Konusunu Oylayın.: Araf suresi 55. ayet: Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Araf suresi 55. ayet: Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.
  1. 14.Nisan.2011, 18:57
    1
    Muhasibi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,770
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 159
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Araf suresi 55. ayet: Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.

  2. 14.Nisan.2011, 18:57
    1
    Devamlı Üye



    Ayetin meali

    Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.


  3. 14.Nisan.2011, 22:05
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,402
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Araf suresi 55. ayet: Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez.




    Ayetin Arapçası

    ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
    Ud'û rabbekum tedarruan ve hufyeh(hufyeten), innehu lâ yuhıbbul mu'tedîn(mu'tedîne).



  4. 14.Nisan.2011, 22:05
    2
    Hüvel Baki..



    Ayetin Arapçası

    ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ
    Ud'û rabbekum tedarruan ve hufyeh(hufyeten), innehu lâ yuhıbbul mu'tedîn(mu'tedîne).


  5. 22.Ocak.2014, 23:41
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Araf suresi 55. ayet: Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşa

    Araf suresi 55. ayetin meali, arapça metni ve tefsiri

    55-56. Yukarıda bir tek âyette Kur'an'rn ulûhiyyet öğretisi veciz bir şekilde verildikten sonra bu iki âyette, tam yeri gelmişken, İnsanlara çok önemli iki hatır*latma yapılıyor: a) 55. âyette insanlardan, rablerine yakanr bir tarzda, gizli gizli veya alçak sesle dua etmeleri İstenmekte; Allah'ın, aşırı gidip buyruğundan çıkan*ları, bu cümleden olmak üzere duada yakarış ve gizlilik sınırını aşanları sevmedi*ği bildirilmekte; bu suretle, hadiste "ibadetin özü" diye nitelenen (Tirmizî, "Du'â", 1) dua münasebetiyle insanın rabbİ İle ilişkisine bir disiplin getirilmektedir. Nite*kim bazı müfessirler buradaki "Dua ediniz" buyruğunu "İbadet ediniz" şeklinde açıklamışlardır[92]. b) 56. âyette ise, Allah arzı yani dünyayı veya ülkeyi ıslah etmiş, düzene koymuşken, in*sanların orada fesat çıkarıp düzeni bozmaları yasaklanmakta; böylece insanın ta-bü ve beşerî çevresiyle ilişkisi düzenlenmektedir. Râzî âyetin bu bölümünü özet*le şöyle açıklar: Dünyadaki hiçbir düzenli şeyi bozmayın. Öldürme, yaralama, gasp ve hırsızlık gibi İnsana verilen zararlar; inkâr ve bid'atlarla dine verilen za*rarlar; zina, livata, zina iftirası gibi insan onuruna, namusuna ve aileye verilen za*rarlar; sarhoş edici şeylerle akla verilen zararlar bu yasağın kapsamına girer. Çün*kü dünya hayatında insanlara ait beş temel hak ve menfaat konusu vardır: Can, mal, nesep, din ve akıl. "Yeryüzünde bozgunculuk yapmayın!" buyruğu bütün bu hak ve menfaatlerle bunların kapsamına giren diğer şeylerin korunmasını öngörür. Zira Allah yeryüzünü ıslah ettiğini, düzene soktuğunu belirten ifade, Allah tarafın*dan dünyaya bütün yaratılmışların menfaatlerini en uygun biçimde karşılayacak düzenlerin verildiğini bildirir. Öte yandan yüce Allah, peygamberler göndermek, kitaplar indirmek ve hüküm ve yasalar koymak suretiyle de dünyayı ıslah etmiş olup bu âyette, bir bakıma, insanlara "Peygamberleri yalanlamaya, kitapları inkâr etmeye, yasalara karşı gelmeye kalkışmayın!" denilmiştir. Zira bu isyanlar dünya*da kanıklıklar çıkmasına, düzenin bozulmasına yol açar (XIV, 133).

    İnsanın çevresiyle sağlıktı ilişkiler kurup fesattan korunması iyi bir kullukla mümkün olacağı için âyetin sonunda tekrar dua konusuna dönülerek hem korku hem de ümit duygularıyla dua edilmesi istenmiş; nihayet "Muhakkak ki iyilik edenlere Allah'ın rahmeti çok yakındır" buyurulmuştur. Buradaki "iyilik edenler" (muhsinîn) kelimesi hem Allah'a kulluk ve dua ödevini hem de her türlü bozgunculuktan uzak durma, dünyanın düzenini yaşatma, kısaca iyi kul ve iyi insan, iyi komşu, iyi ana-baba, iyi vatandaş... olma yükümlülüklerini yerine getirenleri kapsar


  6. 22.Ocak.2014, 23:41
    3
    Moderatör
    Araf suresi 55. ayetin meali, arapça metni ve tefsiri

    55-56. Yukarıda bir tek âyette Kur'an'rn ulûhiyyet öğretisi veciz bir şekilde verildikten sonra bu iki âyette, tam yeri gelmişken, İnsanlara çok önemli iki hatır*latma yapılıyor: a) 55. âyette insanlardan, rablerine yakanr bir tarzda, gizli gizli veya alçak sesle dua etmeleri İstenmekte; Allah'ın, aşırı gidip buyruğundan çıkan*ları, bu cümleden olmak üzere duada yakarış ve gizlilik sınırını aşanları sevmedi*ği bildirilmekte; bu suretle, hadiste "ibadetin özü" diye nitelenen (Tirmizî, "Du'â", 1) dua münasebetiyle insanın rabbİ İle ilişkisine bir disiplin getirilmektedir. Nite*kim bazı müfessirler buradaki "Dua ediniz" buyruğunu "İbadet ediniz" şeklinde açıklamışlardır[92]. b) 56. âyette ise, Allah arzı yani dünyayı veya ülkeyi ıslah etmiş, düzene koymuşken, in*sanların orada fesat çıkarıp düzeni bozmaları yasaklanmakta; böylece insanın ta-bü ve beşerî çevresiyle ilişkisi düzenlenmektedir. Râzî âyetin bu bölümünü özet*le şöyle açıklar: Dünyadaki hiçbir düzenli şeyi bozmayın. Öldürme, yaralama, gasp ve hırsızlık gibi İnsana verilen zararlar; inkâr ve bid'atlarla dine verilen za*rarlar; zina, livata, zina iftirası gibi insan onuruna, namusuna ve aileye verilen za*rarlar; sarhoş edici şeylerle akla verilen zararlar bu yasağın kapsamına girer. Çün*kü dünya hayatında insanlara ait beş temel hak ve menfaat konusu vardır: Can, mal, nesep, din ve akıl. "Yeryüzünde bozgunculuk yapmayın!" buyruğu bütün bu hak ve menfaatlerle bunların kapsamına giren diğer şeylerin korunmasını öngörür. Zira Allah yeryüzünü ıslah ettiğini, düzene soktuğunu belirten ifade, Allah tarafın*dan dünyaya bütün yaratılmışların menfaatlerini en uygun biçimde karşılayacak düzenlerin verildiğini bildirir. Öte yandan yüce Allah, peygamberler göndermek, kitaplar indirmek ve hüküm ve yasalar koymak suretiyle de dünyayı ıslah etmiş olup bu âyette, bir bakıma, insanlara "Peygamberleri yalanlamaya, kitapları inkâr etmeye, yasalara karşı gelmeye kalkışmayın!" denilmiştir. Zira bu isyanlar dünya*da kanıklıklar çıkmasına, düzenin bozulmasına yol açar (XIV, 133).

    İnsanın çevresiyle sağlıktı ilişkiler kurup fesattan korunması iyi bir kullukla mümkün olacağı için âyetin sonunda tekrar dua konusuna dönülerek hem korku hem de ümit duygularıyla dua edilmesi istenmiş; nihayet "Muhakkak ki iyilik edenlere Allah'ın rahmeti çok yakındır" buyurulmuştur. Buradaki "iyilik edenler" (muhsinîn) kelimesi hem Allah'a kulluk ve dua ödevini hem de her türlü bozgunculuktan uzak durma, dünyanın düzenini yaşatma, kısaca iyi kul ve iyi insan, iyi komşu, iyi ana-baba, iyi vatandaş... olma yükümlülüklerini yerine getirenleri kapsar




+ Yorum Gönder