Konusunu Oylayın.: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Dolgu Diş Gusle Engel Midir?
  1. 04.Haziran.2007, 21:22
    1
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,076
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Dolgu Diş Gusle Engel Midir?






    Dolgu Diş Gusle Engel Midir? Mumsema Soru:
    Ben hanefi mezhebine riayet eden bir kişiyim ve dişime dolgu yaptırmak istiyorum. Dolgu yaptırdıktan sonra belli mevzularda Şâfiî mezhebini taklit edeceğini okudum. Sizce dolgu yaptırdıktan sonra [gusül, abdest gibi konularda] başka mezhepleri taklit etmem gerekir mi? Dolgu yaptırmam mı uygun olur, dişi çektirmem mi?

    Cevap:
    Diş doldurmak bir tedavidir. Tedavi edilen uzvun üstünün -sargı, dolgu, alçıya alma gibi- geçici veya devamlı olarak kapatılması gerekiyorsa (tedavi bunu gerektiriyorsa) kapatılır. Kapatılırken (dolgu, sargı, alçı yapılırken) hastanın abdestli ve gusüllü olması da gerekmez. Abdestli olmak, yaranın, çürüğün, kırığın üstünü kapatırken değil, sağlam ayağa, üzerine meshetmek üzere mest giyerken gereklidir.

    Diş doldurulduktan ve dolguyu korumak için üstü de kaplandıktan sonra dolgu ve kaplamanın dışı, dişin dışı yerini alır. Bu sebeple ağız yıkanırken kaplı dişler de yıkanmış sayılır. Sargı gibi kabul edenlere göre, ağza su alınca diş de meshedilmiş olur.

    Bu hükümde mezhepler arasında bir ihtilaf olamaz ki siz başka mezheplere uyasınız. İhtilaf, abdest ve gusülde ağzı yıkamanın farz olup olmaması ile ilgilidir. Bizim meselemizde ağız yıkanmaktadır. Kaplamanın üstünün yıkanması veya meshedilmesi, dişin kendini yıkama yerine geçtiğine göre -ki bu konuda da ihtilaf olamaz; çünkü hüküm zarurete dayanmaktadır- kaplı dişlerle abdest alan ve gusledenin bu amelleri bütün mezheplere göre sahih olacaktır.

    Eğer yaptığınız amel (abdest, namaz...) bir mezhebe göre sahih, diğerine göre bâtıl (hükümsüz, bozuk) olsaydı -müctehid değilseniz- sizin yükümlülüğünüz, aldığınız fetvaya göre amel etmekten ibaret olurdu. Bir müftü (âlim) size, "kaplı veya dolgulu dişlerle alınan gusül ve abdest sahihtir" der, siz de böyle yaparsanız artık başka mezheplere de riayet etmek gibi bir yükümlülüğünüz olmaz.

    İslam Hukuku Profesörü: Hayrettin Karaman



  2. 04.Haziran.2007, 21:22
    1
    Administrator



    Soru:
    Ben hanefi mezhebine riayet eden bir kişiyim ve dişime dolgu yaptırmak istiyorum. Dolgu yaptırdıktan sonra belli mevzularda Şâfiî mezhebini taklit edeceğini okudum. Sizce dolgu yaptırdıktan sonra [gusül, abdest gibi konularda] başka mezhepleri taklit etmem gerekir mi? Dolgu yaptırmam mı uygun olur, dişi çektirmem mi?

    Cevap:
    Diş doldurmak bir tedavidir. Tedavi edilen uzvun üstünün -sargı, dolgu, alçıya alma gibi- geçici veya devamlı olarak kapatılması gerekiyorsa (tedavi bunu gerektiriyorsa) kapatılır. Kapatılırken (dolgu, sargı, alçı yapılırken) hastanın abdestli ve gusüllü olması da gerekmez. Abdestli olmak, yaranın, çürüğün, kırığın üstünü kapatırken değil, sağlam ayağa, üzerine meshetmek üzere mest giyerken gereklidir.

    Diş doldurulduktan ve dolguyu korumak için üstü de kaplandıktan sonra dolgu ve kaplamanın dışı, dişin dışı yerini alır. Bu sebeple ağız yıkanırken kaplı dişler de yıkanmış sayılır. Sargı gibi kabul edenlere göre, ağza su alınca diş de meshedilmiş olur.

    Bu hükümde mezhepler arasında bir ihtilaf olamaz ki siz başka mezheplere uyasınız. İhtilaf, abdest ve gusülde ağzı yıkamanın farz olup olmaması ile ilgilidir. Bizim meselemizde ağız yıkanmaktadır. Kaplamanın üstünün yıkanması veya meshedilmesi, dişin kendini yıkama yerine geçtiğine göre -ki bu konuda da ihtilaf olamaz; çünkü hüküm zarurete dayanmaktadır- kaplı dişlerle abdest alan ve gusledenin bu amelleri bütün mezheplere göre sahih olacaktır.

    Eğer yaptığınız amel (abdest, namaz...) bir mezhebe göre sahih, diğerine göre bâtıl (hükümsüz, bozuk) olsaydı -müctehid değilseniz- sizin yükümlülüğünüz, aldığınız fetvaya göre amel etmekten ibaret olurdu. Bir müftü (âlim) size, "kaplı veya dolgulu dişlerle alınan gusül ve abdest sahihtir" der, siz de böyle yaparsanız artık başka mezheplere de riayet etmek gibi bir yükümlülüğünüz olmaz.

    İslam Hukuku Profesörü: Hayrettin Karaman


  3. 09.Nisan.2008, 11:34
    2
    sahra
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2007
    Üye No: 297
    Mesaj Sayısı: 984
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 13

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?




    Allah razı olsun hocam,bende bunu soracaktım,geçenlerde bir radyo proğramında sorulan bir soru vardı:Hanefiyim dişimde dolgu var nasıl abdest almam gerekir diye.Hoca da Hanefilikte ağız yıkamak farz bunun için maliki mezhebine göre niyet edersin,malikilikte ağız yıkamak sünnettir demişti.


  4. 09.Nisan.2008, 11:34
    2
    Kıdemli Üye



    Allah razı olsun hocam,bende bunu soracaktım,geçenlerde bir radyo proğramında sorulan bir soru vardı:Hanefiyim dişimde dolgu var nasıl abdest almam gerekir diye.Hoca da Hanefilikte ağız yıkamak farz bunun için maliki mezhebine göre niyet edersin,malikilikte ağız yıkamak sünnettir demişti.

  5. 16.Ağustos.2008, 15:36
    3
    OsmanSe
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2008
    Üye No: 27483
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 38
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    allah razı olsun hocam sağolun okudum yazıyı daha oncede okumuştum ama bir türlü kalbim rahat etmiyor benim bu yuzden maliki mezhebini gusulde abdestte namazda taklit etmek istiyorum.bunları yaparken neler yapacağımıda bilmiyorum eksik birsey yaparsam korkusu kabul olmaz korkusu fazlasıyla mevcut.

    actığım konudada sormuştum sakıncası yoksa buradada sormak istedim.
    1.namazda fatihadan önce euzu besmele cekilmez euzu besmele okunur ifadelerini internetten arastırırken cok yerde gordum.cekmekle okumak arasındaki farkı bir türlü anlıyamadım.cahilliğimi bağışlayın.
    2.cemaatle farz namazında fatiha suresi okunmazmış.subanekeyi okuyup bırakıyormuyuz?
    namazda hanefi mezhebine gore baska farklılar mevcutmudur?

    allah razı olsun.


  6. 16.Ağustos.2008, 15:36
    3
    OsmanSe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    allah razı olsun hocam sağolun okudum yazıyı daha oncede okumuştum ama bir türlü kalbim rahat etmiyor benim bu yuzden maliki mezhebini gusulde abdestte namazda taklit etmek istiyorum.bunları yaparken neler yapacağımıda bilmiyorum eksik birsey yaparsam korkusu kabul olmaz korkusu fazlasıyla mevcut.

    actığım konudada sormuştum sakıncası yoksa buradada sormak istedim.
    1.namazda fatihadan önce euzu besmele cekilmez euzu besmele okunur ifadelerini internetten arastırırken cok yerde gordum.cekmekle okumak arasındaki farkı bir türlü anlıyamadım.cahilliğimi bağışlayın.
    2.cemaatle farz namazında fatiha suresi okunmazmış.subanekeyi okuyup bırakıyormuyuz?
    namazda hanefi mezhebine gore baska farklılar mevcutmudur?

    allah razı olsun.

  7. 16.Ağustos.2008, 15:56
    4
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,076
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    OsmanSe Nickli Üyeden Alıntı
    allah razı olsun hocam sağolun okudum yazıyı daha oncede okumuştum ama bir türlü kalbim rahat etmiyor benim bu yuzden maliki mezhebini gusulde abdestte namazda taklit etmek istiyorum.bunları yaparken neler yapacağımıda bilmiyorum eksik birsey yaparsam korkusu kabul olmaz korkusu fazlasıyla mevcut.

    actığım konudada sormuştum sakıncası yoksa buradada sormak istedim.
    1.namazda fatihadan önce euzu besmele cekilmez euzu besmele okunur ifadelerini internetten arastırırken cok yerde gordum.cekmekle okumak arasındaki farkı bir türlü anlıyamadım.cahilliğimi bağışlayın.
    2.cemaatle farz namazında fatiha suresi okunmazmış.subanekeyi okuyup bırakıyormuyuz?
    namazda hanefi mezhebine gore baska farklılar mevcutmudur?

    allah razı olsun.
    açtığın konuya cevap verdim kardeşim.
    Kalbin neden rahat etmiyor?
    maliki mezhebi bazı konularda yazabilirim ama sana tüm mezhebi yazamayız bu mumkun değil. ama sana bir kitap tavsiye edeyim.

    El-Fukhul İslami - İslam Fıkıh Ansiklopedisi. Prof.Dr. Vehbe Zuhayli
    4 mezhebi ve delillerini almış çok harika bir kitap.


  8. 16.Ağustos.2008, 15:56
    4
    Administrator
    OsmanSe Nickli Üyeden Alıntı
    allah razı olsun hocam sağolun okudum yazıyı daha oncede okumuştum ama bir türlü kalbim rahat etmiyor benim bu yuzden maliki mezhebini gusulde abdestte namazda taklit etmek istiyorum.bunları yaparken neler yapacağımıda bilmiyorum eksik birsey yaparsam korkusu kabul olmaz korkusu fazlasıyla mevcut.

    actığım konudada sormuştum sakıncası yoksa buradada sormak istedim.
    1.namazda fatihadan önce euzu besmele cekilmez euzu besmele okunur ifadelerini internetten arastırırken cok yerde gordum.cekmekle okumak arasındaki farkı bir türlü anlıyamadım.cahilliğimi bağışlayın.
    2.cemaatle farz namazında fatiha suresi okunmazmış.subanekeyi okuyup bırakıyormuyuz?
    namazda hanefi mezhebine gore baska farklılar mevcutmudur?

    allah razı olsun.
    açtığın konuya cevap verdim kardeşim.
    Kalbin neden rahat etmiyor?
    maliki mezhebi bazı konularda yazabilirim ama sana tüm mezhebi yazamayız bu mumkun değil. ama sana bir kitap tavsiye edeyim.

    El-Fukhul İslami - İslam Fıkıh Ansiklopedisi. Prof.Dr. Vehbe Zuhayli
    4 mezhebi ve delillerini almış çok harika bir kitap.

  9. 05.Şubat.2009, 14:14
    5
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 493
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 32

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Mecelle'de diyor ki:
    Zaruretler, memnu olanı mubah kılar. Yani yasak olan şeylerin, zaruret devam ettiği müddetçe yasaklığı kalkar. Ancak her ihtiyaç zaruret değildir.

    Zaruret
    ; aç, susuz, çıplak veya sokakta kalarak hasta olmak demektir. (Eşbah)

    Zaruret; zorla, başka şey yapmaya imkân olmadığı hallerde olur. (Kamus tercümesi)

    Demek ki, insanı bir şey yapmaya zorlayan, elinde olmayan semavi sebebe zaruret denir. Kısacası, dinimizin emrettiği veya yasakladığı bir işte, başka bir şey yapamama mecburiyeti zarurettir.

    Zarureti birkaç misalle açıklayalım:
    Bir günlük yiyeceği olanın dilenmesi haramdır. Çalışmaktan aciz olup açlıktan ölecek kimse, ödünç arar. Ödünç veren olmazsa dilenir. Dilendiği halde, kimse bir şey vermezse, leş yiyebilir. 24 saat yemek yemeyen açtır. Bu açlığı ihtiyaçtır; çünkü ölecek bir durum yoktur. Böyle birinin leş yemesi haram olur. Burada görüldüğü gibi, zaruret, bütün kapıların kapanması halinde yapılacak son çaredir.

    Kullanılmadığı zaman helake sebep olan yasak şeyi kullanmak zaruret olur. Kullanılmaması sıkıntıya, meşakkate sebep olursa, ihtiyaç denir. Mesela günlerce aç kalıp yiyecek bir şey bulamayanın, ölmeyecek kadar leş yemesi zarurettir. (Uyun-ül-Besair)

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    İhtiyaç başka, zaruret başkadır. Zaruret halinde caiz olan şey, ihtiyaç olunca caiz olmaz. (İhtiyacı olana faiz haram olmaz) demek, Kur'an-ı kerimin emrini değiştirmek olur. Maide suresinin (Ölüme sebep olan sıkışık hâle düşen) mealindeki 3. âyet-i kerimesi; zaruret halinde, haramdan affolunacak özrü beyan buyurmaktadır. Faizle ödünç almak için her ihtiyaç özür olsaydı, faizin haram edilmesinin sebebi kalmazdı; çünkü faiz ödemeyi ancak ihtiyacı olan kabul eder. İhtiyacı olmayan, fazla para vermek istemez. Allahü teâlânın bu yasak emri, lüzumsuz olurdu. Her ihtiyaç zaruret sayılırsa, faizin haram olacağı yer kalmaz. (1/102)

    Öldürmek için silah çekene karşı kendini korumak, meşru savunma olur. Saldırıya uğrayanın, kendisini korumak için saldırganı zararsız hâle getirmesi caizdir. Ancak bir kimse, sırf korkutmak için (seni öldürürüm) derse, beni öldürecek diye hemen onu öldürmek caiz olmaz.

    Hanefi mezhebindeki bir kimse, evlenip çocukları olduktan sonra, hanımının kendisinin sütkardeşi olduğu meydana çıksa, (Artık olan olmuş, evlenmişler, çocukları olmuş, yuvayı yıkmak uygun olmaz) diyerek evliliğe devam edilemez. Böyle hallerde, yalnız o hususta başka bir mezhep taklit edilerek yuvanın yıkılması önlenir. Şafii'de doyuncaya kadar 5 defa emen sütkardeş olur. 2,3 defa emerek sütkardeş olan böyle karı koca, Şafii'yi taklit ederek evliliklerini devam ettirebilirler. Şafii'yi taklit etmeden evliliklerini devam ettirmeleri mümkün olmaz.

    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Dolgu yapmak, çürük dişi tedavi etmek değildir. Bir kimse, çürük dişini doldurtmayıp çektirse ölmez. Salih bir doktor, (Dişini doldurtmazsan veya kaplatmazsan ölürsün veya hasta olursun) demez. Salih doktor, (Diş dolgusu zaruret değil, ihtiyaçtır. Bunun için dişini doldur veya kaplat) diyor.

    İhtiyaç olunca, zaruret olmasa da başka mezhebi taklit etmek caiz ve lazım olur. (Redd-ül-muhtar)

    Mehmet Ali Demirbaş


  10. 05.Şubat.2009, 14:14
    5
    Ehl-i sünnet
    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Mecelle'de diyor ki:
    Zaruretler, memnu olanı mubah kılar. Yani yasak olan şeylerin, zaruret devam ettiği müddetçe yasaklığı kalkar. Ancak her ihtiyaç zaruret değildir.

    Zaruret
    ; aç, susuz, çıplak veya sokakta kalarak hasta olmak demektir. (Eşbah)

    Zaruret; zorla, başka şey yapmaya imkân olmadığı hallerde olur. (Kamus tercümesi)

    Demek ki, insanı bir şey yapmaya zorlayan, elinde olmayan semavi sebebe zaruret denir. Kısacası, dinimizin emrettiği veya yasakladığı bir işte, başka bir şey yapamama mecburiyeti zarurettir.

    Zarureti birkaç misalle açıklayalım:
    Bir günlük yiyeceği olanın dilenmesi haramdır. Çalışmaktan aciz olup açlıktan ölecek kimse, ödünç arar. Ödünç veren olmazsa dilenir. Dilendiği halde, kimse bir şey vermezse, leş yiyebilir. 24 saat yemek yemeyen açtır. Bu açlığı ihtiyaçtır; çünkü ölecek bir durum yoktur. Böyle birinin leş yemesi haram olur. Burada görüldüğü gibi, zaruret, bütün kapıların kapanması halinde yapılacak son çaredir.

    Kullanılmadığı zaman helake sebep olan yasak şeyi kullanmak zaruret olur. Kullanılmaması sıkıntıya, meşakkate sebep olursa, ihtiyaç denir. Mesela günlerce aç kalıp yiyecek bir şey bulamayanın, ölmeyecek kadar leş yemesi zarurettir. (Uyun-ül-Besair)

    İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    İhtiyaç başka, zaruret başkadır. Zaruret halinde caiz olan şey, ihtiyaç olunca caiz olmaz. (İhtiyacı olana faiz haram olmaz) demek, Kur'an-ı kerimin emrini değiştirmek olur. Maide suresinin (Ölüme sebep olan sıkışık hâle düşen) mealindeki 3. âyet-i kerimesi; zaruret halinde, haramdan affolunacak özrü beyan buyurmaktadır. Faizle ödünç almak için her ihtiyaç özür olsaydı, faizin haram edilmesinin sebebi kalmazdı; çünkü faiz ödemeyi ancak ihtiyacı olan kabul eder. İhtiyacı olmayan, fazla para vermek istemez. Allahü teâlânın bu yasak emri, lüzumsuz olurdu. Her ihtiyaç zaruret sayılırsa, faizin haram olacağı yer kalmaz. (1/102)

    Öldürmek için silah çekene karşı kendini korumak, meşru savunma olur. Saldırıya uğrayanın, kendisini korumak için saldırganı zararsız hâle getirmesi caizdir. Ancak bir kimse, sırf korkutmak için (seni öldürürüm) derse, beni öldürecek diye hemen onu öldürmek caiz olmaz.

    Hanefi mezhebindeki bir kimse, evlenip çocukları olduktan sonra, hanımının kendisinin sütkardeşi olduğu meydana çıksa, (Artık olan olmuş, evlenmişler, çocukları olmuş, yuvayı yıkmak uygun olmaz) diyerek evliliğe devam edilemez. Böyle hallerde, yalnız o hususta başka bir mezhep taklit edilerek yuvanın yıkılması önlenir. Şafii'de doyuncaya kadar 5 defa emen sütkardeş olur. 2,3 defa emerek sütkardeş olan böyle karı koca, Şafii'yi taklit ederek evliliklerini devam ettirebilirler. Şafii'yi taklit etmeden evliliklerini devam ettirmeleri mümkün olmaz.

    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Dolgu yapmak, çürük dişi tedavi etmek değildir. Bir kimse, çürük dişini doldurtmayıp çektirse ölmez. Salih bir doktor, (Dişini doldurtmazsan veya kaplatmazsan ölürsün veya hasta olursun) demez. Salih doktor, (Diş dolgusu zaruret değil, ihtiyaçtır. Bunun için dişini doldur veya kaplat) diyor.

    İhtiyaç olunca, zaruret olmasa da başka mezhebi taklit etmek caiz ve lazım olur. (Redd-ül-muhtar)

    Mehmet Ali Demirbaş

  11. 12.Şubat.2009, 12:14
    6
    merdivan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2009
    Üye No: 46759
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 41

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    selamün aleyküm hocam bence halkımıza önce ellerini bir güzelce sabunlamalarını sağa sola dokunduktan sonra yemeklere dokunmamalarını yerlere sümkürmemelerini yada türkürmemelerini kıyas yoluyla örneklendirerek anlatsak daha mükemmel bir iş yapmış olurduk yani şimdi dişin dolgusunun altının temizliğine bu kadar takılmak bana affedin komik ve ziyadesiyle ayrıntıda boğuşmak olarak geldi ne demektir zaruret değil ihtiyaçtır böyle birşey olabilirmi benim dişimde ufacık bir çürük oldu ve dolgu yaptırıp verdiği sıkıntıdan kurtuldum zaten dolgu minenin yerini aldı yani dolgu yoksa mine var diğer dişlerin zaten minesini açıp içini yıkamıyordum hemen o dişi çektirmek mi gerekir yani o dişi yerinde tutmak zarurettir o diş olmasa çiğneme işini layıkıyla yapamaz dişler Allah (cc) zaten herşeydeki o kusursuz ölçüsüyle dişleride yerli yerinde ve belli bir sayıda yaratmıştır önemli olan Yaratıcının bize verdiğini korumak değilmidir lütfen bu kadar ayrıntıda takılmayalım önce guslün asıl maksadı olan beden temizliğini derinlemesine uygulayan ve uygulatan olalım hakkınızı helal edin Hayırlı Günler


  12. 12.Şubat.2009, 12:14
    6
    merdivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    selamün aleyküm hocam bence halkımıza önce ellerini bir güzelce sabunlamalarını sağa sola dokunduktan sonra yemeklere dokunmamalarını yerlere sümkürmemelerini yada türkürmemelerini kıyas yoluyla örneklendirerek anlatsak daha mükemmel bir iş yapmış olurduk yani şimdi dişin dolgusunun altının temizliğine bu kadar takılmak bana affedin komik ve ziyadesiyle ayrıntıda boğuşmak olarak geldi ne demektir zaruret değil ihtiyaçtır böyle birşey olabilirmi benim dişimde ufacık bir çürük oldu ve dolgu yaptırıp verdiği sıkıntıdan kurtuldum zaten dolgu minenin yerini aldı yani dolgu yoksa mine var diğer dişlerin zaten minesini açıp içini yıkamıyordum hemen o dişi çektirmek mi gerekir yani o dişi yerinde tutmak zarurettir o diş olmasa çiğneme işini layıkıyla yapamaz dişler Allah (cc) zaten herşeydeki o kusursuz ölçüsüyle dişleride yerli yerinde ve belli bir sayıda yaratmıştır önemli olan Yaratıcının bize verdiğini korumak değilmidir lütfen bu kadar ayrıntıda takılmayalım önce guslün asıl maksadı olan beden temizliğini derinlemesine uygulayan ve uygulatan olalım hakkınızı helal edin Hayırlı Günler

  13. 12.Şubat.2009, 12:23
    7
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,996
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    ve aleykumusselam. öncelikle hoşgeldin kardeş.
    cevap vermeden önce, cevap vermek istediğimiz yazıyı "alıntı" yaparsak kime cevap vermiş olduğumuz yada hangi bölümü eleştirdiğimiz anlaşılacaktır.


  14. 12.Şubat.2009, 12:23
    7
    Moderatör
    ve aleykumusselam. öncelikle hoşgeldin kardeş.
    cevap vermeden önce, cevap vermek istediğimiz yazıyı "alıntı" yaparsak kime cevap vermiş olduğumuz yada hangi bölümü eleştirdiğimiz anlaşılacaktır.

  15. 03.Nisan.2010, 01:22
    8
    DZALBAY
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2008
    Üye No: 24825
    Mesaj Sayısı: 2,263
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 39
    Yaş: 62

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    Alıntı
    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Dolgu yapmak, çürük dişi tedavi etmek değildir. Bir kimse, çürük dişini doldurtmayıp çektirse ölmez. Salih bir doktor, (Dişini doldurtmazsan veya kaplatmazsan ölürsün veya hasta olursun) demez. Salih doktor, (Diş dolgusu zaruret değil, ihtiyaçtır. Bunun için dişini doldur veya kaplat) diyor.

    İhtiyaç olunca, zaruret olmasa da başka mezhebi taklit etmek caiz ve lazım olur. (Redd-ül-muhtar)
    Kesinlikle yanlış ve anlaşılmaz bir ifade...

    Bunu yazan Müslümanın hiç dişi çürümemiş anlaşılan...Çürük bir diş insana feleğini de, sağını solunu da şaşırtır.Nasıl zaruret olmuyor dolgu anlamadım...Neden başka mezhebi taklit edecekmişiz,bizim mezhep, dişinin içini yıka mı diyor?

    İnsanları yanıltan,şaşırtan ve tereddütte bırakan bilgileri paylaşmasak olmaz mı?


  16. 03.Nisan.2010, 01:22
    8
    Kıdemli Üye
    Alıntı
    Diş dolgusu ihtiyaçtır, zaruret değildir. Dolgu yapmak, çürük dişi tedavi etmek değildir. Bir kimse, çürük dişini doldurtmayıp çektirse ölmez. Salih bir doktor, (Dişini doldurtmazsan veya kaplatmazsan ölürsün veya hasta olursun) demez. Salih doktor, (Diş dolgusu zaruret değil, ihtiyaçtır. Bunun için dişini doldur veya kaplat) diyor.

    İhtiyaç olunca, zaruret olmasa da başka mezhebi taklit etmek caiz ve lazım olur. (Redd-ül-muhtar)
    Kesinlikle yanlış ve anlaşılmaz bir ifade...

    Bunu yazan Müslümanın hiç dişi çürümemiş anlaşılan...Çürük bir diş insana feleğini de, sağını solunu da şaşırtır.Nasıl zaruret olmuyor dolgu anlamadım...Neden başka mezhebi taklit edecekmişiz,bizim mezhep, dişinin içini yıka mı diyor?

    İnsanları yanıltan,şaşırtan ve tereddütte bırakan bilgileri paylaşmasak olmaz mı?

  17. 03.Nisan.2010, 01:29
    9
    ravzanur
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 177
    Mesaj Sayısı: 836
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    burda paylaşılmasın tmm,radyo-tv ler ne olacak..mes'ul kim olacak?
    vesveseye düşmekten Rabbim korusun cümlemizi..amin..


  18. 03.Nisan.2010, 01:29
    9
    Devamlı Üye
    burda paylaşılmasın tmm,radyo-tv ler ne olacak..mes'ul kim olacak?
    vesveseye düşmekten Rabbim korusun cümlemizi..amin..

  19. 03.Nisan.2010, 13:28
    10
    benanneyim
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ekim.2009
    Üye No: 60222
    Mesaj Sayısı: 278
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 45

    --->: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    Hocam kusura bakmayın bende tekrar soruyorum.Yinede acil olmadığı sürece kaplama ve dolgu abdestli iken yapılınca benim içim daha rahat oluyor.Erkekler için neysede kadınların müsait olmadığı zamanlar oluyor..Hakkınızı helal edin..Allah razı olsun..


  20. 03.Nisan.2010, 13:28
    10
    Devamlı Üye
    Hocam kusura bakmayın bende tekrar soruyorum.Yinede acil olmadığı sürece kaplama ve dolgu abdestli iken yapılınca benim içim daha rahat oluyor.Erkekler için neysede kadınların müsait olmadığı zamanlar oluyor..Hakkınızı helal edin..Allah razı olsun..

  21. 19.Haziran.2018, 17:25
    11
    Misafir

    Diş dolgusu gusle engel mi?

    Şimdi ben çok çok önceden diş dolgusu yaptirmistim ağzımda çürük için olanlar da var ama şekli bozuk olduğu için de bir kaç dişime kaplama yapıldı ne yapmalıyım mehzep taklit edilmeli diyorlar nasıl taklit etmeliyim veya gerek var mı


  22. 19.Haziran.2018, 17:25
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Şimdi ben çok çok önceden diş dolgusu yaptirmistim ağzımda çürük için olanlar da var ama şekli bozuk olduğu için de bir kaç dişime kaplama yapıldı ne yapmalıyım mehzep taklit edilmeli diyorlar nasıl taklit etmeliyim veya gerek var mı

  23. 20.Haziran.2018, 23:58
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 27,651
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Dolgu Diş Gusle Engel Midir?

    Herhangi bir mezhep taklit etmene gerek yoktur. Diş dolgusu yaptırmak bir tedavidir. Tıpkı cünüpken eli kolu kırılan ve alçı takılan kimsenin durumu gibidir. Bu geçici bir sargı olabilir yada bir dişin kaplatılması yada dolgu yaptırılması olabilir. Her türlüsü tedavi sayılır ve guslü de abdesti de geçerlidir. Hiç bir şekilde özel bir şey yapması gerekmez.


  24. 20.Haziran.2018, 23:58
    12
    Yönetici
    Herhangi bir mezhep taklit etmene gerek yoktur. Diş dolgusu yaptırmak bir tedavidir. Tıpkı cünüpken eli kolu kırılan ve alçı takılan kimsenin durumu gibidir. Bu geçici bir sargı olabilir yada bir dişin kaplatılması yada dolgu yaptırılması olabilir. Her türlüsü tedavi sayılır ve guslü de abdesti de geçerlidir. Hiç bir şekilde özel bir şey yapması gerekmez.