Konusunu Oylayın.: Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nası

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nası
  1. 19.Mayıs.2011, 11:36
    1
    Misafir

    Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nası






    Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nası Mumsema Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nasıl faiz helalleşir?


  2. 19.Mayıs.2011, 11:36
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharbte nasıl faiz helalleşir?

  3. 19.Mayıs.2011, 11:43
    2
    Muhasibi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,788
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 159
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Peygamber Efendimiz (asm) Mekke döneminde en şiddetli dârulharbi yaşadı ve yine de faiz almadı. Şimdiki dârulharb




    Bildiğiniz gibi bir konuda hüküm vermek için müçtehit olmak gerekir. Müçtehitlerimiz de mutlaka İslami esaslara göre karar verirler.
    Faiz konusunda Mezhep imamlarımızın genel hükmü, her zaman ve her yerde haram olduğudur. Ancak İmam Azam Hazretleri bir Hadis-i Şerife dayanarak harp diyarında (dârulharpte) faizin haram olmayacağını söylemektedir.
    Bir Müslüman diğer imamlarımızın görüşüne uyarak harp diyarında da faiz almazsa onu tebrik ederiz. Ancak bir Müslüman İmam Azam içtihadına göre hareket ederek, ihtiyacından dolayı harp diyarında faizli bir uygulama yapıyorsa, ona da saygılı olmak gerekir.
    Yani kendimiz azimeti tercih edelim, başkasının ruhsatı tercih etmesine de karışmayalım, diye düşünüyoruz.


  4. 19.Mayıs.2011, 11:43
    2
    Devamlı Üye



    Bildiğiniz gibi bir konuda hüküm vermek için müçtehit olmak gerekir. Müçtehitlerimiz de mutlaka İslami esaslara göre karar verirler.
    Faiz konusunda Mezhep imamlarımızın genel hükmü, her zaman ve her yerde haram olduğudur. Ancak İmam Azam Hazretleri bir Hadis-i Şerife dayanarak harp diyarında (dârulharpte) faizin haram olmayacağını söylemektedir.
    Bir Müslüman diğer imamlarımızın görüşüne uyarak harp diyarında da faiz almazsa onu tebrik ederiz. Ancak bir Müslüman İmam Azam içtihadına göre hareket ederek, ihtiyacından dolayı harp diyarında faizli bir uygulama yapıyorsa, ona da saygılı olmak gerekir.
    Yani kendimiz azimeti tercih edelim, başkasının ruhsatı tercih etmesine de karışmayalım, diye düşünüyoruz.




+ Yorum Gönder