Maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları? 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
  1. 1
    musab Hadis Öğrencisi
    musab
    Hadis Öğrencisi
    musab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 4,002
    Tecrübe Puanı: 41
    Yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları?


    maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları;

    1.hadesten taharet(abdestsiz ya da cünüp olmamak)
    2.necasetten taharet(elbisede,vucutta ve namaz kılınan yerde pisliğin olmaması)
    3.kıbleye yönelmek
    4.müslüman olmak
    5.avret sayılan yerleri örtmek

    malikiler namazın şartlarını katagoriye ayırırken namazın vucub şartları,namazın sıhhat şartları ve namazın vucub ve sıhhat şartlarını bir arada bulunduran şartlar olarak 3'e ayırırlar.

    hem vucub şartlarını ve hem vucub şartlarını bir arada bulunduran şartlar;

    1.peygamberimizin tebliğinin ulaşmış olması.tebliğ ulaşmayan kişiye namaz farz değildir çünkü vucub şartlarından sayılıyor.kılsa da sahih olmaz çünkü sıhhat şartlarından sayılıyor
    2.namaz vaktinin girmiş olması
    3.akıllı olmak
    4.hayız ve nifastan uzak olmak
    5.su veya teyemmüm edecek kadar toprak bulabilmek
    6.uykuda olmamak,ya da namazı unutmamak

    İlgili Yazılar

  2. 2
    kenangenç Üye
    kenangenç
    Üye

    Profili:
    Üye No: 109569
    Mesaj Sayısı: 4
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları?


    Hocam malikide vucut da veya elbisede meni veya mezi olura bu şekilde namaz kılsan namaz sahih olur mu?


  3. 3
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici
    arifselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,929
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları?


    İmamı malikiye göre mezi ve meni necis kabul edilmiştir. Bu şekilde kılınan namazın iade edilmesi gerektiği söylemiştir. Bu konuda aldığı delil ise şöyle geçmektedir:

    İmam Mâlik bu konuda "İâdetü’l-cünübi es-salâte..." bah*sinde Hz. Ömer'in ihtîlâm olduğunu elbisesinde gördüğü ıslaklıktan anlayınca, kıldığı namazı iade etmiş, aynı zamanda elbisesinin o kısmına yıkamıştır, rivayetine dayanarak, meninin dokunduğu ye*ri -ıslak olsun, kuru olsun- yıkanır, hükmünü getirmiştir.


  4. Reklam

  5. 4
    kenangenç Üye
    kenangenç
    Üye

    Profili:
    Üye No: 109569
    Mesaj Sayısı: 4
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Maliki mezhebinde namazın sıhhat şartları?


    Hocam maliki de necaseti temizlemek farz değil sünnettir ifadesini mumsema sitenizde okumuştum buna rağmen meni veya mezi vucut da veya elbiseyeye bulaşsa bu şekilde namaz kılsam namaz sahih olmaz mı?


  6. 5
    ACİLSERVİS Administrator
    ACİLSERVİS
    Administrator
    ACİLSERVİS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 3,353
    Tecrübe Puanı: 10

    Soru soran bir üyenin cümlesinden sitenizde öyle yazılı diyorsun. Burası bir forum sitesidir. Kimin üye kimin misafir kiminde yönetici olduğunu çözmen gerekir.
    Türkiyede yaşayan insanlar Hanefi ve Şafii mezhebi ağırlıklıdır veya tamamı öyledir. Sorularına daha rahat cevap bulabilmek için bu mezheplerden birini düşünmeye başlamanı tavsiye ederim. Veya sürekli bir şeyler eksik kalabilir.


  7. 6
    azra Devamlı Üye
    azra
    Devamlı Üye
    azra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 25614
    Mesaj Sayısı: 145
    Tecrübe Puanı: 3

    Alıntı
    temizlemek farz değil sünnettir
    Evet bilgi doğru ama necaset namaza engeldir. Temizlemek sünnet olabilir ama ibadet etmeden temizlemek namazın şartlarındandır


  8. 7
    kenangenç Üye
    kenangenç
    Üye

    Profili:
    Üye No: 109569
    Mesaj Sayısı: 4
    Tecrübe Puanı: 1

    Hocam dört mezhep de necaset sıvı ise el ayasından veya katı ise üç gram dan az ise bu şekilde namaz kılınsa namaz sahih olur mu?


  9. 8
    azra Devamlı Üye
    azra
    Devamlı Üye
    azra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 25614
    Mesaj Sayısı: 145
    Tecrübe Puanı: 3

    Necaset ile namaz sahih olmaz. en rahat fetva imam azamın o da avuç içi kadar izin vermiş


+ Yorum Gönder