Konusunu Oylayın.: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı na

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı na
  1. 06.Ekim.2008, 16:00
    1
    Gülehasret
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2008
    Üye No: 13319
    Mesaj Sayısı: 1,186
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 16
    Bulunduğu yer: aşkından eriyim ya Rasulullah

    Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı na






    Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı na Mumsema Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı nasıl olmaldır?


    Değerli Kardeşimiz;

    Kuran meali abdestsiz okunabilir. Ancak Kuranı Kerim ve meali bir arada ise ve Mealli Kuranı Kerimler de Kuran hükmünde olduklarından abdestsiz tutulması caiz değildir.

    Kur'an-ı Kerimi okumaya "Eûzü çekerek ve Besmele okuyarak" başlanır. Rabbimizin bu mukaddes kitabından gereğince yararlanmak için her halde yüce varlığına sığınmamız ve kendisinden yardım dilememiz lâzımdır.

    Bir Kur'an-ı Kerim ele alınarak okunacağı zaman abdestli bulunmak gerekir. Okurken kıbleye dönmeli, toparlanıp saygılı bir duruma geçmelidir. Abdestsiz kimse kılıfsız (bir mahfaza içinde olmayan) Kur'an-ı Kerimi ele alamaz. Kutsal kitabı ancak temiz ve abdestli olan eller tutabilir.

    Kur'an- Kerim, temiz yerlerde, avret yerleri kapalı olan kimselerin yanında, onu dinlemeleri şartı ile, açıkca okunabilir. Pis yerlerde veya avret yerleri açık olanlarla başka işle uğraşanlar yanında açıkca okunması mekruhtur.

    Dışarda bulunup okunan Kur'an-ı Kerime karşı saygılı bir vaziyet takınmayacak kimselerin işitecekleri şekilde aşikâre Kur'an okunması uygun değildir. Bu durum, Kur'an-ı Kerime saygısızlığı ve halk için de manevî sorumluluğu gerektireceğinden buna sebebiyet vermemelidir.

    Hattat olan bir yazar, yazacağı Kur'an-ı Kerim'in yapraklarını yüksekçe tutup ince olmayan bir kalemle ve temiz bir mürekkeble beyaz kâğıt üzerine yazmalı, satırlarını seyrekçe bırakmalıdır. Kur'an-ı Kerim nüshalarını pek küçük boyda ince kalemlerle yazmak, tenzihen mekruhtur. Bu mübarek nüshaların altın veya gümüşle süslenmesi, bir saygı ifade ettiğinden caiz görülmüştür.

    Kur'an-ı Kerim'i, Hacer-i Esved'i, Kâbe'nin eşiğini hürmet için öpmek caizdir. Buna "Diyanet öpmesi" denilir. Mübarek bir adamın elini öpmeye de "Tahiyye öpmesi" denir.

    Kur'an-ı Kerimle, diğer din kitabları ile, kaşında (yüzüğün taşında) Kur'andan bir şey yazılı yüzüğü elinde taşıyarak, bir zaruret bulunmadıkça, helâya (tuvalete) girilmez, hürmete aykırıdır. Bunları helâya girmeden önce çıkarmalı ve temiz bir yere bırakmalıdır.

    Bir Kur'an-ı Kerim okunamayacak hale gelince, temiz bez parçası içine konup ayak basılmayacak bir yere gömülmelidir. Bu, Kur'anı bir küçümseme değil ona bir ikramdır. Bununla beraber üzerine toprak atılmamalı, tahtadan bir çatı yapılmalıdır. Bu gibi Kur'an-ı Kerimleri yakmak caiz değildir.

    Kur'andan başka diğer din kitabları eskiyince hemen gömülebilir, hem de akar suya bırakılabilir, hem de içlerindeki mukaddes isimler silindikten sonra yakılabilirler. Bu gibi kitabların kâğıtlarına bir şey sarmak dine ve ilme karşı hürmetsizliği doğuracağından caiz olamaz.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  2. 06.Ekim.2008, 16:00
    1
    Kıdemli Üye



    Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı nasıl olmaldır?


    Değerli Kardeşimiz;

    Kuran meali abdestsiz okunabilir. Ancak Kuranı Kerim ve meali bir arada ise ve Mealli Kuranı Kerimler de Kuran hükmünde olduklarından abdestsiz tutulması caiz değildir.

    Kur'an-ı Kerimi okumaya "Eûzü çekerek ve Besmele okuyarak" başlanır. Rabbimizin bu mukaddes kitabından gereğince yararlanmak için her halde yüce varlığına sığınmamız ve kendisinden yardım dilememiz lâzımdır.

    Bir Kur'an-ı Kerim ele alınarak okunacağı zaman abdestli bulunmak gerekir. Okurken kıbleye dönmeli, toparlanıp saygılı bir duruma geçmelidir. Abdestsiz kimse kılıfsız (bir mahfaza içinde olmayan) Kur'an-ı Kerimi ele alamaz. Kutsal kitabı ancak temiz ve abdestli olan eller tutabilir.

    Kur'an- Kerim, temiz yerlerde, avret yerleri kapalı olan kimselerin yanında, onu dinlemeleri şartı ile, açıkca okunabilir. Pis yerlerde veya avret yerleri açık olanlarla başka işle uğraşanlar yanında açıkca okunması mekruhtur.

    Dışarda bulunup okunan Kur'an-ı Kerime karşı saygılı bir vaziyet takınmayacak kimselerin işitecekleri şekilde aşikâre Kur'an okunması uygun değildir. Bu durum, Kur'an-ı Kerime saygısızlığı ve halk için de manevî sorumluluğu gerektireceğinden buna sebebiyet vermemelidir.

    Hattat olan bir yazar, yazacağı Kur'an-ı Kerim'in yapraklarını yüksekçe tutup ince olmayan bir kalemle ve temiz bir mürekkeble beyaz kâğıt üzerine yazmalı, satırlarını seyrekçe bırakmalıdır. Kur'an-ı Kerim nüshalarını pek küçük boyda ince kalemlerle yazmak, tenzihen mekruhtur. Bu mübarek nüshaların altın veya gümüşle süslenmesi, bir saygı ifade ettiğinden caiz görülmüştür.

    Kur'an-ı Kerim'i, Hacer-i Esved'i, Kâbe'nin eşiğini hürmet için öpmek caizdir. Buna "Diyanet öpmesi" denilir. Mübarek bir adamın elini öpmeye de "Tahiyye öpmesi" denir.

    Kur'an-ı Kerimle, diğer din kitabları ile, kaşında (yüzüğün taşında) Kur'andan bir şey yazılı yüzüğü elinde taşıyarak, bir zaruret bulunmadıkça, helâya (tuvalete) girilmez, hürmete aykırıdır. Bunları helâya girmeden önce çıkarmalı ve temiz bir yere bırakmalıdır.

    Bir Kur'an-ı Kerim okunamayacak hale gelince, temiz bez parçası içine konup ayak basılmayacak bir yere gömülmelidir. Bu, Kur'anı bir küçümseme değil ona bir ikramdır. Bununla beraber üzerine toprak atılmamalı, tahtadan bir çatı yapılmalıdır. Bu gibi Kur'an-ı Kerimleri yakmak caiz değildir.

    Kur'andan başka diğer din kitabları eskiyince hemen gömülebilir, hem de akar suya bırakılabilir, hem de içlerindeki mukaddes isimler silindikten sonra yakılabilirler. Bu gibi kitabların kâğıtlarına bir şey sarmak dine ve ilme karşı hürmetsizliği doğuracağından caiz olamaz.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

  3. 06.Ekim.2008, 16:07
    2
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,524
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 30
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime sa




    Meal okuyan kişi, dinin geneli hakkında bilgi sahibi olacağından, kendisini hüsrana götürecek tehlikeleri görme ve onlardan sakındıracak tedbirleri alma imkanını elde eder. Salih ve muttakî kul olma yolunda gayreti artar ve ufku açılır. Nefsiyle, şeytanlar ve onun dostlarıyla mücadelede daha dikkatli ve kararlı olur.

    Ey Rabbimiz!! Kur'an'ı kalplerimizin ilkbaharı eyle...!

    vesselam...


  4. 06.Ekim.2008, 16:07
    2
    DeLi MoLLa



    Meal okuyan kişi, dinin geneli hakkında bilgi sahibi olacağından, kendisini hüsrana götürecek tehlikeleri görme ve onlardan sakındıracak tedbirleri alma imkanını elde eder. Salih ve muttakî kul olma yolunda gayreti artar ve ufku açılır. Nefsiyle, şeytanlar ve onun dostlarıyla mücadelede daha dikkatli ve kararlı olur.

    Ey Rabbimiz!! Kur'an'ı kalplerimizin ilkbaharı eyle...!

    vesselam...

  5. 06.Ekim.2008, 16:10
    3
    DaG_FuLYaSI
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2008
    Üye No: 22581
    Mesaj Sayısı: 91
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime sa

    Bilmemiz gereken bi yazıydı teşekkürler..


  6. 06.Ekim.2008, 16:10
    3
    Devamlı Üye
    Bilmemiz gereken bi yazıydı teşekkürler..

  7. 06.Ekim.2008, 16:41
    4
    Ebâ Bekr
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Nisan.2008
    Üye No: 18249
    Mesaj Sayısı: 101
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37
    Bulunduğu yer: istanbul

    --->: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime sa

    Allah razı olsun aslında abdestsiz dolaşmamaya gayret edersek daha da iyi olur vesselam


  8. 06.Ekim.2008, 16:41
    4
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun aslında abdestsiz dolaşmamaya gayret edersek daha da iyi olur vesselam

  9. 06.Ekim.2008, 16:46
    5
    aykut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2008
    Üye No: 9609
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime sa

    Efendimiz'e vahiy geliyor oluşunu hazmedemeyen müşriklerin bir iftirası vardı. O'na ( Efendimize ) cin gelmiştir yada O bir şair dir dediler. buna müdahale olarak gelen ayette '' O ( Kuranı Kerim'e ) na pis olanlar dokunamaz '' uyarısı şeklinde geldi. yani bu gelen vahy tamamen Allah kelamıdır ve onu tertemiz bir taşıyıcı ( Cebrail a.s) yine dürüstlüğünden hiç kimsenin şüphelenemeyeceği El-Emin ( Efendimiz a.s. ) a ulaştırmış ve insanlığın istifadesine sunulmuştur. Bu ayet ile vahyin geliş süreci net olarak ortaya konmuş ve geliş zinciri içinde asla pis-hakir bir halka olmadığı ilan edilmiştir .
    Saygı kılıfına büründürülmüş bir art niyet sonucu , hedeflenen kuran'an dan uzaklaştırma planının mahsülüdür bu durum. Kuran-ı kerim ,abdest şartı getirerek , hayat kitabı/hayatı anlama kitabı/ebedi hayatı kurtarma kitabı olmaktan uzaklaştırlmıştır.
    Kuranı Kerim'e saygı : Kuranı Kerim'in içindeki emir ve yasaklara uymakla anlam bulur. kuru kuruya Kuranı Kerim'e saygılıyım diyip , o Allah kelamını sırmalı kılıflar içine sarmalayıp duvarlara asanlar saygıdan söz edemezler. saygıyı şekilselleştirme seviyesine düşürmeyelim. “Onlar ayakta iken, otururken, yanları üzere yatarken Allah’ı anarlar.” (Âl- i İmrân,
    191). ayetide bize her şartta Allah'ı anabileceğimizi gösterir. Allah'ı anarken de , Allah'ın kelamı ( kuran-ı kerimi ) okurkende v.s. bize bir şekil ve şart sunulmamıştır. kuran-ı kerime saygı yukarıda da belirttiğimiz gibi içindekilerin doğruluğuna şüphesiz iman ve gereğince amel iledir. hayatımıza kuran-ı karıştırmayalım bildiğimiz gibi nefsimizce yaşayalım ama kuran okuma denince saygıdan bahsedip abdest ile sınırlayalım saygıyı.
    Kuran öğüt alıp yaşayalım diye Rabbimizden lütuf olarak tertemiz bir yolla bize gönderilmiştir. umulur ki ( zorlaştırıcı etkenlere kurban etmeden ) vahye kalbimizi açarız. vesselam.


  10. 06.Ekim.2008, 16:46
    5
    aykut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Efendimiz'e vahiy geliyor oluşunu hazmedemeyen müşriklerin bir iftirası vardı. O'na ( Efendimize ) cin gelmiştir yada O bir şair dir dediler. buna müdahale olarak gelen ayette '' O ( Kuranı Kerim'e ) na pis olanlar dokunamaz '' uyarısı şeklinde geldi. yani bu gelen vahy tamamen Allah kelamıdır ve onu tertemiz bir taşıyıcı ( Cebrail a.s) yine dürüstlüğünden hiç kimsenin şüphelenemeyeceği El-Emin ( Efendimiz a.s. ) a ulaştırmış ve insanlığın istifadesine sunulmuştur. Bu ayet ile vahyin geliş süreci net olarak ortaya konmuş ve geliş zinciri içinde asla pis-hakir bir halka olmadığı ilan edilmiştir .
    Saygı kılıfına büründürülmüş bir art niyet sonucu , hedeflenen kuran'an dan uzaklaştırma planının mahsülüdür bu durum. Kuran-ı kerim ,abdest şartı getirerek , hayat kitabı/hayatı anlama kitabı/ebedi hayatı kurtarma kitabı olmaktan uzaklaştırlmıştır.
    Kuranı Kerim'e saygı : Kuranı Kerim'in içindeki emir ve yasaklara uymakla anlam bulur. kuru kuruya Kuranı Kerim'e saygılıyım diyip , o Allah kelamını sırmalı kılıflar içine sarmalayıp duvarlara asanlar saygıdan söz edemezler. saygıyı şekilselleştirme seviyesine düşürmeyelim. “Onlar ayakta iken, otururken, yanları üzere yatarken Allah’ı anarlar.” (Âl- i İmrân,
    191). ayetide bize her şartta Allah'ı anabileceğimizi gösterir. Allah'ı anarken de , Allah'ın kelamı ( kuran-ı kerimi ) okurkende v.s. bize bir şekil ve şart sunulmamıştır. kuran-ı kerime saygı yukarıda da belirttiğimiz gibi içindekilerin doğruluğuna şüphesiz iman ve gereğince amel iledir. hayatımıza kuran-ı karıştırmayalım bildiğimiz gibi nefsimizce yaşayalım ama kuran okuma denince saygıdan bahsedip abdest ile sınırlayalım saygıyı.
    Kuran öğüt alıp yaşayalım diye Rabbimizden lütuf olarak tertemiz bir yolla bize gönderilmiştir. umulur ki ( zorlaştırıcı etkenlere kurban etmeden ) vahye kalbimizi açarız. vesselam.

  11. 09.Mart.2011, 21:15
    6
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,647
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kuranı Kerim meailini abdestsiz elimize alıp okuyabilir miyiz. Kuranı Kerime saygı na

    Alıntı
    Kur'an-ı Kerimle, diğer din kitabları ile, kaşında (yüzüğün taşında) Kur'andan bir şey yazılı yüzüğü elinde taşıyarak, bir zaruret bulunmadıkça, helâya (tuvalete) girilmez, hürmete aykırıdır. Bunları helâya girmeden önce çıkarmalı ve temiz bir yere bırakmalıdır.
    Buna benzer bir soru lafzatullah kolyeyle ilgili
    tanınmış ve itibar edilen ehli sünnet bir hocanın
    proğramında sorulmuştu.
    tuvalete girilme esnasında giysinin yakasının içine sokulunca
    bir sakıncası yok die fetvada bulunmuştu.
    Oysa benim okuduğum kitaplarda bu konuda yukarıdaki
    fetvaların aynısı mevcut
    ve benim içim rahat etmediğinden dolayı o kolyemi kullanamıyorum.


  12. 09.Mart.2011, 21:15
    6
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    Kur'an-ı Kerimle, diğer din kitabları ile, kaşında (yüzüğün taşında) Kur'andan bir şey yazılı yüzüğü elinde taşıyarak, bir zaruret bulunmadıkça, helâya (tuvalete) girilmez, hürmete aykırıdır. Bunları helâya girmeden önce çıkarmalı ve temiz bir yere bırakmalıdır.
    Buna benzer bir soru lafzatullah kolyeyle ilgili
    tanınmış ve itibar edilen ehli sünnet bir hocanın
    proğramında sorulmuştu.
    tuvalete girilme esnasında giysinin yakasının içine sokulunca
    bir sakıncası yok die fetvada bulunmuştu.
    Oysa benim okuduğum kitaplarda bu konuda yukarıdaki
    fetvaların aynısı mevcut
    ve benim içim rahat etmediğinden dolayı o kolyemi kullanamıyorum.




+ Yorum Gönder