Konusunu Oylayın.: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 26 kişi
Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler
  1. 15.Ağustos.2009, 09:51
    1
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler






    Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler Mumsema Hanefi Mezhebinde, ORUCU BOZAN ŞEYLER

    Orucu bozan şeyler iki kısma ayrılır:

    I. Orucu bozup sadece kaza edilmesini gerektirenler.

    II. Orucu bozup hem kaza edilmesini hem de kefaret gerektirenler.

    Aşağıda sıralayacağımız sebeplerden ötürü oruç bozulur ve kefâretsiz olarak sadece kaza edilmesi gerekir. Bu sebeplerden biri ile orucunu bozan kişinin, günün geri kalan kısmında oruçlu gibi davranması icap eder. Çünkü bunu yapan kişi, orucunu hiçbir mazeret yok iken bozmuştur. Şu durumlarda oruç bozulur ve yalnızca gününe gün kaza edilmesi gerekir:

    1. Bir susam tanesi kadar az da olsa yenilebilir bir maddeyi veya çakıl tanesi gibi yenilmez bir nesneyi oruçluyken vücudun ağız, burun, kulak, makat gibi tabii menfezlerinden biri vasıtasıyla bilerek vücudun içine almak. Çünkü oruç, insanın vücudunun içine bir şey almaması demektir. Burada bunun aksi yapıldığı için oruç bozulur. Ama unutarak, tehdit altında kaldığı için zorlanarak veya yeni müslüman olduğu ya da din adamlarından uzak ve ıssız bir yerde yaşadığı için dinin bu konudaki hükümlerini bilmeyerek oruçlu iken bir şeyler yiyen veya içen kişinin orucu bozulmaz. Zira böyle biri bunları yaparken kasıtlı olarak yapmamaktadır.

    Bilerek de olsa ağzını açan kişinin ağzına sinek, toz ve benzeri şeyler kaçarsa orucu bozulmaz. Çünkü bu gibi şeylerden sakınmak çok zor ve meşakkatlidir. Ayrıca bunlar, eskilerin deyimiyle umumi belvâ yani herkesin başına gelecek sıkıntılı şeyler haline gelmiştir.

    Ağızda toplanan tükürüğü yutmak orucu bozmaz.

    Dişleri sık sık kanayan kişinin, tükürüğüyle beraber yuttuğu kan orucunu bozmaz. Çünkü onun bundan sakınması zordur. Yapacağı şey, aklına geldikçe tükürerek ağzını temizlemesidir. (Şirbînî, Mugni'l-Muhtâc, 2/157.)

    Bir iplik parçasını tükürüğüyle ıslattıktan sonra onu tekrar ağzına alan kişinin orucu bozulur. Dişlerinin arasında kalan yemek kırıntısını tükürüğünden ayıklayıp dışarı atamayan kişi, bu kalıntıları yuttuğu takdirde orucu bozulmaz. Ama bunları tükürüğünden ayıklayıp dışarı atabildiği halde atmayıp yutarsa, bunlar bir nohut tanesi miktarından az olsa bile orucu bozulur.

    Baştan inip de ağzın ortasına gelen balgamı yutmakla oruç bozulur. Ama baştan inip de ağzın ortasına gelmeden direkt olarak boğazdan aşağı inen balgamı yutmakla oruç bozulmaz.

    Sigara ve nargile içmekle, buruna enfiye çekmekle, penis deliğine ve kulağa bir şey damlatmakla, kulağa çöp ve benzeri bir şey sokmakla oruç bozulur.

    Cilde sürülen yağ ve benzeri şeyler vücudun içine sızsa bile, göze sürme çekip sürmenin tadı boğazda hissedilse bile oruç bozulmaz. Zira Beyhakî'nin rivayetine göre sevgili Peygamberimiz oruçluyken de gözüne sürme çekerdi. Bundan da anlaşılıyor ki oruçlunun gözüne sürme çekmesi mekruh değildir. (Şirbînî, Mugni'l-Muhtâc, 2/156.)

    2. Abdest veya gusül alırken ağza ve buruna fazla miktarda alınan su eğer boğazdan aşağı inerse oruç bozulur. Çünkü oruçlu kişi, abdest ve gusül-de ağza ve buruna su alınırken işi ileri götürüp abartma yapmaktan men olunmuştur. Ama ağza ve buruna az miktarda alınan su, elde olmayarak boğazdan aşağı inerse oruç bozulmaz. Zira bu durumda ağza ve buruna su almaya ilişkin emir yerine getirilmiş ve bu emir yerine getirilirken de su, istek dışında boğazdan aşağı inmiştir. Fakat serinlemek veya suyla oynamak ya da abdest ve gusülde üç defadan fazla olarak dördüncü defa ağza veya buruna su almak gibi meşru olmayan bir sebeple su boğazdan aşağı inerse oruç bozulur. Çünkü bu durumda oruçlu kişi, kendisine emredilmeyen bir işi yapmıştır.

    3. Kusmaya çalışarak kusuntu getirmek orucu bozar. Bu durumda çıkan kusuntunun bir kısmı boğazdan aşağı geri dönmese bile oruç bozulur. Bu konuda sevgili Peygamberimiz (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Oruçlu bir kişi elinde olmayarak kusarsa, orucunu kaza etmesi gerekmez. Ama kendisi isteyerek kusarsa orucunu kaza etsin." (Ebû Davud, Savm, 32.)

    Tabii haramlığını bildiği halde ve isteyerek kendi kastı ile kusan kişinin orucu bozulur. Ancak yeni müslüman olduğu veya din bilginlerinden uzak bir yerde yaşadığı için bunu yapmanın haram olduğunu bilmeyen kişinin kasten ve isteyerek kendi fiili sonucunda da olsa kusması durumunda orucu bozulmaz.

    4. Mastürbasyon yaparak (elle menisini boşaltarak), eşini öpüp okşayarak veya arada örtü ve çarşaf gibi bir perde olmaksızın ona sarılarak boşalan kişinin orucu bozulur.

    Ama cima ilgili bir şeyi veya olayı düşünerek veya şehvetle bakarak ya da aralarında örtü veya çarşaf gibi bir perde bulunduğu halde bir kadına sarılarak menisi akan kişinin orucu bozulmaz. Çünkü bu, ihtilâma (uykuda rüya görerek boşalmaya) benzer. Şunu da belirtelim ki, meni akmasa bile bunu tekrarlamak, oruçlu için haramdır.

    5. Fecir doğduğu halde doğmadığını, yani imsak vaktinin başlamadığını zannederek sahurda yeme ve içmeye devam etmek.

    Bir kişi fecir doğduğu halde doğmadığını, yani oruç vaktinin başlamadığını zannederek yemeye, içmeye ve oruca aykırı davranışlarda bulunmaya devam ederse, o günün orucunu daha sonra kaza etmesi gerekir.

    Aynı şekilde akşama doğru henüz güneş batmadığı halde battığını zannederek orucunu bozan kişinin, daha sonra güneşin batmadığı ortaya çıkarsa, o günün orucunu kaza etmesi gerekir. Şunu da belirtelim ki, günün sonunda, her gün Kur'an okuyarak, vird yaparak, mûtat işler yaparak içtihat edip güneşin battığını zanneden kişinin orucunu açıp iftar etmesi helâl olur. Ama ihtiyat gereği kişi bu hususta kesin bilgiye sahip olmadan orucunu bozmamalıdır.

    Gecenin sonundaysa kişi, gecenin hâlâ devam ettiğini ve imsak vaktinin başlamadığını zanneder veya bunda şüpheye düşerse, sahur yemeğini yemesi caiz olur. Çünkü o esnada aslolan, gecenin devam etmesidir.

    Sahura kalkan kişinin fecir doğarken ağzında yemek lokması varsa, o lokmayı dışarı atması halinde orucu sahih olur. Ama lokmayı ağzında bekletirse orucu bozulur.

    Aynı şekilde o esnada eşiyle cinsel ilişkide bulunan kişi, bu ilişkiye derhal son verirse orucu sahih olur, ancak hemen son vermeyip biraz daha devam ederse orucu bozulur ve daha sonra o günün orucunu kaza etmesi gerekir. Konuyla ilgili bir rivayette anlatıldığına göre Hz. Ebû Bekir'in kızı Esma (r.a) şöyle demiştir:

    "Resûlullah'ın (s.a.v) zamanında bulutlu bir ramazan gününde (akşamleyin güneşin battığını zannederek) orucumuzu bozduk. Ne var ki kısa bir süre sonra güneş göründü. Bunun üzerine o günün orucunun kaza edilmesi emredildi."

    Hz. Ömer, halifeliği zamanında bulutlu bir ramazan gününde akşama doğru güneşin battığını zannederek orucunu bozup iftar etti. Kısa bir müddet sonra adamın biri kendisine gelerek, "Ey müminlerin emîri, güneş göründü!" deyince Hz. Ömer, "Biz ictihad etmiştik, ama bunun yerine bir gün kaza edeceğiz" dedi. (Nevevî, el-Mecmû: 6/331.)

    6. Oruçluyken deliren, dinden çıkan, hayız veya nifas hali başlayanların da oruçları bozulur. Çünkü bu sayılan durumlar; akıllı olmak, müslüman olmak, hayız ve nifas kanlarından temizlenmiş olmak gibi orucun sıhhat şartlarına aykırı düşen durumlardır.


  2. 15.Ağustos.2009, 09:51
    1
    Moderatör



    Hanefi Mezhebinde, ORUCU BOZAN ŞEYLER

    Orucu bozan şeyler iki kısma ayrılır:

    I. Orucu bozup sadece kaza edilmesini gerektirenler.

    II. Orucu bozup hem kaza edilmesini hem de kefaret gerektirenler.

    Aşağıda sıralayacağımız sebeplerden ötürü oruç bozulur ve kefâretsiz olarak sadece kaza edilmesi gerekir. Bu sebeplerden biri ile orucunu bozan kişinin, günün geri kalan kısmında oruçlu gibi davranması icap eder. Çünkü bunu yapan kişi, orucunu hiçbir mazeret yok iken bozmuştur. Şu durumlarda oruç bozulur ve yalnızca gününe gün kaza edilmesi gerekir:

    1. Bir susam tanesi kadar az da olsa yenilebilir bir maddeyi veya çakıl tanesi gibi yenilmez bir nesneyi oruçluyken vücudun ağız, burun, kulak, makat gibi tabii menfezlerinden biri vasıtasıyla bilerek vücudun içine almak. Çünkü oruç, insanın vücudunun içine bir şey almaması demektir. Burada bunun aksi yapıldığı için oruç bozulur. Ama unutarak, tehdit altında kaldığı için zorlanarak veya yeni müslüman olduğu ya da din adamlarından uzak ve ıssız bir yerde yaşadığı için dinin bu konudaki hükümlerini bilmeyerek oruçlu iken bir şeyler yiyen veya içen kişinin orucu bozulmaz. Zira böyle biri bunları yaparken kasıtlı olarak yapmamaktadır.

    Bilerek de olsa ağzını açan kişinin ağzına sinek, toz ve benzeri şeyler kaçarsa orucu bozulmaz. Çünkü bu gibi şeylerden sakınmak çok zor ve meşakkatlidir. Ayrıca bunlar, eskilerin deyimiyle umumi belvâ yani herkesin başına gelecek sıkıntılı şeyler haline gelmiştir.

    Ağızda toplanan tükürüğü yutmak orucu bozmaz.

    Dişleri sık sık kanayan kişinin, tükürüğüyle beraber yuttuğu kan orucunu bozmaz. Çünkü onun bundan sakınması zordur. Yapacağı şey, aklına geldikçe tükürerek ağzını temizlemesidir. (Şirbînî, Mugni'l-Muhtâc, 2/157.)

    Bir iplik parçasını tükürüğüyle ıslattıktan sonra onu tekrar ağzına alan kişinin orucu bozulur. Dişlerinin arasında kalan yemek kırıntısını tükürüğünden ayıklayıp dışarı atamayan kişi, bu kalıntıları yuttuğu takdirde orucu bozulmaz. Ama bunları tükürüğünden ayıklayıp dışarı atabildiği halde atmayıp yutarsa, bunlar bir nohut tanesi miktarından az olsa bile orucu bozulur.

    Baştan inip de ağzın ortasına gelen balgamı yutmakla oruç bozulur. Ama baştan inip de ağzın ortasına gelmeden direkt olarak boğazdan aşağı inen balgamı yutmakla oruç bozulmaz.

    Sigara ve nargile içmekle, buruna enfiye çekmekle, penis deliğine ve kulağa bir şey damlatmakla, kulağa çöp ve benzeri bir şey sokmakla oruç bozulur.

    Cilde sürülen yağ ve benzeri şeyler vücudun içine sızsa bile, göze sürme çekip sürmenin tadı boğazda hissedilse bile oruç bozulmaz. Zira Beyhakî'nin rivayetine göre sevgili Peygamberimiz oruçluyken de gözüne sürme çekerdi. Bundan da anlaşılıyor ki oruçlunun gözüne sürme çekmesi mekruh değildir. (Şirbînî, Mugni'l-Muhtâc, 2/156.)

    2. Abdest veya gusül alırken ağza ve buruna fazla miktarda alınan su eğer boğazdan aşağı inerse oruç bozulur. Çünkü oruçlu kişi, abdest ve gusül-de ağza ve buruna su alınırken işi ileri götürüp abartma yapmaktan men olunmuştur. Ama ağza ve buruna az miktarda alınan su, elde olmayarak boğazdan aşağı inerse oruç bozulmaz. Zira bu durumda ağza ve buruna su almaya ilişkin emir yerine getirilmiş ve bu emir yerine getirilirken de su, istek dışında boğazdan aşağı inmiştir. Fakat serinlemek veya suyla oynamak ya da abdest ve gusülde üç defadan fazla olarak dördüncü defa ağza veya buruna su almak gibi meşru olmayan bir sebeple su boğazdan aşağı inerse oruç bozulur. Çünkü bu durumda oruçlu kişi, kendisine emredilmeyen bir işi yapmıştır.

    3. Kusmaya çalışarak kusuntu getirmek orucu bozar. Bu durumda çıkan kusuntunun bir kısmı boğazdan aşağı geri dönmese bile oruç bozulur. Bu konuda sevgili Peygamberimiz (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Oruçlu bir kişi elinde olmayarak kusarsa, orucunu kaza etmesi gerekmez. Ama kendisi isteyerek kusarsa orucunu kaza etsin." (Ebû Davud, Savm, 32.)

    Tabii haramlığını bildiği halde ve isteyerek kendi kastı ile kusan kişinin orucu bozulur. Ancak yeni müslüman olduğu veya din bilginlerinden uzak bir yerde yaşadığı için bunu yapmanın haram olduğunu bilmeyen kişinin kasten ve isteyerek kendi fiili sonucunda da olsa kusması durumunda orucu bozulmaz.

    4. Mastürbasyon yaparak (elle menisini boşaltarak), eşini öpüp okşayarak veya arada örtü ve çarşaf gibi bir perde olmaksızın ona sarılarak boşalan kişinin orucu bozulur.

    Ama cima ilgili bir şeyi veya olayı düşünerek veya şehvetle bakarak ya da aralarında örtü veya çarşaf gibi bir perde bulunduğu halde bir kadına sarılarak menisi akan kişinin orucu bozulmaz. Çünkü bu, ihtilâma (uykuda rüya görerek boşalmaya) benzer. Şunu da belirtelim ki, meni akmasa bile bunu tekrarlamak, oruçlu için haramdır.

    5. Fecir doğduğu halde doğmadığını, yani imsak vaktinin başlamadığını zannederek sahurda yeme ve içmeye devam etmek.

    Bir kişi fecir doğduğu halde doğmadığını, yani oruç vaktinin başlamadığını zannederek yemeye, içmeye ve oruca aykırı davranışlarda bulunmaya devam ederse, o günün orucunu daha sonra kaza etmesi gerekir.

    Aynı şekilde akşama doğru henüz güneş batmadığı halde battığını zannederek orucunu bozan kişinin, daha sonra güneşin batmadığı ortaya çıkarsa, o günün orucunu kaza etmesi gerekir. Şunu da belirtelim ki, günün sonunda, her gün Kur'an okuyarak, vird yaparak, mûtat işler yaparak içtihat edip güneşin battığını zanneden kişinin orucunu açıp iftar etmesi helâl olur. Ama ihtiyat gereği kişi bu hususta kesin bilgiye sahip olmadan orucunu bozmamalıdır.

    Gecenin sonundaysa kişi, gecenin hâlâ devam ettiğini ve imsak vaktinin başlamadığını zanneder veya bunda şüpheye düşerse, sahur yemeğini yemesi caiz olur. Çünkü o esnada aslolan, gecenin devam etmesidir.

    Sahura kalkan kişinin fecir doğarken ağzında yemek lokması varsa, o lokmayı dışarı atması halinde orucu sahih olur. Ama lokmayı ağzında bekletirse orucu bozulur.

    Aynı şekilde o esnada eşiyle cinsel ilişkide bulunan kişi, bu ilişkiye derhal son verirse orucu sahih olur, ancak hemen son vermeyip biraz daha devam ederse orucu bozulur ve daha sonra o günün orucunu kaza etmesi gerekir. Konuyla ilgili bir rivayette anlatıldığına göre Hz. Ebû Bekir'in kızı Esma (r.a) şöyle demiştir:

    "Resûlullah'ın (s.a.v) zamanında bulutlu bir ramazan gününde (akşamleyin güneşin battığını zannederek) orucumuzu bozduk. Ne var ki kısa bir süre sonra güneş göründü. Bunun üzerine o günün orucunun kaza edilmesi emredildi."

    Hz. Ömer, halifeliği zamanında bulutlu bir ramazan gününde akşama doğru güneşin battığını zannederek orucunu bozup iftar etti. Kısa bir müddet sonra adamın biri kendisine gelerek, "Ey müminlerin emîri, güneş göründü!" deyince Hz. Ömer, "Biz ictihad etmiştik, ama bunun yerine bir gün kaza edeceğiz" dedi. (Nevevî, el-Mecmû: 6/331.)

    6. Oruçluyken deliren, dinden çıkan, hayız veya nifas hali başlayanların da oruçları bozulur. Çünkü bu sayılan durumlar; akıllı olmak, müslüman olmak, hayız ve nifas kanlarından temizlenmiş olmak gibi orucun sıhhat şartlarına aykırı düşen durumlardır.


    Benzer Konular

    - Orucu bozan şeyler

    - Maliki mezhebinde orucu bozan şeyler

    - Hanefi mezhebine göre Orucu bozan şeyler

    - Hanefi mezhebine göre abdesti bozan şeyler nelerdir

    - Oruç hangi durumlarda bozulur? Orucu bozmayan şeyler Orucu bozan şeyler ve Ramazan oruç kavramları

  3. 20.Ağustos.2009, 22:50
    2
    sahra
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2007
    Üye No: 297
    Mesaj Sayısı: 989
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 13

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler




    Allah razı olsun bilgilendirdiğiniz için.


  4. 20.Ağustos.2009, 22:50
    2
    Kıdemli Üye



    Allah razı olsun bilgilendirdiğiniz için.


  5. 06.Eylül.2009, 15:19
    3
    djyunni_255
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2009
    Üye No: 50402
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Günde 2 defa masturbasyon yapınca kefaret gerekiyormuş doğrumu (lütfen yanlış diyin )


  6. 06.Eylül.2009, 15:19
    3
    Günde 2 defa masturbasyon yapınca kefaret gerekiyormuş doğrumu (lütfen yanlış diyin )


  7. 06.Eylül.2009, 15:25
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Eliyle menisini çıkaranın orucu bozulur ve keffaret gerekmez, bir gün kaza gerekir.


  8. 06.Eylül.2009, 15:25
    4
    Moderatör
    Eliyle menisini çıkaranın orucu bozulur ve keffaret gerekmez, bir gün kaza gerekir.


  9. 06.Eylül.2009, 15:27
    5
    djyunni_255
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2009
    Üye No: 50402
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    internette okudum paylaşım için allah razı olsun

    hatta işte yazıyı koyayım oku

    Bazı kimseler de, masturbasyonun orucu bozmadığını, bazıları da bozduğunu ve kefaret gerektiğini söylüyorlar. Bunların ikisi de yanlıştır. Masturbasyonun orucu bozduğu, fakat sadece kaza gerektiği, Hindiyye, Bahr ve Dürr-ül-muhtâr ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bir Ramazanda iki defa masturbasyon yapana kefaret de gerekir. Çünkü Ramazanın bir gününde, kaza gereken birşey yaparak orucunu bozan kimse, başka gününde de bu şeyi kasıtla yine yaparsa, kefaret de gerekir.

    al burdada tam zıttı yazıyo neye inanacağımı şaşırdım

    Oruçlu iken, oruçlu olduğunu bile bile mastürbasyon yapan kimse, inzal olup meni gelirse orucu bozulur; sadece gününe gün kazası gerekir. Bu durumda kefaret gerekmeyeceği gibi, mastürbasyon halinde inzal vaki olmamış yani şehvetle meni akmamışsa -"mezi"denilen ince sızıntı gelse bile- bununla oruç bozulmaz, gusül de gerekmez. Bunu alışkanlık haline getirmemişse fetva böyle ise de takva açısından bunları yapmamak daha uygundur.


  10. 06.Eylül.2009, 15:27
    5
    internette okudum paylaşım için allah razı olsun

    hatta işte yazıyı koyayım oku

    Bazı kimseler de, masturbasyonun orucu bozmadığını, bazıları da bozduğunu ve kefaret gerektiğini söylüyorlar. Bunların ikisi de yanlıştır. Masturbasyonun orucu bozduğu, fakat sadece kaza gerektiği, Hindiyye, Bahr ve Dürr-ül-muhtâr ve diğer fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bir Ramazanda iki defa masturbasyon yapana kefaret de gerekir. Çünkü Ramazanın bir gününde, kaza gereken birşey yaparak orucunu bozan kimse, başka gününde de bu şeyi kasıtla yine yaparsa, kefaret de gerekir.

    al burdada tam zıttı yazıyo neye inanacağımı şaşırdım

    Oruçlu iken, oruçlu olduğunu bile bile mastürbasyon yapan kimse, inzal olup meni gelirse orucu bozulur; sadece gününe gün kazası gerekir. Bu durumda kefaret gerekmeyeceği gibi, mastürbasyon halinde inzal vaki olmamış yani şehvetle meni akmamışsa -"mezi"denilen ince sızıntı gelse bile- bununla oruç bozulmaz, gusül de gerekmez. Bunu alışkanlık haline getirmemişse fetva böyle ise de takva açısından bunları yapmamak daha uygundur.


  11. 06.Eylül.2009, 15:47
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Masturbasyon - Elle boşalma - istimna, Hanefi mezhebinde ve Şaffi mezhebinde sadece kaza gerekir, keffaret gerekmez.


  12. 06.Eylül.2009, 15:47
    6
    Moderatör
    Masturbasyon - Elle boşalma - istimna, Hanefi mezhebinde ve Şaffi mezhebinde sadece kaza gerekir, keffaret gerekmez.


  13. 06.Eylül.2009, 16:12
    7
    djyunni_255
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2009
    Üye No: 50402
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    orucum bozulduğuna göre yemek yiyebilirim demi ??


  14. 06.Eylül.2009, 16:12
    7
    orucum bozulduğuna göre yemek yiyebilirim demi ??


  15. 06.Eylül.2009, 16:20
    8
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,330
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Alıntı
    orucum bozulduğuna göre yemek yiyebilirim demi ??
    size velilen konuları okursanız bütün sorular cevaplanmış olur ama okumazsınız ve defalarca sorarsınız.
    bak kardeş bu sorduğun konu, üstte mum'mun konusunun baş tarafında yazılıdır.


    Alıntı
    Hanefi Mezhebinde, ORUCU BOZAN ŞEYLER

    Orucu bozan şeyler iki kısma ayrılır:

    I Orucu bozup sadece kaza edilmesini gerektirenler

    II Orucu bozup hem kaza edilmesini hem de kefaret gerektirenler

    Aşağıda sıralayacağımız sebeplerden ötürü oruç bozulur ve kefâretsiz olarak sadece kaza edilmesi gerekir Bu sebeplerden biri ile orucunu bozan kişinin, günün geri kalan kısmında oruçlu gibi davranması icap eder Çünkü bunu yapan kişi, orucunu hiçbir mazeret yok iken bozmuştur Şu durumlarda oruç bozulur ve yalnızca gününe gün kaza edilmesi gerekir:



  16. 06.Eylül.2009, 16:20
    8
    Moderatör
    Alıntı
    orucum bozulduğuna göre yemek yiyebilirim demi ??
    size velilen konuları okursanız bütün sorular cevaplanmış olur ama okumazsınız ve defalarca sorarsınız.
    bak kardeş bu sorduğun konu, üstte mum'mun konusunun baş tarafında yazılıdır.


    Alıntı
    Hanefi Mezhebinde, ORUCU BOZAN ŞEYLER

    Orucu bozan şeyler iki kısma ayrılır:

    I Orucu bozup sadece kaza edilmesini gerektirenler

    II Orucu bozup hem kaza edilmesini hem de kefaret gerektirenler

    Aşağıda sıralayacağımız sebeplerden ötürü oruç bozulur ve kefâretsiz olarak sadece kaza edilmesi gerekir Bu sebeplerden biri ile orucunu bozan kişinin, günün geri kalan kısmında oruçlu gibi davranması icap eder Çünkü bunu yapan kişi, orucunu hiçbir mazeret yok iken bozmuştur Şu durumlarda oruç bozulur ve yalnızca gününe gün kaza edilmesi gerekir:



  17. 13.Ağustos.2010, 19:31
    9
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    S.A.
    bugun camıde hoca vaazında(dıyanete acıklamıs)
    1-dılın altına konan ılac
    2-kulaga damla
    3-burna damla
    4-astım hastalarının agzına sıktıgı oksıjen
    ORUCU BOZMAZ DEDI.
    FORUMDA OKUDUGUM YAZILARDA 2.VE 3. MADDELERIN BOZDUGU YONUNDE.
    BU KONUYA ACIKLIK GETIRILEBILIRMI(EHIL KISILERCE)


  18. 13.Ağustos.2010, 19:31
    9
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    S.A.
    bugun camıde hoca vaazında(dıyanete acıklamıs)
    1-dılın altına konan ılac
    2-kulaga damla
    3-burna damla
    4-astım hastalarının agzına sıktıgı oksıjen
    ORUCU BOZMAZ DEDI.
    FORUMDA OKUDUGUM YAZILARDA 2.VE 3. MADDELERIN BOZDUGU YONUNDE.
    BU KONUYA ACIKLIK GETIRILEBILIRMI(EHIL KISILERCE)


  19. 26.Ağustos.2010, 03:30
    10
    Gezgin
    İslam Gezgini

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2007
    Üye No: 53
    Mesaj Sayısı: 336
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Dünya-Ahiret

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler paylaşımı için ALLAH razı olsun



  20. 26.Ağustos.2010, 03:30
    10
    İslam Gezgini
    Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler paylaşımı için ALLAH razı olsun



  21. 26.Ağustos.2010, 18:32
    11
    Furkan"
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2010
    Üye No: 78339
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 20
    Aynı şekilde djyunni_255 isimli üyedeki gbi aynısını bende okudum ve yıkıldım ben kefaret tutamam . Bi yandanda niyet etmemiştim.

    Ltfn ya yardım edin . Kefaret mi tutmam gerekior

    gnde ramazan ayı içinde iki defa istimna onu sorcaktım sırf soru için üye oldum . bide niyets,zd,m


  22. 26.Ağustos.2010, 18:32
    11
    Furkan" - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Aynı şekilde djyunni_255 isimli üyedeki gbi aynısını bende okudum ve yıkıldım ben kefaret tutamam . Bi yandanda niyet etmemiştim.

    Ltfn ya yardım edin . Kefaret mi tutmam gerekior

    gnde ramazan ayı içinde iki defa istimna onu sorcaktım sırf soru için üye oldum . bide niyets,zd,m


  23. 27.Ağustos.2010, 10:41
    12
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Hanefi Mezhebinde Orucu Bozan şeyler

    Alıntı
    gnde ramazan ayı içinde iki defa istimna onu sorcaktım sırf soru için üye oldum . bide niyets,zd,m
    Niyet etmediğin için ramazandan sonra günegün kaza etmen gerekir.
    ayrıca Ahirette, ramazan ayında oruç tutmamak için niyet etmemenin hesabı sorulacak elbete.


  24. 27.Ağustos.2010, 10:41
    12
    Moderatör
    Alıntı
    gnde ramazan ayı içinde iki defa istimna onu sorcaktım sırf soru için üye oldum . bide niyets,zd,m
    Niyet etmediğin için ramazandan sonra günegün kaza etmen gerekir.
    ayrıca Ahirette, ramazan ayında oruç tutmamak için niyet etmemenin hesabı sorulacak elbete.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son