Konusunu Oylayın.: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

5 üzerinden 3.76 | Toplam : 21 kişi
Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?
  1. 25.Ocak.2017, 14:22
    25
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    reklam


    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir? isimli konu Mumsema.com Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?
    Merhaba bende gusülde vesvese alıyorum gusül alıyorum sonra bir yerim kurumu kaldı diye aklıma bir şey geliyo kuru kaldığını düşündüğüm yeri şeytanla savaşmak için yıkamasam olur mu?


  2. 25.Ocak.2017, 14:22
    25
    Pro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Pro
    Misafir
    reklam


    Merhaba bende gusülde vesvese alıyorum gusül alıyorum sonra bir yerim kurumu kaldı diye aklıma bir şey geliyo kuru kaldığını düşündüğüm yeri şeytanla savaşmak için yıkamasam olur mu?


  3. 25.Ocak.2017, 20:27
    26
    afsarbeyi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2016
    Üye No: 109542
    Mesaj Sayısı: 113
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    reklam


    Evet kesinlikle yıkama. düşüncelere kulak asma.


  4. 25.Ocak.2017, 20:27
    26
    afsarbeyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Evet kesinlikle yıkama. düşüncelere kulak asma.


  5. 27.Mart.2017, 08:19
    27
    beyaz124
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Mart.2017
    Üye No: 111672
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Gusül hakkinda zorlandıklarim

    Selamunaleyküm.Benim üç tane sorum olacaktı.
    1.Ben her sabah kalktığımda boyle çaamaşırıma bakıp kendimi zorlayıp bi kaç ıslaklığa benzer şeyler görüyorum.Sonra kendi kendimi yiyip duruyorum gusül almam gerekir mi diye.Hocam bu vesvese midir? Yani bazen arka arkaya birkaç gün banyo yaptığım oluyor ve banyolarim da 1 1.5 saat sürünce artik psikolojim bozulmaya başladı.Bu konuda nasil emin olabilirim.

    2.Ben meni mezi arasındaki ayrımı yapamıyorum.Mesela kalktım bir ıslaklık gördüm banyo yapmam gerekiyor gibi sürekli bir rahatsızlık duyuyorum.Bunu nasil ayırt edebilirim?

    3.Benim gusul abdestlerim çok uzun sürüyor.Bu da beni baya bir yoruyor ve namazlatı kaçırmama sebep oluyor.Yani bana sanki suyu oraya döksem bile su değmemiş gibi geliyor.Hocam bana nasıl gusul abdest alacağımı ince detaylarına kadar anlatır mısınız?Yani bu olaylar benim için çok zor olmaya başladi artik gücüm kalmamış gibi hissediyorum ve çok zorlanıyorum.


  6. 27.Mart.2017, 08:19
    27
    beyaz124 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Selamunaleyküm.Benim üç tane sorum olacaktı.
    1.Ben her sabah kalktığımda boyle çaamaşırıma bakıp kendimi zorlayıp bi kaç ıslaklığa benzer şeyler görüyorum.Sonra kendi kendimi yiyip duruyorum gusül almam gerekir mi diye.Hocam bu vesvese midir? Yani bazen arka arkaya birkaç gün banyo yaptığım oluyor ve banyolarim da 1 1.5 saat sürünce artik psikolojim bozulmaya başladı.Bu konuda nasil emin olabilirim.

    2.Ben meni mezi arasındaki ayrımı yapamıyorum.Mesela kalktım bir ıslaklık gördüm banyo yapmam gerekiyor gibi sürekli bir rahatsızlık duyuyorum.Bunu nasil ayırt edebilirim?

    3.Benim gusul abdestlerim çok uzun sürüyor.Bu da beni baya bir yoruyor ve namazlatı kaçırmama sebep oluyor.Yani bana sanki suyu oraya döksem bile su değmemiş gibi geliyor.Hocam bana nasıl gusul abdest alacağımı ince detaylarına kadar anlatır mısınız?Yani bu olaylar benim için çok zor olmaya başladi artik gücüm kalmamış gibi hissediyorum ve çok zorlanıyorum.


  7. 27.Mart.2017, 17:31
    28
    ait
    Üye

    Profili:
    ait
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2007
    Üye No: 244
    Mesaj Sayısı: 42
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    a.selam bu anlattıkların müslüma yakışmaz çok saçma.
    çamaşırında bir iki damla bir şey arama bolca sıvı varsa menidir. banyoda üzerine suyu dök bilmem nasıl hissetsente tekrar yapma şeytana uyma.


  8. 27.Mart.2017, 17:31
    28
    ait - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ait
    Üye
    a.selam bu anlattıkların müslüma yakışmaz çok saçma.
    çamaşırında bir iki damla bir şey arama bolca sıvı varsa menidir. banyoda üzerine suyu dök bilmem nasıl hissetsente tekrar yapma şeytana uyma.


  9. 09.Mayıs.2017, 13:10
    29
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Arkadaslar ben abdest aldiktan sonra kiyafetlerimi dolaptan aldigimda acaba meni degmis midir acaba giysem guslum bozulur mu diyerek surekli abdest almaya basladim gercekten cok kotuyum.


  10. 09.Mayıs.2017, 13:10
    29
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Arkadaslar ben abdest aldiktan sonra kiyafetlerimi dolaptan aldigimda acaba meni degmis midir acaba giysem guslum bozulur mu diyerek surekli abdest almaya basladim gercekten cok kotuyum.


  11. 16.Mayıs.2017, 19:31
    30
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Selamun aleykum ben gusul abdesti almaya baslarken niyet ve besmele konusunda vesvese geliyo diyorum bu vesvese basla yok gene olmuyo takmiyim diyorum olmuyo madem vesvese ediyorum niyetsiz aliyim guslu diyorum onada baslayamiyorum yani guslu alamiyorum napmaliyim lutfen yardim edin

    Selamun aleykum gusul abdestini cok zor aliyorum zor almamin sebebide niyet ve besmele edememem saatlerce banyoda duruyorum ama guslumude alamiyorum tamam niyet etmeden aliyim diyorum ama oyle olunca da baslayamiyorum napmaliyim lutfen yardim edin


  12. 16.Mayıs.2017, 19:31
    30
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamun aleykum ben gusul abdesti almaya baslarken niyet ve besmele konusunda vesvese geliyo diyorum bu vesvese basla yok gene olmuyo takmiyim diyorum olmuyo madem vesvese ediyorum niyetsiz aliyim guslu diyorum onada baslayamiyorum yani guslu alamiyorum napmaliyim lutfen yardim edin

    Selamun aleykum gusul abdestini cok zor aliyorum zor almamin sebebide niyet ve besmele edememem saatlerce banyoda duruyorum ama guslumude alamiyorum tamam niyet etmeden aliyim diyorum ama oyle olunca da baslayamiyorum napmaliyim lutfen yardim edin


  13. 16.Mayıs.2017, 21:24
    31
    bafraliumit
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2012
    Üye No: 93144
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Guslün farzları kaç tanedir ve guslün sünnetleri kaç tanedir nelerdir öğrenerek başlayabilirsin.


  14. 16.Mayıs.2017, 21:24
    31
    Guslün farzları kaç tanedir ve guslün sünnetleri kaç tanedir nelerdir öğrenerek başlayabilirsin.


  15. 06.Haziran.2017, 17:37
    32
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Benimde ne zamandır böyle bi sıkıntım vardı bu mesajınız beni rahatlattı özellikle ramazan ayında olduğumuz için çok daha fazla vesvesem oluyodu dediklerinizi uygulıycam etkili olacağına inanıyorum çünkü önceden bende dediğiniz gibi yapmış umursamamaya başlamıştım bisüre sonra vesvese gitmişti ama tekrar beni esir almaya başladı bu çok korkunç bişey dediğiniz gibi insanın hayatını zindan ediyo bu yüzden umursamamak gerekir ne olursa olsun. Size çookk teşekkür ederim Allah razı olsun yardımcı olduğunuz için. Dualarınız içinde Amin..


  16. 06.Haziran.2017, 17:37
    32
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Benimde ne zamandır böyle bi sıkıntım vardı bu mesajınız beni rahatlattı özellikle ramazan ayında olduğumuz için çok daha fazla vesvesem oluyodu dediklerinizi uygulıycam etkili olacağına inanıyorum çünkü önceden bende dediğiniz gibi yapmış umursamamaya başlamıştım bisüre sonra vesvese gitmişti ama tekrar beni esir almaya başladı bu çok korkunç bişey dediğiniz gibi insanın hayatını zindan ediyo bu yüzden umursamamak gerekir ne olursa olsun. Size çookk teşekkür ederim Allah razı olsun yardımcı olduğunuz için. Dualarınız içinde Amin..


  17. 08.Temmuz.2017, 12:06
    33
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Selamunaleyküm bir yerde gusül aldıktan sonra meni gelirse tekrar abdes alınması gerektigini okumustum ne kadar dogru ve bir süre bekledikten ve kücük abdes yaptktan snra gusül alınsa snra yine meni gelse tekrar gusül gerekir mi ?


  18. 08.Temmuz.2017, 12:06
    33
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamunaleyküm bir yerde gusül aldıktan sonra meni gelirse tekrar abdes alınması gerektigini okumustum ne kadar dogru ve bir süre bekledikten ve kücük abdes yaptktan snra gusül alınsa snra yine meni gelse tekrar gusül gerekir mi ?


  19. 09.Temmuz.2017, 00:20
    34
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,900
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Aleykum selam. Meni geldikten hemen sonra hiç beklemeden yada en azından idrar yağmadan gusül alınırsa ve daha sonra meni gelirse gusül yeniden alınmalıdır. Ancak 15 - 20 dakika gibi bir süre beklenirse yada idrar yapılırsa ve daha sonra meni gelirse yeniden gusül almaya gerek yoktur.


  20. 09.Temmuz.2017, 00:20
    34
    Yönetici
    Aleykum selam. Meni geldikten hemen sonra hiç beklemeden yada en azından idrar yağmadan gusül alınırsa ve daha sonra meni gelirse gusül yeniden alınmalıdır. Ancak 15 - 20 dakika gibi bir süre beklenirse yada idrar yapılırsa ve daha sonra meni gelirse yeniden gusül almaya gerek yoktur.


  21. 30.Temmuz.2017, 23:11
    35
    Misafir

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Selamünaleyküm hocam hayırlı akşamlar

    Gusül abdesti konusunda çok vesveseliyim.
    Ve gusül abdesti aldığımda mutlaka bir vesvese geliyor
    Hiçbir zaman guslü alıp kafam rahat olamıyorum.

    Ya niyet konusunda ya besmele konusunda
    Ya ağzıma aldığım su ile ağzımın her yanı ıslanmadıysa

    Ya burnum tam yıkanmadıysa deyip 3 ten çok daha fazla su vererek

    Kaşlarıma tam değdi mi
    Göz pınarlarıma tam su değdi mi deyip parmaklarımla adeta işkence yapıyorum

    Göbek deliğimi parmağımla yoklamis miydim
    Koltukaltımı yikadim mi
    Omzuma su verdim mi
    Hele kulak kıvrımlarıma şu ulaşıyor mu diye parmaklarımla adeta yirtarcasina şu ulaştırmaya çalışmak
    Bunlar gibi vesveselerim var benim ve hergün daha bir çıkmaz içerisine sürükleniyorum.

    Gerek bu siteden gerekse başka değerli sitelerden çok şey öğrendim öğreniyorum da .

    Eskiden sil baştan gusul alıyordum
    Daha sonra kuru yer kaldığını tam olarak bilmediğim sadece suphe ettiğim yeri ya da yerleri yikadim
    Ama dedigim gibi kendimi gusul esnasında sadece yaptığım ibadete konsantre etmeye çalıştıgim halde hatta tamam bu sefer guslüm tamam deyip banyodan çıktığım halde saatler sonra bile acaba şuramı yıkamış miydim buram kuru kalmış miydi
    Diye vesveseler geliyor kuru kaldığını kesin olarak bilmediğim sadece vesvese olduğu için de inatla yikamiyorum
    Kuru yer kaldığını bilmiyorum deyip kendimi telkin etmeye çalışıyorum
    Bir de kendisine sık sık vesvese gelen kişi uzvu yıkanmış saymalıdır Velev ki kuru yer kalmış olsa bile bu onun guslüne zarar vermez diye okumuştum bunun için vesvese ile mucadele adına artık gelen vesveseyi vu şekilde başımdan savmaya çalışıyorum.

    Yaptığım doğru mudur hocam?


  22. 30.Temmuz.2017, 23:11
    35
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamünaleyküm hocam hayırlı akşamlar

    Gusül abdesti konusunda çok vesveseliyim.
    Ve gusül abdesti aldığımda mutlaka bir vesvese geliyor
    Hiçbir zaman guslü alıp kafam rahat olamıyorum.

    Ya niyet konusunda ya besmele konusunda
    Ya ağzıma aldığım su ile ağzımın her yanı ıslanmadıysa

    Ya burnum tam yıkanmadıysa deyip 3 ten çok daha fazla su vererek

    Kaşlarıma tam değdi mi
    Göz pınarlarıma tam su değdi mi deyip parmaklarımla adeta işkence yapıyorum

    Göbek deliğimi parmağımla yoklamis miydim
    Koltukaltımı yikadim mi
    Omzuma su verdim mi
    Hele kulak kıvrımlarıma şu ulaşıyor mu diye parmaklarımla adeta yirtarcasina şu ulaştırmaya çalışmak
    Bunlar gibi vesveselerim var benim ve hergün daha bir çıkmaz içerisine sürükleniyorum.

    Gerek bu siteden gerekse başka değerli sitelerden çok şey öğrendim öğreniyorum da .

    Eskiden sil baştan gusul alıyordum
    Daha sonra kuru yer kaldığını tam olarak bilmediğim sadece suphe ettiğim yeri ya da yerleri yikadim
    Ama dedigim gibi kendimi gusul esnasında sadece yaptığım ibadete konsantre etmeye çalıştıgim halde hatta tamam bu sefer guslüm tamam deyip banyodan çıktığım halde saatler sonra bile acaba şuramı yıkamış miydim buram kuru kalmış miydi
    Diye vesveseler geliyor kuru kaldığını kesin olarak bilmediğim sadece vesvese olduğu için de inatla yikamiyorum
    Kuru yer kaldığını bilmiyorum deyip kendimi telkin etmeye çalışıyorum
    Bir de kendisine sık sık vesvese gelen kişi uzvu yıkanmış saymalıdır Velev ki kuru yer kalmış olsa bile bu onun guslüne zarar vermez diye okumuştum bunun için vesvese ile mucadele adına artık gelen vesveseyi vu şekilde başımdan savmaya çalışıyorum.

    Yaptığım doğru mudur hocam?


  23. 31.Temmuz.2017, 05:53
    36
    Tevbe
    Elhamdülillah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Haziran.2017
    Üye No: 113048
    Mesaj Sayısı: 423
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 27

    Yorum: Gusül abdesti hakkında. vesvese oluyorsa ne yapmam gerekir?

    Banyoda 10 dakika suyun altında duran kimsenin Allah'ın izniyle su deymemiş yeri kalmaz. Duşa adımı attığınız anda niyetinizi edin ve hemen ağıza, buruna su vermeyi adet edinin böylelikle vesveselerden çok çabuk kurtulacaksınız inşaAllah. Yaptığınız da doğrudur.


  24. 31.Temmuz.2017, 05:53
    36
    Elhamdülillah
    Banyoda 10 dakika suyun altında duran kimsenin Allah'ın izniyle su deymemiş yeri kalmaz. Duşa adımı attığınız anda niyetinizi edin ve hemen ağıza, buruna su vermeyi adet edinin böylelikle vesveselerden çok çabuk kurtulacaksınız inşaAllah. Yaptığınız da doğrudur.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son