Konusunu Oylayın.:

Tebliğde Mükâfat ve Ceza

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Tebliğde Mükâfat ve Ceza
  1. Güncelleme: , 20.Mart.2007, 18:23
    1
    İnşirah
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Mart.2007
    Üye No: 86
    Mesaj Sayısı: 3,325
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 40

    Tebliğde Mükâfat ve Ceza

    Tebliğde Mükâfat ve Ceza Mumsema
    Tebliğde Mükâfat ve Ceza

    İnsanları bir şeyi yapmaya yönlendir­menin yolu ya mükâfattır ya da ceza. Diğer ifadeyle sevdirmek veya korkutmaktır. Bütün peygamberler de insanları Allah´a davet ederken ´beşir´ ve ´nezir´ yani ´müjdeleyici´ ve ´korkutucu´ olarak vazife görmüşlerdir. Onlar, insanları hem Allah´­ın azabı ve cehennemle korkutmuşlar, hem de Allah´ın rahmet, kerem ve cennetiyle de müjdelemişlerdir. Mesela, Kur´ân bize Allah´ı tanıtırken bazen Allah´ın Kahhâr, Şedîdü´1-İkab oldu­ğunu ifade ederek bizi korkutur. Bazen de Allah´ın Rahman, Rahmi, Tevvâb, Gafur, Mün´îm, Kerîm olduğunu zikrederek, hem müjdeler, hem de teselli verir. Kur´ân´daki bu isimler arasındaki orana dikkat ettiğimiz zaman Rahman, Rahînı, Kerîm gibi isim­lerin daha çok olduğunu görürüz.

    Besmelede Allah´ın "Rahman ve Rahim" olduğu zikredilir ve Kur´ân´ın bütün surelerinin başında Besmele var­dır. Besmelenin haricinde Rahman ismi Kur´ân´da 56 defa, Rahîm ismi 94 defa zikredilir.

    Şiddet ve ceza ifade eden isimlerden Şe-dîdü´1-İkab 17 defa, Serîü´l-Hisâb ve Serîü´l-İkab 10 defa, Kahhâr 6 defa zikredilir.
    Bir kelamın çokça tekrar edilmesi onun kıymet ve ehemmiyetini gösterdiğine göre, Kur´ân´ın bu ifadelerinden yola çıkarak şöyle diyebiliriz: Allah kullanmn kendisin­den korkmalarını istemekle beraber, daha çok onların kendisini sevmelerini ister. Nitekim bir Hadîs-i Kudsîde de "Rahme­tim gazabımı geçti" buyrulmuştur. Kur´ân´da cezadan çok mükâfatın ön plana çıkarıldığının başka bir delili de Kur´ân´da zikredilen cennet ve cehennem kelimeleri arasındaki orandır. Cennet kelimesi Kur´ân´da tekil 66, çoğul "Cennât" tarzında 69, toplam 135 defa geçer. ´Cehennem´ kelimesinin çoğulu Kur´ân´da yoktur, tekil olarak ´cehennem´ kelimesinin Kur´ân´daki sayısı ise 77´dir. ´Cennet´ ortalama ´Cehennem´den iki misli fazla zikredilmiştir. Üstelik cennet 8, cehennem ise 7 tabakadır.
    "Gerek ceza gerekse ikab kelimesi göz önüne alınacak olursa, ceza ve cezalan­dırmak anlamina gelen bu iki kelimenin toplam olarak 72 âyette yer aldığı görüle­cektir.

    Burada yeri gelmişken bir noktayı belirtmekte fayda vardır. Cezanın Kur´ân´­da 72 âyette yer almasına karşılık, mükâfa­tın 160 yerde geçtiği dikkate alınacak olursa Kur´ân-ı Kerîm´in cezalandırmaktan ziya­de mükâfatlandırmayı öngören bir mesaja sahip olduğu söylenebilir. Nitekim "Rah­metim ise herşeyi kaplamıştır" (Araf, 156) mealindeki âyet de yukarıda ifade edilen­lerin özüdür.

    İnsanlara İslâm´ı tebliğ ederken yeri geldiği zaman cehennemden, Allah´ın gazabından bahsederek korkutmamız ge­rekir. Fakat konuşmalarımızda Allah´ın şef­katinden, rahmetinden, bağışlamasından ve cennetten bahsetmemiz bu korkutmalardan daha fazla olmalıdır.
    Bizim cehennemle korkutarak değil, daha çok cennetle müjdeleyerek tebliğde bulunmamız gerekir. Elbette yeri geldi­ği zaman cehennemden de bahsetmeliyiz, fakat bir kere "cehennem" demişsek iki kere "cennet" demeliyiz. İnsanları imtisale sevk edecek olan daha çok cehennem kor­kusu değil, cennete olan iştiyaktır.
    Zaten peygamberimiz meşhur bir hadîsinde "Kolaylaştırın zorlaştırmaym, müj­deleyin, nefret ettirmeyin" buyurmuştur.



  2. 20.Mart.2007, 18:23
    1
    Devamlı Üye



    Tebliğde Mükâfat ve Ceza

    İnsanları bir şeyi yapmaya yönlendir­menin yolu ya mükâfattır ya da ceza. Diğer ifadeyle sevdirmek veya korkutmaktır. Bütün peygamberler de insanları Allah´a davet ederken ´beşir´ ve ´nezir´ yani ´müjdeleyici´ ve ´korkutucu´ olarak vazife görmüşlerdir. Onlar, insanları hem Allah´­ın azabı ve cehennemle korkutmuşlar, hem de Allah´ın rahmet, kerem ve cennetiyle de müjdelemişlerdir. Mesela, Kur´ân bize Allah´ı tanıtırken bazen Allah´ın Kahhâr, Şedîdü´1-İkab oldu­ğunu ifade ederek bizi korkutur. Bazen de Allah´ın Rahman, Rahmi, Tevvâb, Gafur, Mün´îm, Kerîm olduğunu zikrederek, hem müjdeler, hem de teselli verir. Kur´ân´daki bu isimler arasındaki orana dikkat ettiğimiz zaman Rahman, Rahînı, Kerîm gibi isim­lerin daha çok olduğunu görürüz.

    Besmelede Allah´ın "Rahman ve Rahim" olduğu zikredilir ve Kur´ân´ın bütün surelerinin başında Besmele var­dır. Besmelenin haricinde Rahman ismi Kur´ân´da 56 defa, Rahîm ismi 94 defa zikredilir.

    Şiddet ve ceza ifade eden isimlerden Şe-dîdü´1-İkab 17 defa, Serîü´l-Hisâb ve Serîü´l-İkab 10 defa, Kahhâr 6 defa zikredilir.
    Bir kelamın çokça tekrar edilmesi onun kıymet ve ehemmiyetini gösterdiğine göre, Kur´ân´ın bu ifadelerinden yola çıkarak şöyle diyebiliriz: Allah kullanmn kendisin­den korkmalarını istemekle beraber, daha çok onların kendisini sevmelerini ister. Nitekim bir Hadîs-i Kudsîde de "Rahme­tim gazabımı geçti" buyrulmuştur. Kur´ân´da cezadan çok mükâfatın ön plana çıkarıldığının başka bir delili de Kur´ân´da zikredilen cennet ve cehennem kelimeleri arasındaki orandır. Cennet kelimesi Kur´ân´da tekil 66, çoğul "Cennât" tarzında 69, toplam 135 defa geçer. ´Cehennem´ kelimesinin çoğulu Kur´ân´da yoktur, tekil olarak ´cehennem´ kelimesinin Kur´ân´daki sayısı ise 77´dir. ´Cennet´ ortalama ´Cehennem´den iki misli fazla zikredilmiştir. Üstelik cennet 8, cehennem ise 7 tabakadır.
    "Gerek ceza gerekse ikab kelimesi göz önüne alınacak olursa, ceza ve cezalan­dırmak anlamina gelen bu iki kelimenin toplam olarak 72 âyette yer aldığı görüle­cektir.

    Burada yeri gelmişken bir noktayı belirtmekte fayda vardır. Cezanın Kur´ân´­da 72 âyette yer almasına karşılık, mükâfa­tın 160 yerde geçtiği dikkate alınacak olursa Kur´ân-ı Kerîm´in cezalandırmaktan ziya­de mükâfatlandırmayı öngören bir mesaja sahip olduğu söylenebilir. Nitekim "Rah­metim ise herşeyi kaplamıştır" (Araf, 156) mealindeki âyet de yukarıda ifade edilen­lerin özüdür.

    İnsanlara İslâm´ı tebliğ ederken yeri geldiği zaman cehennemden, Allah´ın gazabından bahsederek korkutmamız ge­rekir. Fakat konuşmalarımızda Allah´ın şef­katinden, rahmetinden, bağışlamasından ve cennetten bahsetmemiz bu korkutmalardan daha fazla olmalıdır.
    Bizim cehennemle korkutarak değil, daha çok cennetle müjdeleyerek tebliğde bulunmamız gerekir. Elbette yeri geldi­ği zaman cehennemden de bahsetmeliyiz, fakat bir kere "cehennem" demişsek iki kere "cennet" demeliyiz. İnsanları imtisale sevk edecek olan daha çok cehennem kor­kusu değil, cennete olan iştiyaktır.
    Zaten peygamberimiz meşhur bir hadîsinde "Kolaylaştırın zorlaştırmaym, müj­deleyin, nefret ettirmeyin" buyurmuştur.

  3. 02.Kasım.2008, 10:49
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 5,390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 93
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Tebliğde Mükâfat ve Ceza


    Mumsema islam Arsivi > Sohbet & Muhabbet Bölümü> Sohbet & Muhabbet Tebliğde Mükâfat ve Ceza

    -------------------Konu Taşındı--------------------

    Mumsema islam Arsivi > İslami Hareketler ve Cihad> Alt başlıklar> İslamda Tebliğ, Davet ve Yöntemleri Tebliğde Mükâfat ve Ceza

  4. 02.Kasım.2008, 10:49
    2
    Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör



    Mumsema islam Arsivi > Sohbet & Muhabbet Bölümü> Sohbet & Muhabbet Tebliğde Mükâfat ve Ceza

    -------------------Konu Taşındı--------------------

    Mumsema islam Arsivi > İslami Hareketler ve Cihad> Alt başlıklar> İslamda Tebliğ, Davet ve Yöntemleri Tebliğde Mükâfat ve Ceza




+ Yorum Gönder