Oral ilişki nedir caiz midir ? 5 üzerinden 4.07 | Toplam : 15 kişi
  1. 1
    Hükümdar Ehl-i sünnet
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet
    Hükümdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 317
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 33

    Oral ilişki


    Oral İlişki (seks)

    Sual: Bazıları, Oral sex (seks) caizdir. Çünkü oral seksi yasaklayan âyet ve hadis yoktur. Hatta, Bekara suresinde, (Tarlanız olan kadınlara istediğiniz gibi yaklaşın) deniliyor. Sonra hadis-i şerife göre, meni temizdir. Kadının erkeğin menisini yutmasında mahzur olmaz diyorlar. Bunlar caiz midir?

    CEVAP
    Bir şeyin haram olması için edille-i erbaada bir delilinin bulunması lazımdır. Ancak, meşhur olan şeyler için hüküm böyle değildir. Mesela Kur'an-ı kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için) buyuruluyor. (Bekara 168)

    Ana babanızı dövmeyin denmiyor, (Öf demeyin) deniyor. (İsra 23)
    Öf demek yasaklanınca, dövmek elbette günah olur. (Kur'anda ana babayı dövmeyin diye bir âyet yok, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) demek elbette yanlıştır.

    Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
    (Cima esnasında ferce [avret yerine] bakmayın, körlüğe sebep olur.) [Deylemi, İ. Adiy] Bakmak men edilince, ağza almak, yalamak elbette caiz olmaz.

    Kadınla her türlü ilişki caiz değildir. Bildirilen âyetin meali şöyledir:
    (Kadınlarınız [çocuk yetiştiren] tarlanızdır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.) [Bekara 223] Buradan livatanın da caiz olduğunu çıkaran sapıklar vardır. Halbuki önceki âyetin meali şöyledir:
    (Kadınlar hayzdan temizlendikten sonra, Allah'ın size emrettiği [izin verdiği] yerden onlara yaklaşın.) [Bekara 222]

    Emredilmeyen yerden, dübürden, yani arkadan yanaşmak, livatadır, büyük günahtır. Çünkü İslam âlimleri buyuruyor ki:
    (Livata, zinadan daha şiddetli haramdır.) [Bahr-ür raık, Redd-ül Muhtar]

    Üç hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir'a] (Livata = homoseksüellik)

    (Hanımına dübüründen yaklaşan Allah'ın rahmetinden kovulur.) [Sünen sahipleri]

    (Hanımına dübüründen yaklaşana Allah rahmetle nazar etmez.) [Tirmizi]

    İslam âlimleri bir Müslümanın ağzına sövenin, bilmem ne yaparım diyenin imanı gider buyuruyorlar. Çünkü ağız, Kur'an okuma yoludur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Ağzınızı temizleyin, çünkü ağzınız Kur'an yoludur.) [Ebu Nuaym]
    Ağza sövmek günah olunca, yani senin ağzına pislik koyarım demek, imanı götüren, insanı kâfir eden bir günah olunca, bizzat ağza meni akıtmak, idrar çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Erkeğin de idrar ve kan çıkan yeri yalaması asla caiz olmaz. Gayri Müslimlerin çirkin bir âdeti olan oral sekse özenmekten uzak durmalıdır.

    Meni, Hanefi mezhebine göre necistir. İdrar kanalından çıkmaktadır. Şafii'de ise temizdir. Temiz olması yenir, içilir anlamında değildir. Çamaşıra bulaşırsa namaza mani olmaz demektir. Başkasının sümüğünü bile, necis olmadığı halde, yani namaza mani olmadığı halde alıp yutmak uygun olur mu?

    Sual: Fetavayı Hindiyye kitabının Türkçe tercümesinin 12. cildinin 177. sayfasında oral seksin cevazı bildirilmektedir. Buna rağmen nasıl olur da, oral sekse caiz değil denebilir?

    CEVAP
    Ne Hindiyye'de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor. Önce oral seks nedir? Birincisi erkeğin menisini hanımının ağzına akıtması, ikincisi de erkeğin kan ve idrar çıkan yeri yalayarak orgazma ulaşmak demektir. Hiçbir din kitabında böyle bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir. Kur'an okuyan müslüman, ağzına pis meniyi alabilir mi hiç? Müslümanın ağzına sövmek küfür iken, bizzat pisliği, meniyi ağza akıtmak nasıl caiz olabilir?

    Hindiyye
    'de deniyor ki: (Nevazil kitabında bildiriliyor ki: Bir erkek, zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de olmuştur. Zahire'de de böyledir.)

    Burada oral seksten hiç bahsedilmiyor. Üstelik ağza zekeri koymak bile mekruh buyuruluyor. Mekruh denince, tahrimen mekruh anlaşılır, harama yakın bir iştir. Bu sadece ağza almaktır, yoksa oral sekse asla cevaz yoktur.

    Alıntı

    İlgili Yazılar

  2. 2
    Tan99 Üye
    Tan99
    Üye

    Profili:
    Üye No: 58472
    Mesaj Sayısı: 7
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Oral ilişki


    Eşler arasında caizdir. Yapılan yorumlar tutarlı değildir.


  3. 3
    sema592 Üye
    sema592
    Üye

    Profili:
    Üye No: 58540
    Mesaj Sayısı: 2
    Tecrübe Puanı: 1
    Yer: ANKARA

    --->: Oral ilişki


    İslamın temel 2 kaynağı vardır. Kuran ve sünnet. Bu ikisindeki haram ve helalleri kimse değiştiremez. Peygamberimiz döneminde yaygın olduğu halde yasaklanmayan bir şeyi, hangi yazar yasaklayabilir? Bu nedenle temel kaynakları bilmeyenlerin, İslam adına yorum yapmaları ve birilerini suçlamaları iyi bir davranış değildir. İslamı yasaklar dini haline getirme veya haramı helal yapmaya, hakkında yasaklayıcı hiç bir hüküm olmayan bir şeyi, kendi tercihi olmadığı için yasaklamaya kimsenin gücü yetmez. Sonuç: oral sex haram değildir, mekruh da değildir.


  4. Reklam

  5. 4
    OGOG AZA
    OGOG
    AZA
    OGOG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 48550
    Mesaj Sayısı: 247
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 54

    --->: Oral ilişki


    "Avret yerine bakmayın" denmesi yetmezmi.
    Zeka melekelerinizin güçlü olmasını istiyorsanız bu gibi durumlardan uzak olun.


  6. 5
    by_inanc Üye
    by_inanc
    Üye
    by_inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 53183
    Mesaj Sayısı: 30
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 38

    Nefse hakim olmak bu kadar mı zor? :) şüphe varsa yapmamak daha hayırlı değil midir?


  7. 6
    Tan99 Üye
    Tan99
    Üye

    Profili:
    Üye No: 58472
    Mesaj Sayısı: 7
    Tecrübe Puanı: 1

    prof dr Ali Murat DARYAL'ın İslamda gusulün Psikolojisi adlı çalışmanın okunması, ilgililer açısından yararlı olacaktır. Okumadan yapılacak yorumlar eksik kalır.


  8. 7
    OGOG AZA
    OGOG
    AZA
    OGOG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 48550
    Mesaj Sayısı: 247
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 54

    Yorumlar tutarlı,

    Prof OGOG'ye ait bir görüşü daha yazayım,
    -hanımınız ile saygı müessesenizi korumak istiyorsanız
    -hanımızın edebli olmasını istiyorsanız
    bu tür işlere girişmeyin.


  9. 8
    sema592 Üye
    sema592
    Üye

    Profili:
    Üye No: 58540
    Mesaj Sayısı: 2
    Tecrübe Puanı: 1
    Yer: ANKARA

    1-Konuya ilişkin Müminun Surei 6. ayet açıklayıcı bilgi vermektedir. Başka yoruma gerek yoktur. 2-İslam ülkelerinde acaba neden google da en çok cinsel (ileri düzeye pornografik) konular tıklanmakta ve dünya birincisi olmaktadırlar? 3- Konuya ilişkin yapılan bir nitel çalışmada, toplumsal değerler açısından dindar kabul edilen bir çok insanın, evde değil de haramda mutluluğu aramasının nedenleri araştırılmıştır. Sonuç düşündürücüdür. Yabancı uyruklu bayanlarda, helalinde bulamadığı hangi uygulamayı bularak bu insanlar harama düşmektedir? Takkemizi önümüze alıp düşünmeliyiz.


  10. 9
    arzu61 Üye
    arzu61
    Üye

    Profili:
    Üye No: 59103
    Mesaj Sayısı: 4
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    İnsanlar Kurandan ayet bulmayı, tefsirini okumayı, anlamyı bilmiyor ve din adına ahkam kesiyor.


  11. 10
    Ufkuaçık Devamlı Üye
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye
    Ufkuaçık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 577
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 58

    Arkadaşlar, bu konuyu dini yönden ele alacak olursak edepli olmak ön planda olmalıdır.Oral seksten her kadın hoşlanmaz.Bunlar gavur işleridir.En önemlisi meşru yoldan her türlü cinsel ilişkidir.Tabii ki her şeyin tekniği vardır.Fantazi denilen çeşitli ameliyeler vardır ki burada bunları bahsetmek uygun olmaz.Eşini doyuma götürecek herşey edebe uygun olmalıdır.Aksi takdirde doğacak çocuğun nasıl bir ahlak sahibi olacağı da ayrı bir konudur.Önemli olan cinsel ilişkinin her iki taraftanda şehvetin doruğuna ulaşmasıdır.Sadece kendisini düşünen erkek kadının hakkını yemiş olur.


  12. 11
    by_inanc Üye
    by_inanc
    Üye
    by_inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 53183
    Mesaj Sayısı: 30
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 38

    Müslüman şu dört esastan delil çıkarabilir;
    Kur'an-ı Kerim
    Sünnet
    Sahabeyi İcma
    Kıyas...
    Livata ile ilgili içtihat yapılamayacak kesin bir hüküm bulunmaktadır. Ancak ağız yoluyla yapılan durumlarla ile ilgili birşey söz konusu değildir. Bu yazdığım dört esastan delil getirebilen olmadı. Haramı ve helali yalnız Allah Azze ve Celle belirler. Birilerimiz birilerimizi rabler edinmeyelim. Dikkat ediniz müslümanlar. Sözlerimi şöyle bir ayet ve hadis ile bitirmek istiyorum. Helal ve haram belirleme yetkisinin Allah'tan alınması kuşkusuz küfürdür.

    Allah'ı bırakıp bilginlerini; da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh'i rabler edindiler. Halbuki onlara ancak, tek ilâha kulluk etmeleri emrolundu. O'ndan başka tanrı yoktur. O, bunların ortak koştukları şeylerden uzaktır. (Tevbe 31)

    Bu ayeti Rasulullah'ın şu hadisinden net olarak anlayabiliriz: "Eskiden bir Hıristiyan olan sahabe Adiy bin Hatem 'Ya Rasullallah biz alimlerimizi rabler edinmiyorduk.' Hz. Peygamber (S.A.V) 'Siz onların helal dediğine helal haram dediğine haram demiyor muydunuz?' Adiy bin Hatem 'Evet' dedi. Hz. Peygamber (S.A.V) 'İşte bu sizin onları kendinize rabler edinmenizdir" dedi.




  13. 12
    sahinn41 Üye
    sahinn41
    Üye

    Profili:
    Üye No: 96412
    Mesaj Sayısı: 37
    Tecrübe Puanı: 1

    oral sex yapan dinden çıkıyor o vakit..çok hassas bir konu..


  14. 13
    by_inanc Üye
    by_inanc
    Üye
    by_inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 53183
    Mesaj Sayısı: 30
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 38

    Öyle bir şey yok kardeşlik. Yani bununla ilgili bir kaynak olması lazım. Neye göre dinden çıkıyor? kime göre dinden çıkıyor? Bununla ilgili bir delil yok. Ne Musaf'ta ne sünnette ne icmada nede içtihatlarda öyle bir delil yok. Bunu söyleyebilmek için kaynak göstermek gerek.


  15. 14
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    ne yazık ki böyle konularla alakalı fikir brliğine varılmış değil fakat ben okuduğum bazı bazı kitaplarda bunun helal olduğunu görmüştüm karı koca arasında tekşey hariç haram olmadığını biliyorum fakat direk haram diyenlerin üstelik sadece kendi yorumlarına dayanarak bunu demelerini de yanlış buluyorum


+ Yorum Gönder