helaldir demek de çok tehlikeli boyle şüpheli bir konuda. Allah bizlere Hidayet eylesin. Allah herkese akıl vermiş. İsteyen istediği gibi kullanır. Siz beni ikna etmek zorunda değilsiniz bende sizi keza.


+ Yorum Gönder
Git İlk 12