Konusunu Oylayın.: Sahih Hadis Ne Demektir?

5 üzerinden 4.56 | Toplam : 18 kişi
Sahih Hadis Ne Demektir?
  1. 10.Nisan.2010, 11:21
    1
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,476
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Sahih Hadis Ne Demektir?






    Sahih Hadis Ne Demektir? Mumsema SAHİH HADİS NEDİR?

    'şaz' ve 'illet'li olmamakla beraber, 'sened'i kesintisiz ve râvîleri 'âdil' ve 'zâbıt' olan hadislerdir... tarif dikkatlice incelenirse bir hadisin sahih olabilmesi için beş şey aranır.

    1. Râvîleri âdil olacak. (Ravi, hadis rivayet eden kimseye denir)
    2. Râvîleri zâbıt olacak. (Zabıt, hadisleri iyice belleyip ezberleyen demektir)

    3. Senedi kesintisiz olacak. (Hadisin ilk kaynağına kadar rivayet edenler arasında kesinti olmaması demektir.
    4. Şaz olmayacak. (Şaz, hadisi rivayet edenin muhalefetinden doğan bir zayıf hadis çeşidine denir)
    5. İlletli olmayacak. (Hadisin sıhhatine engel teşkil eden herhangi bir kusur demektir)


  2. 10.Nisan.2010, 11:21
    1
    Moderatör



    SAHİH HADİS NEDİR?

    'şaz' ve 'illet'li olmamakla beraber, 'sened'i kesintisiz ve râvîleri 'âdil' ve 'zâbıt' olan hadislerdir... tarif dikkatlice incelenirse bir hadisin sahih olabilmesi için beş şey aranır.

    1. Râvîleri âdil olacak. (Ravi, hadis rivayet eden kimseye denir)
    2. Râvîleri zâbıt olacak. (Zabıt, hadisleri iyice belleyip ezberleyen demektir)

    3. Senedi kesintisiz olacak. (Hadisin ilk kaynağına kadar rivayet edenler arasında kesinti olmaması demektir.
    4. Şaz olmayacak. (Şaz, hadisi rivayet edenin muhalefetinden doğan bir zayıf hadis çeşidine denir)
    5. İlletli olmayacak. (Hadisin sıhhatine engel teşkil eden herhangi bir kusur demektir)


    Benzer Konular

    - Bu hadis sahih mi?

    - Sahih Hadisleirn sayısı ? sadece Kütüb-i Sitte'demi sahih hadis var ? Şerhsiz hadis okumak doğrumu ?

    - Sahih Hadis'in tarifi

    - Sahih hadis ne demektir,nasıl ayırt edilir? ?

    - İslam tarihinde kör hadis diye bilinen bir hadis var mı kör hadis ne demektir?

  3. 13.Eylül.2013, 08:09
    2
    Misafir

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?




    güzel insanlar,Buhari ,Müslimin 4500 Müslim de hocası Buharinin 3000 hadisini kabul etmeyip yada zayıf görerek kitaplarına almamışlardır.Bunun anlamı topladıklarının yarısını reddir.Şimdi ne olacak!Her ikisinin de kitaplarında Kurana tamamen aykırı hadisler var.Bunları biliyorsunuz.Yukarıda saydığınız kriterlere de tamamen uygun.Demekki çok önemli bir nokta atlanıyor olmalı ;hadislerin Kurana arzı! Sağlıcakla kalın


  4. 13.Eylül.2013, 08:09
    2
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    güzel insanlar,Buhari ,Müslimin 4500 Müslim de hocası Buharinin 3000 hadisini kabul etmeyip yada zayıf görerek kitaplarına almamışlardır.Bunun anlamı topladıklarının yarısını reddir.Şimdi ne olacak!Her ikisinin de kitaplarında Kurana tamamen aykırı hadisler var.Bunları biliyorsunuz.Yukarıda saydığınız kriterlere de tamamen uygun.Demekki çok önemli bir nokta atlanıyor olmalı ;hadislerin Kurana arzı! Sağlıcakla kalın


  5. 26.Şubat.2014, 13:12
    3
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Adalet ve zabt özelliklerini taşıyan râvîler tarafından muttasıl bir isnatla rivâyet edilen, şaz ve illetli olmayan hadislere denir. Bu tarife göre sahih hadiste şu beş şartın bulunması gerektiği anlaşılmaktadır.

    Senedi muttasıl olmalıdır. Yani baştan sona kadar senette bulunan her râvînin, hadisi bizzat hocasından görüşerek almış olması gerekir. Bu durum hadisin kesin rivâyet sıygaları ile aktarılmasını zorunlu kılar. Kesin rivâyet sıygaları, hadisin beş duyu ile alındığını ifade eden lafızlardır.

    Râvîler adaletli olmalıdırlar. Adalet, râvînin her türlü günahtan ve mürüvvete aykırı olan hallerden uzak olması demektir. Buna göre râvî takvalı olmalıdır. Her türlü şirk, fısk, bid'at ve küçük günahlardan sakınmalıdır. Muttakî olduğu bilinmeyen râvînin hadisi sahih olmaz.

    Râvîler zabt sahibi olmalıdırlar. Zabt, râvînin gaflet içerisinde olmayıp, uyanık ve dikkatli olması; hadisi ezbere rivâyet ediyorsa istediği anda okuyabilecek ve hatasız aktarabilecek şekilde ezberlemesi; kitaptan rivâyet ediyorsa, hadisi aldığı andan itibaren başkasına aktarana kadar değişikliğe uğratmadan koruyabilmesi; mana ile rivâyet ediyorsa, manayı bozacak durumları bilmesi demektir. Zabt niteliğini taşımayan râvînin hadisi sahih olmaz.

    Hadis şaz olmamalıdır. Şaz hadis, sika bir râvînin, kendisinden daha sika bir râvînin rivâyetine veya kendi derecesindeki birden çok sika râvînin ortak rivâyetlerine aykırı olarak rivâyet ettiği hadisdir. Bu durumda daha güvenilir olan râvînin ya da güvenilir olan râvîlerin ortak rivâyeti tercih olunur. Bunlara aykırı olan şaz rivâyet ise sahih olma özelliğini kaybeder.

    Hadis illetli olmamalıdır. İllet, hadisi çoğu kere zayıflığa götüren, zor anlaşılabilen kusurdur. Bu kusur tespit edilince hadis sahih olmaktan çıkar. İllet hadisin senedinde veya metninde olabilir. İlletli hadise muallel hadis denir.

    Sahih hadisler kendi aralarında ikiye ayrılır;
    a) Sahih li-zâtihi: Sahih hadiste bulunması gereken şartları en üstün derecede kendisinde taşıyan hadislere denir. Bu tür bir hadisin sıhhati için destekleyici bir isnada ihtiyacı yoktur.
    b) Sahih li-gayrihi: Sahih hadiste bulunması gerekli olan şartları en üstün derecede kendisinde bulundurmadığından, aslında hasen olduğu halde, başka isnadlarla desteklendiği için sahih rütbesine yükselen hadise denir. Hadislerin bir üst dereceye yükselmeleri şahid ve mütâbî denen destekleyici hadisler sayesinde olur.

    Hadis usulü ilmine göre yukarıda kısaca açıklanan beş şartı taşıyan hadis sahihtir. Bazen bir hadisin sahih olup olmadığı hadisçiler arasında tartışmalı olabilir. Bunun sebebi, sahih hadiste bulunması gereken şartların farklı olarak değerlendirilmesidir.

    Sahih hadisin hükmü: Âlimler, ibadet, muamelat gibi bütün dini hükümlerde sahih hadisin delil olduğunu ve onunla amel etmenin gerekli olduğunu ittifakla kabul etmişlerdir. İnanç esaslarında ancak mütevatir hadis delil olur.

    Sahih hadislerin isnâdında yer alan râvîlerin adalet ve zabt özellikleri ile sıhhatte esas alınan diğer niteliklerin farklı düzeylerde olması nedeniyle, sahih hadisler kendi aralarında derecelendirilmiştir. Sahih hadislerin sıhhatteki üstünlükleri açısından sıralamaları şöyledir:

    Birinci Derece: Buhârî ve Müslim'in birlikte rivâyet ettikleri (muttefekun aleyh olan) hadisler.
    İkinci Derece: Buhârî'nin rivâyet ettiği Müslim'in rivâyet etmediği hadisler.
    Üçüncü Derece: Müslim'in rivâyet edip, Buhârî'nin rivâyet etmediği hadisler.
    Dördüncü Derece: Buhârî ve Müslim'in ortaya koyduğu sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Beşinci Derece: Buhârî'nin sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Altıncı Derece: Müslim'in sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Yedinci derece: Buhârî ya da Müslim'in sıhhat şartlarına uygun olmadığı halde, diğer muteber hadis âlimlerince sahih kabul edilerek rivâyet edilen hadisler. (A.G.)


  6. 26.Şubat.2014, 13:12
    3
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر
    Adalet ve zabt özelliklerini taşıyan râvîler tarafından muttasıl bir isnatla rivâyet edilen, şaz ve illetli olmayan hadislere denir. Bu tarife göre sahih hadiste şu beş şartın bulunması gerektiği anlaşılmaktadır.

    Senedi muttasıl olmalıdır. Yani baştan sona kadar senette bulunan her râvînin, hadisi bizzat hocasından görüşerek almış olması gerekir. Bu durum hadisin kesin rivâyet sıygaları ile aktarılmasını zorunlu kılar. Kesin rivâyet sıygaları, hadisin beş duyu ile alındığını ifade eden lafızlardır.

    Râvîler adaletli olmalıdırlar. Adalet, râvînin her türlü günahtan ve mürüvvete aykırı olan hallerden uzak olması demektir. Buna göre râvî takvalı olmalıdır. Her türlü şirk, fısk, bid'at ve küçük günahlardan sakınmalıdır. Muttakî olduğu bilinmeyen râvînin hadisi sahih olmaz.

    Râvîler zabt sahibi olmalıdırlar. Zabt, râvînin gaflet içerisinde olmayıp, uyanık ve dikkatli olması; hadisi ezbere rivâyet ediyorsa istediği anda okuyabilecek ve hatasız aktarabilecek şekilde ezberlemesi; kitaptan rivâyet ediyorsa, hadisi aldığı andan itibaren başkasına aktarana kadar değişikliğe uğratmadan koruyabilmesi; mana ile rivâyet ediyorsa, manayı bozacak durumları bilmesi demektir. Zabt niteliğini taşımayan râvînin hadisi sahih olmaz.

    Hadis şaz olmamalıdır. Şaz hadis, sika bir râvînin, kendisinden daha sika bir râvînin rivâyetine veya kendi derecesindeki birden çok sika râvînin ortak rivâyetlerine aykırı olarak rivâyet ettiği hadisdir. Bu durumda daha güvenilir olan râvînin ya da güvenilir olan râvîlerin ortak rivâyeti tercih olunur. Bunlara aykırı olan şaz rivâyet ise sahih olma özelliğini kaybeder.

    Hadis illetli olmamalıdır. İllet, hadisi çoğu kere zayıflığa götüren, zor anlaşılabilen kusurdur. Bu kusur tespit edilince hadis sahih olmaktan çıkar. İllet hadisin senedinde veya metninde olabilir. İlletli hadise muallel hadis denir.

    Sahih hadisler kendi aralarında ikiye ayrılır;
    a) Sahih li-zâtihi: Sahih hadiste bulunması gereken şartları en üstün derecede kendisinde taşıyan hadislere denir. Bu tür bir hadisin sıhhati için destekleyici bir isnada ihtiyacı yoktur.
    b) Sahih li-gayrihi: Sahih hadiste bulunması gerekli olan şartları en üstün derecede kendisinde bulundurmadığından, aslında hasen olduğu halde, başka isnadlarla desteklendiği için sahih rütbesine yükselen hadise denir. Hadislerin bir üst dereceye yükselmeleri şahid ve mütâbî denen destekleyici hadisler sayesinde olur.

    Hadis usulü ilmine göre yukarıda kısaca açıklanan beş şartı taşıyan hadis sahihtir. Bazen bir hadisin sahih olup olmadığı hadisçiler arasında tartışmalı olabilir. Bunun sebebi, sahih hadiste bulunması gereken şartların farklı olarak değerlendirilmesidir.

    Sahih hadisin hükmü: Âlimler, ibadet, muamelat gibi bütün dini hükümlerde sahih hadisin delil olduğunu ve onunla amel etmenin gerekli olduğunu ittifakla kabul etmişlerdir. İnanç esaslarında ancak mütevatir hadis delil olur.

    Sahih hadislerin isnâdında yer alan râvîlerin adalet ve zabt özellikleri ile sıhhatte esas alınan diğer niteliklerin farklı düzeylerde olması nedeniyle, sahih hadisler kendi aralarında derecelendirilmiştir. Sahih hadislerin sıhhatteki üstünlükleri açısından sıralamaları şöyledir:

    Birinci Derece: Buhârî ve Müslim'in birlikte rivâyet ettikleri (muttefekun aleyh olan) hadisler.
    İkinci Derece: Buhârî'nin rivâyet ettiği Müslim'in rivâyet etmediği hadisler.
    Üçüncü Derece: Müslim'in rivâyet edip, Buhârî'nin rivâyet etmediği hadisler.
    Dördüncü Derece: Buhârî ve Müslim'in ortaya koyduğu sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Beşinci Derece: Buhârî'nin sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Altıncı Derece: Müslim'in sıhhat şartlarına uygun olan hadisler.
    Yedinci derece: Buhârî ya da Müslim'in sıhhat şartlarına uygun olmadığı halde, diğer muteber hadis âlimlerince sahih kabul edilerek rivâyet edilen hadisler. (A.G.)


  7. 16.Temmuz.2015, 06:13
    4
    Misafir

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Sahuru 7 dk gece cünüp abdesti aldim
    Ama agzima birdey almadim direk gusül abdesti aldim 7 dk geciyordu baktigimda


  8. 16.Temmuz.2015, 06:13
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sahuru 7 dk gece cünüp abdesti aldim
    Ama agzima birdey almadim direk gusül abdesti aldim 7 dk geciyordu baktigimda


  9. 01.Ağustos.2015, 23:58
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,916
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    İslamı bize öğreten kuranı kerim ve bizlere kuranı tefsir eden hadisi şeriflerdir bunlar birbirinden asla ayrılmaz bir bütündür.


  10. 01.Ağustos.2015, 23:58
    5
    Yönetici
    İslamı bize öğreten kuranı kerim ve bizlere kuranı tefsir eden hadisi şeriflerdir bunlar birbirinden asla ayrılmaz bir bütündür.


  11. 25.Nisan.2016, 21:53
    6
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    sahi hadis ne demek

    Sahih hadis Ameli gerektiren yani kendisiyle amel etmek vacib olan makbul hadistir.



  12. 25.Nisan.2016, 21:53
    6
    Devamlı Üye
    sahi hadis ne demek

    Sahih hadis Ameli gerektiren yani kendisiyle amel etmek vacib olan makbul hadistir.



  13. 12.Mayıs.2016, 17:59
    7
    Misafir

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Kusura bakmayın da bu yazdığınız dil ne dili ben hiç bir şey anlamadım şunu sade bir vatandaşın anlayacağı şekilde yazarsanız herkes anlar


  14. 12.Mayıs.2016, 17:59
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kusura bakmayın da bu yazdığınız dil ne dili ben hiç bir şey anlamadım şunu sade bir vatandaşın anlayacağı şekilde yazarsanız herkes anlar


  15. 14.Mayıs.2016, 00:05
    8
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,916
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Sahih hadisin ne demek olduğu açıklanan bölümde geçen kelimelerin açıklamasını yanlarına ekledim. İnşaallah anlaşılır olmuştur kardeşim.


  16. 14.Mayıs.2016, 00:05
    8
    Yönetici
    Sahih hadisin ne demek olduğu açıklanan bölümde geçen kelimelerin açıklamasını yanlarına ekledim. İnşaallah anlaşılır olmuştur kardeşim.


  17. 03.Ocak.2017, 14:02
    9
    Misafir

    Yorum: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Peygamberimizin vefatindan 200 yil sonra yazilmis bir kitaptir Buharinin kitabi. O donemde bugunku gibi yazili ve gorsel kayit araclari yoktu. Okuma yazma bilen insan sayisi inanilmaz dusuktu. 200 yil icinde en az 3-4 nesil gectigini dusunursek bu sozlerin Peygamberimize ait oldugunu nasil ispat edecekler?

    Daha oncede belirtildigi gibi Kurana acikca aykiri ve bu kriterlere uygun hadisler var demekki sistem yanlis ve guvenilmez.

    Kuran ben mukemmelim, tamamim ve gayet anlasilirim diyor. Kuranin Allah tarafindan korundugunu belirtiyor. Kuranin hadise ihtiyac duydugunu soyleyenler Kurana yalancimi diyor yani?

    Kuran hakkinda hicbir delil indirilmedigi halde bir seyi Allaha isnat edenden daha zalim kim olabilir diyor?. Kuranda bu kadar acik bir uyari varken (Okumadiginiz icin bilmiyorsunuz tabi) Bu sozlerin gercekten Peygambere ait olup olmadigi konusunda hic endise duymuyormusunuz?.

    Kuran " Biz atalarimizdan boyle gorduk baskada birsey bilmiyoruz " diyenlerinde bu mazeretle kurtulamayacagini belirtiyor (Okumadiginiz icin bilmezsiniz). Siz biz hocalardan boyle ogrendik demenin sizi kurtaracaginimi saniyorsunuz?

    Kuran okuyun. Klavuz olarak o size yeter. Gonul isterdiki Peygamberimizin bize kuskuya yer birakmayacak sekilde aktarilsaydi . Ama boyle bir kaynak yok. Gerek olsaydi Allah onunda geregini yapardi. Demekki gerek yok. Siz Allaha isinimi ogreteceksiniz?

    Sevgiler.


  18. 03.Ocak.2017, 14:02
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Peygamberimizin vefatindan 200 yil sonra yazilmis bir kitaptir Buharinin kitabi. O donemde bugunku gibi yazili ve gorsel kayit araclari yoktu. Okuma yazma bilen insan sayisi inanilmaz dusuktu. 200 yil icinde en az 3-4 nesil gectigini dusunursek bu sozlerin Peygamberimize ait oldugunu nasil ispat edecekler?

    Daha oncede belirtildigi gibi Kurana acikca aykiri ve bu kriterlere uygun hadisler var demekki sistem yanlis ve guvenilmez.

    Kuran ben mukemmelim, tamamim ve gayet anlasilirim diyor. Kuranin Allah tarafindan korundugunu belirtiyor. Kuranin hadise ihtiyac duydugunu soyleyenler Kurana yalancimi diyor yani?

    Kuran hakkinda hicbir delil indirilmedigi halde bir seyi Allaha isnat edenden daha zalim kim olabilir diyor?. Kuranda bu kadar acik bir uyari varken (Okumadiginiz icin bilmiyorsunuz tabi) Bu sozlerin gercekten Peygambere ait olup olmadigi konusunda hic endise duymuyormusunuz?.

    Kuran " Biz atalarimizdan boyle gorduk baskada birsey bilmiyoruz " diyenlerinde bu mazeretle kurtulamayacagini belirtiyor (Okumadiginiz icin bilmezsiniz). Siz biz hocalardan boyle ogrendik demenin sizi kurtaracaginimi saniyorsunuz?

    Kuran okuyun. Klavuz olarak o size yeter. Gonul isterdiki Peygamberimizin bize kuskuya yer birakmayacak sekilde aktarilsaydi . Ama boyle bir kaynak yok. Gerek olsaydi Allah onunda geregini yapardi. Demekki gerek yok. Siz Allaha isinimi ogreteceksiniz?

    Sevgiler.


  19. 03.Ocak.2017, 20:47
    10
    @hmet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Mayıs.2007
    Üye No: 771
    Mesaj Sayısı: 7,756
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: gölbaşı

    Yorum: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Alıntı
    200 yil icinde en az 3-4 nesil gectigini dusunursek bu sozlerin Peygamberimize ait oldugunu nasil ispat edecekler?
    Hocalarinin baslicalari sunlardir:

    • Ahmed b. Hanbel
    • Ali b. el-Medinî
    • Yahya b. Maîn
    • Ismail b. idris el-Medînî
    • Ishak b. Rahuyeh.

    İtibar etmediğin zatın öğrencilerinin bastığı toprağa bile layık değilsin.
    Alıntı
    Kuranin hadise ihtiyac duydugunu soyleyenler Kurana yalancimi diyor yani?
    Kuranın açıklanması konusunda ben Peygamberden daha iyi bilirim diyen senin gibi yalancılardır. Peygamberden Kuranı daha iyi anlayan biri mi var? Hadislere ve sünnete nasıl ihtiyaç yok!!
    Alıntı
    Kuran " Biz atalarimizdan boyle gorduk baskada birsey bilmiyoruz " diyenlerinde bu mazeretle kurtulamayacagini belirtiyor (Okumadiginiz icin bilmezsiniz).
    Biz gayet iyi okuduk ve biliyoruz. Bu ayet ataları müşrik olanlardan söz eder. Elbet atası kitap ve sünnete aykırı olanlarda bununla muhataptır sizin gibi!!

    Alıntı
    Gonul isterdiki Peygamberimizin bize kuskuya yer birakmayacak sekilde aktarilsaydi . Ama boyle bir kaynak yok. Gerek olsaydi Allah onunda geregini yapardi. Demekki gerek yok. Siz Allaha isinimi ogreteceksiniz?
    Gönlünüz kara hakkı görmezsiniz.
    Allahı ve Peygamberi birbirinden ayıran sizler, Kuranı kendi hevasına göre açıklayan sizler Allah hidayet versin.
    Biz Kurana ve Kuranı getirip bize en güzel izah eden Efendimize uyarız. Herkesin dini kendine


  20. 03.Ocak.2017, 20:47
    10
    Üye
    Alıntı
    200 yil icinde en az 3-4 nesil gectigini dusunursek bu sozlerin Peygamberimize ait oldugunu nasil ispat edecekler?
    Hocalarinin baslicalari sunlardir:

    • Ahmed b. Hanbel
    • Ali b. el-Medinî
    • Yahya b. Maîn
    • Ismail b. idris el-Medînî
    • Ishak b. Rahuyeh.

    İtibar etmediğin zatın öğrencilerinin bastığı toprağa bile layık değilsin.
    Alıntı
    Kuranin hadise ihtiyac duydugunu soyleyenler Kurana yalancimi diyor yani?
    Kuranın açıklanması konusunda ben Peygamberden daha iyi bilirim diyen senin gibi yalancılardır. Peygamberden Kuranı daha iyi anlayan biri mi var? Hadislere ve sünnete nasıl ihtiyaç yok!!
    Alıntı
    Kuran " Biz atalarimizdan boyle gorduk baskada birsey bilmiyoruz " diyenlerinde bu mazeretle kurtulamayacagini belirtiyor (Okumadiginiz icin bilmezsiniz).
    Biz gayet iyi okuduk ve biliyoruz. Bu ayet ataları müşrik olanlardan söz eder. Elbet atası kitap ve sünnete aykırı olanlarda bununla muhataptır sizin gibi!!

    Alıntı
    Gonul isterdiki Peygamberimizin bize kuskuya yer birakmayacak sekilde aktarilsaydi . Ama boyle bir kaynak yok. Gerek olsaydi Allah onunda geregini yapardi. Demekki gerek yok. Siz Allaha isinimi ogreteceksiniz?
    Gönlünüz kara hakkı görmezsiniz.
    Allahı ve Peygamberi birbirinden ayıran sizler, Kuranı kendi hevasına göre açıklayan sizler Allah hidayet versin.
    Biz Kurana ve Kuranı getirip bize en güzel izah eden Efendimize uyarız. Herkesin dini kendine


  21. 03.Ocak.2017, 20:53
    11
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,171
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Yorum: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Ya bu ümmet 1400 senedir yanlış bildi yanlış yaşadı ve tüm alimleri yanlış yaptı yada siz yalancısınız.!!!!!!
    Elbette Buhari hadisleri gerçek diyen tüm alimler doğru siz ahir zaman fitnesi zamane Müslümanları yalancısınız

    İZLEYİN!!!!



    Bu ümmetin hiçbir fırkası Buhari-Müslim yalancıdır demedi! - Nureddin Yıldız


  22. 03.Ocak.2017, 20:53
    11
    Devamlı Üye
    Ya bu ümmet 1400 senedir yanlış bildi yanlış yaşadı ve tüm alimleri yanlış yaptı yada siz yalancısınız.!!!!!!
    Elbette Buhari hadisleri gerçek diyen tüm alimler doğru siz ahir zaman fitnesi zamane Müslümanları yalancısınız

    İZLEYİN!!!!



    Bu ümmetin hiçbir fırkası Buhari-Müslim yalancıdır demedi! - Nureddin Yıldız


  23. 03.Ocak.2017, 20:57
    12
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,509
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Sahih Hadis Ne Demektir?

    Hadislere şüphe ile yaklaşıp hepsini reddeden münafıklardır.
    Neden mi? Çünkü Peygamberi yalanlamak budur

    Bize hadis değil Kur'an oku diyen adama Sahabenin verdiği cevap




  24. 03.Ocak.2017, 20:57
    12
    Üye
    Hadislere şüphe ile yaklaşıp hepsini reddeden münafıklardır.
    Neden mi? Çünkü Peygamberi yalanlamak budur

    Bize hadis değil Kur'an oku diyen adama Sahabenin verdiği cevap







+ Yorum Gönder
Git 12 Son