Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ? Okuyun Sonra Karar VeriN 5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
  1. 1
    menzil_guller Ya Hayy
    menzil_guller
    Ya Hayy
    menzil_guller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 897
    Tecrübe Puanı: 37

    Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ? Okuyun Sonra Karar VeriN


    Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ?

    Onların çoğu Allah'a ortak koşmaksızın O'na inanmazlar." (Yusuf 106)

    Olayları olguları ya da kişileri değerlendirirken yeryüzü kökenli değer ölçütlerini benimseyerek Allah'a ortak koşarlar!
    Yarar da zarar da Allah'ın elinde olmasına karşın bunları sadece nedenlere bağlayarak bir tür determinizmle O'na Allah'a ortak koşarlar!
    Tek bir olan Allah'ın şeriatını temel almamış bir yönetici ya da yönlendiriciye itaat ederek; Allah'ın gücü dışında bir güce boyun eğmek suretiyle O'na ortak koşarlar!
    Allah'ın dışında O'nun kullarından birine umut bağlamakla Allah'a ortak koşarlar!
    Aslında diğer insanların bir tür beğenisini kazanabilmek amacıyla kendilerini feda ederek Allah'a ortak koşarlar!
    Bir yarar sağlamak ya da bir zararı bertaraf etmek için cihada katıldıklarında Allah'dan başkasının rızasını gözeterek Allah'a ortak koşarlar!
    İbadet sırasında Allah'ın yanısıra başkalarının da hoşnutluğunu kazanmaya çalışarak Allah'a ortak koşarlar!
    Bu nedenledir ki Peygamberimiz:
    "İçinizdeki şirk karıncanın ayak seslerinden bile sessizdir!" buyurmuşlardır.
    Hadislerde bu gizli şirke ilişkin başka örnekler de yeralmaktadır:
    Tirmîzî'nin İbn Ömer'den aktardığına göre Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Allah'dan başkasının adına üstüne yemin eden Allah'a ortak koşmuştur!"
    İmam Ahmed Ebu Davud ve diğer hadis imamlarının İbn Mesud'dan aktardıklarına göre Peygamberimiz:
    "Büyücülük ve muskacılık şirktir!" buyurmuştur.
    İmam Ahmed'in Müsned adlı eserinde Ukbe bin Amir'den aktardığına göre Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Muska ya da nazarlık taşıyan Allah'a ortak koşmuştur!"
    Ebu Hureyre'den de şu şekilde bir hadis aktarılır: "Resulullah -salât ve selâm üzerine olsun- şöyle dedi:
    "Allah buyuruyor ki: "Ben ortaklara en muhtar olmayan en uluyum. Kim işlediği herhangi bir amelde başkasını bana ortak koşarsa onun bana koştuğu ortakla başbaşa bırakırım."
    İmam Ahmed Ebu Said bin Ebı Fedale'den şu hadisi aktarır:
    "Resulullah'ın -salât ve selâm üzerine olsun- şöyle dediğini duydum:
    "Hakkında en ufak bir kuşkuya yer bulunmayan kıyamet gününde Allah ilk insandan son insana varana dek herkesi biraraya topladığında bir münâdî; `Allah için yaptığı bir işte O'na ortak koşmuş kimse varsa yaptığının karşılığını gitsin o ortak koştuğundan istesin! Çünkü Allah ortaklara en muhtaç olmayan en uludur..." diye seslenecektir.
    Yine İmam Ahmed Mahmud bin Lebid'den şöyle bir hadis aktarmaktadır:
    "Resulullah -salât ve selâm üzerine olsun-
    "Sizin adınıza en çok korktuğum küçük şirktir" buyurdular.
    Çevresindekiler bunun üzerine:
    "Ey Allah'ın elçisi! Küçük şirk nedir?" diye sordular.
    O da buna cevap olarak dedi ki:
    "Riyâdır!
    Kıyamet gününde insanlar yaptıklarıyla birlikte huzura geldikleride Allah onlara:
    `Hadi şimdi dünyadayken kendilerine riya yapıp gösterişte bulunduğunuz kimselerin yanına gidin!
    Bakalım onlar size yaptıklarınızın mükafatını verebilecekler mi!' buyuracaktır."
    İnananların kendilerini kollayıp imanlarını koruyabilmeleri için sürekli dikkatli olmaları gereken gizli şirk işte budur.
    Bir de gözle görülür apaçık şirk vardır. Bu da yaşama ilişkin herhangi bir meselede Allah dışında herhangi bir kimseye boyun eğilmesidir!
    Allah'ın şeriatı dışında bir şeriatla yargılanmayı kabul etmektir!
    -Bunun şirk olduğu tartışma götürmeyecek denli kesindir!
    - Allah'ın belirlemediği bütünüyle insanların çıkardığı bayramları ya da törenleri benimsemek vb. biçimde herhangi bir geleneği kabullenmektir!
    Allah'ın bırakacak Allah'ın buyruğuyla çelişecek bir kıyafet modelini benimsemektir!.. Bu tür konularda kulların Rabbinin apaçık buyruğunu bir yana bırakarak kulların çıkardıkları yaygın sosyal bir geleneği benimseme ve kabullenme sözkonusu olduğundan yanlış hareket etme suretiyle işlenen günah sınırlarının da ötesine geçmektedir...
    Zira böyle bir durumda sözkonusu eylem günah değil düpedüz şirktir!
    Neden diye sorulacak olursa bu tür bir eylem Allah'ın buyruğunun tam tersine Allah dışında bir otoriteye boyun eğmenin göstergesidir!
    Bu açıdan sözkonusu türden bir eylem oldukça korkunç ve tehlikeli bir iştir...
    Nitekim bu noktada Allah'ın sözü de açıktır: "Onların çoğu Allah'a ortak koşmaksızın O'na inanmazlar."
    Bu ayet Arap Yarımadası'nda Peygamberimizle bizzat karşılaşmış bulunan kimseler için geçerli olduğu gibi daha sonraki zamanlarda yaşayan ve dünyanın neresinde olursa olsunlar tüm insanları kapsamı içine alan bir tespittir.
    Varlıklar dünyasının dört bir yanında karşılaştıkları Allah'ın ayetlerini umursamayan; hiçbir ücret istenilmeksizin kendilerine sunulmuş bulunan Kur'an ayetlerinden yüz çeviren bu insanlar daha neyi beklemektedirler acaba? Evet neyi beklemektedirler?

    Fi Zilal'il Kur'ân - Seyyid Kutub

    İlgili Yazılar

  2. 2
    gerçek hayat Devamlı Üye
    gerçek hayat
    Devamlı Üye
    gerçek hayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 26.Ocak.2010
    Üye No: 72799
    Mesaj Sayısı: 57
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ? Okuyun Sonra Karar VeriN


    Alıntı
    "Muska ya da nazarlık taşıyan Allah'a ortak koşmuştur!"
    nazar muskası da buna dahil mi kafam karıştı şimdi:confused:



  3. 3
    imamhatipli42 Özel Üye
    imamhatipli42
    Özel Üye
    imamhatipli42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 2,925
    Tecrübe Puanı: 45

    --->: Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ? Okuyun Sonra Karar VeriN


    Alıntı
    Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
    "Muska ya da nazarlık taşıyan Allah'a ortak koşmuştur!"
    Bu hadisi şerifin metin senet ve şerhini istiyorum kusura bakmayın bunun ispatlanması gerekiyor . Bir çok kişi muska kullanıyor.


  4. Reklam

  5. 4
    Gizem_ Devamlı Üye
    Gizem_
    Devamlı Üye
    Gizem_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 23.Aralık.2009
    Üye No: 70985
    Mesaj Sayısı: 64
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Hiç Allaha Şirk Koştunuzmu ? Okuyun Sonra Karar VeriN


    Nazarlığı biliyordum fakat muskayı bilmiyordum..
    Birçok kişi muska kullanıyo.


  6. 5
    menzil_guller Ya Hayy
    menzil_guller
    Ya Hayy
    menzil_guller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 897
    Tecrübe Puanı: 37

    nazarlık, hamail, ya da muska takanlar, kötülüklere karşı
    onların etkili olabileceğini sanırlar,işte bu şirktir. Halbuki, Allah'ın hiç affetmeyeceği tek günah
    kendisine şirk koşulmasıdır. (Hakim IV/216. )


    şifayı Allahtan değil ,muskadan bekledikleri için şirke giriyor.Selam ve Dua ile.


  7. 6
    Ecrinim Hüvel Baki..
    Ecrinim
    Hüvel Baki..
    Ecrinim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 4,592
    Tecrübe Puanı: 102
    Yer: Akdeniz

    Allah c.c. affetsin,kısa bir süre öncesine kadar kulaktan dolma şeylere inanırdım,örneğin nazar boncuğu takmanın nazara karşı koruyabileceğini vs.,ama okuyup araştırdıktan sonra bu düşünclerim yokoldu
    Rabbim cümlemize Hakla batılı ayırt etmeyi nasip etsin,her türlü cehaletten muhafaza eylesin
    isabetli konu paylaşımı için Rabbim razı olsun kardeşim


  8. 7
    menzil_guller Ya Hayy
    menzil_guller
    Ya Hayy
    menzil_guller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 897
    Tecrübe Puanı: 37

    Sen ölümsüz ve daima diri olan Allah’a güvenip dayan. O’nu hamd ile tesbih et. Kullarının günahlarından haberdar olarak o yeter.[19]


    Rasulullah ( sallallahu aleyhi ve sellem ) “Kim (bir fayda umarak) nazar boncuğu takarsa şirk koşmuştur” buyurmuştur. Müsned (4-156)


    Efsun (ne Kur’an ayetleri, ne de hak olmayan dua) yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir. Ebu Davud (3883) İbn-i Mace (3530) İbn-i Hibban (1412) Ahmed Müsned (1/381)

    Sinem kardeşim katkıda bulunduğun için Rabbim razı olsun:)


  9. 8
    şaf_ak ...MüPteLaNıM...
    şaf_ak
    ...MüPteLaNıM...
    şaf_ak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 18.Aralık.2007
    Üye No: 5730
    Mesaj Sayısı: 840
    Tecrübe Puanı: 16
    Yaş: 32

    güzel konu ve bilgiler için Allah cc razı olsun..


  10. 9
    benanneyim Devamlı Üye
    benanneyim
    Devamlı Üye
    benanneyim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 15.Ekim.2009
    Üye No: 60222
    Mesaj Sayısı: 224
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 45

    Nazar boncuğuna asla inanmam..Fakat üzerinde taşınacak bazı hastalıklar için dualar ve ayetler var..Bazı manevi hastalıklar okunarak düzelebiliyor.Bazı insanların okumaları daha faydalı diye düşünüyorum.Ellerine sağlık kardeşim güzel bir konuydu.


  11. 10
    ıklımya Üye
    ıklımya
    Üye
    ıklımya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 23.Nisan.2010
    Üye No: 75565
    Mesaj Sayısı: 8
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30
    Yer: ISTANBULL

    pekıı brısye sorabılırmıımm kardesım ALLAH*A SIRK KOSMAK SUDA DEGILMIDIRR KUFUR ETMEKK PEYGAMBERE KUFUR ETMEK OLAN SEYLERDE DEGILMIDRRR


  12. 11
    ıklımya Üye
    ıklımya
    Üye
    ıklımya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 23.Nisan.2010
    Üye No: 75565
    Mesaj Sayısı: 8
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30
    Yer: ISTANBULL

    Emın Olmak Adına Soruyorum Yanlıs Anlamayın Sakınn Lutfenn


  13. 12
    menzil_guller Ya Hayy
    menzil_guller
    Ya Hayy
    menzil_guller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 897
    Tecrübe Puanı: 37

    Küfür kelime olarak "örtmek" demektir. Dinî literatürde ise Hz. Peygamberi Allah'tan getirdiği şeylerde yalanlayıp, onun getirdiği kesinlikle sabit dinî esaslardan bir veya birkaçını inkar etmek anlamına gelir.
    Sözlükte "ortak kabul etmek" anlamına gelen şirk, terim olarak Allah Teala'nın ilahlığında, isim, sıfat ve fiillerinde, eşi, dengi ve ortağı bulunduğunu kabul etmek demektir. Müşrikler Allah'ın varlığını inkar etmezler. O'ndan başka ilah olduğunu kabul edip, onlara da taparlar veya isimleri, sıfatları, irade ve otorite sahibi olması açısından Allah'a eşdeğer güç ve varlıklar tanırlar.
    Şirk ile küfür birbirine yakın iki kavramdır. Aralarındaki fark, küfrün daha genel, şirkin ise daha özel olmasıdır. Bu anlamda her şirk küfürdür, fakat her küfür şirk değildir. Her müşrik kafirdir, fakat her kafir müşrik değildir. Çünkü şirk sadece Allah'a, zat, isim ve sıfatlarına ortak tanıma sonucu meydana gelir. Küfür ise, küfür olduğu bilinen birtakım inançların kabulü ile gerçekleşir. Küfür olan inançlardan biri de Allah'a ortak tanımadır. Mesela Mecüsîlik'te olduğu gibi iki tanrının varlığını kabul etmek şirk olduğu gibi aynı zamanda küfürdür. Halbuki ahiret gününe inanmamak küfürdür, ama şirk değildir.
    Allah'a şirk koşmak günahların en büyüğüdür. Şirk dışındaki günahları, Allah'ın dilediği kimse için bağışlayacağı bir ayette şöyle ifade edilir: "Allah kendine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır" (en-Nisa 4/116).
    Kur'an'a göre, göklerde ve yerde hakimiyetin yegane sahibi Allah'tır. Yaratma O'na mahsustur. Her şey O'na -istese de istemese de- boyun eğmiştir. Her şeyde O'nun hükmü geçerlidir. Yaratma ve hükümranlıkta hiç kimse O'na ortak olamaz.


  14. 13
    rönesans üçüncü göz
    rönesans
    üçüncü göz

    Profili:
    Üyelik: 25.Ağustos.2009
    Üye No: 51313
    Mesaj Sayısı: 374
    Tecrübe Puanı: 6

    Alıntı
    "Muska ya da nazarlık taşıyan Allah'a ortak koşmuştur
    Bi zamanlar bizde bu gibi yanlışları yaptık Allah affetsin şimdi hiç biriyle ilgilenmiyorum.



  15. 14
    menzil_guller Ya Hayy
    menzil_guller
    Ya Hayy
    menzil_guller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Profili:
    Üyelik: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 897
    Tecrübe Puanı: 37

    okuma ve yazma sûreti ile tedâvî caizdir. Ancak bunun için bazı şartlar vardır. Bu şartları şöyle sıralamamız mümkündür:

    1- Okunan ve yazılan şey sûre, ayet, hadis veya manası anlaşılan dua olacak.

    2- Manası bilinmeyen bir takım isim, harf, resim ve işâretler kullanılmayacak.

    3- Tıbbi tedâvide olduğu gibi, burada da şifâ verenin yalnız Allah olduğuna inanılacak; O'ndan başkasından hiç bir şey umulmayacaktır.

    4- Sevdirmek veya nefret ettirmek gibi, tedâvi ile alakası olmayan şeyler için yapılmayacaktır (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, IX, 6397).

    Dikkat edilecek diğer bir husus da muska yazarken veya yazdırırken, İslâm'a muhalif olan her şeyden uzak durmak gerekir. Ölçü İslâm ve niyet Allah'ın rızası olmalıdır.

    Âlimlerin çoğunluğu, okuma veya yazma yolu ile tedâviden ücret almayı câiz görmüş bunu haram kabul etmemişlerdir (et-Tirmizî, Tıb, 20; el-Aynî, Umdetu'l-Kari, V, 647). Ancak bunu istismar etmemek gerekir.

    Yukarıdaki şartlara uygun olarak yazılan muskaları kullanmak ve taşımak caizdir. İslâm dini açısından herhangi bir sakıncası yoktur; fakat bu şartlara aykırı olarak yazılan ve taşınan muskalar, Allah'a ortak koşma (şirk) anlamına gelebileceğinden, kesinlikle yasaklanmış, haram kabul edilmiştir.

    sorularla islamiyet...Nureddin TURGAY

    vermiş olduğunuz linki baştan sona bir okuyunuz size yardımcı olacaktır..


+ Yorum Gönder