Konusunu Oylayın.: Kamet bitmeden imam namaza başlayabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kamet bitmeden imam namaza başlayabilir mi?
  1. 15.Şubat.2009, 13:53
    1
    ßaran
    T.T.O.R.H.S.S.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2008
    Üye No: 11279
    Mesaj Sayısı: 3,451
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Kamet bitmeden imam namaza başlayabilir mi?






    Kamet bitmeden imam namaza başlayabilir mi? Mumsema İmamın kametin bitmesini beklemesi gerekmez. Müezzin kad kameti's-salâh cümlesini söyleyince hem imam, hem cemaat namaza başlayabilirler.

    İkamet okunurken câmiye giren kimse, eğer müezzin hayye-alâ'ya gelmemişse, oturur, bu cümleyi okurken kalkar. Ayakta beklemesi bu bakımdan mekruh sayılmıştır.

    Camide müezzin -imamlık görevini yürütüyorsa- ikamet okumaya başladığında imam ve cemaat, hayye alâ'l-felâh denilince kalkıp namaza dururlar. İmamlarımızdan üçü bu konuda görüş birliği halindedir. Sahih olan da budur. Ancak imam bu sırada cami dışında bulunur ve ikamet edilirken içeri girerken, geçtiği her saf ayağa kalkar ve mihraba gelinceye kadar cami'deki bütün saflar ayağa kalkınış olur. İmam ön taraftan -açık bir kapı bulunduğunda- içeri girecek olursa, tabii müezzin de ikamette hayye alâ'l-felâh cümlesine gelmişse, cemaat imamı görünce hep birlikte ayağa kalkıp imamla birlikte namaza dururlar. (Şemsülehnme El-Helvani - Serahsi - Şeyhülislâm Hâherzade Ebûbekir.)

    Hem imamlık, hem müezzinlik görevi aynı şahıs tarafından yürütülüyorsa, müezzin ikameti bitirmedikçe cemaat yerinden kalkmaz. İkamet caminin dış kısmında yazlık namaz yerinde okunuyor ve imamlık görevi de aynı şahıs tarafından yürütülüyorsa, imam camiye girmedikçe cemaat yine yerinden kalkmaz.

    Müezzinlik görevini yürüten ayrı bir şahıs ise, o takdirde müezzin kad kameti's-salâh cümlesini söyleyince hem imam, hem cemaat namaza hazır bir vaziyette beklediklerine göre, imam bu sırada iftitah tekbîrini getirir, cemaat de ona uyar. Sahih olan da budur. (Şeyhülislâm Şemsüleünme El-Helvânî - El-Muhit / Radiyüddin Serahsi.)

    (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/167.)



  2. 15.Şubat.2009, 13:53
    1
    T.T.O.R.H.S.S.



    İmamın kametin bitmesini beklemesi gerekmez. Müezzin kad kameti's-salâh cümlesini söyleyince hem imam, hem cemaat namaza başlayabilirler.

    İkamet okunurken câmiye giren kimse, eğer müezzin hayye-alâ'ya gelmemişse, oturur, bu cümleyi okurken kalkar. Ayakta beklemesi bu bakımdan mekruh sayılmıştır.

    Camide müezzin -imamlık görevini yürütüyorsa- ikamet okumaya başladığında imam ve cemaat, hayye alâ'l-felâh denilince kalkıp namaza dururlar. İmamlarımızdan üçü bu konuda görüş birliği halindedir. Sahih olan da budur. Ancak imam bu sırada cami dışında bulunur ve ikamet edilirken içeri girerken, geçtiği her saf ayağa kalkar ve mihraba gelinceye kadar cami'deki bütün saflar ayağa kalkınış olur. İmam ön taraftan -açık bir kapı bulunduğunda- içeri girecek olursa, tabii müezzin de ikamette hayye alâ'l-felâh cümlesine gelmişse, cemaat imamı görünce hep birlikte ayağa kalkıp imamla birlikte namaza dururlar. (Şemsülehnme El-Helvani - Serahsi - Şeyhülislâm Hâherzade Ebûbekir.)

    Hem imamlık, hem müezzinlik görevi aynı şahıs tarafından yürütülüyorsa, müezzin ikameti bitirmedikçe cemaat yerinden kalkmaz. İkamet caminin dış kısmında yazlık namaz yerinde okunuyor ve imamlık görevi de aynı şahıs tarafından yürütülüyorsa, imam camiye girmedikçe cemaat yine yerinden kalkmaz.

    Müezzinlik görevini yürüten ayrı bir şahıs ise, o takdirde müezzin kad kameti's-salâh cümlesini söyleyince hem imam, hem cemaat namaza hazır bir vaziyette beklediklerine göre, imam bu sırada iftitah tekbîrini getirir, cemaat de ona uyar. Sahih olan da budur. (Şeyhülislâm Şemsüleünme El-Helvânî - El-Muhit / Radiyüddin Serahsi.)

    (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/167.)



+ Yorum Gönder