Konusunu Oylayın.: Kadın Saçı Satılır mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kadın Saçı Satılır mı?
  1. 22.Mart.2011, 14:40
    1
    Muhasibi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,750
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 159
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Kadın Saçı Satılır mı?






    Kadın Saçı Satılır mı? Mumsema Kadın Saçı Satılır mı?
    Kadın Saçı Satılır mı?İslâm, alışverişi meşrû bir iş saymakla kalmamış, onu aynı zamanda mukaddesleştirmiş de. Nitekim Resûl-i Ekrem Efendimiz bir hadîslerinde:
    ? Doğru tüccar, yâni, alışverişle iştigal eden kimse, mahşerde nebîlerle, sıddîklarla beraber olacaktır, buyurmuş; ticaretin ne kadar hayırlı ve kudsî meşguliyet olduğunu haber vermiştir.
    Ancak bunun tek şartı, helâl mal alıp, helâl kârla satmaktır. Haram mal alan kimse, haram satıyor demektir. Bu kimse de kendisini, hadîsin haber verdiği mukaddes bir işle iştigal eden tüccardan sayamaz.
    Zira mukaddes sayılmasının şartı:
    ? Helâl mal almak, helâl kârla satmaktır.
    Bir insan, sarhoş edici içki dolu şişeleri alıp satsa, bu kimse meşrû bir alışverişle iştigal etmiş olmaz. Çünkü helâl mal almamış, helâl şeyler de satmamıştır.
    Onun helâl malı, sadece şişelerdir. AIdığı helâl para da yine sadece şişelere tekabül eden paradır. Şişelerin içindeki sarhoş edici mâyilerin kendileri helâl olmadığı gibi karşılığı olarak alınan para da helâl değildir.
    Son senelerde meydana gelen kadın saçı satışını buna benzetebiliriz. İslâm, ölmüş, yahut yaşamakta olan bir kadının saçını kesip belli bir ameliyeden geçirdikten sonra (başkalarının saçına ekletmek, yahut başına peruk olarak taktırmak niyetiyle) satış yapmayı câiz görmez, alınan karşılığı helâl bulmaz. Ne saçı satmak, ne de alıp bir başkasının saçına ilâve etmek tecviz edilmez. Kaldı ki, Allah, saçına başkasının saçını ekletip de kendini teşhir edecek gösterişe kayanları lânete lâyık görüyor, rahmetinden uzak kalacaklarını haber veriyor.
    Ancak, deve veya diğer yünlerden meydana gelen ipliklerle saçı uzatmak, tabiî yünlerin karışımıyla ek yapmak bu yasağa dahil değildir. Bâzı köylerde yapıldığı gibi, böyle bir ilâvenin câiz olduğu kitaplarda ifade edilmektedir.
    Bu tip yünlerin alınış ve satışı bâtıl alışverişe girmez. Haram alışverişten sayılmaz. Mezâhib-i Erbaa?da saç satışına bâtıl satışlar bahsinde yer verilmiştir.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz de hadîslerinde bu mevzuya temas ederken şöyle buyurmuşlardır:
    ? Allah saçını başkasının saçıyla uzatana, uzatma işini üzerine alana lânet etmiştir!? Demek ki, şahsiyetini bulmuş bir hanım, kendi fıtrî varlığı ile iktifa eder, dış görünüşe o kadar değer verip de kendisini başkasının saçıyla câzip hâle getirmeye kadar tenezzül ihtiyacı duymaz. Esas olanın huy, ahlâk ve İslâm?daki inkişaf güzelliği olduğunu bilir, o noktada ilerlemeyle değer kazanmaya gayret eder. Yerinde bir sözdür: ? Perukla kadın güzelleşmez, sarıkla erkek çirkinleşmez.
    ....


  2. 22.Mart.2011, 14:40
    1
    Devamlı Üye



    Kadın Saçı Satılır mı?
    Kadın Saçı Satılır mı?İslâm, alışverişi meşrû bir iş saymakla kalmamış, onu aynı zamanda mukaddesleştirmiş de. Nitekim Resûl-i Ekrem Efendimiz bir hadîslerinde:
    ? Doğru tüccar, yâni, alışverişle iştigal eden kimse, mahşerde nebîlerle, sıddîklarla beraber olacaktır, buyurmuş; ticaretin ne kadar hayırlı ve kudsî meşguliyet olduğunu haber vermiştir.
    Ancak bunun tek şartı, helâl mal alıp, helâl kârla satmaktır. Haram mal alan kimse, haram satıyor demektir. Bu kimse de kendisini, hadîsin haber verdiği mukaddes bir işle iştigal eden tüccardan sayamaz.
    Zira mukaddes sayılmasının şartı:
    ? Helâl mal almak, helâl kârla satmaktır.
    Bir insan, sarhoş edici içki dolu şişeleri alıp satsa, bu kimse meşrû bir alışverişle iştigal etmiş olmaz. Çünkü helâl mal almamış, helâl şeyler de satmamıştır.
    Onun helâl malı, sadece şişelerdir. AIdığı helâl para da yine sadece şişelere tekabül eden paradır. Şişelerin içindeki sarhoş edici mâyilerin kendileri helâl olmadığı gibi karşılığı olarak alınan para da helâl değildir.
    Son senelerde meydana gelen kadın saçı satışını buna benzetebiliriz. İslâm, ölmüş, yahut yaşamakta olan bir kadının saçını kesip belli bir ameliyeden geçirdikten sonra (başkalarının saçına ekletmek, yahut başına peruk olarak taktırmak niyetiyle) satış yapmayı câiz görmez, alınan karşılığı helâl bulmaz. Ne saçı satmak, ne de alıp bir başkasının saçına ilâve etmek tecviz edilmez. Kaldı ki, Allah, saçına başkasının saçını ekletip de kendini teşhir edecek gösterişe kayanları lânete lâyık görüyor, rahmetinden uzak kalacaklarını haber veriyor.
    Ancak, deve veya diğer yünlerden meydana gelen ipliklerle saçı uzatmak, tabiî yünlerin karışımıyla ek yapmak bu yasağa dahil değildir. Bâzı köylerde yapıldığı gibi, böyle bir ilâvenin câiz olduğu kitaplarda ifade edilmektedir.
    Bu tip yünlerin alınış ve satışı bâtıl alışverişe girmez. Haram alışverişten sayılmaz. Mezâhib-i Erbaa?da saç satışına bâtıl satışlar bahsinde yer verilmiştir.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz de hadîslerinde bu mevzuya temas ederken şöyle buyurmuşlardır:
    ? Allah saçını başkasının saçıyla uzatana, uzatma işini üzerine alana lânet etmiştir!? Demek ki, şahsiyetini bulmuş bir hanım, kendi fıtrî varlığı ile iktifa eder, dış görünüşe o kadar değer verip de kendisini başkasının saçıyla câzip hâle getirmeye kadar tenezzül ihtiyacı duymaz. Esas olanın huy, ahlâk ve İslâm?daki inkişaf güzelliği olduğunu bilir, o noktada ilerlemeyle değer kazanmaya gayret eder. Yerinde bir sözdür: ? Perukla kadın güzelleşmez, sarıkla erkek çirkinleşmez.
    ....

  3. 24.Mayıs.2016, 22:29
    2
    ZİREGÜL
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Nisan.2016
    Üye No: 108325
    Mesaj Sayısı: 872
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Kadın Saçı Satılır mı?




    başkasının saçını satın almak satmak peruk gibi kullanmak islamiyette yasaklanmış hatta bununla gezen lanetlenmiştir denilmiştir


  4. 24.Mayıs.2016, 22:29
    2
    Kıdemli Üye



    başkasının saçını satın almak satmak peruk gibi kullanmak islamiyette yasaklanmış hatta bununla gezen lanetlenmiştir denilmiştir