İmam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı? veya hadis 5 üzerinden 3.71 | Toplam : 35 kişi
  1. 1
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    İmam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı? veya hadis


    imam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı veya hadisler ile örnekler verir misiniz ?

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Muhasibi Devamlı Üye
    Muhasibi
    Devamlı Üye
    Muhasibi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 7,564
    Tecrübe Puanı: 77
    Yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: imam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı? veya hadis


    İslami hükümlere göre nikah, evlenme ehliyetine sahip ve aralarında evlenmelerine dini açıdan bir engel bulunmayan kadın ile erkeğin (veya vekillerin) şahitlerin huzurunda "...seni aldım, sana vardım... nikahladım zevceliğe kabul ettim..." gibi sözlerle, birbirleriyle evlenmeleri konusunda karşılıklı rızalarını ifade etmelerinden (îcap ve kabulden) ibaret bir akittir. Bu nikah akdinin gizli değil kendi ailesi ve yakın çevresinin bilgisi dahilinde icra edilmesi ihmali uygun olmayan bir görevdir.
    Nikahın mutlaka din görevlisi veya bir başka şahıs tarafından kıyılması gerekmez. Evlenecek olan kadın ve erkeğin (veya vekillerinin) şahitler huzurunda ailesi ve yakın çevresinin bilgisi dahilinde alenen, "...aldım, ...vardım...." gibi sözleriyle nikah akdedilmiş olur.Burada nikah kıyan şahsın görevi, evlenenlere nikahın akdi için gereken şartları yerine getirmek ve bu akdin resmen tescil işlemini yapmaktır.İmamın görevi ise dua etmekten ibarettir.
    Resmi prosedür doğrultusunda kıyılan nikah dinen de geçerli bir evlilik aktidir. Buna göre resmi nikahtan sonra dini nikah adı altında yeni bir nikah akdi gerçekleştirmeye gerek yoktur.
    Konuyla ilgili ayrıntılı bilgiyi Diyanet İşleri Başkanlığı, "İslam İlmihali" 2. Cildinde bulabilirsiniz
    Sakarya il müftülüğü


  3. 3
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: İmam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı? veya hadis


    Resmi nikah belediyenin verdiği yetkiye kıyılır dini nikah Allahın verdiği yetkiye gore kıyılır mehir erkeğin borcu olur ve boşanıp tekrar evlenme konusu da kurana gore olur .. tahrip etmeyin İslami laiklik ile..

    Resmi nikah belediyenin verdiği yetkiye gore kıyılır dini nikah Allahın verdiği yetkiye gore kıyılır. Resmi nikahla musluman ve kâfir evlenebilirken dini nikahla olmaz mehir mevzusu dini nikahla var ve korunurken belediye korumaz uc defa boşanmadan sonra islamda evlilik olmaz kadın gerçek bir evlilik daha geçirmiş ve ondan da bosanmissa ayete göre izin vardır incekiyle evlenmesine fakat resmi nikahta yoktur. Yani resmi nikah ve dini nikah kıyaslanamaz bile..


  4. Reklam

  5. 4
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Yorum: İmam nikahı şartmıdır bu kuranı kerimde ayeti varmı? veya hadis


    Ne kadar karışık ve tehlikeli bir zamanda yaso yasıyoruz . Aynı soru ama tam tezat iki cevap çıkıyor çok zaman. Ve hayati konular . Dünya ve ahireti ilgilendiren çok önemli konularda bile . Demek ki kadının kimsesi yok ise evlenmek haram oluyor . Burdan başka bir anlam çıkaran var ise yazsin . Allah her kuralı eksiksiz ve noksansız olarak koymuştur. Öyle olursa olmaz ,böyle olursa belki şöyle olur , boyle de olursa şöyle değişir v.s diye ayet yorumlamak, kusura bakmayın ama .... nokta nokta işte.


  6. 5
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Selamun aleyküm size sunu sormak istiyorum suan resmi nikah olmadi icin imam nikahı yapilmiyor bu nikahi yapmanin baska caresi varmi acaba


  7. 6
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,941
    Tecrübe Puanı: 10

    Aleykum selam. Normal bir evlilik yapacak olan zaten resmi evlilikte yapmalıdır. Özellikle de kadının mağdur olmaması için hocalar resmi nikah kıyılmadan dini nikah kıymamaya dikkat ederler.


  8. 7
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Selâmün aleyküm bize sadece bir hoca dua yaptı aile fertleri ile hep beraber özel şahit tutmadık doğru mu yaptık yanlış mı;


  9. 8
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 2,371
    Tecrübe Puanı: 63
    Yer: çalışma odam:)

    Hazırda iki adil şahit varsa nikah geçerlidir ama doğrusu nikah şahitlerini belli ederek kıymaktır


  10. 9
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Nikah bir resmiyettir kişilerin gönül rizalariyla etki altinda kalmadan dikleri karardir bu evliliklerini yakinları ve şahitlerinde huzurunda kabüllendiklerine sahitlik edilir gercekte nikahtir resmiyettir.biribirlerimin hak ve hukuklarinı korunmasinın kaydıdir imam nikahi denilmesi bir dudan ibarettir.o duada iyi guzel dileklerden ibarettir.o zamanlarda yazılı kayir sistemi olmadigindan ve halkın okuma yazması olmadığından tek yazabilen.kisi imam duğu için.imam bir kayit alip ciftin haklarinin korunması icin ondanda imam nikahi denilmistir.kusaca idareci.
    Yönetici.siler sahitlerin huzurunda nikah kiyar.karı koca ilan eder..hepsi bu.dini yada beserisi bundan ibarettir.


  11. 10
    Tevbe Elhamdülillah
    Tevbe
    Elhamdülillah
    Tevbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 19.Haziran.2017
    Üye No: 113048
    Mesaj Sayısı: 479
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Bir nikahın gerçek olabilmesi için hanıma mehr belirlenmiş olması gerekir. Dinimizin kadına ne kadar önem verdiğini buradan anlayabiliriz. Eskiden kadınların evlilikten sonra mağdur olmamaları için bu uygulama yapılmıştır ancak günümüzde resmi evliliklerde devletimiz kadına mağdur olmayacağı şartları uygun bir şekilde sunmuştur. Sizinde anlayacağınız üzere imam nikahı olsun, resmi nikah olsun her ikisi de kadın haklarını korumaya yöneliktir. Gerçekten iman etmiş biri için bunlardan birini kıydırmak yani hanımına güvence vererek nikahlanmak nikahı gerçek hale getirir.


  12. 11
    ecmain Seyirci Üye
    ecmain
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik: 13.Mayıs.2018
    Üye No: 118022
    Mesaj Sayısı: 1
    Tecrübe Puanı: 1

    Kadınlar kimsenin (rızası dışında) alıp satabileceği, zapt ı rapt altına alacağı insanlar değillerdir. İslamın zaten en büyük devrimi kadın hakları konusundadır. Kız çocuklarını diri diri gömen, hiç bir hak vermeyen vahşi zihniyet karşısında güneş gibi doğmuştur. Kur'an da emredilmeyen arap adetleri üzerinden konuşmak sadece kur'an devrimlerine ve Cenab-ı Hakka karşı gelmektir sadece


+ Yorum Gönder