Konusunu Oylayın.: Kadınların hac veya umrede adet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir?

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 2 kişi
Kadınların hac veya umrede adet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir?
  1. 03.Nisan.2012, 12:10
    1
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Kadınların hac veya umrede adet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir?






    Kadınların hac veya umrede adet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir? Mumsema Kadınların hac veya umrede âdet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir?

    Sağlıklarına zarar vermeyecekse kadınların, adet geciktirici ilaç kullanmalarında sakınca yoktur. Ancak âdet geciktirici olarak kullanılan ilaçlar, çoğu zaman âdet düzensizliklerini de beraberinde getirebilir. Bununla birlikte adetin ilaçla geciktirilmesi durumunda yapılan ibadetler geçerlidir. İlaç kullanma cihetine gitmeksizin organizasyonun alacağı tedbirler çerçevesinde hac veya umreyi tamamlamaları ise daha uygun olur.


  2. 03.Nisan.2012, 12:10
    1
    Moderatör



    Kadınların hac veya umrede âdet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kullanmaları caiz midir?

    Sağlıklarına zarar vermeyecekse kadınların, adet geciktirici ilaç kullanmalarında sakınca yoktur. Ancak âdet geciktirici olarak kullanılan ilaçlar, çoğu zaman âdet düzensizliklerini de beraberinde getirebilir. Bununla birlikte adetin ilaçla geciktirilmesi durumunda yapılan ibadetler geçerlidir. İlaç kullanma cihetine gitmeksizin organizasyonun alacağı tedbirler çerçevesinde hac veya umreyi tamamlamaları ise daha uygun olur.


    Benzer Konular

    - Bayanların Ramazanda adet geciktirici ilaç kullanmaları caiz midir?

    - Adet (hayız) veya lohusa olan bir kadın hac ve umrede tavaf yapamazsa ne yapması gere

    - Bayanların hac veya umrede âdet geciktirici ilaç kullanmaları caiz midir?

    - Adet kanamasını geciktiren veya öne alan ilaçları kullanmanın hükmü ve sakıncası nedir?

    - Cünüp iken veya adet iken kılları, tırnakları ve tüyleri jiletle kesmek caiz midir?

  3. 29.Haziran.2012, 08:56
    2
    muallimfatih
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mayıs.2010
    Üye No: 75805
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kadınların hac veya umrede adet hallerini geciktiren veya öne alan ilaç kull




    Hazret-i Âişe vâlidemiz (radıyallâhu añhâ) anlatıyor: “Resûlullâh (salllallâhu aleyhi vesellem) ile birlikte hacc için yola çıktık. Serif denilen yere geldiğimizde aybaşı oldum. Ağlıyordum. Resûlullâh, “Ne oldu sana? Aybaşı mı oldun?” buyurdu. Ben de “Evet!” dedim. Resûlullâh, şöyle buyurdu: “Bu, Allâh’ın (Celle Celâlûhu) Âdem Aleyhisselâm’ın kızlarına takdîr buyurduğu fıtrî birşeydir. Kâbe’yi tavâf hariç haccın bütün i'câplarını yerine getir.” (Nesâî, Hayız, 1 / Buhârî, Hayız, 1)

    Hz. Âişe vâlidemizden: Huyeyy’in kızı Safiyye (radıyallâhu añhâ) Mi'nâ günleri esnâsında hayız gördü. Ve bu durum, Resûlullâh’a bildirildi. Resûlullâh Efendimiz, “Bizi bekletecek mi?” buyurdu. “O, ziyâret tavâfını yapmıştır” dediler. Resûl-i Ekrem Efendimiz, “O hâlde mes'ele yok!” buyurdular. (Tirmîzî, Hacc, 97/949)

    İbn-i Ömer'den (radıyallâhu añh) demiştir ki: “Her kim, Beytullâh'ı haccederse onun haccının sonu, Beytullâh'ı vedâ tavâfı olsun. Ancak hayız gören kadınlar müstesnâdır. Çünkü Resûlullâh, onların vedâ tavâfı yapmadan Mekke’den ayrılmalarına ruhsat vermiştir.” (Tirmîzî, Hacc, 97/950)

    Hz. Âişe bildirmiştir: “Hayız gördüm. Ve bunun üzerine Resûlullah (asm), Beytullâh'ı tavâftan başka, haccın bütün gereklerini yapmamı emretti.” (
    Tirmîzî, Hacc, 98)


  4. 29.Haziran.2012, 08:56
    2



    Hazret-i Âişe vâlidemiz (radıyallâhu añhâ) anlatıyor: “Resûlullâh (salllallâhu aleyhi vesellem) ile birlikte hacc için yola çıktık. Serif denilen yere geldiğimizde aybaşı oldum. Ağlıyordum. Resûlullâh, “Ne oldu sana? Aybaşı mı oldun?” buyurdu. Ben de “Evet!” dedim. Resûlullâh, şöyle buyurdu: “Bu, Allâh’ın (Celle Celâlûhu) Âdem Aleyhisselâm’ın kızlarına takdîr buyurduğu fıtrî birşeydir. Kâbe’yi tavâf hariç haccın bütün i'câplarını yerine getir.” (Nesâî, Hayız, 1 / Buhârî, Hayız, 1)

    Hz. Âişe vâlidemizden: Huyeyy’in kızı Safiyye (radıyallâhu añhâ) Mi'nâ günleri esnâsında hayız gördü. Ve bu durum, Resûlullâh’a bildirildi. Resûlullâh Efendimiz, “Bizi bekletecek mi?” buyurdu. “O, ziyâret tavâfını yapmıştır” dediler. Resûl-i Ekrem Efendimiz, “O hâlde mes'ele yok!” buyurdular. (Tirmîzî, Hacc, 97/949)

    İbn-i Ömer'den (radıyallâhu añh) demiştir ki: “Her kim, Beytullâh'ı haccederse onun haccının sonu, Beytullâh'ı vedâ tavâfı olsun. Ancak hayız gören kadınlar müstesnâdır. Çünkü Resûlullâh, onların vedâ tavâfı yapmadan Mekke’den ayrılmalarına ruhsat vermiştir.” (Tirmîzî, Hacc, 97/950)

    Hz. Âişe bildirmiştir: “Hayız gördüm. Ve bunun üzerine Resûlullah (asm), Beytullâh'ı tavâftan başka, haccın bütün gereklerini yapmamı emretti.” (
    Tirmîzî, Hacc, 98)





+ Yorum Gönder