Alemi emr nedir? 5 üzerinden 4.67 | Toplam : 3 kişi
  1. 1
    Sumame Tombik Ammo
    Sumame
    Tombik Ammo
    Sumame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 47625
    Mesaj Sayısı: 606
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 24

    Alemi emr nedir?


    Âlem-i Emr KELİMESİNİN SÖZLÜK ANLAMI NEDİR?
    Arşın üstünde olup, madde olmayan, ölçülemeyen ve herkesin anlayamayacağı âlem. Buna, âlem-i melekût ve âlem-i ervâh (rûhlar âlemi) ve mekânsızlık âlemi de denir.
    Âlem-i emrde sırayla; kalb, rûh, sır, hafî, ahfâ denilen beş latîfe (makam, mertebe) vardır. (Ahmed Fârûk-i Serhendî)
    Âlem-i halkın ötesi, âlem-i emrdir. (İmâm-ı Rabbânî)
    Âlem-i emr bâzı bakımlardan âlem-i halktan üstün ise de, küllî fazîlet yâni her bakımdan üstünlük âlem-i halktadır. (İmâm-ı Rabbânî)


    İlgili Yazılar

  2. 2
    Muhammed الله اكبر
    Muhammed
    الله اكبر
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 4,342
    Tecrübe Puanı: 44
    Yaş: 29
    Yer: Türkiye

    Cevap: Alemi emr nedir?


    Âlem-i Emir Ne Demektir kısaca sözlük anlamı



    Soru: “Ruh Rabbimin emrindendir. Size bu konuda çok az bir ilim verilmiştir” ayet-i kerimesinin tefsirinden Üstat Hazretleri "ruhun emir âlemi"nden olduğunu söylüyor. Âlem-i emir hakkında bilgi verir misiniz?


    Cevap: Âlem, üzerinde tasarruf edilen varlık demektir. Bu tasarruf Allah’a ait olduğu ve onun varlığına delil olduğu için buna âlem denilmiştir. Allah’ın binbir ismi ve bu isimlerin tecelligahı olan sonsuz âlemler vardır. Hepsi de onun varlığını, birliğini, isim ve sıfatlarına delildir ve onları gösterir. Allah’ın âlemleri çok olduğu için “Elhamdü lillahi Rabbi’l-âlemîn!” (Fatiha, 1:1) yani “Hamd, minnet ve şükran âlemlerin Rabbi olan Allah içindir” denilmiştir.


    Emir âlemi yüce Allah’ın iradesinin yazılıp emir haline getirildiği bir âlemdir. Bu âlem âlem-i melekût denilen manevi âlemler içindedir. Âlem-i mülkteki kanunlar, âlem-i emirdeki Allah’ın iradesinin tecellisinden başka bir şey değildir. Yani yerçekimi kanunu, havanın kaldırma kanunu ve ateşin yakma kanunu hep Allah’ın iradesi ile olmaktadır. Yani Allah’ın iradesinin tecellisidir. Yeryüzü Allah’ın kudretinin eseri, yer çekimi ise Allah’ın emir âlemindendir.


    Aynı bunun gibi ruh Allah’ın iradesinin tecellisi olan emir âlemindeki iradesinin yine iradesi olan duygularla mücehhez bir kanunudur. Bu nedenle beden halk âleminden ruh ise emir âlemindendir. Bu nedenle “Ruh Rabbinin emrindendir” (İsra, 17:85) buyrulmuştur. Akıl âlem-i mülk ve maddi varlık âlemi hakkında çok bilgiye ulaşabilir; ama ruhların bulunduğu âlem-i emir ve ruhlar âlemi konusunda bilgisi çok sınırlıdır; anlaması da mümkün değildir.

    Bu nedenle yüce Allah “Bu konuda size çok az bilgi verilmiştir” (İsra, 17:85) buyurmuştur.

    Yüce Allah maddi varlık âlemlerini iradesinin tecelli arşı olan “Âlem-i emirden” idare etmektedir. Bu da Allah nasıl irade ederse öyle olur” şeklindedir. Allah iradesini kayıt altına aldığı deftere de “Levh-i Mahfuz” adı verilmektedir. Onun insandaki cüz’î bir tecellisi “Hafıza” diğer bir tecellisi de “Kiramen Kâtibinin” yazdığı “Amel defterleri”dir.
    Allah’ın iradesini uygulamaya geçiren ise bu emirleri mahlûkata ulaştıran ve uygulamaya geçiren meleklerdir. Zira hiçbir kanun ve emir kendi kendine uygulamaya geçmez. Onlara işlerlik kazandıran uygulayıcı memurlardır. Bunun bir numunesi insanda tecelli etmektedir. İnsan bir şeyi irade eder, sonra o konuda akıl ve kalbiyle tefekkür eder, sonra teşebbüs eder, beden de bu iradesini gerçekleştirir.


    Alemlerin iki yönü vardır. Biri âlem-i şahadet dediğimiz görünen maddi âlemdir; diğeri ise âlem-i melekut dediğimiz görünen âlemlerin arkasındaki görünmeyen manevi âlemlerdir.Beden bütünüyle ruhun emrinde olduğu gibi Âlem-i şahadet de âlem-i melekûtun emrindedir. Âlem-i melekût ise Allah’ın iradesine bağlıdır. Bu hususa yüce Allah “Her şeyin melekûtu Onun elindedir” (Yasin, 36:83) ayeti ile bize açıklamıştır.




+ Yorum Gönder